te vriend houden?

10-04-2010 13:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb/had een vriend, waarmee ik regelmatig samen ging stappen. Hij is heel spontaan en gezellig, maar ook nogal oppervlakkig en maakt niet zo veel van zn leven. Mensen vinden hem gezellig, maar ook een beetje zielig. Ik eigenlijk ook. Ben hierin eerlijk tegen hem, dwz ik geef wel aan dat hij dingen anders zou moeten doen. Daar is hij het mee eens, maar hij doet het niet. Ik moet bekennen dat ik achter zijn rug om wel eens over hem praatte.

Maar goed, het uitgaan was leuk, verder kun je niet echt op hem bouwen dus ik hechtte er niet al te veel waarde aan.

Nu vertelde hij me iets dat hij bij iemand heeft gedaan, hij achteraf ook erg mee zit. Ik wil in verband met herkenbaarheid liever niet zeggen wat het is, ook niet relevant, maar ik vind het echt heel erg wat hij heeft gedaan.

Daarna ben ik me heel erg gaan afvragen of ik met zo iemand wel bevriend wil zijn. De afgelopen tijd heb ik hem daarom een beetje op afstand gehouden.

Maar, het stappen was altijd leuk, dus ik vraag me af of ik dat niet gewoon opzij moet zetten en er niet aan denken.

Wat vinden jullie?
Dat ligt er nogal aan wat het is. Als hij iemand heeft verkracht is dat van een andere orde dan als hij een tientje van iemand heeft geleend en niet heeft terugbetaald.

Dus prima als jij niet wil zeggen wat het is, maar dan wordt het een beetje een vaag verhaal en lastig om te beantwoorden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ja zeg, ik heb iets verkeerds gedaan, maar ik zeg niet wat. moet ik nu sorry zeggen?

dat is net zo oppervlakkig als jij nu verteld.

het ligt er maar net aan hoe ernstig de zaak is...

kun jij met jezelf leven als je goedkeurt wat hij heeft gedaan? (want dat doe je als je vrienden blijft.. ook al is het maar om te stappen, je bent toch vrienden)
Als je niet kunt vertellen wát hij heeft gedaan, wordt het erg lastig om te zeggen wat ik zou doen... Die herkenbaarheid zal wel meevallen, tenzij hij iets heeft gedaan, wat nog nooit iemand heeft gedaan...en dat bestaat bijna niet!
Misschien kun je dit met hem bespreken? Dat je zijn daad afkeurt en niet weet of dit gevolgen gaat hebben voor jullie vriendschap? Kijk gewoon even aan hoe het loopt, wees eerlijk en volg je gevoel...
Wat hij heeft gedaan hoeven we toch niet te weten? We weten dat het iets is waar TO problemen mee heeft, dat lijkt mij genoeg...
Wat er gebeurd is en hij gedaan heeft, is voor het topic denk ik wel heel relevant als je advies wilt. Niet leuk overigens om achter iets te komen wat je heel erg vindt
Natuurlijk ben ik wel benieuwd wat hij heeft gedaan maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat wij dan zouden doen.

Het gaat er om waar jouw grenzen liggen. Dat kan jij dus alleen maar bepalen. Jij moet afwegen wat je belangrijker vindt: die actie die hij heeft gedaan en waar jij niet blij mee bent of lekker stappen.

Enne...zou het voor jou nog iets uitmaken als jij bijv. zijn excuses aanbiedt aan de betreffende persoon?
Hij heeft iets gedaan wat jij moeilijk vind.

Hij is behalve goed genoeg om mee te feesten niet op orde genoeg maar vooral triest.

En jij maakt je druk of jij nog wel vrienden met hem wilt zijn?

Misschien moet hij zich ook afvragen of hij wel vrienden met jou wil zijn?

Maar ok, het kan zijn dat je bedoeld te zeggen dat hij een kennis is.. Maar hij vertrouwd jou blijkbaar genoeg om zijn geheimen mee te delen..

...hmm.. kan er zo niks zinnigs over zeggen eiegnlijk..
..popcorn?
Is het een strafbaar feit? (zonder details te noemen ...)
Nola heeft een punt...
quote:Kittykletstmee wrote on 10 April 2010 @ 14:02:

Is het een strafbaar feit? (zonder details te noemen ...)Waarom is dat zo belangrijk? Sensatiezucht?...
De eerste vraag is in hoeverre hier überhaupt sprake was/is van een vriendschap. Het komt op mij eerder over als een eh..visueel bekende met wie je af en toe een borrel drinkt. Als hij dan ook nog eens iets uithaalt wat voor jou onacceptabel is, tja, dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Ik zou hem wel eerlijk vertellen wat je dwars zit. Misschien dat hij er nog iets van opsteekt.
Zo had ik een vrijgezelle stapvriend die pedofiel bleek te zijn. Ik heb de vriendschap meteen beëindigd.
Nee geen sensatiezucht... Aangezien TO details niet wil geven probeer ik mee te denken. Of iets alleen maar heel vervelend was voor die ander (wat die vriend heeft gedaan)..of dat TO feiten te horen heeft gekregen die belangrijk zijn voor eoa onderzoek nav de gevolgen voor een slachtoffer lijkt me van belang om af te wegen wat voor advies we kunnen geven
*

Aan de ene kant is het dus inderdaad dat ik niet weet of ik hiermee kan leven. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden geloof ik, maar ik vind eigenlijk dat iemand van 30 gewoon zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen.

Aan de andere kant is het inderdaad ook dat ik vind dat ik door de manier waarop ik tegen hem aankijk, misschien geen vrienden met hem kan zijn. Maar, zo kijkt iedereen tegen hem aan, en dan houdt hij dus echt geen vrienden meer over.
Ik kan niet zoveel met de vraag of het om een stafbaar feit gaat of niet. Als Wuilesman zou vreemdgaan met mijn beste vriendin dan is dat niet strafbaar maar in moreel opzicht wel buitengewoon laakbaar. Het zal het einde betekenen van de relatie met zowel de man als met de vriendin.
Dat vluchten ...wat een laffe rotstreek. Hoe heeft hij haar die beslissing ' laten nemen' ? Lijkt mij dat ze daar altijd zelf ook bij is. Hoe oud is ze? (Of hoe jong...)
Geen idee, oh wacht, zijn eerste reactie was: nou dan moet je maar abortus plegen.

Zij was toen volgens mij 24.
Je vindt hem wel gezellig maar ook zielig, oppervlakkig, praat achter zijn rug om en hebt totaal geen respect voor hem....

waarom ga je nog met iemand om waar je zo over denkt.
Nee, met zo'n man zou IK in elk geval niét bevriend willen zijn...
Ik vind ook dat iemand van zijn leeftijd zijn verantwoordelijkheid moet kunnen nemen. En het is echt (zacht gezegd) belachelijk wat hij heeft gedaan. Maar ik zou me daar als maatje wel overheen kunnen zetten, affhankelijk van hoe diegene er in staat (oprechte spijt of juist 'stoer' vinden).

Maar om met iemand vrienden te blijven omdat hij anders geen vrienden meer heeft vind ik dan weer niet fair en zonde van beider tijd.
Een man van 30 die naar het buitenland vlucht zodra blijkt dat hij zijn vriendin bezwangert heeft?

Nee, daar zou ik geen trek in hebben. Dat hij niet voor papa wil gaan spelen, prima. Maar letterlijk de benen nemen en naar het buitenland vluchten, omdat hij totaal niet met de situatie om kan gaan? En dat voor een man van 30? In dat soort types zou ik geen trek hebben.
Onvolwassen flapdrol.
Hm, de meeste van jullie zouden het dus niet doen.

Nee, in dat opzicht heb ik geen respect voor hem. Maar ben daarin wel eerlijk geweest en aangegeven dat hij bepaalde dingen moet veranderen. Hij is het daar wel mee eens, maar doet dat niet.

Om heel eerlijk te zijn is het wel een soort vermaak geworden, zo van sjonge, kijk eens wat hij nu weer doet. Dingen die hij me in vertrouwen vertelt hou ik voor me natuurlijk, zoals dit verhaal maar ook kleinere dingen.

Ik denk dat ik het voorlopig maar zn beloop laat gaan, net zoals ik nu doe eigenlijk, als ik hem toevallig tegenkom spreek ik hem wel, maar ik neem niet meer uit mezelf contact op.

Ik werd er op gegeven moment ook een beetje moe van, dat hij mij als vertrouwenspersoon gebruikte maar nooit iets deed met wat ik zei. Een aantal van de dingen die hij me vertelde, had ik liever niet geweten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven