Teleurgesteld en verdrietig

06-03-2019 08:01 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken loopt mijn relatie niet goed. Ik ken mijn partner niet weer.

Ik weet dat het op het moment zwaar is voor beide, maar met deze situatie kan ik niet goed meer omgaan.

Ik lig veel in het ziekenhuis omdat ik ziek ben van het zwanger zijn. Mijn man klaagt veel over hoe druk hij is. Snap ook echt wel dat dit voor hem niet leuk is.

Gisteren mocht ik 24uur naar huis in overleg om even thuis te slapen en ook bij ons andere kindje te zijn. Ik was nog niet thuis en mijn man vertelde over een groot feest in de week dat ik mag bevallen. (Ivm het verloop van de zwangerschap is dat naar voren geschoven naar 36 weken) een feest over ver. Dat viel bij mij niet lekker. Gun hem veel maar dat hij daar met zijn hoofd mee bezig is kan ik niet begrijpen.

Daarnaast vind ik het vervelend dat we maar 1 oppas hebben en mijn man veel op het werk blijft hangen, ze weekends vraagt op te passen zodat hij afleiding heeft. Ben ze al dankbaar dat ze op willen passen en vind 7 dagen in de week wel veel gevraagd. Wel gaat ons kind naar de opvang maar daarvoor en daarna brengt hij ze naar de oppas.

Net is mijn man naar zijn werk vertrokken, er zijn geen boodschappen in huis. Ik mag niet auto rijden en ben te slap van het overgeven om naar de winkel te lopen. Vanavond ga ik weer naar het ziekenhuis, vraag me echt af waarom ik naar huis ben gegaan.

Ik snap dat alles impact op mijn man heeft maar ik had het ook liever anders gezien. Voelt voor mij echt als overleven. Het ziek zijn ben ik ook voor zijn kind.
Ik snap je. Ik zou hier ook verdrietig van worden, al snap ik dat het voor hem ook veel is. Het lijkt of zijn prioriteit niet bij zijn gezin ligt. Praat hier over. :hug:
Wat enorm pijnlijk. Wanneer is die omslag bij hem gekomen?
Wat rot voor je!
Ik hoop dat je toch wat aansterkt gedurende de zwagerschap.

Als ik het zo lees, denk ik dat het voor je man allemaal erg veel is.
Misschien gaat hij er niet op de meest handige manier mee om en zou het fijn zijn dat hij wat meer zijn gevoel laat zien.

Even praktisch;
Boodschappen kunnen ook online worden besteld en worden dan bezorgd. Scheelt wellicht ook voor je man werk.

Is het een idee om een schoonmaakster in arm te nemen? Dan heeft je man (en jij dus ook) minder omkijken naar het huishouden.

Wbt de oppas, heeft zij het zelf aangegeven dat ze het te vaak vindt?
Is er een opa/oma in de buurt die kan oppassen?

Wbt dat feest, is het niet mogelijk om daar afspraken over te maken? (Niet of weinig drinken, altijd bereikbaar zijn, iemand anders vragen om op dat moment bij jou te zijn etc)

Probeer te blijven praten met je man.

Heel veel sterkte!!
Misschien kunnen jullie samen kijken naar ondersteuning? Werkster bezorgdienst voor boodschappen hulp van familie etc.. zodat het voor je man minder zwaar wordt? Wie past er op je kindje? Familie? Ikzou dit toch proberen te bespreken met je man.
Het schijnt dat veel mannen 'vader' worden omdat moeders dat graag wil, ze erin worden geluisd, per ongeluk of omdat het 'nou eenmaal zo hoort.'

Wanneer er dan complicaties zijn checken ze uit, ze kunnen er geen voorstelling van maken hoe het voelt en vinden het maar lastig.

Veel mensen zijn alleen maar met zichzelf bezig; relatie of geen relatie.
Het is niet makkelijk als je partner opeens heel ziek is en niet meer kan meedraaien in het gezin. Niet iedereen kan daar goed mee om gaan. Je man heeft blijkbaar geen idee hoe hij de kar in zijn eentje moet trekken.
Hij moet het nu toch op een of andere manier zelf doen, en dit is zijn manier. Ik zou het loslaten want je kunt er nu niets aan doen en het doet niet echt schade.

Ik snap dat je het persoonlijk opneemt maar probeer het toch meer te zien als onvermogen of gewoon anders dan jij had gewild, dan als onwil van zijn kant. Anders kom je samen in een negatieve spiraal en dat kun je nu niet gebruiken. Je hebt al je energie nu even nodig.

Ik weet niet waarom je het erg vindt dat hij met een feest bezig is, een beetje afleiding door na te denken over leuke dingen kan best helpen.

Kortom ik snap dat je vindt dat hij steken laat vallen, maar probeer toch te blijven zien dat jullie allebei op je eigen manier door deze situatie heen proberen te komen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Heb je met hem gepraat over hoe hij zich voelt onder de situatie? Ik kan me namelijk best voorstellen dat hij veel stress voelt als hij thuis is. En dat lost hij dan misschien niet op de handigste manier op, maar anderzijds hebben jullie er allebei ook niks aan als hij overspannen raakt.

Kunnen jullie een moment vinden om even lekker met zijn tweeën te zijn en rustig te praten over hoe het met jullie gaat, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal?
Ik snap je. Ik zou het zelf geloof ik nog vervelender vinden dat mijn kind het dan zoveel uur per eek zonder ouders moet doen dan dat ik de oppas teveel zou belasten. Je zou van je partner mogen verwachten dat hij in dit geval een stap naar voren neemt om de boel op zijn schouders te nemen, maar hij lijkt eerder een paar stappen opzij te nemen.

Dit is de tijd waarin hij er niet alleen voor zijn kind zou moeten zijn (dat is natuurlijk altijd al zo), het volledige huishouden zou moeten regelen (dat is 2x zoveel als normaal, als het netjes verdeeld is) maar daarnaast ook extra voor jou, nu je in het ziekenhuis ligt. Welke dingen doet hij van dat lijstje, of gaat hij gewoon extra werken en in het weekend leuke dingen doen, dumpt hij jullie kind dan bij anderen, bezoekt hij jou zo min mogelijk en doet hij niet meer aan het huishouden dan toen jij niet ziek was?
Zou je man zorgverlof kunnen opnemen? En verder idd een schoonmaker en boodschappen laten bezorgen. In je eentje gezin volledig draaien en fulltime werken terwijl je partner in het ziekenhuis ligt is pittig. Komt ie bij je op bezoek in het ziekenhuis?
Mijn man zou een feest in de week dat ik moest bevallen zeker hebben afgezegd, maar ik moest bevallen met een keizersnee, dus daarna zou ik niks kunnen. Die van jou loopt kennelijk al een tijd op zijn tenen. Hoe ging het voor je ziek werd en hoe betrokken was ie bij je eerdere zwangerschap?
lolapaloeza schreef:
06-03-2019 08:18

Ik weet niet waarom je het erg vindt dat hij met een feest bezig is, een beetje afleiding door na te denken over leuke dingen kan best helpen.

Ik snap dat wel hoor, blijkbaar is dat feest precies in de week dat to's baby vanwege complicaties 4 weken te vroeg gehaald wordt. Ik kan me voorstellen dat ze hem nodig heeft en dat het gek voelt als ie dan prioriteit geeft aan 1 of ander feest.
ChristianeF schreef:
06-03-2019 08:17
Het schijnt dat veel mannen 'vader' worden omdat moeders dat graag wil, ze erin worden geluisd, per ongeluk of omdat het 'nou eenmaal zo hoort.'

Wanneer er dan complicaties zijn checken ze uit, ze kunnen er geen voorstelling van maken hoe het voelt en vinden het maar lastig.

Veel mensen zijn alleen maar met zichzelf bezig; relatie of geen relatie.
Wow zoveel aannames in zo'n klein stukje...
Honingdropje2 schreef:
06-03-2019 08:31
Wow zoveel aannames in zo'n klein stukje...
Het is bijna knap.

Het zegt misschien alles over je sociale omgeving. Hier veel vaders om me heen die er vol voor gaan.
vivautrecht85 schreef:
06-03-2019 08:38
Het is bijna knap.

Het zegt misschien alles over je sociale omgeving. Hier veel vaders om me heen die er vol voor gaan.
Precies, hier ook. Zegt idd wel iets over man/vrouw beeld als je de moeder nog de schuld geeft wanneer de vader zijn verantwoordelijkheid niet neem. "Vader" tussen aanhalingstekens ook :facepalm:
Misschien 'n aupair in huis halen voor 'n jaartje?
Mannen vinden baby's vaak helemaal niet boeiend om daar zoveel uur per dag bij te moeten zitten. Die gaan nog liever naar hun werk.
lolapaloeza schreef:
06-03-2019 08:18
Het is niet makkelijk als je partner opeens heel ziek is en niet meer kan meedraaien in het gezin. Niet iedereen kan daar goed mee om gaan. Je man heeft blijkbaar geen idee hoe hij de kar in zijn eentje moet trekken.
Hij moet het nu toch op een of andere manier zelf doen, en dit is zijn manier. Ik zou het loslaten want je kunt er nu niets aan doen en het doet niet echt schade.

Ik snap dat je het persoonlijk opneemt maar probeer het toch meer te zien als onvermogen of gewoon anders dan jij had gewild, dan als onwil van zijn kant. Anders kom je samen in een negatieve spiraal en dat kun je nu niet gebruiken. Je hebt al je energie nu even nodig.

Kortom ik snap dat je vindt dat hij steken laat vallen, maar probeer toch te blijven zien dat jullie allebei op je eigen manier door deze situatie heen proberen te komen.
Wat een ongeloofwaardige ’kijk mij nou ying yang zijn’ reactie.
anoniem_375108 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 09:00
0.45% gewijzigd
Honingdropje2 schreef:
06-03-2019 08:30
Ik snap dat wel hoor, blijkbaar is dat feest precies in de week dat to's baby vanwege complicaties 4 weken te vroeg gehaald wordt. Ik kan me voorstellen dat ze hem nodig heeft en dat het gek voelt als ie dan prioriteit geeft aan 1 of ander feest.
Eens. En niet alleen TO's baby...zijn eigen baby.
Case-je schreef:
06-03-2019 08:55
Eens. En niet alleen TO's baby...zijn eigen baby.
Je hebt gelijk :hun baby
Precies, wanneer je als vader je verantwoording niet kan nemen ben je in mijn optiek een 'vader'.

