Stomme uitspraak vriend

05-04-2020 01:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zei gisteren, toen we via via op dit onderwerp kwamen, dat als je de meeste nederlandse mannen de keuze zou geven tussen foto's van een blonde vrouw, een brunette en een donkere meid, ze de blonde het aantrekkelijkste zouden vinden en daar voor zouden kiezen.
En dat terwijl ik dus getint ben (halfbloedje). Ik vind het nogal een opmerkelijke en vervelende opmerking die volgens mij ook niet klopt. Hij zegt dat er empirisch bewijs voor is. Dat kleur hem totaal niet uitmaakt, maar dat veel mannen nou eenmaal gaan voor blond. Hij zei al eerder zoiets van 'ik weet zeker dat als veel mannen jou zien ze denken van he, hoe kan dat nou, normaal val ik op blond maar deze dame heeft iets bijzonders'.
Ik voel me er niet zo prettig bij, stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Mannen vallen op mooie vrouwen. Ze zullen kiezen voor de mooiste vrouw. Haarkleur zal een 2e zijn. Daar ben je zelf een voorbeeld van. Het is niet heel handig aangepakt het zo te zeggen zoals hij deed, maar zoek er niet teveel achter.
Wat boeit het op welke haarkleur mannen vallen. Je zegt dan toch direct dat mannen die afgaan op haarkleur zelf domme, uiterst onaantrekkelijke oelewappers met achterhaalde ideeën zijn.

Ik dacht nu juist dat we langzamerhand wel afraken van het idee dat vrouwen alleen meetellen als ze er uitzien zoals bepaalde mannen dat graag zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat je de neiging hebt om dit persoonlijk aan te trekken. Ik heb daar zelf ook weleens last van, maar dat ligt bij hem en niet bij mijn vriend. Je wilt graag voldoen aan wat je vriend aantrekkelijk of mooi vindt. Alleen zoals sommige al zeiden: bedenk wel dat hij niet voor niks met jou gaat en niet met een blondine en ik denk inderdaad ook niet dat hij daaronder valt. En mocht hij daar wel onder vallen; dan zoekt hij toch maar een blondine? Het is niet zo dat geen enkele man voor jou zou vallen omdat je geen blondine bent.
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Dat had je dus even in je OP moeten zetten. Je verteld daar het halve verhaal. Want met deze informatie erbij slaat Het nergens op en betrek je het op jezelf. En dat is dus een zwaar overtrokken reactie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er zelf moeite mee, of zit je gewoon lekker in je vel?
Volgens mij stelt je vriend iets vast, maar je denkt niet:
Okay, so what? Smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe lomp die opmerking is. Je vriend had het niet eens over zichzelf, maar over 'de meeste Nederlandse mannen'. En ja misschien hoort jij daar zelf ook bij, dat hij, als hij een vrouw zou mogen 'ontwerpen' een voorkeur zou hebben voor blond? Daar is toch niets mis mee? Hij heeft voor jou gekozen. :)

Ik weet van mijn vriend trouwens dat hij op rood haar valt, en ik heb geen rood haar. Nou, daar word ik niet onzeker van hoor. Je kan niet alles hebben. :) Ik val ook niet op kalende mannen haha maarja wil toch graag bij hem blijven.
Alle reacties Link kopieren
ragatanga schreef:
05-04-2020 09:53
Eigenlijk vind ik "halfbloedje" zorgelijker in dit bericht, waarom dat woord (en dan ook nog in verkleinende vorm) gebruiken als jij jezelf beschrijft.
Getint was naar jouw mening niet duidelijk genoeg?

Vijf jaar geleden gebruikte Martin Simek het woord "zwartjes" in een talk show, de wereld van Sylvana werd even te klein...
Blaas het niet op, iemand die zichzelf een halfbloedje noemt, doet dat om zichzelf te duiden.
Ik ken twee meiden, Afrikaanse vader, Nederlandse moeder, die zichzelf ook halfbloedje noemen.
Ik vond het gek, maar zelf hebben ze er geen moeite mee...
Alle reacties Link kopieren
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:40
Ja dat zal vast zo zijn, alleen om dat dan zo specifiek tegen mij te zeggen vind ik weinig tactisch eigenlijk. Het kwam overigens niet zomaar uit de lucht vallen hoor, we hadden het juist over een vriendin van mij die alleen op donkere jongens viel. Toen zij hij van 'o wat grappig, bij Nederlandse mannen zie je vaak'
Maak je niet zo druk zeg. Big deal.

Een ex van mij viel juist op donkere vrouwen (type Afrikaans), en ik ben zo blond als maar kan. Wat maakt het uit? Je valt toch niet alleen maar op een uiterlijk? Je mag toch iets mooi vinden?

Ik val zelf als vrouw ook echt op blonde, blanke mannen met lichte ogen. En toch heb ik relaties gehad met een halfbloed, en een keer met een Surinamer. En die vond ik toen toch echt erg sexy.

Betrek het niet zo op jezelf.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
05-04-2020 18:03
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe lomp die opmerking is. Je vriend had het niet eens over zichzelf, maar over 'de meeste Nederlandse mannen'. En ja misschien hoort jij daar zelf ook bij, dat hij, als hij een vrouw zou mogen 'ontwerpen' een voorkeur zou hebben voor blond? Daar is toch niets mis mee? Hij heeft voor jou gekozen. :)

Ik weet van mijn vriend trouwens dat hij op rood haar valt, en ik heb geen rood haar. Nou, daar word ik niet onzeker van hoor. Je kan niet alles hebben. :) Ik val ook niet op kalende mannen haha maarja wil toch graag bij hem blijven.
Ja haha! Ik hou ook niet zo van een buikje bij mannen , maar wel van zijn buikje ❤️
Geloof niet alles wat je denkt.
Heftig dit :hug:
Murrmurr schreef:
05-04-2020 18:41
Heftig dit :hug:
:rofl:
La-Gamine schreef:
05-04-2020 18:27
Maak je niet zo druk zeg. Big deal.

Een ex van mij viel juist op donkere vrouwen (type Afrikaans), en ik ben zo blond als maar kan. Wat maakt het uit? Je valt toch niet alleen maar op een uiterlijk? Je mag toch iets mooi vinden?

Ik val zelf als vrouw ook echt op blonde, blanke mannen met lichte ogen. En toch heb ik relaties gehad met een halfbloed, en een keer met een Surinamer. En die vond ik toen toch echt erg sexy.

Betrek het niet zo op jezelf.
Ik zou me zeker wel druk maken hoor, vooral om zijn intelligentie.

Edit: ik heb je vorige topic nu helemaal doorgelezen Lindasnelle.
Deze jongen klinkt echt wereldvreemd en nogal onderontwikkeld. Ik zou waarschijnlijk allang op hem afgeknapt zijn. Bah.
Marelyse schreef:
05-04-2020 11:50
................
Ik dacht nu juist dat we langzamerhand wel afraken van het idee dat vrouwen alleen meetellen als ze er uitzien zoals bepaalde mannen dat graag zien.
Nou volgens mij is daar nog helemaal niets aan veranderd, in tegendeel zelfs als je de gemiddelde 30/40 jarige vrouw van 50 jaar geleden en nu vergelijkt.
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:51
Nou ik vroeg er niet zelf om. Ik zei dus dat ik het zo raar vond dat die vriendin alleen op donkere jongens valt en toen zei hij dus 'wat grappig want Nederlandse jongens vallen juist vaak op blond blabla..'
Ik snap dat in die context wel.
Ik ben zelf ook van gemengde afkomst en ik kwam altijd van die types tegen die altijd al heel graag een getint meisje wilden. Dan denk je ook: mij of gewoon willekeurig eentje?
Maar als ik met een bepaald clubje vriendinnen uitging (type blond, lang, slank, allemaal werkzaam in de media) dan was ik echt onzichtbaar in sommige clubs.
Maargoed, je vriend is wel erg bezig met je uiterlijk, lijkt mij geen goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen valt op iets anders, ik ken ook een Nederlandse jongen die op Japanse vrouwen valt.
Heb ook weleens gehoord dat mannen voor de sex een blonde vrouw willen en voor de relatie een donkere.
Maar dat is ook onzin want er zijn genoeg blonde vrouwen die gewoon serieus zijn en gelijk een serieuze relatie krijgen.
Je vriend vindt in ieder geval wel dat je iets bijzonders heb waardoor hij op je gevallen is. Dus ga je niet onzeker zitten maken over zo’n opmerking, waarschijnlijk had hij zelf niet eens door dat het kwetsend was
lindasnelle schreef:
05-04-2020 01:37
Bedankt voor jullie reacties. Hij zei er wel bij 'mij maakt het niet uit en ik ben niet zo, maar ik denk de meeste Nederlandse mannen wel'. Hij heeft ooit eerder ook wel iets gehad met brunettes en een getint meisje, maar het is alsnog een domme uitspraak
Als jij het vervelend vindt, dan kun je dat met hem bespreken.

Overigens vallen heel veel mannen ook op halfbloedjes, dus maak je vooral niet druk.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik mezelf halfbloedje noem is meer omdat ik vind dat ik van elk ‘ras’ de helft heb :).

Bedankt voor jullie reacties. Wat misschien belangrijk is om nog te noemen is dat hij daarvoor al een keer had gepraat over een filmpje van een witte jongen die graag naar bubblingfeestjes ging omdat hij op donkere meisjes viel. Mijn vriend zei toen iets van ‘het was wel triest. Die jongen kreeg natuurlijk bij Nederlandse meisjes allemaal afwijzingen en probeerde het toen maar wat lager bij deze meisjes. Maar daar werd hij net zo hard afgewezen. Hij had zichzelf verteld dat hij dit mooi vond blijkbaar’.
Ik vond het wel bijzonder klinken dus had het filmpje met hem gekeken, maar daarin zag je dus nergens dat die jongen daadwerkelijk door Nederlandse meisjes werd afgewezen. het enige wat je zag was dat die jongen donkere meisjes mooier vond omdat ze ‘wilder en meer ‘oer’ waren’(dat vond mijn vriend juist racistisch) En dat hij Nederlandse meisjes saaier vond en er niet op viel, maar op die bubblingfeestjes ook duidelijk niet op zijn plek was.

Maar nergens zei die jongen dus dat hij bij Nederlandse meisjes werd afgewezen en dus maar ‘lager’ ging zoeken bij donkere meisjes. Dat was dus iets wat mijn vriend voor hem invulde. En dat hij dat zo invulde vind ik niet heel tof. Ik vraag me af of daar iets van zijn eigen invulling in meespeelt.
Tegen mij zegt hij ‘als ik naar jou kijk zie ik geen kleur’ en ‘het maakt me niet uit hoe iemand eruit ziet’. Maar als hij denkt dat een jongen die op donkere meisjes valt, dat alleen doet omdat hij door nederlandse meisjes wordt afgewezen, dan vind ik dat op zn minst bijzonder. Ik weet even niet goed of hetgeen mijn vriend zegt nou echt zo achterlijk en bekrompen is (racistisch zou ik het nog net niet noemen) of dat ik, vanwege mijn verleden, te gevoelig reageer op iets relatief onschuldigs
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die opmerking over haarkleur en dat alle mannen daar zogenaamd de voorkeur aan geven eerder overbodig vinden dan lomp, maar in het kader van het gesprekje wat je eerder schetste kan ik het beter plaatsen.
lindasnelle schreef:
09-04-2020 09:12
Mijn vriend zei toen iets van ‘het was wel triest. Die jongen kreeg natuurlijk bij Nederlandse meisjes allemaal afwijzingen en probeerde het toen maar wat lager bij deze meisjes. Maar daar werd hij net zo hard afgewezen. Hij had zichzelf verteld dat hij dit mooi vond blijkbaar’.
Dit vind ik dan wel weer een bijzonder lompe opmerking, en ik zou haast geneigd zijn om te concluderen dat dit zijn algemene houding naar mensen met een andere huidskleur (misschien wel specifiek vrouwen) reflecteert.

Dat hij geen kleur ziet als hij naar jou kijkt ... ja, wetende wat ie zei in de quote hierboven zou ik bijna zeggen dat hij het bedoelt alsof ie een soort probleem of mankement 'niet ziet want ik hou van je'. Maargoed, dan vul ik wel een hele hoop in voor hem :-)
Alle reacties Link kopieren
dat woordje 'lager' zou me wel te erg dwars zitten als hij dat woord echt heeft gebruikt

als was het maar omdat het, behalve racistisch, ook nog gewoon vreselijk dom is om te zeggen

dus.... dumpen dan maar, moet je eens kijken wat voor lelijks er dan allemaal uit zijn mond komt trouwens
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
09-04-2020 09:32
dat woordje 'lager' zou me wel te erg dwars zitten als hij dat woord echt heeft gebruikt

als was het maar omdat het, behalve racistisch, ook nog gewoon vreselijk dom is om te zeggen

dus.... dumpen dan maar, moet je eens kijken wat voor lelijks er dan allemaal uit zijn mond komt trouwens
Ja, dat zei hij echt..Dat zat me ook erg dwars. Hij zei later dat hij dat niet zelf vond, maar dat hij dacht dat die jongen dat zo zag.
Alle reacties Link kopieren
vind je niet ook dat het tijd word om afscheid te nemen en alleen nog te daten met iemand waar je niet steeds vraagtekens bij hebt?
Lorem Ipsum
dit is een vals compliment. Hij haalt je naar beneden door kritiek te verpakken als een compliment. Daarom heb je een rotgevoel
En noem jezelf geen halfbloedje
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
09-04-2020 09:43
vind je niet ook dat het tijd word om afscheid te nemen en alleen nog te daten met iemand waar je niet steeds vraagtekens bij hebt?

Nou dit. Los van hoe hij het bedoelt of niet, volgens mij loop je continu te twijfelen aan de intenties van deze man.

Het maakt niet uit hoe hij het uitlegt, jij krijgt er een rotgevoel van. En dat kan (gedeeltelijk) aan je eigen onzekerheid liggen, maar ook daar zou je het gewoon samen over moeten kunnen hebben.

Jullie kunnen dat niet, je neemt elke uitspraak van hem onder de loep, twijfelt steeds. Een relatie kan en mag echt leuker zijn dan dit hè.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-04-2020 09:46
dit is een vals compliment. Hij haalt je naar beneden door kritiek te verpakken als een compliment. Daarom heb je een rotgevoel
Ik heb me serieus bij hem ook wel eens afgevraagd of hij me soms subtiel onzeker probeert te maken. Hij heeft ooit eens genoemd dat ik zo zeker en stevig ben, En hij zei dat hij daar op viel. maar het is niet de eerste keer dat een man vervelende opmerkingen maakt om me te proberen onzeker te maken (dit hebben ze later toegegeven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven