Stripper en boos

15-06-2019 12:11 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was onlangs jarig. Naar aanleiding van die gelegenheid had ik een feestje georganiseerd.

Mijn zus (extravert) bleek voor mij een stripper geregeld te hebben. Ik hou hier helemaal niet van. Niet eens omdat ik preuts ben, maar omdat ik introvert ben en het verschrikkelijk vind om op die manier in de belangstelling te staan. Ik ben niet iemand die dan ‘leuk mee kan doen’. Ik kan dan echt door de grond gaan van schaamte.
Ik ben zo altijd geweest en eerlijk gezegd snap ik niet dat ze dit gedaan heeft.

Ik heb die stripper geweigerd en uiteindelijk werd iemand anders het ‘slachtoffer’. Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’. Man begrijpt me wel.

Ik heb er verder niet veel van gezegd omdat ik het feestje niet wilde verpesten, maar het voelt wel naar. Alsof mijn mening of gevoel niet belangrijk is.

Overdrijf ik nu?
Alle reacties Link kopieren
Nee, jij was jarig. Jouw zus wist dat jij een stripper niet leuk zou vinden? Of dacht ze dat jij het toch wel geinig zou vinden?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
15-06-2019 12:16
Nee, jij was jarig. Jouw zus wist dat jij een stripper niet leuk zou vinden? Of dacht ze dat jij het toch wel geinig zou vinden?
Ze heeft dit ook weleens voor anderen gedaan en vind het zelf leuk of grappig. Ik heb het gevoel alsof het meer om het algemene entertainment ging dan om wat ik leuk vind.
Nee, je overdrijft niet. Het was jouw verjaardag, en je zus heeft dit verkeerd ingeschat. Heeft ze dat eigenlijk vooraf met iemand overlegd, want anders heeft de hele familie het verkeerd ingeschat.
Een sorry zou op zijn plaats zijn....
Alle reacties Link kopieren
Het is achter de rug. Ik snap dat je er mee zit, maar je kunt het beter achter je laten. Misschien nog eens tegen je zus zeggen dat je het echt heel erg vervelend vond? Dat je snapt dat zij het leuk zou vinden, maar dat je echt door de grond ging van schaamte en dat ze dat soort dingen nooit meer moet doen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je nu gedoe over dan?
Dat je die stripper geweigerd hebt en nu iemand anders het slachtoffer was?
Alle reacties Link kopieren
Tja, mss overdrijf je, zeker in de ogen van je zus (en van je ouders blijkbaar), maar ik zou mss nog wel heftiger gereageerd hebben.
Wat mij betreft is iedereen die voor mij een 'verrassings'feestje organiseert direct exit.
Alleen kun je je zus niet zo makkelijk exiten.

Ik vind dus niet dat je overdrijft. Je zus kan ook weten hoe jij bent.
solomio wijzigde dit bericht op 15-06-2019 12:20
0.15% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nee. Het is gewoon echt niet leuk van je zus om er op jouw verjaardag voor te zorgen dat de verjaardag voor jou niet leuk is.
Als je trouwen, laat je vrijgezellenfeest niet door haar organiseren.
Alle reacties Link kopieren
Vre-se-lijk. Ik geef je groot gelijk. Een verrassing moet leuk zijn voor diegene die de verrassing krijgt, niet voor diegene die het geeft. Ik was echt woedend geworden als iemand een stripper op mij had losgelaten op mijn eigen verjaardag.
pergamon wijzigde dit bericht op 15-06-2019 12:22
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
15-06-2019 12:21
Als je trouwen, laat je vrijgezellenfeest niet door haar organiseren.
Doe helemaal geen vrijgezellenfeest.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
15-06-2019 12:21
Doe helemaal geen vrijgezellenfeest.
Nog beter.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-06-2019 12:21
Doe helemaal geen vrijgezellenfeest.

Ik roep al jaren dat, mocht ik ooit gaan trouwen (geen plannen trouwens), diegene die een vrijgezellenfeest voor mij organiseert acuut niet meer wordt uitgenodigd voor de dag zelf. Ik wil het Echt. Niet. Hebben.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle anderen.

Hele rare actie van je zus. Want je zou denken dat ze jou wel een beetje kent en weet dat zoiets niks is voor jou. En bij een dergelijke verrassing check je even van te voren of dat wel een goed idee is, Ook wanneer je denkt dat iemand het wel leuk zou vinden. Misschien had jij of iemand anders al wel allerlei andere dingen geregeld waar een stripper totaal niet bij paste. (High tea met klassieke muziek op de achtergrond, en tada, stripper! :O )
tonkje wijzigde dit bericht op 15-06-2019 12:29
0.42% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:11
Mijn ouders begrijpen me niet en zeggen dat ik ‘weet hoe zus is’.
Lekker dit.
Waarom hebben je ouders niet tegen je zus gezegd 'doe nou geen stripper, je weet toch hoe ze is'?

Jij bent niet de pretbederver, dat is je zus.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 12:18
Waar heb je nu gedoe over dan?
Dat je die stripper geweigerd hebt en nu iemand anders het slachtoffer was?
Ik heb geen gedoe want ik heb er verder tegen haar (nog) niks over gezegd. Ik zit er alleen mee dat het algemene entertainment belangrijker lijkt te zijn dan het feit dat ik me ongemakkelijk voel als ik op een stoel bij een stripper moet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-06-2019 12:25
Ik roep al jaren dat, mocht ik ooit gaan trouwen (geen plannen trouwens), diegene die een vrijgezellenfeest voor mij organiseert acuut niet meer wordt uitgenodigd voor de dag zelf. Ik wil het Echt. Niet. Hebben.
Als je niet graag in de belangstelling staat zou ik niemand uitnodigen voor je bruiloft.
Maar dit terzijde.... ;-D
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
15-06-2019 12:21
Als je trouwen, laat je vrijgezellenfeest niet door haar organiseren.
Ik ben al getrouwd ;-)
Toen wilde een vriendin ook een stripper regelen hoorde ik achteraf. Gelukkig heeft een schoonzus haar tegengehouden.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
15-06-2019 12:27
Lekker dit.
Waarom hebben je ouders niet tegen je zus gezegd 'doe nou geen stripper, je weet toch hoe ze is'?

Jij bent niet de pretbederver, dat is je zus.
Geen idee. Ouders zijn zelf ook best wel van het entertainment en vinden zoiets ook leuk en grappig.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-06-2019 12:19
Nee. Het is gewoon echt niet leuk van je zus om er op jouw verjaardag voor te zorgen dat de verjaardag voor jou niet leuk is.
En het stomme is: ergens diep van binnen weet ik wel dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde. Dat ze er gewoon niet over nagedacht heeft ofzo.


Maar toch zit ik ermee.
Alle reacties Link kopieren
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:33
En het stomme is: ergens diep van binnen weet ik wel dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde. Dat ze er gewoon niet over nagedacht heeft ofzo.


Maar toch zit ik ermee.
Ow, ze zal het vast leuk bedoeld hebben, maar het was toch sympathieker geweest als ze daarbij ook gedacht had aan wat jij leuk vindt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-06-2019 12:35
Ow, ze zal het vast leuk bedoeld hebben, maar het was toch sympathieker geweest als ze daarbij ook gedacht had aan wat jij leuk vindt.
Klopt, dat is ook mijn gevoel. Ik vind het alleen lastig om dat los te koppelen zeg maar.
Ik kom uit een prima gezin, maar qua communicatie valt er nog wel eer te behalen. Ik vind het heden ten dage ook moeilijk om goed te communiceren en echt diepe gesprekken hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:31
Ik heb geen gedoe want ik heb er verder tegen haar (nog) niks over gezegd. Ik zit er alleen mee dat het algemene entertainment belangrijker lijkt te zijn dan het feit dat ik me ongemakkelijk voel als ik op een stoel bij een stripper moet zitten.
Je ouders zijn de ouders van zowel jezelf als je zus en willen gewoon geen stelling nemen.

Jij hebt de stripper afgewezen en dat is helemaal prima en je zus kan jou blijkbaar niet inschatten en je ouders vinden jullie allebei lief.

Moet je niet mee zitten hoor.
19-Femke-86 schreef:
15-06-2019 12:33
En het stomme is: ergens diep van binnen weet ik wel dat ze het waarschijnlijk helemaal niet vervelend bedoelde. Dat ze er gewoon niet over nagedacht heeft ofzo.


Maar toch zit ik ermee.
Tja, en nu weet ze het nog niet want je hebt het niet aangekaart. Dus de volgende keer kan ze weer met zoiets aankomen. Wat is de reden dat je het niet wilt of kunt bespreken?

Verder is introvert niet hetzelfde als verlegen..
Ik heb altijd al gevonden dat extraverte mensen zich heel slecht kunnen inleven in introverte mensen. Extravert lijkt de norm te zijn, en daar moet je maar in meegaan want "dat is toch leuk?". Dat er ook mensen zijn die dat soort dingen echt niet leuk vinden snappen ze niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven