Telefoon partner

29-08-2017 21:57 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort, ik vroeg ( om te testen of hij het zou doen) de telefoon van mijn partner, en hij wilde het niet geven, voelde zich gecontroleerd.

Mijn vraag , mogen jullie ten alle tijden in de telefoon van partner kijken?
Pluisi schreef:
29-08-2017 22:16
Nee, dat vinden we beide niet nodig. Ook mag er niemand in mn handtas zitten, dat is prive. Ik heb niks te verbergen, maar toch wil ik het niet. Die tas is van mij.
Vind t al raar dat je het vraagt, spreekt wantrouwen uit.
Dit dus.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ja, ten alle tijde.. hij legt z'n telefoon ook altijd op tafel dus totaal geen probleem
De vraag was spontaan, alleen was ik wel benieuwd naar zijn reactie, er zat niks wantrouwends achter omdat ik niet had verwacht dat hij nee zou zeggen
Privé:
(hand)tas
laptop
telefoon
mail
nachtkastje

Natuurlijk mag je vragen iets te pakken/zoeken of vraag ik het, maar ongevraagd is voor mij echt not done. Zou het ook nooit bij een ander doen.
Billy74 schreef:
29-08-2017 22:25
De vraag was spontaan, alleen was ik wel benieuwd naar zijn reactie, er zat niks wantrouwends achter omdat ik niet had verwacht dat hij nee zou zeggen
Waarom was je benieuwd naar zijn reactie? Wat zegt zijn reactie jou nu?
Moonshine1984 schreef:
Ja, ten alle tijde.. hij legt z'n telefoon ook altijd op tafel dus totaal geen probleem
Ik, hij, kind ook. Dat is geen vrijbrief om maar te mogen kijken.
Billy74 schreef:
En wat zou jij doen als de vraag van de andere kant komt?

Als hij "out of the blue" volgende maand vraagt of hij effe in je foon mag zitten?
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:26
Privé:
(hand)tas
laptop
telefoon
mail
nachtkastje

Natuurlijk mag je vragen iets te pakken/zoeken of vraag ik het, maar ongevraagd is voor mij echt not done. Zou het ook nooit bij een ander doen.
Precies dit. Als mn kind vraagt: mag ik ff je portemonnee uit je tas pakken? Vind ik dat prima. Maar niet ongevraagd. Ik zit ook niet in hun tassen/telefoon enz.
Gezien zijn boze reactie niet veel goeds@morainphae, en hij mag ten alle tijden mijn tel pakken vindt ik geen probleem
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:28
Ik, hij, kind ook. Dat is geen vrijbrief om maar te mogen kijken.
Dat is jouw mening. Ik heb er totaal geen problemen mee als hij mijn zaken leest en vice versa. Het gebeurt trouwens niet, ik zit zelden in zijn telefoon of hij in die van mij - maar we vinden het allebei iig geen issue.
Billy74 schreef:
Nee. Dit is een thema in jullie relatie.
Want jullie hebben het er eerder over gehad en toen zei hij dat het geen probleem was.
Nu vond je het weer nodig om erover te praten. Dat leverde spanningen op.
En je opent er een topic over.

Het Was Dus Niet Spontaan.
Mij maakt het niet uit hoor, maar je komt verder als je eerlijk bent naar jezelf.
Er zijn ontzettend veel koppels die hier nog nooit over hebben gesproken.
Maar jullie wel. Al twee keer, op jouw initiatief. En nu is hij boos.
Billy74 schreef:
29-08-2017 22:31
Gezien zijn boze reactie niet veel goeds@morainphae, en hij mag ten alle tijden mijn tel pakken vindt ik geen probleem
O, je bent ook nog aan het invullen in plaats van navragen?
Maar wat wilde je nou dat hij bewees?
Kijk dit is dus iets wat heel verschillend kan zijn. Onze telefoons zijn niet "privé". Ik pak ook regelmatig die van mijn man om iets op te zoeken omdat hij meer internet heeft of gewoon omdat ik de mijne niet kan vinden. Als hij behoefte heeft om de mijne te gebruiken maakt mij dat ook niets uit. Eigenlijk hebben wij beide niets waar de ander niet ongevraagd in mag kijken oid.
Het leven is niet eerlijk
Ik zit vaak in de telefoon van mijn man. Als mijn tel BV leeg is of als mijn telefoon nog in mijn tas zit en geen zin heb om op te staan :D maar ik controleer dan niet zijn berichten oid.
Moonshine1984 schreef:
29-08-2017 22:32
Dat is jouw mening. Ik heb er totaal geen problemen mee als hij mijn zaken leest en vice versa. Het gebeurt trouwens niet, ik zit zelden in zijn telefoon of hij in die van mij - maar we vinden het allebei iig geen issue.
Jij schreef dat hij hem op tafel legde en jij dan dus mag kijken. Daar refereerde ik aan. Dat jullie andere afspraken hebben is natuurlijk prima.
Laat je wel aan iedereen weten met wie je via je telefoon communiceert dat je partner meeleest?
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:26
Privé:
(hand)tas
laptop
telefoon
mail
nachtkastje

.
Hier precies zo. En als het dan eens toch gebeurt dan kunnen we er vrij zeker van zijn dat de ander dan ook alleen het gevraagde doet en niet gaat zitten neuzen.
Eat bedoel je morain?
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:16
Hoezo niet?
Waarom stiekem doen als alles in orde is? Daar zit geen logica achter. En met kul aankomen ja maar vriendinnen blablabla... dat kan als je een tiener bent maar als je boven de 30 bent en daar nog moeilijk over doet dan zit er echt iets mis in je relatie.
PS: soms is de boosheid van je partner een primaire reactie op de energie/intentie/stress/spanning/wantrouwen die de partner uitstraalt. Vooral als iemand niet zo goed in woorden is, en niet direct de vinger op de zere plek kan leggen. En dus niet direct onder woorden kan brengen waarom hij of zij zich onheus bejegend voelt.
Zijn boosheid kan dus getriggerd zijn door de intentie achter jouw vraag.
Sophiever schreef:
29-08-2017 22:35
Waarom stiekem doen als alles in orde is? Daar zit geen logica achter. En met kul aankomen ja maar vriendinnen blablabla... dat kan als je een tiener bent maar als je boven de 30 bent en daar nog moeilijk over doet dan zit er echt iets mis in je relatie.
Wat is er stiekem aan?
Ik vind het puberaal dat je moeilijk doet als je niet in je partners telefoon mag kijken, omdat dat niet veel goeds belooft.
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:36
Wat is er stiekem aan?
Ik vind het puberaal dat je moeilijk doet als je niet in je partners telefoon mag kijken, omdat dat niet veel goeds belooft.
Zegt wat over jou en je relatie.
Laatst overigens nog een familierel ontketent aan de andere kant van de lijn omdat een vriendin haar dochter berichten geregeld laat lezen.
Toen dacht ik toch echt "eigen schuld, dikke bult" :-D.
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:34
Jij schreef dat hij hem op tafel legde en jij dan dus mag kijken. Daar refereerde ik aan. Dat jullie andere afspraken hebben is natuurlijk prima.
Laat je wel aan iedereen weten met wie je via je telefoon communiceert dat je partner meeleest?
Daarmee bedoel ik dat we niets voor elkaar te verbergen hebben. En volgens mij lees je niet goed, want ik gaf in mijn vorige bericht aan dat het zelden gebeurt dat we in elkaars telefoon zitten.
Sophiever schreef:
:bonk:
Pff. Ik ben blij dat ik van de meeste van mijn vriendinnen goed kan inschatten dat hun man de appjes en mails niet leest.
Zou ik namelijk niet waarderen.
Oja, ben al een tijdje voorbij de 30. :)
Sophiever schreef:
Eens, als je relatie goed zit hoef je nooit stiekem te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven