Terecht of Jaloers?

13-05-2010 20:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vrouwen van Viva,

Graag maak ik gebruik van jullie advies!

Ben nu net een jaar samen met mijn vriendin. De relatie gaat (op soms een ruzietje na) gewoon goed en ben heel erg blij met haar.

Voor we elkaar leerden kennen is zij vrij lang verliefd geweest op iemand anders en ze probeerde hem telkens te verleiden. Echter gaf hij niet toe (de reden is mij niet bekend).

Dit is abrupt gestopt toen wij iets met elkaar kregen en bleef er minimaal contact over (komen elkaar af en toe tegen op de hogeschool).

Nu zit mijn vriendin in een bepaalde werkgroep die verschillende activiteiten organiseert. Hiervoor komen er sollicitaties vrij. Nu heeft die jongen hiervoor gesolliciteerd. Waarbij iedereen enthousiast is om zijn sollicitatie.

Nadat ik hierachter kwam heb ik het hierover gehad en gezegd dat ik eigenlijk niet wil dat hij erbij komt. Ze zegt van niet, maar ik zie dit toch als het opzoeken van problemen/verleiding.

Ik vraag me af in hoe verre ik dit moet accepteren of dat het terecht is dat ik jaloerse gevoelens krijg. Het liefst zou ik willen doordrijven dat hij er niet bij komt.

Graag hoor ik van jullie, hoe jullie over deze situatie denken en hoe dit dien aan te pakken.
Het is een werkgroep waar iedereen mag voor solliciteren (neem ik aan), hoe wil je dan eigenlijk doordrijven dat hij niet gaat solliciteren? Hebben zowel jouw vriendin als jij toch niet over te beslissen?

Verder: hij is toen niet op haar avances ingegaan. Waarom zou hij dat nu wel doen? Vertrouw je je vriendin?
Als hij toen geen interesse had, heeft hij dat misschien nu ook niet. Daarbij is ze jouw vriendin en jij moet zelf met je onzekerheid zien om te gaan. Daar kun je haar niet mee lastigvallen.
Het gaat goed met de relatie. Ze hebben niets gehad en ze hadden de laatste tijd bijna geen contact meer en nu wil jij niet dat die jongen hetzelfde (vrijwilligers)werk doet als jouw vriendin? Onterecht jaloers zou ik zeggen
Ik ben met Mellie eens dat jij hier waarschijnlijk niets over te zeggen hebt. Sterker nog: als die jongen niet zou worden aangenomen door jouw jaloezie zegt dat wat over de professionaliteit van haar werkgroep.

Als je een goede relatie hebt, waarin je elkaar vertrouwt, zou het niet moeten uitmaken met wie de partners omgaan op werk/studie/hobby/sport/etc.

Ik vind je verzoek dus onterecht.

Of heeft jouw vriendin jou tijdens jullie relatie aanleiding gegeven om te denken dat zij vreemd zal gaan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik vind dit jaloers.

Je vriendin beslist toch niet over wie er bij het werkgroepje mag en wie niet?

Je zin doordrukken gaat je ook niet helpen.

Waarom vind je dit zo erg?

Is je vriendin niet te vertrouwen?
Ik kan me best voorstellen dat je hier even gemengde gevoelens bij hebt. Heb je ook aan je vriendin gevraagd hoe zij hier tegenover staat? Zijn er nog oude gevoelens? Wat doet het met haar als ze hem ziet? Vertrouw je haar? Je kan best op een rustige manier uitspreken dat je je er wat onzeker door voelt, wellicht kan je vriendin je dan de bevestiging geven die je gemoedsrust sust. Ze is niet voor niks met jou. Je zin doordrijven dat hij niet bij het werkgroepje komt, niet doen! Dat is vragen om problemen en bovendien erg controlerend en manipulatief. Dat gaat je vriendin, terecht, niet waarderen.
Ik vind dat je niets kunt eisen. Het is waarschijnlijk niet aan haar maar aan de hele groep om daar een beslissing over te nemen. Als jij nu eist dat zij een tegenstem geeft, dan zal ze daarover ook uitleg moeten geven en daarmee push je haar dus in een hele vervelende positie.

Bovendien is het haar groep en niet jouw groep. Dat betekent op voorhand al dat jij helemaal geen stem hebt in deze kwestie en dus ook dat je niets te "eisen" hebt.

Los daarvan kan ik me jouw onzekerheid best voorstellen. Maar je vriendin is toch accuut gestopt met het geflirt toen ze jou ontmoette? En ook nu vertelt ze je netjes wat er speelt. Zegt dat niet genoeg?
Bedankt voor jullie snelle reacties: hieronder paar reacties

De werkgroep is een studenten initiatief en bestaat uit vrienden. Vandaar dat ze dit wel zou kunnen bespreken met de werkgroep.

Natuurlijk is het een zekere geruststelling dat die jongen niet was ingegaan op haar avances, maar mij is de reden niet bekend. M'n vriendin is in iedergeval een erg mooie meid. En die jongen is vrijgezel. De werkgroep zal toch intensief met elkaar gaan samenwerken voor een heel jaar en vandaar dat ik me toch zorgen maak.

Op korte termijn zie ik het niet gebeuren, maar wellicht krijgt ze op den duur toch weer gevoelens voor hem....
Als je je vriendin wil houden kan je beter zorgen dat jij leuker bent dan anderen dan haar weg te houden van anderen. Dat laatste word je zeker niet leuker van. Ik zou er bij mijn vrouw geen problemen mee hebben.
quote:Cire88 schreef op 13 mei 2010 @ 20:56:

Op korte termijn zie ik het niet gebeuren, maar wellicht krijgt ze op den duur toch weer gevoelens voor hem....Maar als hij niet meer wilt, maakt dat toch niet uit? Ik begrijp dat je het niet fijn vindt dat jouw vriendin dan veel contact gaat hebben met iemand waar ze verliefd op geweest is en natuurlijk kan er wel iets van gevoel terugkomen bij haar. Maar anderzijds is ze nu bij jou (en toen was ze nog alleen) en ik neem aan dat dat niet voor niets is.
Als je vriendin verliefd op hem wordt, is ze blijkbaar niet genoeg verliefd op jou, en horen jullie niet bij elkaar en verdien jij een meid die wel helemaal voor je gaat...
Simpel: je kan het niet tegenhouden. Je zult haar moeten vertrouwen. En als het misgaat... dan heeft ze blijkbaar toch gevoelens voor hem.
Ik snap best dat je jaloers bent, maar je moet je vriendin wel het voordeel van de twijfel geven
Ik denk dat je je vriendin moet vertrouwen. Ze is toch zo'n leuke vrouw? Ga er dan vanuit dat ze leuk genoeg is om het zelf bij je aan te kaarten als er gevoelens komen waar jij van op de hoogte hoort te zijn.
Maar dat ze hem toen leuk vond betekent toch niet dat ze 'm nu ook nog wil? Misschien vind ze hem wel helemaal niks meer! En bovendien ga jij er niet over, het is haar werkgroep en ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze een vriendje heeft.
pff grow up....
quote:Cire88 schreef op 13 mei 2010 @ 20:56:

Bedankt voor jullie snelle reacties: hieronder paar reacties

De werkgroep is een studenten initiatief en bestaat uit vrienden. Vandaar dat ze dit wel zou kunnen bespreken met de werkgroep.

Pardon?

'Ja sorry hoor jongens, hij is echt een ontzettend aanwinst voor onze werkgroep, maar ik ben vroeger nogal verliefd op hem geweest en nu is mijn vriendje jaloers...'

Hoe oud zijn jullie?

Come-on, als ik in die werkgroep zou zitten en iemand komt met dit verhaal zou ik alleen maar kunnen lachen. Puberaal theatraal gedoe.

Nee, dit kun je niet aan je vriendin vragen en als je het wel zou doen laat je daar mee zien dat je

a) haar niet vertrouwt en

b) haar studie (waar werkgroep onderdeel van is neem ik aan) niet serieus neemt
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Tuurlijk kan hij verliefd op haar worden, net zoals jij verliefd kunt worden op een toekomstige collega.

De enige remedie is zorgen dat je ergens een onbewoond eiland vindt, waar je samen op kunt gaan zitten. En dan maar hopen dat er geen schipbreukelingen langskomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Broedkippetje schreef op 13 mei 2010 @ 21:55:

[...]

Pardon?

'Ja sorry hoor jongens, hij is echt een ontzettend aanwinst voor onze werkgroep, maar ik ben vroeger nogal verliefd op hem geweest en nu is mijn vriendje jaloers...

echt een "professionele" houding ja.

@TO je kan niet controleren wat jouw vriendin wel of niet doet en/of voelt. Je kan alleen vertrouwen in haar . Dit kan betekenen dat je vertrouwen geschaadt wordt of niet. Dit kan betekenen dat ze is wie ze zegt of niet .

Een ding kan je echter niet : bepalen dat dit wel of niet gebeurd.
Ik weet niet wat ik lees!

Ik sluit me volledig aan bij alle voorgaande reacties, want dit is echt té erg.

Natuurlijk heb jij daar niks, maar dan ook helemaal niks, over te zeggen. Het zou wat zijn.

En daarbij, als je haar weg wilt drijven, moet je vooral zo doorgaan. Wat ongelooflijk kinderachtig dit.

Dus: NEE natuurlijk kun je dit niet eisen (wie denk je wel niet dat jij bent zeg??!!) en JA het is vreselijk jaloers (en erg onaantrekkelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven