Tepelpiercing, man vindt het niets

07-11-2019 08:57 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan onder heel veel pijlers, maar ik heb even voor Relaties gekozen omdat het uiteindelijk gaat om de verstandshouding tussen mij en man. Ik denk er al een paar jaar over om een tepelpiercing te laten zetten. Wens is altijd een beetje op de achtergrond gebleven, omdat ik weet wat man van lichaamsversiering vindt (alles meer dan het standaard gaatje in je oor vindt hij niet mooi...). Sinds een paar maanden weet ik echter zeker dat ik er een wil en ik ben dan ook van plan deze binnenkort te laten zetten.

Maarrr... (want die is er natuurlijk altijd op deze pijler) man vindt het dus echt helemaal, driehonderd keer niets. En ja, we leven in 2019. Ik heb zelf in handen wat ik met mijn eigen lichaam doe. Als ik het doe is het ook niet alsof we uit elkaar gaan. Hij legt mij ook niet op dat het niet mag. Maar we streven ook naar een fijne relatie, waarin we allebei mogen uitspreken wat hij/zij ergens van vindt en dit vindt hij oprecht lelijk. Waarom zou ik dan iets aan mijn lichaam doen, waarvan ik weet dat degene die mijn lichaam net zo vaak naakt zie als ik het echt niet mooi vindt. Dat voelt niet helemaal eerlijk naar hem toe. En wat gaat het doen voor ons seksleven?

Niet dat jullie de beslissing voor mij hoeven te maken, maar ik ben heel benieuwd naar wat jullie in dit geval zouden doen en jullie argumentatie erbij :)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 243

Gewoon laten zetten. Jouw lijf, jouw beslissing. (23%)
Niet doen. Jouw man moet er immers naar 'kijken'. (44%)
Niet doen, want ik vind tepelpiercings lelijk. Verder is het natuurlijk jouw lichaam, dus als jij dat wilt. (30%)
Anders, zie toelichting reactie. (3%)
Alle reacties Link kopieren
Het zou me echt vreselijk lijken als mijn man(vriend) mijn borsten bijvoorbeeld zou gaan vermijden tijden seks (of alleen de borst met de piercing) om zoiets, omdat hij het afstotelijk vind. Zou het mij niet waard zijn.

Weet je ook waarom hij er niks aan vindt?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Star² schreef:
07-11-2019 09:18
Als die kerel er vervolgens niet meer op wil. dan is dat toch een behoorlijke impact.
Je kan je ook afvragen waarom die man zo'n moeite heeft met een kleine lichaamsversiering en zich er niet overheen kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
07-11-2019 09:25
.

Weet je ook waarom hij er niks aan vindt?
Kun je altijd uitleggen waarom je iets niet mooi vindt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
laatbloeiertje schreef:
07-11-2019 09:26
Je kan je ook afvragen waarom die man zo'n moeite heeft met een kleine lichaamsversiering en zich er niet overheen kan zetten.

Waarom? Als mijn man zegt het afstotelijk/lelijk/onaantrekkelijk te vinden, waarom zou ik hem dan verder binnenstebuiten keren?
toeffie schreef:
07-11-2019 09:14
Ik wil mijn haar altijd mooi opsteken of vlechten maar man heeft liever dat ik het los draag. Dus los it is.

Ik heb overigens onwijs veel spijt dat ik ooit een navelpiercing heb gehad. Het was als tiener onwijs hip maar nu ziet het er lelijk uit..
Debiel.
Een tepelpiercing is een seksueel sierraad, dus als de persoon waarmee je seks hebt er van walgt zou ik het gewoon niet doen.
Kan me helemaal vinden in de mening van je man, maar ik zou het toch zetten, het is namelijk geen tatoeage dat permanent is. Dan is jouw wens vervuld. En daarna zijn er twee scenario's: of jouw man vindt het minder afschuwelijk dan aanvankelijk, of jij bent er op uitgekeken en haalt het eruit. En als beide meningen nog steeds regelrecht tegenover elkaar blijven staan, dan moeten jullie er mee leren leven (hij dat hij het afschuwelijk vindt en jij dat hij dat vindt).
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk vind het afschuwelijk.

Maar goed, gaat om jou. Als ik in jouw plaats zou staan, zou ik het niet doen. Juist omdat mijn partner het niet mooi zou vinden.

Ik heb zelf een ex gehad die dit liet zetten omdat hij een weddenschap had verloren. Hij wist dat ik het afschuwelijk vond. Toch deed hij het. Als we intiem waren streel de ik alles bij hem, behalve de kant waar dat ding zat. Binnen 2 maanden was hij het zat en ging de piercing eruit. 😂
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
07-11-2019 09:27
Kun je altijd uitleggen waarom je iets niet mooi vindt ?
Nee, ik zeg ook niet dat hij het móet uitleggen hoor. Ik vroeg aan haar eerder of ze haar eigen redenen begrijpt en uit kan leggen, daar hoort dan ook deze vraag bij.

Maar het is toch voor haar handig te weten of hij het gewoon geen porum vindt, of dat hij er bepaalde associaties bij heeft. Dan kun je het er over hebben en misschien je beter in andermans standpunt inleven.

Maar ik ben het er mee eens dat je soms gewoon iets afstotelijk vindt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
07-11-2019 09:30

Maar het is toch voor haar handig te weten of hij het gewoon geen porum vindt, of dat hij er bepaalde associaties bij heeft. Dan kun je het er over hebben en misschien je beter in andermans standpunt inleven.
Ik bedoel, als zij zich er juist misschien sexier bij voelt, dan is het misschien iets dat hij daarom kan waarderen en misschien zelfs wel opwindend vind ook. Of andersom, als hij door een piercing haar borst(en) niet meer opwindend vind, dan kan ze begrijpen dat het ook impact op haar beleving van de seks die ze samen hebben heeft. Of misschien gaat het hem niet om het beeld, maar een associatie die hij bij een tepelpiercing heeft (een kwetsbaar lichaamsdeel met dan een koud stuk staal erdoor zeg maar). Ik weet het ook niet natuurlijk, probeer me in beide in te leven en het lijkt me een lastige situatie als je het echt Heel Graag wil.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-11-2019 09:28
Een tepelpiercing is een seksueel sierraad, dus als de persoon waarmee je seks hebt er van walgt zou ik het gewoon niet doen.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijne al voor ik met m'n vriend kreeg. Hij vind het niet mooi maar heeft er ook niet echt iets tegen. Het vervelende is vooral dat genezing heel lang duurt. En dan echt maaaanden. Dat zou ik ook wel meenemen in je overweging.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de mening van mijn man zeker wel mee laten wegen, maar een tepelpiercing is makkelijker te herstellen dan spijt hebben van het afknippen van lang haar.
Ik heb ze zelf gehad, zag het als een mooi lichaamssieraad. Ga veel naar sauna's en op vakantie waar het kan zon ik minimaal topless, dus het is dan zeker niet zo dat alleen je man het ziet.
Echter bij mij heelde het slecht, bleef gevoelig en na ruim een jaar was ik er klaar mee en heb ze eruit gehaald. Jammer, maar heb er vrede mee, ben blij dat ik het iig heb geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
07-11-2019 09:09
Ik zou zeker rekening houden met mijn man, maar verder is een tepelpiercing sowieso kut. Het duurt mega lang voordat het geneest, blijft enorm gevoelig, is ook zeer infectiegevoelig en als je hem eruit haalt blijft het altijd zichtbaar.
Dit is echt onzin. Ik heb jaren een tepelpiercing gehad, nu alweer 5 jaar eruit. Genezen duurt inderdaad lang, maar de gevoeligheid is na een tijdje weg. Na het eruit halen was het binnen een paar dagen dicht en je ziet er niks van. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik zou het niet doen als man het vreselijk zou vinden, maar da tis je eigen beslissing.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
07-11-2019 10:19
Dit is echt onzin. Ik heb jaren een tepelpiercing gehad, nu alweer 5 jaar eruit. Genezen duurt inderdaad lang, maar de gevoeligheid is na een tijdje weg. Na het eruit halen was het binnen een paar dagen dicht en je ziet er niks van. Dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik zou het niet doen als man het vreselijk zou vinden, maar da tis je eigen beslissing.
Zullen we het er maar op houden dat dat per persoon verschilt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij een tepelpiercing? Vind je het mooi? Is het ook iets om je seksualiteit te veranderen?

Ja, het is jou lichaam. Maar je hebt ook een partner, en daar zou ik ook rekening mee houden. Want een tepelpiercing heeft toch ook een effect op je man.

Ik krijg nu een idee dat het vooral iets is dat jij wilt doen omdat het jouw lichaam is en jij mag dit zelf beslissen.

Ik ben meer van, we zitten samen in een relatie en ik kies ervoor om rekening te houden met mijn partner.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou het niet op prijs stellen als mijn man liet blijken lak te hebben aan mijn mening of gevoelens en aan zou komen zetten met iets waarvan ik heb aangegeven het echt afschuwelijk te vinden. Zo ga je niet met elkaar om.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp helemaal niks van het verlangen naar het hebben van een tepelpiercing. Is dat een geil iets of iets esthetisch?

Ik zou wel rekening houden met je partner, hij kijkt er het meest tegenaan.
Of je moet geestelijk helemaal opbloeien van zo'n ding in je lijf, dan wordt jouw man misschien blij omdat jij blij bent.
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat een kwestie. Ik zou het eigenlijk niet weten. Een piercing is niet permanent en je geeft aan dat het geen deal-breaker zou zijn als je hem tóch zou zetten. Mocht dat wel zo zijn - nadat je de piercing hebt gezet - kun je ze altijd verwijderen uit respect naar je partner toe.

Ik heb zelf al jaren twee tepelpiercings en heb er geen seconde spijt van gehad. Wat betreft seks - het geeft mij geen erotische prikkel verder. Ik vind het prachtige lichaamsversiering.
Alle reacties Link kopieren
Als ik van hem hou doe ik het natuurlijk niet. Net zoals ik mijn neus niet luid ophaal tijdens het eten, niet in lichtgevend groen loop als hij er hoofdpijn van krijgt en mijn haar niet in twee staartjes draag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Dit. Ook met kleding trouwens. Kleding die ik echt lelijk vind, trekt hij niet aan en ik heb bijvoorbeeld een broek die hij verschrikkelijk vindt en die heb ik dit jaar alleen gedragen op vakantie waar hij niet bij was. Gelukkig komt zoiets niet vaak voor. Maar een piercing zou ik in dit geval ook niet doen.
Star² schreef:
07-11-2019 08:59
Ik hou met dit soort dingen wel rekening met mijn man. En vice versa. Ik zou het dus niet doen.
Hier ook. Op het gebied van dit soort lichaamsversieringen hou ik echt rekening met mijn man. Dat zou hij andersom ook doen. Ik verf mijn haar ook niet paars of roze bijvoorbeeld. of ik het korter of langer draag maakt hem dan weer geen fluit uit.

Zelf wilde ik ooit een tattoo laten zetten. Was voor man een no go. Dus kwam hij er niet. Achteraf blij want terugkijkend had ik enorm veel spijt van dat ding gehad vermoed ik. Het paste op dat moment bij mij en mijn leven, 5 jaar later al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Voor zoiets is het single-zijn natuurlijk weer fantastisch maar je keus van minnaars zal dan wel iets kleiner worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Overigens zou ik nu nooit meer denken om überhaupt een tattoo of piercing te zetten. Mijn nichtje kreeg haar eerste op haar 15e van haar moeder. Is nu 23 en zit onder. Beide armen een enorme sleeve, rug en nek helemaal vol en van die gaten van een centimeter in haar oren en roze haar. Ieder zijn heug. Wel was ze natuurlijk enorm boos toen ze die baan als aspirant makelaar niet kreeg. Tja. Dat mag een werkgever zelf bepalen natuurlijk. De meeste van haar tattoes zijn niet te bedekken helaas. Die heeft nu best spijt. Dus nee. ik denk dat ik er spijt van ga krijgen. Je blijft je hele leven veranderen. Oke, ik ben gek op mijn katten en zal dat ook wel blijven doen, maar waarom zou ik kattenpootjes op mijn arm tatoeëren. Zie het nut er niet van in

Een tepelpiercing snap ik niet. je man vind het lelijk dus zal er waarschijnlijk niet eens aan willen zitten. Wat is het nut voor jou verder dan eigenlijk?
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 10:45
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Dat zijn er al heel veel! En ze gaan net zo heen en weer als mijn gedachtegang haha, maar jullie neigen meer naar 'team man'.

Een aantal dezelfde vragen:
Waarom wil ik het: ik vind het oprecht mooi (het gaat om een staafje, niet om een ringetje), sexy en misschien ook wel een beetje opwindend. Ik heb echter niet de intentie om het aan Jan en alleman te laten zien. Mocht het in privésetting een keer zichtbaar zijn (net als dat je tepels weleens zichtbaar kunnen zijn) door de kleren heen, prima, maar liever niet. Ik doe het echt voor mijzelf, mijn eigen zelfverzekerdheid, en niet voor het publiek.

Waarom vindt man het niets: Hij vindt alles dat afwijkt van het voor hem 'normale' niet mooi / stom. Wat dat betreft is zijn mening niet echt onderlegd. Het is gewoon zo. Ik heb ook meerdere gaatjes in mijn oor en dat vindt hij ook niet mooi, maar makkelijker te accepteren. Tattoos = ook niets, maar dan kan ik mij nog wel bij neerleggen. Wat dat betreft zijn we heel verschillend. Ik wil zoveel mogelijk uitproberen (op meerdere fronten) en doen, hij vindt dingen vaak prima zoals ze zijn.
stokbootje schreef:
07-11-2019 09:03
Er zijn maar twee mensen die jouw tepelpiercing gaan zien denk ik? Jij en je man? Dan zou ik zijn stem wel best zwaar mee laten wegen denk ik, maar ook omdat voor mij zo'n piercing dan niet meer het gewenste effect zou hebben: mezelf mooi en zelfverzekerd laten voelen.
Dat hij er niet meer 'op wil', of mijn borsten gaat vermijden, ben ik ook bang voor. En daardoor inderdaad het tegenovergestelde effect gaat hebben. Aan de andere kant voelt het ook een beetje flauw. Als hij iets heel graag zou willen, zou ik, ook wanneer ik het lelijk vind, er zeker achter staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven