Stomme uitspraak vriend

05-04-2020 01:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zei gisteren, toen we via via op dit onderwerp kwamen, dat als je de meeste nederlandse mannen de keuze zou geven tussen foto's van een blonde vrouw, een brunette en een donkere meid, ze de blonde het aantrekkelijkste zouden vinden en daar voor zouden kiezen.
En dat terwijl ik dus getint ben (halfbloedje). Ik vind het nogal een opmerkelijke en vervelende opmerking die volgens mij ook niet klopt. Hij zegt dat er empirisch bewijs voor is. Dat kleur hem totaal niet uitmaakt, maar dat veel mannen nou eenmaal gaan voor blond. Hij zei al eerder zoiets van 'ik weet zeker dat als veel mannen jou zien ze denken van he, hoe kan dat nou, normaal val ik op blond maar deze dame heeft iets bijzonders'.
Ik voel me er niet zo prettig bij, stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Je had hem best lik op stuk mogen geven TO.
Iets als: "Als je vrouwen de keuze zou geven tussen een verzorgde man of eentje die stinkende kleding draagt, zich niet goed wast en amper zijn tanden poetst (zelfs niet voorafgaand aan de seks) dan kiezen ze allemaal de eerste!"

Inkoppertje!!

Ik heb je geloept en ik denk dat het alles bij elkaar opgeteld is waardoor zijn verhaal over blonde vrouwen je niet lekker is gevallen.

Je vriend lijkt mij geen prettige man om eerlijk te zijn.
Wat een oppervlakkige gesprekken hebben jullie.

En verder; in de context van het gesprek zie ik geen probleem in zijn uitspraak. Ik zie vooral een heel, heel, héél onzeker meisje in jóu. En dat je hier een topic over opent vind ik echt behoorlijk overdreven. Is dit echt je grootste probleem op dit moment?
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:20
0.00% gewijzigd
Hippiemeisje schreef:
05-04-2020 08:15
En verder; in de context van het gesprek zie ik geen probleem in zijn uitspraak. Ik zie vooral een heel, heel, héél onzeker meisje in jóu.
Dit. Allemachtig zeg.
Huh jij begon en hij reageert met een weetje en de hel breekt los?

Waarom Is dat lomp naar jou? Als iemand tegen mij zegt de gemiddelde vent valt op slank dan weet ik dat ook heus wel. Maakt nog niet dat ik me met maat 40 ineens kut ga voelen. Want wie zegt dat hij de gemiddelde vent is. De gemiddelde vent drinkt bier en kijkt studio sport. Allemaal generalisaties

Is hetzelfde als Hey mijn vriendin draagt graag rokken en dat hij dan zegt dat de meeste vrouwen graag een broek dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ik ben blond. Mijn vriend en ik hadden ook ooit een gesprek waarbij we uitkwamen op voorkeuren en hij zei dat hij voor mij altijd alleen viel op brunettes. En nu dus niet meer. Ik vind mijn blonde haar zelf mooi en ik ben er blij mee. En vriend vindt mij ook mooi. Dat is toch wat telt? Laat je niet zo onzeker maken door een zin die helemaal niet persoonlijk was bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
05-04-2020 01:47
Je vroeg er om en hij haalde een onderzoek aan. Dus ja je zeurt
Ik ook. Hij heeft het niet over jou. Hij heeft het niet eens over zichzelf!
Hij heeft gewoon gelijk. Maar hij eindigt toch met een mooi compliment? 'ik weet zeker dat als veel mannen jou zien ze denken van he, hoe kan dat nou, normaal val ik op blond maar deze dame heeft iets bijzonders'. Je bent te onzeker. Nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:51
Nou ik vroeg er niet zelf om. Ik zei dus dat ik het zo raar vond dat die vriendin alleen op donkere jongens valt en toen zei hij dus 'wat grappig want Nederlandse jongens vallen juist vaak op blond blabla..'
Vroegah.
Nu niet meer.



https://grazia.nl/lifestyle/waarom-mann ... ker-vallen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur haar heeft je vriend ?

https://www.famme.nl/vrouwen-vallen-nie ... de-mannen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
m-april schreef:
05-04-2020 01:38
Hij heeft wel gelijk trouwens, er is redelijk wat onderzoek naar gedaan en mannen vinden blonde vrouwen over het algemeen aantrekkelijker.


https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... -op-blond/
Dit klopt niet. Dat de meeste mannen -ook Nederlandse mannen- blondines prefereren is niet waar. Het is een vreemdsoortige mythe die al lang niets meer met de werkelijkheid te maken heeft.

Ik lees in dat artikel ook geen onderbouwing van de bewering dat mannen meer op blondines vallen dan op brunettes. Dat kan ook niet, want dat 'bewijs' is er niet. Er zijn onderzoeken die laten zien dat mannen eerder op blondines afstappen. Ander wetenschappelijk onderzoek toont echter weer aan dat mannen brunettes aantrekkelijker vinden. Uit ander onderzoek blijkt weer dat mannen op datingsites het meeste reageren op aziatische mixjes. Verder blijkt het allemaal nogal per land te verschillen.

Onderzoek toont over het algemeen aan dat MENSEN vallen op andere mensen die op hen zelf lijken. Onderzoek toont ook aan dat MENSEN op gezichten vallen die gemiddeld zijn aan alle gezichten die zij in hun leven hebben gezien. Niet zo gek dus dat voorkeuren over landen verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je stelt je aan.

Mensen vinden vooral personen aantrekkelijk die lijken op personen uit hun jeugd. Dus Aziatische mensen vinden vooral Aziatische mensen aantrekkelijk. En Noord-Europese mensen vinden Noord-Europese mensen aantrekkelijk. Er zit dus een kern van waarheid in wat je vriend zegt.

De meeste mensen zijn conservatief en blijven bij wat ze gewend zijn tijdens hun jeugd.

Je vriend houdt van jou en heeft er voor jou gekozen als partner.

Ideaal beeld en wat je wel of niet mooi vindt, dat is gelukkig iets anders. Wanneer mijn vriend vastgehouden had aan zijn ideaal plaatje, wat hij een super aantrekkelijk uiterlijk vindt, en andersom, dan waren we nooit al ruim 15 jaar samen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom gaan al die Hollandse kerels achter de mooie donkere en brunnetes aan, wat een kortzichtige idioot is jou vriend, durf te wedden dat je een mooie meid bent je kan vast wel een lievere vriend vinden die deze bullshit niet zo nodig vindt en jou de mooiste vindt. Alles is gewoon smaak er is geen betere of mooiere ik hou bijvoorbeeld niet zo van bruine ogen maar ik zou iemand met bruine ogen niet minder aantrekkelijk vinden als het verder een top vent is snap je! Trek het je niet aan en laat die lompeboer maar kletsen!
Waarom betrek je die uitspraak op jezelf Linda?

Je vriend zegt niet dat hij valt op blondines, hij zegt dat de gemiddelde man dat zou doen. En hij zegt dat mannen die normaal op blond vallen jou wel mooi vinden.
Hij zegt toch niets over zichzelf en jou? Waarom maakt zo'n uitspraak jou onzeker?
Lavendel2 schreef:
05-04-2020 09:37
Ja daarom gaan al die Hollandse kerels achter de mooie donkere en brunnetes aan, wat een kortzichtige idioot is jou vriend, durf te wedden dat je een mooie meid bent je kan vast wel een lievere vriend vinden die deze bullshit niet zo nodig vindt en jou de mooiste vindt. Alles is gewoon smaak er is geen betere of mooiere ik hou bijvoorbeeld niet zo van bruine ogen maar ik zou iemand met bruine ogen niet minder aantrekkelijk vinden als het verder een top vent is snap je! Trek het je niet aan en laat die lompeboer maar kletsen!


Maar hij vindt haar de mooiste!
100 jaar geleden misschien
Exotische typetjes met een mooie ronde ass is nu de mode.
Lindasnelle, ik mag hopen dat dit niet dezelfde jongen is als die PVV stemmer waar je een jaar geleden mee datete?

Je kunt van je vriend niet verwachten dat je zijn ideaalbeeld bent in alle opzichten. Daar zou ik me dus niet onzeker door laten maken.

Verder hangt het heel erg af van de context waarin de opmerking gemaakt werd. Zei hij dit plotseling, ineens? Zo ja dan vind ik dat niet van erg veel tact getuigen. Waarom zou jij dat moeten weten?

Verder vind ik het zelf niet zo'n aantrekkelijke uitspraak, vooral omdat hij niet klopt. Ik val enorm op intelligente mannen met goede meta-cognitieve vaardigheden. Dat hij deze conclusie zo trekt zonder echt de materie in te duiken maakt hem al minder begerenswaardig voor me.

Klinkt verder niet als een leuke man trouwens, zeker niet nu ik je andere topics lees.
hamerhaai schreef:
05-04-2020 09:31
Ja, je stelt je aan.

Mensen vinden vooral personen aantrekkelijk die lijken op personen uit hun jeugd. Dus Aziatische mensen vinden vooral Aziatische mensen aantrekkelijk. En Noord-Europese mensen vinden Noord-Europese mensen aantrekkelijk. Er zit dus een kern van waarheid in wat je vriend zegt.

Nou nee hoor, want dat zegt hij dus niet.
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:23
En dat terwijl ik dus getint ben (halfbloedje).

Eigenlijk vind ik "halfbloedje" zorgelijker in dit bericht, waarom dat woord (en dan ook nog in verkleinende vorm) gebruiken als jij jezelf beschrijft.
Getint was naar jouw mening niet duidelijk genoeg?

Vijf jaar geleden gebruikte Martin Simek het woord "zwartjes" in een talk show, de wereld van Sylvana werd even te klein...
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Pindakaasjes schreef:
05-04-2020 08:11
Ik heb je geloept en ik denk dat het alles bij elkaar opgeteld is waardoor zijn verhaal over blonde vrouwen je niet lekker is gevallen.

Je vriend lijkt mij geen prettige man om eerlijk te zijn.
Dat ja.
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:51
Nou ik vroeg er niet zelf om. Ik zei dus dat ik het zo raar vond dat die vriendin alleen op donkere jongens valt en toen zei hij dus 'wat grappig want Nederlandse jongens vallen juist vaak op blond blabla..'
Precies, bla bla bla... Dit is toch gewoon een oppervlakkig gesprekje over algemene voorkeuren?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waarom vind jij het raar dat die vriendin op donkere jongens valt?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Dit is toch gewoon een beetje koetjes/kalfjes/weetjes-kletspraat? Heb je echt het gevoel dat het over jou gaat? En dan nog, al ging het wel over jou.

Mijn lief heeft voor mij altijd danseressenvriendinnen gehad. Hij dacht ook dat hij altijd op blond, dun en meisje-meisje viel. Tot hij verliefd werd op mij. En andersom viel ik altijd op oudere gespierde mannen-mannen. En toen werd ik verliefd op mijn lief.

Wij kunnen ook best gezellig keuvelen over wat we aantrekkelijk vinden aan anderen, ook al lijkt diegene niet op mij of hem. Dat vatten we beiden niet persoonlijk op.

Maar in dit voorbeeld van jou. Het gáát toch ook niet over jou en zijn voorkeuren? Hij vindt jou de geweldigste om samen mee te zijn. Hij geeft iets aan over deze gemiddelde man’. Nou ja, jij blij dat hij niet gemiddeld is.
Alle reacties Link kopieren
De uitspraak klopt. Wetenschappelijk is bewezen dat bij onze voorouders de apen, de vrouwtjesaap het meest succes had bij de mannetjes apen wanneer zij een bananenschil op haar kop legde.
Alle reacties Link kopieren
Een gladde ring maakt dus weinig tot niets uit bij apen?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit hij in een omgeving van mannen die voornamelijk op blond vallen, dat kan toch?
Overigens, en dit is even n=1 empirisch onderzoek, als ik mijn haar blondeer krijg ik echt veel meer aandacht. Denk dat het seks uitstraalt of dat het me jonger maakt. Maar het kan ook zijn dat het gewoon beter bij mijn (nogal witte) huidskleur past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven