Stripper en boos

15-06-2019 12:11 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was onlangs jarig. Naar aanleiding van die gelegenheid had ik een feestje georganiseerd.

Mijn zus (extravert) bleek voor mij een stripper geregeld te hebben. Ik hou hier helemaal niet van. Niet eens omdat ik preuts ben, maar omdat ik introvert ben en het verschrikkelijk vind om op die manier in de belangstelling te staan. Ik ben niet iemand die dan ‘leuk mee kan doen’. Ik kan dan echt door de grond gaan van schaamte.
Ik ben zo altijd geweest en eerlijk gezegd snap ik niet dat ze dit gedaan heeft.

Ik heb die stripper geweigerd en uiteindelijk werd iemand anders het ‘slachtoffer’. Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’. Man begrijpt me wel.

Ik heb er verder niet veel van gezegd omdat ik het feestje niet wilde verpesten, maar het voelt wel naar. Alsof mijn mening of gevoel niet belangrijk is.

Overdrijf ik nu?
RikM schreef:
15-06-2019 13:24
Ik heb een keer meegemaakt op kantoor (!) dat er een mannelijke homoseksuele stripper was geregeld voor een mannelijke heteroseksuele collega. De dames vonden het hilarisch maar ik vond het vreselijk gênant om te zien. Het "slachtoffer" vond het ook zichtbaar niet leuk.
Ik vind dit onbeschoft en ordinair op meerdere vlakken. Bah!
Vieww schreef:
15-06-2019 14:01
Je bent niet alleen! Ben jaren geleden een keer op een feestje geweest waarbij de jarige (die een smaakvol feestje probeerde te geven en daarbij ook ouders & schoonouders had uitgenodigd) werd getrakteerd op een goedkope stripper. Hij liep ook de deur uit. en is de rest van de avond niet meer terug gezien op zijn eigen feest.
Zijn vrienden, die de stripper hadden betaald, vroegen haar om de act gewoon af te maken met een andere gozer uit het publiek. Ik vond het zo sneu en gênant voor de jarige.

Ik snap nooit waarom mensen de jarige of vrijgezel in verlegenheid willen brengen. Als je dan toch zo`n klap geld uitgeeft, regel dan iets waar die persoon echt blij mee is. Je stelt je zeker niet aan!
Jeetje.
Waar is de jarige naar toe gegaan?
Wat een kutzusactie van je zus! Regel volgende keer iets voor haar wat ze gegarandeerd niet waarderen kan. Misschien gaat ze het dan snappen?
liliane13 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 15:16
Reden: Genuanceerd
8.42% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
a_nick_is_crini schreef:
15-06-2019 12:44
Ik snap je volkomen! Ik zou ook not amused zijn!
Maar ben ik nou gek of ben ik echt de enige die een stripper als je al getrouwd bent heel erg not done vind? Precies de reden waarom ik een stripper op een vrijgezellenfeest ook een slecht idee vind.
Getrouwd of niet getrouwd, een stripper is sowieso not done, behalve in de stripclub!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
nee dit is niet leuk

Ik ben denk ik best wel extravert, en hou ook wel van een feestje of iets organiseren voor iemand. Maar regel 1 is toch wel dat die person het zelf leuk vindt, en dat kun je best van te voren bedenken.
RikM schreef:
15-06-2019 12:40
Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.
Ik ben behoorlijk extravert, maar dit herken ik absoluut niet. Sterker nog, de meeste extraverte personen in mijn omgeving houden veel meer rekening met introverten dan andersom. Ik denk dat bovenstaand maar voor een klein deel daadwerkelijk zo is, maar dat dat kleine deel wel voor velen 'als norm' gezien wordt. Net als die paar motorrijders/wielrenners die het voor de grote groep een stuk moeilijker maken.

En een stripper, nee die zou ik ook niet waarderen en graag doorschuiven naar een ander. Maar ik zou me er ook niet naar van voelen. Meer zoiets van: oh fijn dat ik er vanaf ben en dat de rest even wat extra plezier heeft gehad.
Ik vind dat je het wel moet bespreken. Want dan geef je je eigen grenzen aan, dan weet ze wat je niet fijn vind, en zo voorkom je hopelijk dat ze zoiets weer doet.

Maar ik krijg de indruk dat je de discussie niet goed aandurft, omdat ze veel mondiger is dan jij, en dat ze je snel onder de tafel lult. Klopt dat?
En juist dan is het belangrijk om wél wat te zeggen.

Hoe oud is je zus eigenlijk?
GenieInABottle schreef:
15-06-2019 14:51
Ik ben behoorlijk extravert, maar dit herken ik absoluut niet. Sterker nog, de meeste extraverte personen in mijn omgeving houden veel meer rekening met introverten dan andersom. Ik denk dat bovenstaand maar voor een klein deel daadwerkelijk zo is, maar dat dat kleine deel wel voor velen 'als norm' gezien wordt. Net als die paar motorrijders/wielrenners die het voor de grote groep een stuk moeilijker maken.

En een stripper, nee die zou ik ook niet waarderen en graag doorschuiven naar een ander. Maar ik zou me er ook niet naar van voelen. Meer zoiets van: oh fijn dat ik er vanaf ben en dat de rest even wat extra plezier heeft gehad.
Ik vraag me gewoon af: hoe weet je dat?
Gewoon je mond leren open doen.

Stripper weer naar buiten begeleiden, bedankt maar ik heb hier echt geen zin in. Dag.
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 14:56
ik denk dat ik het wel herken (als mede extravert) punt is dat je met extraverte mensen eigenlijk gewoon minder rekening hoeft te houden, die roepen wel als ze iets niet willen. Introverte mensen moet je wel iets mee, want die zijn vaak minder duidelijk en het is dan een soort van de bedoeling dat je vooraf bedenkt of die iets wel of niet willen. Daarnaast is het ook vaak zo (in mijn ervaring) dat extraverte mensen meer goed vinden, omdat zij zich minder snel ongemakkelijk voelen is het allemaal wel okay. Dus de range van mogelijkheden is groter voor extraverte mensen (of in elk geval, zo lijkt het in mijn ervaring)
Deze extravert houdt veel rekening met anderen. Ik ben heel extravert maar haat dit soort geleuter. Brrr.
Nog erger dan gewone kadootjes waar helemaal niet over na gedacht is. Chocolade, douchemeuk en bloemen bijvoorbeeld. '-)

Ik bedenk altijd iets wat de ander leuk vind. En als ik het niet (zeker) weet vraag ik het. Of laat ik het.
florence13 schreef:
15-06-2019 14:59
ik denk dat ik het wel herken (als mede extravert) punt is dat je met extraverte mensen eigenlijk gewoon minder rekening hoeft te houden, die roepen wel als ze iets niet willen. Introverte mensen moet je wel iets mee, want die zijn vaak minder duidelijk en het is dan een soort van de bedoeling dat je vooraf bedenkt of die iets wel of niet willen. Daarnaast is het ook vaak zo (in mijn ervaring) dat extraverte mensen meer goed vinden, omdat zij zich minder snel ongemakkelijk voelen is het allemaal wel okay. Dus de range van mogelijkheden is groter voor extraverte mensen (of in elk geval, zo lijkt het in mijn ervaring)
Mijn ervaring is dat het niet om per se om extravert zijn gaat, of juist niet. Maar het wel of niet verder kunnen kijken dan je eigen behoeftes/dingen die je leuk vind/ normen en waarden ect.

Die mensen zijn net zo aanwezig onder de intraverten.
Enige wat ik wel herken is dat een flink deel van extraverten er misschien wel meteen wat van zegt.
Lucifer2018 schreef:
15-06-2019 15:04
Mijn ervaring is dat het niet om per se om extravert zijn gaat, of juist niet. Maar het wel of niet verder kunnen kijken dan je eigen behoeftes/dingen die je leuk vind/ normen en waarden ect.

Die mensen zijn net zo aanwezig onder de intraverten.
Enige wat ik wel herken is dat een flink deel van extraverten er misschien wel meteen wat van zegt.
ja dat is misschien ook wel waar. Maar ik vind (maar mijn mening dus) dat er een verschil bestaat in de mate waarin je nadruk legt op die behoeftes. Bijvoorbeeld: ik geef samen met vriendin een feestje (echte situatie) ik ben extravert, vriendin is introvert. Ik vind een groot feest leuk, vriendin voelt zich daar doodongemakkelijk bij. Dan valt die optie voor mij af, want ik vind ik klein feestje ook prima. Ik vind de behoefte 'een groot feest is leuk' minder belangrijk dan 'ik voel me doodongelukkig op een groot feest'. (ik heb geen idee of ik dit nou op een manier aan het uitleggen ben die te volgen is voor iemand anders)
florence13 schreef:
15-06-2019 15:09
ja dat is misschien ook wel waar. Maar ik vind (maar mijn mening dus) dat er een verschil bestaat in de mate waarin je nadruk legt op die behoeftes. Bijvoorbeeld: ik geef samen met vriendin een feestje (echte situatie) ik ben extravert, vriendin is introvert. Ik vind een groot feest leuk, vriendin voelt zich daar doodongemakkelijk bij. Dan valt die optie voor mij af, want ik vind ik klein feestje ook prima. Ik vind de behoefte 'een groot feest is leuk' minder belangrijk dan 'ik voel me doodongelukkig op een groot feest'. (ik heb geen idee of ik dit nou op een manier aan het uitleggen ben die te volgen is voor iemand anders)
Een beetje, alleen er zijn ook zat extraverten die helemaal niet van grote feesten houden. Ik vind de maar 2 categorieeen zoals ze hier geschets worden tikje overdreven en zeer generaliserend.
Wat doet dat hele introvert en extravert er nou verder toe?
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 14:56
Omdat de extraverten in mijn omgeving hun plannen aanpassen aan degene met de 'laagste' grens. En die laagste grens kan net zo goed bij een extravert liggen hoor. Er wordt vooral heel erg open met elkaar gesproken, er worden veel vragen aan elkaar gesteld en het belangrijkste: het boeit ons niet eens waarom iemand het niet wil, die laagste grens is bijna heilig, dus die bepaald. En dat zal vast veel over de mensen om mij heen zeggen.
Alhoewel ik dit in mijn werk ook vooral zie. En ja, ik zie ook zeker mensen die gewoonweg over anderen heen wandelen en simpelweg de vaardigheid niet hebben om met andere rekening te houden of gewoonweg onbeschoft zijn en zichzelf als centrum van het universum zien. En ja, ik ken ook introverten die zich zo opstellen. Verschil kan zijn: de extravert is nadrukkelijk aanwezig en dwingt het zo af, de introvert onttrekt zich, trekt zijn plan en de rest moet maar meedoen. Maar aan beide kanten is die groep vele malen kleiner dan de groep die wel de moeite doet om met elkaar rekening te houden en de middenweg erin te vinden.
Liliane13 schreef:
15-06-2019 15:17
TO begint erover.
En net als met andere kenmerken: er is niet één soort extravert en er is niet één soort introvert. Het zijn net mensen, met hun mooie kanten en hun minder mooie kanten.
Ik hou er ook niet van. Stripper vind ik prima, als het maar niet voor mij is. Ik wil niet op een stoel met een half naakte vent voor mijn neus.
Ik zou tegen zus zeggen: was een leuk feest maar wil je de volgende keer de stripper achterwege laten? Ik vond dat dus niet leuk. (En ik zou erbij vermelden: als je me een beetje kent dan wist je dat)
Always look on the bright side of life
Lullig zeg, dan kent ze je ook niet goed, en jij dan heel gênant de partypooper moeten zijn op je eigen feestje, dat gaat echt te ver, dat was jouw dag en die heeft ze gewoon verpest en jou laten zitten met een klote gevoel.
Ik zou haar heel duidelijk maken dat je dit niks vond.
GenieInABottle schreef:
15-06-2019 15:23
TO begint erover.
En net als met andere kenmerken: er is niet één soort extravert en er is niet één soort introvert. Het zijn net mensen, met hun mooie kanten en hun minder mooie kanten.
Precies.
Ik zou haar dit topic laten lezen.
Snapt ze überhaupt dat jij best boos bent?
Ik val vooral hierover:
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:11
Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’.
Hoezo begrijpen je ouders jou niet. Zij en je zus weten toch ook hoe jij bent?
Waarom zou jij begrip moeten hebben voor je zus, terwijl dat andersom niet hoeft?
Ik snap die hele stripper inzet al niet, wat het een bijzonder feestje of zo?
Maar goed, het is voorbij, zou er verder niet veel woorden meer aan vuil maken. Je hebt laten merken dat je het niks vind, is vast wel overgekomen. Verder zou ik het erbij laten en me over de boosheid heenzetten.
gizzmo-returns schreef:
15-06-2019 15:37
Ik snap die hele stripper inzet al niet, wat het een bijzonder feestje of zo?
Maar goed, het is voorbij, zou er verder niet veel woorden meer aan vuil maken. Je hebt laten merken dat je het niks vind, is vast wel overgekomen. Verder zou ik het erbij laten en me over de boosheid heenzetten.
En de volgende keer geen familie uitnodigen.
Maar lieve vriendinnen.
Liliane13 schreef:
15-06-2019 15:17
Niks, maar tegenwoordig moet je jezelf in dat soort termen omschrijven.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven