Tepelpiercing, man vindt het niets

07-11-2019 08:57 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan onder heel veel pijlers, maar ik heb even voor Relaties gekozen omdat het uiteindelijk gaat om de verstandshouding tussen mij en man. Ik denk er al een paar jaar over om een tepelpiercing te laten zetten. Wens is altijd een beetje op de achtergrond gebleven, omdat ik weet wat man van lichaamsversiering vindt (alles meer dan het standaard gaatje in je oor vindt hij niet mooi...). Sinds een paar maanden weet ik echter zeker dat ik er een wil en ik ben dan ook van plan deze binnenkort te laten zetten.

Maarrr... (want die is er natuurlijk altijd op deze pijler) man vindt het dus echt helemaal, driehonderd keer niets. En ja, we leven in 2019. Ik heb zelf in handen wat ik met mijn eigen lichaam doe. Als ik het doe is het ook niet alsof we uit elkaar gaan. Hij legt mij ook niet op dat het niet mag. Maar we streven ook naar een fijne relatie, waarin we allebei mogen uitspreken wat hij/zij ergens van vindt en dit vindt hij oprecht lelijk. Waarom zou ik dan iets aan mijn lichaam doen, waarvan ik weet dat degene die mijn lichaam net zo vaak naakt zie als ik het echt niet mooi vindt. Dat voelt niet helemaal eerlijk naar hem toe. En wat gaat het doen voor ons seksleven?

Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 243

Gewoon laten zetten. Jouw lijf, jouw beslissing. (23%)
Niet doen. Jouw man moet er immers naar 'kijken'. (44%)
Niet doen, want ik vind tepelpiercings lelijk. Verder is het natuurlijk jouw lichaam, dus als jij dat wilt. (30%)
Anders, zie toelichting reactie. (3%)
YagaBaba schreef:
08-11-2019 07:53
Waarom maakt die man zo'n heisa van een piercing? Je kan hem altijd weer uit doen hè.

Ik heb ooit tegen de uitdrukkelijke wens van mijn toenmalige vriend en tatoeage laten zetten. Mijn lichaam, mijn beslissing. Hij was wel boos, maar dat ging vanzelf over. We zijn daarna nog jaren samen geweest (uiteindelijk was ik degene die weg ging).
Het hele punt van zo een piercing is toch dat je het zelf ook nog regelmatig kunt zien?
Lijkt mij dat de lol er aardig vanaf is als je het ding alleen nog ziet als je onder de douche springt.
Tepels zijn voor veel mensen een belangrijk onderdeel van de seksuele beleving. Het zetten van een tepelpiercing kan daarmee een behoorlijke invloed hebben op het seksleven. Je moet anders omgaan met die tepel, de tepel is vaak gevoeliger. Anderzijds kun je dan ook weer leuk spelen met een piercing.
Als je tepels vaak/altijd betrokken worden in het seksspel, kan ik me voorstellen dat het zetten van een piercing een grote invloed heeft daarop. Ik vind dit zeker iets om samen te bespreken.

Aan de andere kant: het fijne van een piercing is dat je het een poos kunt proberen en er gewoon uit kunt halen als blijkt dat het negatief werkt op je relatie/seksleven. Itt een penismutilatie.
julius schreef:
07-11-2019 23:23
Geldt bovenstaande ook voor iets als vreemdgaan?
Jazeker. Ik heb vrienden waarbij de één graag ruimte voor anderen wil in de relatie. De ander pertinent niet. Degene die ruimte wil is daar altijd duidelijk en eerlijk over geweest. Wie bepaalt nu wiens geluk voor gaat?

Bovendien hebben ze het verder echt superleuk samen. Kan je beter ruzie hebben over een piercing.
YagaBaba schreef:
08-11-2019 08:07
Jazeker. Ik heb vrienden waarbij de één graag ruimte voor anderen wil in de relatie. De ander pertinent niet. Degene die ruimte wil is daar altijd duidelijk en eerlijk over geweest. Wie bepaalt nu wiens geluk voor gaat?

Bovendien hebben ze het verder echt superleuk samen. Kan je beter ruzie hebben over een piercing.
Heel fijn dat diegene daar duidelijk en eerlijk over is geweest, maar de kans is groot dat het niet goed zal gaan als de andere persoon dit pertinent niet wil.
Suzan_1991 schreef:
08-11-2019 08:40
Heel fijn dat diegene daar duidelijk en eerlijk over is geweest, maar de kans is groot dat het niet goed zal gaan als de andere persoon dit pertinent niet wil.
Neemt niet weg dat het zowel voor een troelpiercing als voor vreemdgaan hetzelfde is. Jouw lijf, jouw keuzes, jouw consequenties.
BlaZoo schreef:
08-11-2019 08:41
Neemt niet weg dat het zowel voor een troelpiercing als voor vreemdgaan hetzelfde is. Jouw lijf, jouw keuzes, jouw consequenties.

Troelpiercing en penismutilatie; het is een mooi topic geworden :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je man er niet blij van gaat worden. Persoonlijk vind ik het wel mooi btw
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-11-2019 23:23
Geldt bovenstaande ook voor iets als vreemdgaan?
Klein detail hierin dat het vreemdgaan onomkeerbaar is, als dat eenmaal is gebeurt. Een (tepel)piercing haal je er in zo uit en is het weg.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
08-11-2019 08:44
Troelpiercing en penismutilatie; het is een mooi topic geworden :biggrin:
:-D
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
08-11-2019 08:41
Neemt niet weg dat het zowel voor een troelpiercing als voor vreemdgaan hetzelfde is. Jouw lijf, jouw keuzes, jouw consequenties.
Ja hallo, met wie je je lijf deelt in bed gaat je partner toch echt wel aan hoor.
En die relatie waar YagaBaba het over heeft, dat gaat natuurlijk niet werken.
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
07-11-2019 08:57
Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)
Ik zou de piercing zeker laten zetten, het is jouw lichaam en als jij je daardoor aantrekkelijker en zelfverzekerder voelt over je lichaam, dan is dat objectief gezien zeker geen nadeel voor je man.

Het feit dat je man een tepelpiercing niet mooi vindt, dat is misschien maar tijdelijk. Onbekend is onbemind. Na verloop van tijd zal hij wel wennen aan het feit dat je nu een tepelpiercing hebt, je blijft tenslotte dezelfde persoon. Als hij van je houdt, maakt die éne piercing toch niets uit!

De meeste mensen hebben twee tepels dus om je man wat tegemoet te komen zou ik slechts één tepel laten piercen. Dan blijft er nog altijd een tepel "vrij" die volledig "ter beschikking" blijft tijdens de seks. Rekening houdende met de genezingstijd van zo'n piercing en de mening van je man, lijkt het me wel verstandig om het zo aan te pakken.

Ook bij de keuze van het juweel zou ik het subtiel aanpakken. Een klein éénvoudig juweeltje of misschien wel een doorzichtig bioplast staafje met doorzichtige balletjes zodat de piercing niet opvalt maakt de piercing acceptabeler voor je man. Voor jezelf kan je altijd meer opvallende balletjes in het bioplast staafje schroeven.

Na verloop van tijd, als je man aan je éne tepelpiercing gewend is, kan je de tweede tepelpiercing ter sprake brengen. Eventueel als verjaardagscadeau...
justagirly schreef:
08-11-2019 14:37
Ja hallo, met wie je je lijf deelt in bed gaat je partner toch echt wel aan hoor.
En die relatie waar YagaBaba het over heeft, dat gaat natuurlijk niet werken.
Ze zijn al 30 jaar samen. Kinderen zijn al lang de deur uit.

Maar het gaat niet om of wij vinden dat het werkt. Het mechanisme is niet anders dan dat van die piercing.
Alle reacties Link kopieren
Zonde van je lijf!
Alle reacties Link kopieren
Zooo moeilijk, mijn man wilde graag een tatoeage, ik vind dat echt heel lelijk. Hij heeft m uiteindelijk toch genomen en hij is er héél blij mee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er wel eens voor schaam als andere mensen het zien. Ik heb er veel moeite mee. Ik hou zelf meestal wel rekening met de mening van mijn man, lastig hè. Ik weet niet wat ik zou doen als ik iets "echt-echt-echt" zou willen. Ik heb dat eigenlijk nooit zo sterk. Ik wens je veel wijsheid toe.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties die er afgelopen weekend nog bijgekomen zijn! Ik merkte dat, ondanks dat ik het topic geopend had om meningen van beide kanten te horen, ik het toch lastig vond dat mensen zeiden dat ik onze relatie hiermee op het spel zet, het respectloos is of dat mijn man beter verdient.

Ik heb dit het afgelopen weekend dus even laten rusten, want dit bleef in mijn hoofd hangen. Voor mijn gevoel was het een soortgelijke beslissing als alle gaatjes die ik in mijn oren heb laten prikken, maar het voelde opeens alsof het veel heftiger was. Nu weer rustig alle reacties kunnen lezen en het er met man over gehad. Hij vindt, net als ik overigens, dat het helemaal niet zo'n groot ding is en hoeft te zijn. Ik zet onze relatie niet op het spel als ik het wel zou doen, maar ik moet natuurlijk wel accepteren dat het ook echt kan zijn dat hij het vreselijk vindt.

Ik neig er nu naar om het te laten zetten. Mocht blijken dat hij het ook in werkelijkheid vreselijk (blijft) vind(t)(en), dan haal ik het er weer uit. Misschien vind ik het zelf wel niets :mrgreen:

@Turtlerain: We hebben elkaar leren kennen toen ik (beide overigens) nog niet de leeftijd had om daarmee bezig te zijn, laat staan dat je piercings mocht laten zetten. Wat dat betreft is het dus logischer dat ik dit nu wel wil en toen niet.
@Julius: We hebben zeker andere grenzen, ook op andere gebieden. Die respecteer ik dan ook zeker. Vandaar dat het bij mij ook zo hoog opliep. Ik wil mezelf niet laten beknotten, maar dat is natuurlijk iets anders dan respect hebben voor of rekening houden met.
@Shifty: Bedankt voor je afwegingen, die hebben me zeker verder geholpen!
Ik zou een anuspiercing nemen, die valt niet zo op
Alle reacties Link kopieren
Door het huidige 'ik wil een tatoeage, mijn man vindt het niet mooi'-topic, dacht ik weer aan mijn eigen topic. Even een update voor iedereen die gereageerd heeft:

Uiteindelijk heb ik de piercing (in mijn tepel, niet in mijn anus) laten zetten. Man heeft er vrede mee, in de zin dat hij het niet onoverkomelijk vindt. Hij geeft zelfs aan het minder lelijk te vinden dan verwacht, hoewel ook nog steeds niet mooi 🤣

Toen ik aangaf andere intiempiercings te willen, heeft hij wel gezegd een grens te trekken. Dat was duidelijk en die respecteer ik. In mijn oren zijn er inmiddels wel vele andere gevolgd 😁 De tatoeage die ik nu wil zetten, heeft hij dan weer minder moeite mee.

Ik wil in ieder geval nog steeds iedereen bedanken voor het geven van zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, voor degenen die hier terecht komen omdat ze zoeken naar informatie over het zetten van een tepelpiercing: het deed zeker pijn, heeft een paar uur goed gebloed, twee weken zonder bh gelopen, daarna (afgelopen zeven maanden) nooit meer last van gehad. Ik ben er van af gebleven. Niets gedraaid, niets schoon gemaakt behalve dan het normale douchen, als het begon te irriteren geweekt in een thee van kamille (2x), en wat dat betreft is het nu zelfs een van mijn makkelijkste piercings.
Alleen al bij het lezen van het woord 'tepelpiercing' nam ik mijn dames ff in een beschermende houdgreep :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
07-08-2020 03:28
Alleen al bij het lezen van het woord 'tepelpiercing' nam ik mijn dames ff in een beschermende houdgreep :nooo:
:rofl:

Hier ook een tepelpiercing trouwens en ik zou ‘m nooit meer willen missen. Mijn vriend ook niet :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven