Te veel thuis zitten (relatieproblemen)
vrijdag 13 juni 2025 om 17:49
Hallo, ik heb een vraagje . Is het normaal als a als Koppel te lang allebij thuis zit bij elkaar dat dit op den duur begint te botsen. Waar mijn vriend werkt gaat het niet zo goed en zitten ze meer thuis dan dat ze moeten gaan werken en dus zitten we veel thuis bij elkaar en na een paar dagen is het alsof we op elkaar zn zenuwen werken. Nog mensen met zo een ervaring ?
vrijdag 13 juni 2025 om 20:35
vrijdag 13 juni 2025 om 20:39
Ik zou het ook niet fijn vinden om continu samen met mijn man thuis te zijn, en andersom ook niet. Mijn man werkt van ons het meeste thuis en is het liefst dan ook alleen thuis. Als ik (of 1 van onze volwassen kinderen) ook thuis is vindt hij dat irritant. Ik werk niet vaak thuis maar geniet ook van het huis af en toe voor mezelf hebben. Lijkt me heel.normaal dus dat je je gaat ergeren als je 24/7 op elkaars lip zit.
vrijdag 13 juni 2025 om 22:32
Als hij de tijd dat hij thuis is nu nuttig invult met het huishouden en boodschappen en eten koken en wassen, dan kunnen jullie samen leuke dingen doen als jij thuiskomt van je werk. Samen sporten of wandelen of netflixen of fietsen of lezen of handwerken of wat je ook maar leuk vindt om te doen allebei.
Coffee is never my cup of tea
vrijdag 13 juni 2025 om 22:34
Ik zou sowieso niet te genieten zijn als ik thuis zou zitten maar hoe thuis thuis bedoel je? Ik kan prima zes weken vrij zijn samen met mijn man. Alleen ik ga onderwijl ook wel mijn eigen dingen doen, elke dag naar de wei van mijn paarden, op pad met hond, soms met man en/of kids soms wat met vriendinnen doen
where ever you go, go with your heart
zaterdag 14 juni 2025 om 06:59
Je vriend kan een andere job zoeken? Als jij geschikt bent om te werken misschien ook een job zoeken? Vrijwilligerswerk?
Ik heb ook ooit door ziekte een tijd thuis gezeten... toen ik beter werd ging ik er bijna psychisch onderdoor door het thuis zitten, ik wou zo snel mogelijk weer aan het werk, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik heb ook ooit door ziekte een tijd thuis gezeten... toen ik beter werd ging ik er bijna psychisch onderdoor door het thuis zitten, ik wou zo snel mogelijk weer aan het werk, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
zaterdag 14 juni 2025 om 14:19
Werk jij?
Lijkt me aan de ene kant logisch dat als je beiden veel binnen zit, op elkaars lip, je elkaar gaat irriteren. Maar je kan toch ook iets anders gaan doen? Pak je fiets en ga naar buiten. Of ga wandelen (in je eentje bedoel ik).
Als ik 4 weken samen zomervakantie heb met man gaat dat prima. Maar we doen ook ons eigen ding. Man klust graag, vooral buiten, en dan ben ik binnen in huis bezig, of zit in de zon met een boek. En dan in de loop vd middag doen we samen iets leuks.
Dus vraag me af hoe het er bij jullie uitzit. Zitten jullie samen binnen? Werk je en hoeveel?
Lijkt me aan de ene kant logisch dat als je beiden veel binnen zit, op elkaars lip, je elkaar gaat irriteren. Maar je kan toch ook iets anders gaan doen? Pak je fiets en ga naar buiten. Of ga wandelen (in je eentje bedoel ik).
Als ik 4 weken samen zomervakantie heb met man gaat dat prima. Maar we doen ook ons eigen ding. Man klust graag, vooral buiten, en dan ben ik binnen in huis bezig, of zit in de zon met een boek. En dan in de loop vd middag doen we samen iets leuks.
Dus vraag me af hoe het er bij jullie uitzit. Zitten jullie samen binnen? Werk je en hoeveel?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in