Strenge ouders
donderdag 9 augustus 2018 om 11:22
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb strenge ouders. Ik kom uit een gelovig gezin. Van mijn ouders mag ik bijvoorbeeld niet naar verjaardagen, zwemmen, geen korte broek, geen vriendje en geen buitenschoolse activiteiten. Volgens mijn ouders moet ik me alleen focussen op school. Elke keer als ik met mij ouders hierover wil praten eindigd het in een heftige ruzie. Ik luister naast deze ruzies altijd naar mijn ouders, maar de laatste tijd heb ik er echt genoeg van. Ik heb het gevoel dat ik tot nu toe geen echte jeugd heb gehad en veel heb gemist. Ik heb niet de kans gekregen om mijzelf te ontwikkelen. Ik word hier zelf erg verdrietig van en ben bang dat dit in de toekomst gevolgen zal hebben. Hebben jullie advies hoe ik dit het beste kan aanpakken, want ik kan zo niet verder leven.
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb strenge ouders. Ik kom uit een gelovig gezin. Van mijn ouders mag ik bijvoorbeeld niet naar verjaardagen, zwemmen, geen korte broek, geen vriendje en geen buitenschoolse activiteiten. Volgens mijn ouders moet ik me alleen focussen op school. Elke keer als ik met mij ouders hierover wil praten eindigd het in een heftige ruzie. Ik luister naast deze ruzies altijd naar mijn ouders, maar de laatste tijd heb ik er echt genoeg van. Ik heb het gevoel dat ik tot nu toe geen echte jeugd heb gehad en veel heb gemist. Ik heb niet de kans gekregen om mijzelf te ontwikkelen. Ik word hier zelf erg verdrietig van en ben bang dat dit in de toekomst gevolgen zal hebben. Hebben jullie advies hoe ik dit het beste kan aanpakken, want ik kan zo niet verder leven.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:46
Dat klinkt idd héél erg streng! En ook n beetje bekend in mn oren. Ik had nml vroeger op school n vriendinnetje met net zulke strenge ouders. Ook idd géén verjaardagen, en met mij mocht ze ook niet te veel omgaan. Ik was slechte omgang en te werelds. Dát vergeet ik nooit
ik dacht altijd...hoe kun je nou niet van deze wereld zijn
Maar hun hadden dáár hele andere gedachten over.
Mag ik je vragen welk geloof jullie aanhangen? En als je dat niet openbaar wilt hebben mag je me ook altijd een pb sturen
Mag ik je vragen welk geloof jullie aanhangen? En als je dat niet openbaar wilt hebben mag je me ook altijd een pb sturen
donderdag 9 augustus 2018 om 11:51
Moslim123Lotje schreef: ↑09-08-2018 11:46Dat klinkt idd héél erg streng! En ook n beetje bekend in mn oren. Ik had nml vroeger op school n vriendinnetje met net zulke strenge ouders. Ook idd géén verjaardagen, en met mij mocht ze ook niet te veel omgaan. Ik was slechte omgang en te werelds. Dát vergeet ik nooitik dacht altijd...hoe kun je nou niet van deze wereld zijn
Maar hun hadden dáár hele andere gedachten over.
Mag ik je vragen welk geloof jullie aanhangen? En als je dat niet openbaar wilt hebben mag je me ook altijd een pb sturen![]()
donderdag 9 augustus 2018 om 11:52
Wat verdrietig dat je je zo voelt. Heb je vriendinnen op school en mogen die wel bij je thuis komen? Zou je iets hebben aan ervaringsverhalen hier op het forum van iemand die in dezelfde situatie zat en zich los heeft gemaakt? Er leest vast wel iemand mee die dit herkent. Maar het is niet gemakkelijk met ouders die zo streng in de leer zijn dat is duidelijk. Kun je maatschappelijk werk of humanitas benaderen? Geef niet op he! Je hebt nog een heel leven voor je en in Nederland zijn kansen om het anders te doen in de toekomst. Ik wens je heel veel sterkte en blijf maar van je afschrijven wanneer je dat wil
donderdag 9 augustus 2018 om 11:55
Dan had je ook geen opleiding afgerond?turquasi schreef: ↑09-08-2018 11:51ik ben op mijn 17e op mezelf gaan wonen, ik liep een kledingwinkel binnen en solliciteerde daar.... vroeg meteen of ze wisten of er kamers verhuurd werden ergens en dat was zo, om de hoek nog wel boven een café... ik liep toen dat cafeetje binnen en er was inderdaad een kamer vrij. In één dag had ik een baan en een woning. Mijn toenmalige vriendje en een lieve tante heeft me helpen verhuizen (ik had niet veel) ik sliep op een matras op een bureauplank en twee kratjes, de rest haalde ik bij de kringloop vandaan. Het was allemaal niet zo erg ideaal uiteindelijk maar wel het beste gevoel dat je hierdoor leert dat je al heel veel gedaan kan krijgen door te durven.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 9 augustus 2018 om 11:55
Wat een kracht zeg, voor een 17-jarige. Hier kun je een voorbeeld aan nemen TO.turquasi schreef: ↑09-08-2018 11:51ik ben op mijn 17e op mezelf gaan wonen, ik liep een kledingwinkel binnen en solliciteerde daar.... vroeg meteen of ze wisten of er kamers verhuurd werden ergens en dat was zo, om de hoek nog wel boven een café... ik liep toen dat cafeetje binnen en er was inderdaad een kamer vrij. In één dag had ik een baan en een woning. Mijn toenmalige vriendje en een lieve tante heeft me helpen verhuizen (ik had niet veel) ik sliep op een matras op een bureauplank en twee kratjes, de rest haalde ik bij de kringloop vandaan. Het was allemaal niet zo erg ideaal uiteindelijk maar wel het beste gevoel dat je hierdoor leert dat je al heel veel gedaan kan krijgen door te durven.
Stel dat je je vrijheid zou afdwingen, zou dat andere gevolgen voor je hebben? Heb je broers of zussen? Hoe staan zij erin?
donderdag 9 augustus 2018 om 12:01
Ja, logisch natuurlijk dat jouw ouders niet willen dat je allerlei zondige dingen gaat doen, anders eindig je in de hel. Goed dat jouw ouders dat niet willen voor jou.
En anders ga je natuurlijk nooit meer een man vinden. De gemeenschap zou maar eens over jou gaan praten, dat wil je natuurlijk ook niet!
Het is in Nederland heel normaal dat we gewoon meegaan met dit soort dingen. We hebben namelijk vrijheid van godsdienst. Daar mag je geen kritiek op hebben, want dan ben je racistisch.
Jammer voor jou.
En anders ga je natuurlijk nooit meer een man vinden. De gemeenschap zou maar eens over jou gaan praten, dat wil je natuurlijk ook niet!
Het is in Nederland heel normaal dat we gewoon meegaan met dit soort dingen. We hebben namelijk vrijheid van godsdienst. Daar mag je geen kritiek op hebben, want dan ben je racistisch.
Jammer voor jou.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
To, het punt is, je bent pas 16 jaar en helaas kun je er dan weinig aan veranderen. De suggestie om eens met een vertrouwenspersoon te praten is wel een goede.
Ja, je mist dingen, maar bedenk dat iedereen bepaalde ervaringen mist in zijn jeugd én dat als je straks volwassen bent toch een heleboel zaken wel kunt gaan doen.
Voor nu is dat natuurlijk niet leuk, maar het is wel zoals het is.
Ja, je mist dingen, maar bedenk dat iedereen bepaalde ervaringen mist in zijn jeugd én dat als je straks volwassen bent toch een heleboel zaken wel kunt gaan doen.
Voor nu is dat natuurlijk niet leuk, maar het is wel zoals het is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
donderdag 9 augustus 2018 om 12:53
Meisjes van mijn geloof denken precies hetzelfde als mijn ouders. Helaas.
donderdag 9 augustus 2018 om 12:56
Leipojo12345 schreef: ↑09-08-2018 12:01Ja, logisch natuurlijk dat jouw ouders niet willen dat je allerlei zondige dingen gaat doen, anders eindig je in de hel. Goed dat jouw ouders dat niet willen voor jou.
Jammer voor jou.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:38