Er zijn legio gezinnen met jonge kinderen die uit elkaar vallen omdat moeder zich alleen op de kinderen focust, vader liever de secretaresse neukt of zijn vrouw niet meer aantrekkelijk vindt na een aantal kinderen.

Ik hoor het van collega's die zelf vrij jonge kinderen hebben, dertigers, ook over open relaties en daarna toch scheiden. Hoe komt dat dan? Niet omdat het allemaal zo goed was.

Wanneer ik dan lees dat vrouwen zeggen " Het maakt mij niet uit dat ik 30 kilo te zwaar ben en niks meer aan mijzelf hoef te doen want nu ben ik mama en mijn lichaam is het huisje waarin mijn kindje heeft gewoond" begrijp ik het wel.
Hij neemt je niet serieus.
Hij neemt zichzelf en zijn rol als vader niet serieus. Geen energie om op de kleine te passen, maar wel om te feesten.

Hij kan beter langs een psych gaan om zijn hoofd op orde te krijgen dan naar dat feest.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat hij niet lekker meer in zijn vel zit. Ik ben degene die veel thuis regelt. Rekeningen betalen, het huishouden (hier wilde hij wel mee helpen maar zelf zag hij het niet, hij heeft ooit aangegeven dan liever te hebben dat ik het vraag) de opvang voor ons kind, boodschappen. Wat ik vanuit het ziekenhuis kan regelen probeer ik wel te doen.

Ik heb gevraagd of zorgverlof geen rust zou geven maar dat wil hij niet. Hij begint het liefst een uur eerder en gaat een uur langer door zodat hij ook aan extra taken toekomt. (verantwoordelijke baan) Ik heb gevraagd of hij de normale uren wil draaien. Voor even wilde hij dat wel maar liever niet.

Boodschappen bestellen kan ik voor wel voor hem doen, goede tip.

Het probleem is denk ik ook dat hij het niet ziet. Ik vraag wel hulp maar wil hem ook niet een waslijst opleggen. Zoals gisteren zag ik dat het bed al twee weken niet verschoond was. Heb eerst even het bed verschoond en die van ons kind. Ons kind eet bij de oppas, man haalt eten en hij bedenkt niet dat ik nu eigenlijk wel een cracker of iets moet eten. Er ligt medicatie klaar voor op de dagen dat ik thuis ben, dit is gisteren in de overdracht gezegd maar hij haalt ze niet op.
Mijn man had me al opgehaald, boven gewacht tot ik gedoucht was (ivm flauw vallen moet er iemand in de buurt zijn) en met ons kind gespeeld en naar bed gebracht.

Een huishoudster is een idee, dit ga ik voorstellen.

Wat betreft dat feest het is over ver en ze gaan met taxi's ik vind het niet een prettig idee dat hij gaat. Hij zou juist die week de 5 dagen verlof gebruiken. Ik denk misschien makkelijk maar er komen nog genoeg feesten plus dat ik de timing gisteren niet prettig vond.

Mijn man zei gisteren ook wel sorry en een steun te willen zijn. Familieleden doen wel berichtjes maar werken ook en bieden verder geen hulp aan.

In het ziekenhuis bezocht mijn man me wel.
TO’s man in toch niet zielig omdat er een derde tweede kind op komst is? Of omdat TO tijdelijk uitgeschakeld is? Jeetje, duiken als het lastig wordt... lekker figuur. Van de vader van de je kinderen, je partner, mag je echt wel wat meer verwachten.

Had hij wel zin in een tweede TO?
Ga je lekker ChristianeF? Aparte nick trouwens.
Wat een zak hooi. Hier zou ik ook heel erg verdrietig van worden.
En dat eindeloze begrip voor mannen als ze eens een poosje voor kind en huishouden moeten zorgen naast hun werk daar word ik ook wat iebel van. Ja dat is aanpoten, maar er zijn zat vrouwen die dat wel langer doen dan een poosje. Een kind is niet alleen maar een last hè.

TO, jou zo zonder enige boodschappen in huis achterlaten terwijl je ziek bent is ook erg sneu. Is er iemand die je kan bellen om even wat voor je te halen? Een buur, een vriendin? Het is niet goed om zo in je eentje te blijven zitten.
Familieleden kan je wel om hulp vragen, die denken misschien dat jij het wel vraagt als het nodig is.
Verder denk ik, dat jullie niet goed communiceren. Je man zegt dat hij liever niet minder uur draait, jij laat dat blijkbaar gaan, maar baalt daar van. Wees dan duidelijker in je verwachtingen.
Je man heeft ooit gezegd dat jij maar moet aangeven wat er gedaan moet worden, nu wil je geen waslijst geven, maar je bent wel teleurgesteld. Hij wil dat je een lijstje maakt, doe dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven