Te veel water bij de wijn?

07-07-2009 18:00 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het , het is geen "groot"probleem maar het zit me behoorlijk dwars!

Mijn vriend werkt zich kapot. HIj werkt bij een catering bedrijf.

Ik vind het mooi dat hij er zoveel plezier in heeft. Het wordt alleen wel heel veel werken... Hij werkt voornamelijk in het weekend. van 5 uur ;s ochtends tot laat.

Nu werkt hij doordeweeks vanuit het bedrijf. En hij begint rond 5 of 6 uur 's ochtends en nog blijft hij dan door gaan tot een uur of 8.

En ik trek het gewoon niet meer, Dat hij in het weekend werkt en hij vind de baan erg leuk, ben ik alleen maar blij om. Hoewel ik een leukere zaterdagavond kan verzinnen!

Maar dat het nu ook door de week zo laat moet worden! Dit zijn al de enige dagen dat we uberhaupt wat leuks kunnen gaan doen.

En het is niet een avond laat, nee dit is alweer de 2e en er komen nog 2 en dan weer het weekend. Hij zegt ook nooit eens nee tegen het werk.

We hebben een volwassen relatie en laten elkaar vrij in de dingen die we willen doen maar dit wordt me gewoon te veel. Ik heb het er al met hem over gehad maar hij vind dat dit zijn baan is en het er dus bij hoort. maar er zijn toch ook grenzen? Wat kan ik nog doen? Ik vind zijn baan niet erg, maar deze belachelijke tijden wel.

Vandaag bevoorbeeld is hij later omdat ze een schutting gaan plaatsen voor de baas PRIVE!! En dan nog niet op tijd weg? Blijft hij daar weer eten wordt het weer 10 a 11 uur!!

Hoe kan ik mijn grens nog duidelijker maken? Misschien moet ik echt keihard zijn.
Kennelijk vind je vriend zijn werk belangrijker dan zijn relatie.

Ik zou m nog een keer duidelijk maken dat je ook graag tijd met je vriend doorbrengt, en dat je graag hebt dat hij ook tijd voor jou maakt in plaats van schuttingen plaatsen voor zijn baas. En als jouw grens echt bereikt is je conclusies trekken. en de relatie verbreken.
Je vriend is gewoon gek op zijn werk, misschien zelfs gekker op zijn werk dan op jouw?

Zijn er bepaalde strubbelingen thuis waardoor hij nog liever op zijn werk wil zijn dan bij jouw?

Ik werk ook in de horeca, en ongemerkt zit ik ook nog 2 uurtjes met een wijntje de wereld te verbeteren met mijn collega's na het werk.

Ook ik neem een vroege dienst over van een collega als zij ziek wordt waardoor ik dan een dag van 14 uur maak. Maar dat gebeurt ook zo makkelijk als je je werk leuk vind.

Hoe zit het met vrienden buiten zijn werk om, hebben jullie die? Of zijn zijn collega's ook nog eens vrienden van hem?

Ik hoop dat jullie een goede balans kunnen vinden tussen samen zijn en zijn werk.

Wat voor werk doe jij eigenlijk? En heb je het daar ook zo naar je zin als je vriend?
En wat zou je graag willen dat hij doet dan? Tegen zijn baas (catering=horeca) zeggen dat hij graag alleen kantoortijden werkt? Lijkt me nogal onmogelijk....
quote:Florientje schreef op 07 juli 2009 @ 18:00:

Hoe kan ik mijn grens nog duidelijker maken? Misschien moet ik echt keihard zijn.Even los van de vraag of jouw grens reëel is of niet: een grens is alleen een duidelijke grens als je er consequenties aan verbindt.
Peas on earth!
Ik vind niet dat hij alleen tijdens kantoortijden hoeft te werken. Ik snap dat Horeca dat niet is! Dat begrijp ik juist heel goed.

Maar er is een grens om elke week, 4 dagen door deweeks zo laat te werken toch ? en dan het weekend er nog bij.

Dat hij na kletst met collega;s, geen probleem! maar hij werkt tot zo laat. Ik heb een leuke en goede baan!! Heb het er naar mijn zin maar werk wel normale uren. Tuurlijk heb ik ook overuren maar beperk ze wel.

Ik heb een groep leuke vrienden, hij heeft niets meer over omdat hij alleen nog maar werkt.

Ik wil dat hij ook een grens stelt richting zijn werkgever. 40 uur is genoeg in een week! met overuren kan komen natuurlijk...

Nu ook, woensdag werkt hij ook weer tot 11 ;s avonds

Donderdag van 7 tot 9 's avonds laat.

en vrijdag de hele dag + de bbq voor personeel (zonder aanhang).
Vind het heel normaal om daar met elkaar over te praten. Mijn man en ik geven dat ook bij elkaar aan. Wij werken beide, dus het is misschien wel makkelijk om je in te leven in de andere. Ik borrel iets vaker met collega's en heb vaker ook nog werk dingen 's avonds. Zijn vrienden wonen in een andere stad, dus hij gaat nog wel eens van uit het werk naar zijn vrienden toe.

Wij hebben op een gegevenmoment afgesproken dat de vrijdagavond van ons was. Heerlijk samen eten, wijntje, bank hangen, kletsen.

Werk jij? En hoe ben jij als hij thuis komt?
Tja helaas Florientje. Dat is nou eenmaal de horeca. Daar houden ze zich niet aan 40 urige werkweken.

Dat is inderdaad killing voor je sociale leven maar het is wel hoe het is. Dat weet je (in dit geval je vriend) als je kiest voor een baan in de horeca.

Vervelend voor jou maar lijkt mij vrij onmogelijk om hem hier een grens in te geven. Dat is namelijk kiezen tussen zijn baan of zijn vriendin. Als hij zou toegeven aan jouw wensen, zal hij zeer waarschijnlijk zijn baan kwijtraken.
ja ik werk gewoon 40 uur per week. Ik heb een erg goede baan voor iemand van mijn leeftijd!! Als hij thuis komt? Meestal doe ik gewoon vrolijk maar soms heb ik hem zo hangen dat ik niet optimaal leuk kan doen.

Hij heeft niet echt een reden om niet thuis te zijn. De relatie is verder juist super goed. Alleen zeur ik misschien teveel over het werk maar ik moet mijn grenzen stellen! Het voelt gewoon alsof het hem niet genoeg doet en werk het enige is wat telt...

Ik wou hem eerst misschien een tijd links laten liggen. Misschien denkt hij dan shit het boeit dr niet...
Lunax, maar waarom dan ook nog een schutting plaatsen terwijl we een avond hadden gepland?
Waarschijnlijk omdat het toch zijn baas is die het hem vraagt. Het is niet voor iedereen makkelijk om daar tegenin te gaan. Buiten dat is het in sommige bedrijfsculturen ook heel normaal dat zulk soort extra dingen worden gedaan en wordt het je niet in dank afgenomen als je daar niet aan mee doen. Ik weet natuurlijk niet of dat bij je vriend ook zo is maar het zou zomaar kunnen.
maar hoe maak ik mijn grens dat duidelijk? Ben al boos geworden, mijn verdriet laten zien, het lief verteld maar ik kan dit niet zo... ik wil niet om 6 uur 's avonds gebeld worden dat ik mijn eten weer alleen kan opeten en alleen op bed kan...
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 juli 2009 @ 18:12:

[...]

Even los van de vraag of jouw grens reëel is of niet: een grens is alleen een duidelijke grens als je er consequenties aan verbindt.Dan herhaal ik deze even voor je.
Hm kiezen of delen vrees ik, of je leert ermee leven of je zoekt iemand met een wat huiselijker inslag.

Je kan wel gaan vragen of hij wat vaker thuis wil zijn maar als hij ook graag vaker samen met je zou willen eten had hij dat allang gedaan, kwil niet zeggen dat ie niet van je zou houden ofzo, maar jullie beeld van hoe de relatie eruit ziet/hoeveel tijd je met elkaar doorbrengt/hoeveel tijd je in je werk steekt zou toch ongeveer hetzelfde moeten zijn voor een harmonieus samenwonen.

Kan me zo voorstellen dat als hij dat onder druk van jou zou aanpassen jij gelukkiger bent maar je vriend ongelukkiger.
Misschien is hij dan gewoon niet de man met wie jij een gelukkige relatie zou kunnen hebben.

Kennelijk is hij niet bereid om iets aan zijn werktijden te doen, dus dan is het voor jou kiezen of delen, of je neemt genoegen met de relatie zoals die nu is, of je neemt er geen genoegen mee en zet er een punt achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lijkt me net zo'n verhaal als het tv programma "Help mijn man heeft een hobby" of zoiets. Alleen nu is het geen hobby waaraan hij verslaafd is maar nog iets ergers, zijn werk. En dat klinkt heel akelig legaal. Ik zou eerst vriendelijk met hem praten, dat je het zo heerlijk zou vinden als jullie wat meer tijd samen door zouden brengen, mocht dat niet werken, een ultimatum, en mocht dat ook niets opleveren dan is het helaas duidelijk waar hij meer van houdt, en dat dat niet verandert.

In ieder geval, als jij het zwijgend goed blijft vinden zal hij steeds meer zijn eigen zin gaan volgen. Ik zou me bar alleen voelen; dan maar helemaal alleen, want dan ben je vrij.
Nou, om nou direct de conclusie te trekken dat hij meer van zijn werk houdt dan van TO vind ik ook wat overdreven. Een baan is nou eenmaal geen luxe in deze tijd. Wellicht heeft hij gewoon de keus niet om zomaar zijn tijden aan te passen. Dat heeft niets met liefde te maken, maar met een inkomen.
hij heeft juist wel de keus! Hij heeft een baan aangeboden gekregen in het onderwijs. Alleen het salaris ligt al 1/3 hoger! De tijden zijn veel beter. Alles!! maar die heeft hij afgeslagen.. nee aangenomen en daarna afgezegd...!!

ik voel me ook alleen. Hoewel ik veel met vriendinnen doe. Voel me alleen in de relatie. Dat is de goede vertaling!!

Ik ga vanavond, mocht hij op tijd vrij zijn, nog een keer met hem praten. MIjn grens en ultimatum stellen...

Hoe doen jullie dat dan? Of werkt vriend niet zoveel?
Misschien wel teveel water bij de wiijn voor jou, want jij voelt jezelf er niet goed bij. Je bent niet tevreden met de situatie, dus zal er toch iets moeten veranderen.
ik vind het zo zonder... we hadden net een leuk weekend achter de rug, maandag avond een leuke avond gehad en nu werkt hij weer lang door en de sfeer draait per direct weer om..
florientje ik begrijp je als geen ander. Heb ook geen oplossing voor je. zit in ook zo'n soort schuitje.

Is het alleen de werktijden van je vriend waardoor je zo voelt. of voel je je ook niet gesteund.

Wel lees ik iets in je verhaal waardoor ik een beetje twijfel. Hij heeft een betere baan ergens gevonden? maar niet aangenomen. als hij deze niet aanneemt is die baan niet beter, waarschijnlijk vind hij het dan niks, dat jij het beter vind. wil niet zeggen dat hij daar met plezier werk en er is niks belangrijkers dan ergens met plezier werken, de meeste tijd van je leven ben je namelijk op je werk!! (zeker in zijn geval:))
quote:pipeloentje1 schreef op 07 juli 2009 @ 20:26:

Wel lees ik iets in je verhaal waardoor ik een beetje twijfel. Hij heeft een betere baan ergens gevonden? maar niet aangenomen. als hij deze niet aanneemt is die baan niet beter, waarschijnlijk vind hij het dan niks, dat jij het beter vind. wil niet zeggen dat hij daar met plezier werk en er is niks belangrijkers dan ergens met plezier werken, de meeste tijd van je leven ben je namelijk op je werk!! (zeker in zijn geval:))Volgens mij was dit om aan te geven dat hij wel een andere optie heeft, aangezien er werd gezegd dat hij al blij mag zijn dat hij een baan heeft en dus in feite geen keuze heeft. Hij heeft wel een keuze, hij kan ergens anders werken, met minder uren en meer salaris, maar dat wil hij niet, hij kiest bewust voor zijn horecawerk. Op zich is dat zijn goed recht, maar het maakt de situatie wel anders dan wanneer hij niet anders zou kunnen dan voor dit werk kiezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heb even mee zitten lezen en kan eigenlijk wel begrijpen hoe je je voelt. Alleen zeg je net aan het einde dat je n leuk weekend hebt gehad en een leuke maandagavond. Wil je dan dat het iedere avond feest is? Ik snap dat je graag bij hem bent, maar als hij veel geeft om zn werk dan moet ie zn tijd verdelen en zo te horen doet ie dat dus ook.

Jij hebt tenminste af en toe nog n avond met hem samen. Mijn vriend staat elke dag om half 4 op en gaat dus om half negen al naar bed. Ik baal daar ook ontzettend van, maar wat doe je dr aan?
quote:Florientje schreef op 07 juli 2009 @ 20:00:

ik vind het zo zonder... we hadden net een leuk weekend achter de rug, maandag avond een leuke avond gehad en nu werkt hij weer lang door en de sfeer draait per direct weer om..

Je hebt dus een heel leuk weekend met hem gehad, maandagavond was hij gewoon thuis en nu 1 avond niet en jij gaat zitten mokken? De sfeer draait om. Ja, omdat jij hem omdraait!

Mijn hemel zeg......
quote:Florientje schreef op 07 juli 2009 @ 20:00:

Ik vind het niet raar dat je er behoefte aan hebt hem meer te zien en vaker leuke dingen met te kunnen doen. 4 avonden door te week pas erg laat thuis en ook het hele weekend weg of laat betekent 1 avond samen en de rest dus niet. Ik zou dat zelf niet willen.

Alleen vind ik deze laatste opmerking, die ik ook gequote heb, echt apart van je. Dan heb je dus heel leuke dagen gehad en ga je toch lopen sippen, dat begrijp ik niet zo goed.

Ik weet niet of het zo is in jullie geval, maar zie het in mijn omgeving toch wel veel gebeuren, dat als er iets is de man het opeens erg druk met werken heeft. Als een soort van vlucht. Zou dat bij jullie het geval kunnen zijn?

Wat doe jij om de relatie leuk te houden?

Tot slot, de vraag stellen is hem beantwoorden. Jij hebt dus de indruk dat je te veel water bij de wijn doet. Je kan dan eigenlijk maar 1 ding doen en dat is dit bij hem aangeven. Blijkbaar is jouw grens nu bereikt en heb je het idee teveel water bij de wijn te doen. Welke consequentie ben jij bereid om hieraan te verbinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven