Ten einde raad
vrijdag 20 mei 2022 om 22:39
Ik ben ten einde raad, en ik ben hier dan ook om adviezen te krijgen, en geen vervelend commentaar.
Het zit zo:
Ik ben 1 jaar samen met mijn huidige partner. We wonen sinds kort samen.
Ik weet dat mijn vriend vroeger verslaafd was aan cannabis, gelukkig is hij hier sinds een tijdje vanaf.
Nu weet ik ook, dat mijn vriend 'af en toe' weleens andere drugs gebruikt, cocaïne.
Als dit af en toe is, heb ik hier geen problemen mee, zolang het binnen de perken blijft.
Echter valt het mij de laatste tijd op dat hij steeds vaker ander gedrag vertoont.
Snel agressief, en erg wantrouwend.
Toen ik laatst de was ging doen, en zoals altijd de zakken ging controleren, vond ik cocaïne in zijn zak.
Ik heb gevraagd wat hiermee de bedoeling was. Hij gaf aan dat weekend gebruikt te hebben, en verder niet meer.
Paar dagen daarna, vond ik weer iets. Toen ik uiteindelijk de telefoon rekening kreeg, viel het mij al op dat er specifiek vaak naar één bepaald nummer word gebeld. Toen ik ging kijken, ben ik erachter gekomen dat dit een nummer is van een dealer.
Ik ben hier enorm van geschrokken.
Mijn vriend zelf ontkent alles en geef aan niet te gebruiken en zeker niet verslaafd te zijn. Mijn gevoel zegt wat anders, en zijn acties dus ook.
Ik ben hier niet om commentaar te krijgen, maar ik maak mij enorme zorgen en ben ten einde raad.
Wat kan ik het beste doen, aangezien hij alles ontkent?
Het zit zo:
Ik ben 1 jaar samen met mijn huidige partner. We wonen sinds kort samen.
Ik weet dat mijn vriend vroeger verslaafd was aan cannabis, gelukkig is hij hier sinds een tijdje vanaf.
Nu weet ik ook, dat mijn vriend 'af en toe' weleens andere drugs gebruikt, cocaïne.
Als dit af en toe is, heb ik hier geen problemen mee, zolang het binnen de perken blijft.
Echter valt het mij de laatste tijd op dat hij steeds vaker ander gedrag vertoont.
Snel agressief, en erg wantrouwend.
Toen ik laatst de was ging doen, en zoals altijd de zakken ging controleren, vond ik cocaïne in zijn zak.
Ik heb gevraagd wat hiermee de bedoeling was. Hij gaf aan dat weekend gebruikt te hebben, en verder niet meer.
Paar dagen daarna, vond ik weer iets. Toen ik uiteindelijk de telefoon rekening kreeg, viel het mij al op dat er specifiek vaak naar één bepaald nummer word gebeld. Toen ik ging kijken, ben ik erachter gekomen dat dit een nummer is van een dealer.
Ik ben hier enorm van geschrokken.
Mijn vriend zelf ontkent alles en geef aan niet te gebruiken en zeker niet verslaafd te zijn. Mijn gevoel zegt wat anders, en zijn acties dus ook.
Ik ben hier niet om commentaar te krijgen, maar ik maak mij enorme zorgen en ben ten einde raad.
Wat kan ik het beste doen, aangezien hij alles ontkent?
zaterdag 21 mei 2022 om 07:10
Jij staat overduidelijk niet op 1 in zijn agenda en ook niet op 2. Relatie beëindigen, dit gaat hem niet worden.
Love is the meaning of life
zaterdag 21 mei 2022 om 07:51
Ok. Hij ontkent alles, hij is snel agressief, en het is jouw huis.
Ik zou zeggen: zet hem eruit. Maar ik zou dan zelf niet zo goed weten hoe. Als hij vraagt waarom, blijft hij gewoon alles ontkennen, En als hij dan ook nog agressief is, dan kon dit wel eens heel vervelend worden.
Wat je nodig hebt is een plan van aanpak. En er zijn vast wel vrouwen hier die je daarbij kunnen helpen.
Zorg goed voor jezelf! Hij gaat niet voor jou zorgen.
Ik zou zeggen: zet hem eruit. Maar ik zou dan zelf niet zo goed weten hoe. Als hij vraagt waarom, blijft hij gewoon alles ontkennen, En als hij dan ook nog agressief is, dan kon dit wel eens heel vervelend worden.
Wat je nodig hebt is een plan van aanpak. En er zijn vast wel vrouwen hier die je daarbij kunnen helpen.
Zorg goed voor jezelf! Hij gaat niet voor jou zorgen.
zaterdag 21 mei 2022 om 07:54
Hoe rot ook, ik zou hem echt de deur wijzen en de relatie verbreken, want het feit dat hij er niet eerlijk over is, betekent dat hij het niet maar heel af en toe doet.
Jaren geleden ben ik ongeveer een jaar met zo’n kerel samen geweest. Eerst zou hij enkel blowen, toen bleek hij heel af en toe een pilletje op een feest te nemen, toen bleek hij zo af en toe coke te gebruiken in het weekend, en daarna bleek dat bijna dagelijks zo te zijn. Niks is mij eerlijk verteld, overal kwam ik gaandeweg achter. Alles werd gebagatelliseerd want hij functioneerde toch prima? Totdat hij de ziektewet in ging want hij kon helemaal niet functioneren, hij ging dagelijks naar de kroeg in, zoop zich lam, snoof zich “nuchter”, blowde om te kunnen slapen en werd agressief naar mij toe als ik er wat van zei. Ik was toen nog jong en naïef en dacht dat ik hem wel kon helpen, maar je kunt zoiemand niet helpen, zij moeten zichzelf helpen, en gezien de leugens is jouw vriend daar nog lang niet aan toe.
Beter nu afhaken nu hij nog niet compleet afgegleden is, dan wachten tot hij echt een full time junk is, want dan gaat uitmaken wellicht helemaal drama worden.
Na de zoveelste agressieve uithaal van mijn ex, maakte ik het eindelijk uit, en toen flipte hij helemaal. Eerst dreigde hij weken met zelfmoord, daarna dreigde hij weken lang mij iets aan te doen, en vervolgens heeft hij nog maanden mijn voicemail vol gejankt.
Jaren geleden ben ik ongeveer een jaar met zo’n kerel samen geweest. Eerst zou hij enkel blowen, toen bleek hij heel af en toe een pilletje op een feest te nemen, toen bleek hij zo af en toe coke te gebruiken in het weekend, en daarna bleek dat bijna dagelijks zo te zijn. Niks is mij eerlijk verteld, overal kwam ik gaandeweg achter. Alles werd gebagatelliseerd want hij functioneerde toch prima? Totdat hij de ziektewet in ging want hij kon helemaal niet functioneren, hij ging dagelijks naar de kroeg in, zoop zich lam, snoof zich “nuchter”, blowde om te kunnen slapen en werd agressief naar mij toe als ik er wat van zei. Ik was toen nog jong en naïef en dacht dat ik hem wel kon helpen, maar je kunt zoiemand niet helpen, zij moeten zichzelf helpen, en gezien de leugens is jouw vriend daar nog lang niet aan toe.
Beter nu afhaken nu hij nog niet compleet afgegleden is, dan wachten tot hij echt een full time junk is, want dan gaat uitmaken wellicht helemaal drama worden.
Na de zoveelste agressieve uithaal van mijn ex, maakte ik het eindelijk uit, en toen flipte hij helemaal. Eerst dreigde hij weken met zelfmoord, daarna dreigde hij weken lang mij iets aan te doen, en vervolgens heeft hij nog maanden mijn voicemail vol gejankt.
zaterdag 21 mei 2022 om 07:56
Een junk, dat is hij.
Maak een plan want wat hier boven al staat: je zult hem er uit moeten zetten en dat zou hij maar zo niet leuk kunnen vinden en junks zijn nogal primair in hun reacties. Cilinders vervangen, camera en camerabel plaatsen. Realiseer je dat deze man gevaarlijk is.
Maak een plan want wat hier boven al staat: je zult hem er uit moeten zetten en dat zou hij maar zo niet leuk kunnen vinden en junks zijn nogal primair in hun reacties. Cilinders vervangen, camera en camerabel plaatsen. Realiseer je dat deze man gevaarlijk is.
Chocolade, altijd goed!
zaterdag 21 mei 2022 om 10:17
zaterdag 21 mei 2022 om 10:25
Dit inderdaad. Klinkt hard en meedogenloos, maar is voor beide het snelste en het effectiefste. Anders blijft ie je aan het lijntje houden. Wees sterk en neem een helder standpunt in. Dat is ook voor het effectiefst en duidelijkst om te gaan stoppen.sprankelend schreef: ↑20-05-2022 22:42Zorgen dat je een eigen woning hebt zonder hem. Streep eronder en nooit meer omkijken.
Zuur, maar wijs.
zaterdag 21 mei 2022 om 10:47
Wat een reacties allemaal! Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden reageren, en al helemaal niet dat er zoveel mensen waren die hetzelfde hebben meegemaakt.
Bedankt allemaal, het is natuurlijk erg verdrietig en pijnlijk maar ik moet voor mijzelf gaan kiezen. Het is mijn geluk inderdaad dat het mijn huis is.
Ook zie ik dat ik mezelf wel herken in bepaalde punten. Ik wil graag iemand helpen en helemaal omdat je het iemand zo erg gunt om een goede toekomst te hebben.
Ik heb besloten dat ik inderdaad voor mezelf ga kiezen. Hoe moeilijk het ook is. Vanavond na zijn werk ga ik dit bekend maken. Wish me luck
Bedankt allemaal, het is natuurlijk erg verdrietig en pijnlijk maar ik moet voor mijzelf gaan kiezen. Het is mijn geluk inderdaad dat het mijn huis is.
Ook zie ik dat ik mezelf wel herken in bepaalde punten. Ik wil graag iemand helpen en helemaal omdat je het iemand zo erg gunt om een goede toekomst te hebben.
Ik heb besloten dat ik inderdaad voor mezelf ga kiezen. Hoe moeilijk het ook is. Vanavond na zijn werk ga ik dit bekend maken. Wish me luck
zaterdag 21 mei 2022 om 11:04
Heel veel sterkte!
Heb je iemand in de buurt die op de hoogte is?
Als je het uitmaakt, wil je dan dat hij direct weggaat of slapen jullie nog gezellig samen in dat huis?
zaterdag 21 mei 2022 om 11:51
To, wanneer hij nu al geaggiteerd is en in contact staat met georganiseerde misdaad, dan zou ik heel resoluut zijn. Zijn spullen in de tuin, alle sloten veranderen en aangeven dat je direct de politie belt wanneer hij of een vriendje amok maakt en doen ook. Niet meer binnen laten en zeker niet vanavond of vannacht in je huis laten blijven.
Gooi svp het: we-moeten-netjes-praten, want-ik-ben-een-lief-meisje-die-iedereen-een-kans-moet, geven over boord. Hoe langer je in de relatie blijft hoe meer risico je loopt wanneer je er op een dag toch vanaf wil.
Daarnaast zou ik wat voorzichter worden met wie je in huis haalt.
Gooi svp het: we-moeten-netjes-praten, want-ik-ben-een-lief-meisje-die-iedereen-een-kans-moet, geven over boord. Hoe langer je in de relatie blijft hoe meer risico je loopt wanneer je er op een dag toch vanaf wil.
Daarnaast zou ik wat voorzichter worden met wie je in huis haalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 23 mei 2022 om 10:54
Eens verslaafd, altijd verslaafd.
En waarom tolereer jij drugsgebruik door je vriend en in je huis?
Hij stopt 100% of niet, niet stoppen is einde relatie, echter ik ben bang dat hij al te ver heen is.
Bel eens een verslavingskliniek voor extra informatie.
Verslaafden stoppen vaak pas als het hele sociale vangnet eronder weg is, dus die bij jou thuis kan nog wel even lees ik.
En waarom tolereer jij drugsgebruik door je vriend en in je huis?
Hij stopt 100% of niet, niet stoppen is einde relatie, echter ik ben bang dat hij al te ver heen is.
Bel eens een verslavingskliniek voor extra informatie.
Verslaafden stoppen vaak pas als het hele sociale vangnet eronder weg is, dus die bij jou thuis kan nog wel even lees ik.
maandag 23 mei 2022 om 20:05
Eens: stop ermee! Dit gaat niet beter, alleen maar erger worden.DingDong schreef: ↑21-05-2022 00:53Van Cannabis naar cocaïne is niet echt een vooruitgang en dat weet je zelf ook. Je vriend is verslavingsgevoelig en als je hem zijn cocaïne verbiedt dan gaat ie aan de drank, of gokken of pillen slikken.
Het ligt niet aan jou maar je vriend heeft een heel groot probleem maar wil dat zelf niet zien. Het maakt niet uit hoeveel begrip, aandacht, liefde of geld je er tegen aan gooit, hij heeft een gedragsprobleem en alleen als hij zijn probleem erkent en zelf hulp gaat zoeken, dan kan hij leren omgaan met zijn aanleg voor verslavingsgedrag.
Dit is een proces van jaren.
Jij hebt een eigen huis en een toekomst die je weer helemaal kan opengooien als je met deze relatie stopt. Verslaafde mensen maken hun partner per definitie ongelukkig dus dit heeft echt geen zin meer.
maandag 23 mei 2022 om 21:37
Helaas, maar dit. Als je al 10 jaar (probleemloos) samen bent, zou ik nog willen investeren in een relatie die ooit goed was en een partner die je ook heel lang hebt gekend zonder dit probleem. Waarbij ik dan wel een superstrakke afspraak wil en als daar over gelogen wordt, dan kies ik voor mezelf.Nachtmusik schreef: ↑20-05-2022 22:46Je spullen pakken en maken dat je wegkomt. Er is geen leven op te bouwen met iemand die een cokeverslaving verzwijgt en ontkent. Dat nare gedrag, wantrouwen, bezorgdheid, financiële ellende enzovoorts worden alleen nog maar erger.
Maar als dit al zo vroeg in een relatie opduikt, zou ik niet de moeite willen nemen om dit nog te gaan redden. Zo kort bij elkaar en nu al shit. Laat maar, er zijn andere vijvers om uit te vissen.
maandag 23 mei 2022 om 21:41
Ook als je niet bang bent voor hem, zou ik de wijkagent inlichten als je vriend in het criminele circuit rondhangt. Als er ooit nog geld gehaald moet worden, komen ze dat toch halen bij het adres wat ze kennen. Om die reden alleen al zou ik de wijkagent op de hoogte willen brengen. Je hebt echt geen zin in gezeik aan je deur!
maandag 23 mei 2022 om 21:46
Dit! TO het is niet aan jou om hem te redden.sprankelend schreef: ↑20-05-2022 22:42Zorgen dat je een eigen woning hebt zonder hem. Streep eronder en nooit meer omkijken.
Zuur, maar wijs.