Terecht teleurgesteld?

06-07-2019 06:41 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat inzichten nodig want het lukt mij zelf niet om te relativeren.
Mijn vriend en ik zijn pas een paar maanden samen, zie hem meestal elk weekend en doordeweeks 1 a 2 keer. We wonen op een uur rijden van elkaar.
Dit weekend moet ik werken dus ik zou alleen vrijdagavond komen en niet slapen.
Omdat ik vroeg op moest zouden we een rustig avondje doen en het niet laat maken.
Op een gegeven moment is hij druk met zijn telefoon, ik hoor steeds maar piepjes en vraag wat er is. Niks zegt hij, gewoon wat vrienden.
Na het eten begint hij opeens gejaagd te doen en vaag.
Wat blijkt: hij heeft afgesproken dat wij naar zijn vrienden gaan, 's middags al.
Ik geef aan dat ik moe ben, gewoon een avondje alleen met hem wil zijn en dat ik liever had gehad dat hij dit eerder had overlegd.
Hij begreep het en had spijt, wilde bij mij blijven.
Ik zag aan alles dat hij wel wilde gaan dus ik ben zelf maar weggegaan na een dikke kus en knuffel dat hij maar lekker moest gaan.
Maar ik voel me eigenlijk gewoon 2e keus.
Hij wist langer dat ik zou komen en rustig aan wilde doen dan deze afspraak.
Hij is liever loyaal aan een later gemaakte afspraak met vrienden dan aan mij, al zegt hij dat ik zijn nr 1 ben.
Ik voel me eigenlijk gewoon gekwetst en vraag mij af of dat terecht is of dat ik me aanstel?
Ik heb wel 4 x gezegd dat ik niet maar huis wil, maar het voor hem doe zodat hij niet hoefde te kiezen.
En ergens had ik gehoopt dát hij zonder twijfel voor mij zou kiezen en zijn vrienden zou afbellen.
Maar blijkbaar is hij liever bij hen?
Graag jullie visie hierop.
Ja je mag teleurgesteld zijn. Zou ik ook zijn. En nu?
Hij is niet liever bij zijn vrienden, maar hij wilde met jou naar zijn vrienden. Dat vergeet je volgens mij even. Jij maakte de keuze om niet mee te willen.
Het is vrijdag en ik kan mij voorstellen dat je vriend iets gezelligs wil gaan doen. Hij had het inderdaad al met je kunnen overleggen, zodat je zou weten waar je aan toe zou zijn geweest.
Misschien kun je beter niet met hem afspreken als je de volgende dag moet werken. Je geeft aan dat je moe was en niets wilde doen, maar vind je dat je van een ander kunt verwachten dan ook niets te doen?
salinarosseno schreef:
06-07-2019 06:44
Ja je mag teleurgesteld zijn. Zou ik ook zijn. En nu?
Geen idee, ik voel dat zo en zelfs naeen nachtje slapen krijg ik mezelf niet over dat gevoel heen.
Hatchi schreef:
06-07-2019 06:51
Hij is niet liever bij zijn vrienden, maar hij wilde met jou naar zijn vrienden. Dat vergeet je volgens mij even. Jij maakte de keuze om niet mee te willen.
Het is vrijdag en ik kan mij voorstellen dat je vriend iets gezelligs wil gaan doen. Hij had het inderdaad al met je kunnen overleggen, zodat je zou weten waar je aan toe zou zijn geweest.
Misschien kun je beter niet met hem afspreken als je de volgende dag moet werken. Je geeft aan dat je moe was en niets wilde doen, maar vind je dat je van een ander kunt verwachten dan ook niets te doen?
Dit helpt wel iets relativeren, hij wilde inderdaad graag samen gaan.
Ik kom alleen niet van het gevoel af dat hij mij liet gaan om daarheen te gaan terwijl hij wist dat ik bij hem wilde blijven.
Maar misschien ben dan heel egoïstisch?
Hij gaf zelf ook aan dat hij het had moet overleggen, daar gaat het mij ook niet zo om.
Ik voel me gekwetst en teleurgesteld dat hij toch is gegaan en mij naar huis liet gaan terwijl hij wist dat ik dat niet wilde maar omdat ik zag dat hij zo in dubio zat.
Hij was wel heel lief en we hebben geen ruzie maar ik had verwacht dat hij zijn vrienden wel zou afbellen denk ik.
Hij kan ten slotte ook vanavond gaan of hij had na mij nog kunnen gaan, het was nog vroeg.
Nu voelde het alsof hij perse daar heen wilde en jammer dan hoe ik me voel.
Het is niet dat we nooit wat doen, we gaan juist vaak weg naar vrienden.
Dit is pas de 2e keer dat ik aangaf even niks te willen.
Wees altijd duidelijk over wat je wilt!
Je schrijft dat je zelf hebt besloten om maar te gaan, dan kan je toch niet van een ander verwachten dat hij begrijpt dat je het eigenlijk voor de vorm doet?
Jij gaat eerder weg zodat hij alsnog naar die vrienden kan gaan en vervolgens baal je dat hij je zo makkelijk liet gaan...............
Als je verwacht dat hij afbelt en bij jou blijft, moet je niet zeggen 'joh ga maar'.
Je nu gekwetst en teleurgesteld voelen omdat hij toch ging, is niet slim. Je gaf hem zelf de ruimte.
Wees de volgende keer duidelijk en hou je aan dat standpunt. Een avond samen? Dan helaas, geen vrienden. Hij kan niet raden dat als je zegt 'ga maar' je eigenlijk bedoelt 'ik wil dat je afzegt voor mij'.

Als je een half jaar samen bent, moet je zulke dingen nu eenmaal uitvogelen samen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Druppendekeukenkraan schreef:
06-07-2019 07:01
Hij gaf zelf ook aan dat hij het had moet overleggen, daar gaat het mij ook niet zo om.
Ik voel me gekwetst en teleurgesteld dat hij toch is gegaan en mij naar huis liet gaan terwijl hij wist dat ik dat niet wilde maar omdat ik zag dat hij zo in dubio zat.
Hij was wel heel lief en we hebben geen ruzie maar ik had verwacht dat hij zijn vrienden wel zou afbellen denk ik.
Hij kan ten slotte ook vanavond gaan of hij had na mij nog kunnen gaan, het was nog vroeg.
Nu voelde het alsof hij perse daar heen wilde en jammer dan hoe ik me voel.
Het is niet dat we nooit wat doen, we gaan juist vaak weg naar vrienden.
Dit is pas de 2e keer dat ik aangaf even niks te willen.

Of je zegt gewoon precies wat je wel wil en bedoelt.
Je zegt ga maar, ik moet toch vroeg naar bed en naar huis, dus ga jij dan zonder mij.

Echt je maakt er zelf een raar moeilijk ding van en gaat dan miepen.
Ma-de-lief-ke schreef:
06-07-2019 07:12
Wees altijd duidelijk over wat je wilt!
Je schrijft dat je zelf hebt besloten om maar te gaan, dan kan je toch niet van een ander verwachten dat hij begrijpt dat je het eigenlijk voor de vorm doet?
Jij gaat eerder weg zodat hij alsnog naar die vrienden kan gaan en vervolgens baal je dat hij je zo makkelijk liet gaan...............
Hier heb je gelijk in... Ik wilde hem denk ik niet ergens in beperken, want ik gun hem ook een leuke avond.
Maar dat is natuurlijk niet eerlijk om hem er dan op af te rekenen.
Toch kom ik niet van het rotgevoel af, en ik kan niet uitleggen waarom niet.
Merl0t schreef:
06-07-2019 07:15
Als je verwacht dat hij afbelt en bij jou blijft, moet je niet zeggen 'joh ga maar'.
Je nu gekwetst en teleurgesteld voelen omdat hij toch ging, is niet slim. Je gaf hem zelf de ruimte.
Wees de volgende keer duidelijk en hou je aan dat standpunt. Een avond samen? Dan helaas, geen vrienden. Hij kan niet raden dat als je zegt 'ga maar' je eigenlijk bedoelt 'ik wil dat je afzegt voor mij'.

Als je een half jaar samen bent, moet je zulke dingen nu eenmaal uitvogelen samen.
Dank je wel, je hebt gelijk. Was ook miscommunicatie van beide kanten. Dom en onnodig maar daar leren we van. Nu nog even over de (onterechte) teleurstelling af komen.
Lucifer2018 schreef:
06-07-2019 07:21
Of je zegt gewoon precies wat je wel wil en bedoelt.
Je zegt ga maar, ik moet toch vroeg naar bed en naar huis, dus ga jij dan zonder mij.

Echt je maakt er zelf een raar moeilijk ding van en gaat dan miepen.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hebben we hier een uur over gepraat, hij vroeg wat ik wilde, heb meerdere keren aangegeven bij hem te willen blijven maar ik zag dat hij twijfelde. Toen voor hem maar een keuze gemaakt maar beide zagen en wisten we van elkaar dat we dit ook niet wilden. Maar hij voelde zich ook lullig om de andere afspraak af te zeggen en ik wilde niet zeuren.
Maar goed, de volgende keer dus gewoon duidelijk zeggen dat ik wil dat hij bij mij blijft.
Je zegt tegen iedereen hier 'je hebt gelijk' maar bent wel nog steeds teleurgesteld. Ik vraag me dan af of je wel écht vindt dat men gelijk heeft.
Ik heb het idee dat je wel erg in dat 'ik ben tweede keus' blijft hangen.
There is always something happening, and it's usually right now
06-07-2019 07:27
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hebben we hier een uur over gepraat, hij vroeg wat ik wilde, heb meerdere keren aangegeven bij hem te willen blijven maar ik zag dat hij twijfelde. Toen voor hem maar een keuze gemaakt maar beide zagen en wisten we van elkaar dat we dit ook niet wilden. Maar hij voelde zich ook lullig om de andere afspraak af te zeggen en ik wilde niet zeuren.
Maar goed, de volgende keer dus gewoon duidelijk zeggen dat ik wil dat hij bij mij blijft.

Ja. Het allerbelangrijkst in je relatie: zeggen wat jij wil.
Je kunt daarna altijd nog zeggen dat je begrijpt hoe en wat een ander wil. Maar het begint met duidelijk zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.
En waarom heb je hem niet gezegd wat je voelt zoals je het hier zegt?
Je hebt wat hints gegeven, maar niet gezegd hoe je je voelt en dat je teleurgesteld bent.
Grobbekuiken_ schreef:
06-07-2019 07:27
Je zegt tegen iedereen hier 'je hebt gelijk' maar bent wel nog steeds teleurgesteld. Ik vraag me dan af of je wel écht vindt dat men gelijk heeft.
Ik heb het idee dat je wel erg in dat 'ik ben tweede keus' blijft hangen.
Daar betrap ik mezelf ook op inderdaad.
Ik blijf hangen in mijn gevoel, en ik baal daarvan want hij heeft niks verkeerds gedaan.
Ja, ik vind dat hij had moeten afbellen.
Maar nee, ik heb dat niet echt zó duidelijk gezegd dus dat kan ik hem niet kwalijk nemen.
Denk dat ik gewoon even met hem moet praten, uitleggen dat ik iets anders zei dan dat ik wilde en daarmee mezelf voorbij ben gelopen met als resultaat dat ik me zo voel.
Ik weet zeker dat hij ook gigantisch baalt.
Zal mezelf even een dikke schop onder mijn hol geven en doorrrrr.
Ik moet namelijk nu gaan werken dus kan er ook even niet meer aan denken.

Reageer na mijn dienst pas weer op verdere reacties!
Ik vind dat je te ver doordraaft.

Hij dacht gewoon dat jij het ook leuk zou vinden om nog naar zijn vrienden te gaan. Dus had hij een dubbele afspraak. Dat jij daar vervolgens geen zin in bleek te hebben, is gewoon miscommunicatie. Vervolgens stel jij een oplossing voor waardoor hij alleen moet gaan en jij eerder vertrekt. Jammer voor beiden. Maar echt geen reden om te denken dat je tweede keus bent!
06-07-2019 06:56
Dit helpt wel iets relativeren, hij wilde inderdaad graag samen gaan.
Ik kom alleen niet van het gevoel af dat hij mij liet gaan om daarheen te gaan terwijl hij wist dat ik bij hem wilde blijven.
Maar misschien ben dan heel egoïstisch?

Omdat je het ook niet duidelijk met hem besproken hebt en gezegd hebt hoe je je voelt.
Als jij niet hem verteld wat je hier verteld en hem zegt dat je je teleurgesteld voelt kan hij dat niet ruiken natuurlijk.
Goede communicatie is belangrijk, en dat is hier niet gebeurt.
Jij had verwachtingen, maar die heb je niet uitgesproken, moet hij die aan je neus zien dan?
06-07-2019 07:01
maar ik had verwacht dat hij zijn vrienden wel zou afbellen denk ik.

Je verwachtingen zijn niet ingelost, daarom ben je teleurgesteld. Maar dit kwam doordat er geen goede communicatie was.
Wat je hier zegt heb je hem dat verteld? Dat hij ook kon gaan als je weg was of eventueel de volgende avond ect.?
Niet iedereen snapt je hints even goed, zeker mannen, en je actie kwam heel anders over dan je verwachtingen en gevoelens.
Volgende keer duidelijker zijn nu niet meer lopen sippen.
Het zou mij storen dat hij niet eerlijk is en jou voor niets een uur laat rijden. Hij had ook in de middag kunnen bellen. Er is iets bij vrienden en daar wil ik graag heen. Dan bespaart hij jou 2 auto uren en zou hij volgende week een date night met jou kunnen doen. De manier waarop stoort mij vooral. Hij maakt misbruik van jouw tijd terwijl je al aangaf moe te zijn.

Hoe oud is hij?

Ik zou het bespreken en aangeven dat naar zijn vrienden gaan het probleem niet is maar wel geen open kaart spelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En niet zo blijven hangen in je gevoel. Maakt de situatie alleen maar erger.
viva-amber schreef:
06-07-2019 07:42
Het zou mij storen dat hij niet eerlijk is en jou voor niets een uur laat rijden. Hij had ook in de middag kunnen bellen. Er is iets bij vrienden en daar wil ik graag heen. Dan bespaart hij jou 2 auto uren en zou hij volgende week een date night met jou kunnen doen. De manier waarop stoort mij vooral. Hij maakt misbruik van jouw tijd terwijl je al aangaf moe te zijn.

Hoe oud is hij?

Ik zou het bespreken en aangeven dat naar zijn vrienden gaan het probleem niet is maar wel geen open kaart spelen.

En dit inderdaad.

Hoe oud zijn jullie? Is dit je eerste relatie?
Ik zou ook geirriteerd zijn als hij gaat afspreken met vrienden terwijl hij een afspraak had met jou, zonder dat dat even te overleggen eerder. Dan raar gaat whatsappen en dan komt de aap uit de mouw.

Daar zou ik wel een punt van maken. Dat je daar geen zin meer in hebt.

Of je spreekt samen wat af en dat is het.
Of hij vraagt even eerder of je zin hebt in wat te doen met die en die. Lijkt me heel normaal.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 07:59
48.56% gewijzigd
Even snel nog, bedankt voor de reacties.
Hij is 21 en ik ben 24.
Ik ben inderdaad niet duidelijk genoeg geweest, mijn fout.
Hij is dom geweest om niet te overleggen maar dit deed hij natuurlijk niet expres en hij baalde daar ook van.
Het is allemaal gewoon een beetje geëscaleerd om niks.
Jullie reacties helpen me wel om dit helder te zien.
Dit was ons eerste leermoment samen, kan gebeuren, nu me eroverheen zetten.

Bedankt nogmaals en ik ga nu werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven