teleurgesteld door vriendin

01-03-2012 14:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen

dit moet van het hart,

ik wil het vooral gewoon kwijt want dit doet pijn

ik heb sinds twee jaar contact met een vriendin zij is ietsje jonger dan ik ben.ik heb haar leren kennen in een tijd toen het niet goed met haar ging ze was erg dwon haar ex had haar het huis uitgezet.

en ze moest weer bij haar ouders gaan wonen.Ik wilde graag nieuwe mensen leren kennen we kwamen me kaar tegen op een kookclub.

in het begin was het erg leuk en gezelig,

Ik nam haar mee naar mijn vrienden en we deden vaak dingen samen. Nu is zij tot voor kort in een woongroep gaan wonen.

Opeens heeft zij minder tijd voor mij en moet ze alles overlegen.

afgelopen week heeft zij de opmerking gemaakt

ik zie je alleen op de kookclub

en dat vind ik prima en lachte erom

ik vind dit niet grapig

ik ga zowiezo met haar praten

maar mijn vraag stel ik mij aan of wat moet ik hiermee ?

ben erg geschroken hiervan

ps laageleterd en volg een curus
Maar hier heb je toch al een topic over...
Ik snap niet zo goed wat er nog te bepraten valt?

Jullie hadden eerst intensief contact, dat is allengs minder geworden.

Nu geeft zij aan dat ze het eigenlijk niet nodig vindt om jou buiten die kookclub om nog te zien.

Dat lijkt mij einde verhaal. Niet iets wat nog met praten op te lossen valt.

Ik zou het zo laten en me op andere vrienden richten.
Ik kan me voorstellen dat het heel naar is als je eerst leuk contact met iemand hebt en dat dit nu haar situatie anders is veranderd is.

Wat zou je tegen haar willen zeggen? Heb je het gevoel dat je alleen goed was toen zij weinig om handen had? Of ben je bang dat ze je niet meer leuk vindt?

Geef je angsten aan, wie weet bedoelde ze het niet zo, maar heeft ze het gewoon wat drukker gekregen.
Wat wil je graag? Wil je weer net zo veel dingen met haar doen als vroeger? Voel je je gekwetst dat zij dat niet wil?

PS: wat goed dat je een cursus volgt om beter te leren schrijven!
Nou het gaat mij om de manier waarop het is gegaan

zo van dat zei er een grapje van maakt ik kon er niet om lachen

ik begrijp haar op dit moment niet goed, goed ik acepteer het wel

als het over is maar inderdaad voel me gebruikt omdat ik alleen goed was toen ze niemand had.zo voel dat straks kan ik vast weer komen opdraven als haar woongroep tegenvalt , ze had het me op een normaal manier kunnen zegen en niet van ja we zien elkaar alleen hier en dat vind ik prima en daar stond ze te bij te lachen.daarom ben ik teleurgsteld en verdrietig
vooral dat lachen erbij
Zij vind het blijkbaar prima zoals het nu is. Dat heb je dan te respecteren. Je kunt teleurgesteld zijn omdat jij nu andere wensen hebt in deze vriendschap maar volgens mij is ze duidelijk geweest. Niemand is iemands bezit.
Ik snap je wel, je voelt je volgens mij een beetje gebruikt.

In jouw ogen hebben jullie een vriendschap opgebouwd en die wuift zij met een grapje weg.

Kijk, het moet van twee kanten komen en zij wil niet meer, dus jij kunt eigenlijk niks anders dan je hierbij neerleggen.
Ik snap jullie

Wau het vooral kwijt en ja voel me gebruikt

Blijf erbij dat het geen grapje is

Bedankt iedereen
Ik heb veel voor haar gedaan in het begin

Vandaar dat ik mij gebruikt voel
Mocht ze nog met hangende pootjes terugkomen zou ik ook gewoon een soortgelijk grapje maken . Maar goed voor nu is het wel *** natuurlijk, begrijpelijk.
Tijntje

Ja is inderdaad niet leuk

Nou ik ben voor mezelf even klaar met hasr
Tijntje

Ja is inderdaad niet leuk

Nou ik ben voor mezelf even klaar met haar
Ik begrijp dat je je gebruikt voelt maar ik denk toch dat je je er bij neer zult moeten leggen.

Zo gaat het vaak ,je vangt iemand op die in een moeilijke fase in zijn/haar leven zit en zodra diegene het leven weer op orde heeft ben je overbodig.

Verdrietig maar zo werkt het..
Misschien is de les dat je de volgende keer minder verwacht van mensen. Jij hebt er kennelijk veel energie in gestopt, en nu ben je teleurgesteld dat je het niet terugkrijgt. Ik bedoel, jij hebt haar toen geholpen, maar het is gewoon niet redelijk om te verwachten dat ze daardoor voorlopig dikke vrienden blijft, ofzo.

Altijd rotgevoel natuurlijk.
ik verwacht ook niet dat iemand dan dikke vriendinen blijft

het kan best dat iets over is maar nogmaals het gaat om de manier waarop ze zei het met een grapje waar dus ook iedereen bij was daar ben ik verdrietig over ze had me prive moeten zegen dan had ze lef gehad. dit vind ik laf en laag daar blijf ik bij,

way het vooral kwijt want pijn doet het zeker ik weet niet of dat redelijk is om dat te verwachten ik verwacht wel een beetje waardering als ik iets doe maar goed dat is mijn mening.
Erg
Meid je hebt alle gelijk, ze is een bitch, een stom wijf, het is goed dat je haar ware aard ziet want ooit, ooit komt ze wellicht met hangende pootjes terug. Zo gaan dat soort dingen vaak. En als ze dan terug komt dan zeg je: pff...ik heb nu even geen tijd.

Meer kun je er niet aan doen.
Nou ik begrijp er niks meer van vorige week deed ze over er niks aan de hand was.En zei nog zo van tja we zien mekaar tegenwoordig nooit meer he, ik met een grapje ja jj moest daar gaan wonen. Komt zei ja het gekke is ik heb daar geen spijt van.

stuur ik haar een smsje van de week kom je op mijn mylene party?

was al in in begin van het jaar afgesproken,

stuur ze tereug jah wat ik vind het zielig als ik dat ook afzeg,

nou ja als ze het zielig vind hoeft ze niet te komen wat mij betreft

ik weet niet of dit iets met haar beperking te maken heeft zau kunnen,

maar ik heb ook een beperking maar ik moet van de begeleiding

maar alles pikken want tja haar beperking,

punt is dat ik teleurgested ben in mensen (alweer)

nu vroeg iemand van een clubje waar ik bij ben om iets af te spreken met mij, leuk maar ben bang dat ik me er dan weer vol in stort en mij het zelfde overkomt.

hoe kan ik me daar tegen wapenen?
Wat goed van je dat je daar over nadenkt. Probeer er niet té veel over na te denken. Een nieuwe vriendin hoeft natuurlijk niet de dupe te worden omdat een vorige vriendin niet zo aardig was.

Ik denk dat je moet proberen zo min mogelijk te verwachten van iemand. En dan bedoel ik: als jij iemand helpt, help dan omdat jij wil helpen. Maar niet met de gedachte 'dan kan die ander mij de volgende keer helpen'. Probeer dingen te doen vanuit jezelf.

En die eerste vriendin, is inderdaad lullig dat ze moest lachen en het vertelde waar anderen bij waren.

Maar: kennelijk gaat het nu beter met haar dan toen jij haar leerde kennen. Probeer het dan zo te zien dat ze zich nu juist beter voelt doordat jij haar toen geholpen hebt! Het is jammer dat ze dat dan misschien zelf niet inziet, maar misschien voelt dat voor jou fijner om er zo over te denken.
@spoken

ja ik gun haar ook het beste heb ook geen hekel aan haar en ben niet boos vind het gewoon jammer dat het zo gelopen is

ben teleurgsteld en that it vooral omdat ik niet zo veel vriendinnen heb en de gene die ik heb zijn druk met hun man en kinderen .

En ik heb haar toen geholpen met de gedachte van wat rot dat haar leven zo gelopen is en verwacht daar ook niks voor tereug, ik blijf erbij dat iemand haar toch eens moet leren dat je zo niet met mensen kunt om gaan,Ik vind het gewoon niet eerlijk dat er altijd gezed word dat is haar beperking.Dan kan ik ook zeggen mijn beperking is dat ik een grote mond heb.

die nieuwe meid heb ik uitgelegd dat ik best wat wil afspreken maar beetje op een afstand nog .Dat begrijp ze wel , verder moet iedeer zijn eigen boontjes dopen moet ik ook , ik ga dus wat minder voor mensen doen en dingen op zijn beloop laten.
. O ja ik ga haar dinsdag wel vertellen dat ik die grapjes niet waardeer daar heb ik recht op vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven