Terecht teleurgesteld?
zaterdag 6 juli 2019 om 06:41
Ik heb even wat inzichten nodig want het lukt mij zelf niet om te relativeren.
Mijn vriend en ik zijn pas een paar maanden samen, zie hem meestal elk weekend en doordeweeks 1 a 2 keer. We wonen op een uur rijden van elkaar.
Dit weekend moet ik werken dus ik zou alleen vrijdagavond komen en niet slapen.
Omdat ik vroeg op moest zouden we een rustig avondje doen en het niet laat maken.
Op een gegeven moment is hij druk met zijn telefoon, ik hoor steeds maar piepjes en vraag wat er is. Niks zegt hij, gewoon wat vrienden.
Na het eten begint hij opeens gejaagd te doen en vaag.
Wat blijkt: hij heeft afgesproken dat wij naar zijn vrienden gaan, 's middags al.
Ik geef aan dat ik moe ben, gewoon een avondje alleen met hem wil zijn en dat ik liever had gehad dat hij dit eerder had overlegd.
Hij begreep het en had spijt, wilde bij mij blijven.
Ik zag aan alles dat hij wel wilde gaan dus ik ben zelf maar weggegaan na een dikke kus en knuffel dat hij maar lekker moest gaan.
Maar ik voel me eigenlijk gewoon 2e keus.
Hij wist langer dat ik zou komen en rustig aan wilde doen dan deze afspraak.
Hij is liever loyaal aan een later gemaakte afspraak met vrienden dan aan mij, al zegt hij dat ik zijn nr 1 ben.
Ik voel me eigenlijk gewoon gekwetst en vraag mij af of dat terecht is of dat ik me aanstel?
Ik heb wel 4 x gezegd dat ik niet maar huis wil, maar het voor hem doe zodat hij niet hoefde te kiezen.
En ergens had ik gehoopt dát hij zonder twijfel voor mij zou kiezen en zijn vrienden zou afbellen.
Maar blijkbaar is hij liever bij hen?
Graag jullie visie hierop.
Mijn vriend en ik zijn pas een paar maanden samen, zie hem meestal elk weekend en doordeweeks 1 a 2 keer. We wonen op een uur rijden van elkaar.
Dit weekend moet ik werken dus ik zou alleen vrijdagavond komen en niet slapen.
Omdat ik vroeg op moest zouden we een rustig avondje doen en het niet laat maken.
Op een gegeven moment is hij druk met zijn telefoon, ik hoor steeds maar piepjes en vraag wat er is. Niks zegt hij, gewoon wat vrienden.
Na het eten begint hij opeens gejaagd te doen en vaag.
Wat blijkt: hij heeft afgesproken dat wij naar zijn vrienden gaan, 's middags al.
Ik geef aan dat ik moe ben, gewoon een avondje alleen met hem wil zijn en dat ik liever had gehad dat hij dit eerder had overlegd.
Hij begreep het en had spijt, wilde bij mij blijven.
Ik zag aan alles dat hij wel wilde gaan dus ik ben zelf maar weggegaan na een dikke kus en knuffel dat hij maar lekker moest gaan.
Maar ik voel me eigenlijk gewoon 2e keus.
Hij wist langer dat ik zou komen en rustig aan wilde doen dan deze afspraak.
Hij is liever loyaal aan een later gemaakte afspraak met vrienden dan aan mij, al zegt hij dat ik zijn nr 1 ben.
Ik voel me eigenlijk gewoon gekwetst en vraag mij af of dat terecht is of dat ik me aanstel?
Ik heb wel 4 x gezegd dat ik niet maar huis wil, maar het voor hem doe zodat hij niet hoefde te kiezen.
En ergens had ik gehoopt dát hij zonder twijfel voor mij zou kiezen en zijn vrienden zou afbellen.
Maar blijkbaar is hij liever bij hen?
Graag jullie visie hierop.
zaterdag 6 juli 2019 om 11:28
Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"Oriander schreef: ↑06-07-2019 10:26Hoe zou dat 's middags gegaan zijn dan? Zoiets?:
Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"
Vriend van TO: "Uh, nee, Druppendekraan komt."
Vrienden: "Ja, dus?"
Vriend van TO: "We blijven gewoon thuis."
Vrienden: "??"
Vriend van TO: "Druppendekraan moet morgen werken."
Vrienden: "Djeez."
Vrienden: "Man, ga je nou elk weekend met Druppendekraan thuis zitten?"
Vriend van TO: "Naaahhh, mijn vriendin moet morgen werken, ze wil het rustig houden'"
Vrienden: "Oh maar wij gaan ook gewoon wat chillen hoor, lekker relaxt met z'n allen, da's toch beter dan thuis op de bank"
Vriend van TO: "hmmm...tjsa..ik wil ook wel hoor, maar.."
Vrienden: "komt goed man, ze is toch geen 40, effe een biertje en dan kan ze daarna rustig naar huis?"
Vriend van TO: "hahaha"
Vrienden: "hihihi."
Vrienden: "Nou houdoe, we zien jullie vanavond"
zaterdag 6 juli 2019 om 11:40
Nou, vooruit, ik ga voor jouw optie.kadanz schreef: ↑06-07-2019 11:28Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"
Vriend van TO: "Naaahhh, mijn vriendin moet morgen werken, ze wil het rustig houden'"
Vrienden: "Oh maar wij gaan ook gewoon wat chillen hoor, lekker relaxt met z'n allen, da's toch beter dan thuis op de bank"
Vrienden: "komt goed man, ze is toch geen 40, effe een biertje en dan kan ze daarna rustig naar huis?"
zaterdag 6 juli 2019 om 11:47
Ohhh' wat wordt dit weer tot in den treure kapot geanalyseerd..
24 en 21 jaar oud... laat ze begaan en van hun misverstanden en fouten leren.
Al zouden ze overigens 20 of 30 jaar ouder geweest zijn.. wat er nou werkelijk gebeurd of aan de hand??... niks toch?!
Weer die mug en die olifant.
En echt hoor TO!
Het is zo zonde in iets als dit te blijven hangen en er je positieve energie aan te verspillen.
Niet doen!
Al zouden ze overigens 20 of 30 jaar ouder geweest zijn.. wat er nou werkelijk gebeurd of aan de hand??... niks toch?!
En echt hoor TO!
Het is zo zonde in iets als dit te blijven hangen en er je positieve energie aan te verspillen.
Niet doen!
zaterdag 6 juli 2019 om 11:49
Tja, 'vroeger' had ik me net als jou gevoeld Druppen.Nu ben ik 40+ en denk ik, joh, die jongen wil een leuke vrijdagavond. Jij wil het rustig aan doen omdat je de volgende dag moet werken, maar hij hoeft toch niet te werken? Waarom zou hij dan thuis moeten blijven? Laat hem lekker z'n avondje met z'n vrienden hebben.
Maar ja, zo dacht ik in m'n eerste relatie dus ook niet
Maar ja, zo dacht ik in m'n eerste relatie dus ook niet
Such fun!1
zaterdag 6 juli 2019 om 13:28
Dit is wel het klassieke cruciale moment in de relatie volgen alle Beta-mannen-adviesboekjes en fora.Pindakaasjes schreef: ↑06-07-2019 11:47Ohhh' wat wordt dit weer tot in den treure kapot geanalyseerd..
En echt hoor TO!
Niet doen!
Een alfa-man trekt zich niets aan van dit gezeur, die gaat gewoon naar zijn vrienden en vriendinnen op vrijdagavond. En dat werkt niet in zijn nadeel schijnbaar.
TO weet dat de buit al binnen is, pussypower heeft haar werk gedaan, haar Beta-vriendje verkiest een uurtje met haar op de bank boven het veel vanzelfsprekendere stappen met zijn roedel.
Maar TO wil meer, TO wil haar Beta temmen, domesticeren, afstraffen voor alleen het idee alleen al dat hij zou kunnen gaan stappen met zijn vrienden...
Over vijf jaar start dit Beta-ventje een topic met de vraag hoe hij vaker dan 1x per maand seks kan krijgen van zijn vrouw.
Aldus de beta-mannen-helpdesk, niet per sé mijn mening
zaterdag 6 juli 2019 om 14:00
Vind nogal dom gezwets eerlijk gezegd.Pindakaasjes schreef: ↑06-07-2019 13:57@Kadanz, je hebt dit wel fantastisch omschreven..
Ik wilde het al eerder opmerken maar heb mijn woorden toen maar ingeslikt.. maar bij deze: "Hoe lang gaat die pikstraf duren?!"
zaterdag 6 juli 2019 om 15:12
Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent, je wilde dat hij jou zou verkiezen boven zijn vrienden en dat heeft hij in dit geval niet gedaan. Toch denk ik dat het wel moet kunnen dat je vriend ook eens voor zijn vrienden kiest. Ik vraag me meer af waar dit gevoel bij jou vandaan komt. Denk je dat het niet goed zit tussen jullie? Dat hij niet (genoeg) van je houdt? Als dat is waar het probleem 'm in zit is het misschien goed het daar eens voorzichtig met hem over te hebben. Misschien interpreteer jij deze actie te veel in het nadeel van jezelf.
'You can't always get what you want'
zaterdag 6 juli 2019 om 15:20
SigmundFreud221b schreef: ↑06-07-2019 15:12Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent, je wilde dat hij jou zou verkiezen boven zijn vrienden en dat heeft hij in dit geval niet gedaan. Toch denk ik dat het wel moet kunnen dat je vriend ook eens voor zijn vrienden kiest. Ik vraag me meer af waar dit gevoel bij jou vandaan komt. Denk je dat het niet goed zit tussen jullie? Dat hij niet (genoeg) van je houdt? Als dat is waar het probleem 'm in zit is het misschien goed het daar eens voorzichtig met hem over te hebben. Misschien interpreteer jij deze actie te veel in het nadeel van jezelf.
(En ik ga Sigmund loepen.)
zaterdag 6 juli 2019 om 15:24
Hoezo dan?
We zitten hier toch niet te debatteren in de 1e of 2e kamer??
Waarom overal tig kilo gewicht aanhangen??
omdat het dan interessanter lijkt??
zaterdag 6 juli 2019 om 16:19
Haha ja eigenlijk exact dit.
En dat ligt bij mij, dat besef ik, had ik gewoon duidelijker moeten aangeven want dat kan hij niet ruiken.
zaterdag 6 juli 2019 om 16:21
Ik gun het hem ook zeker hoor! We doen vaker ding En apart, ook als we bij elkaar slapen, geen probleem.MarindaH schreef: ↑06-07-2019 11:49Tja, 'vroeger' had ik me net als jou gevoeld Druppen.Nu ben ik 40+ en denk ik, joh, die jongen wil een leuke vrijdagavond. Jij wil het rustig aan doen omdat je de volgende dag moet werken, maar hij hoeft toch niet te werken? Waarom zou hij dan thuis moeten blijven? Laat hem lekker z'n avondje met z'n vrienden hebben.
Maar ja, zo dacht ik in m'n eerste relatie dus ook niet![]()
Alleen is het dat van tevoren duidelijk afgesproken.
Maar hopelijk denk ik er later ook zo over, want dit was zwaar onnodig...
zaterdag 6 juli 2019 om 16:23
Nee het zat juist fantastisch tussen ons, ging eigenlijk erna pas twijfelen?SigmundFreud221b schreef: ↑06-07-2019 15:12Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent, je wilde dat hij jou zou verkiezen boven zijn vrienden en dat heeft hij in dit geval niet gedaan. Toch denk ik dat het wel moet kunnen dat je vriend ook eens voor zijn vrienden kiest. Ik vraag me meer af waar dit gevoel bij jou vandaan komt. Denk je dat het niet goed zit tussen jullie? Dat hij niet (genoeg) van je houdt? Als dat is waar het probleem 'm in zit is het misschien goed het daar eens voorzichtig met hem over te hebben. Misschien interpreteer jij deze actie te veel in het nadeel van jezelf.
Maar ik was ook moe en het was een misverstand, die combinatie ging denk ik een beetje verkeerd.
Het moet ook zeker kunnen dat hij uitgaat, ook alleen. Dat is ook geen probleem. Het was de manier waarop en de onuitgesproken verlangens.
zaterdag 6 juli 2019 om 16:24
Hahaha ik heb het niet gelezen, maar dit zou nog best kunnen, zo makkelijk zijn ze wel ja!kadanz schreef: ↑06-07-2019 11:28Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"
zaterdag 6 juli 2019 om 16:29
Ik weet het, heb mezelf echt een flinke schop gegeven en heb denk ik nog een kleintje nodig maar dan laten we dit achter ons.Pindakaasjes schreef: ↑06-07-2019 11:47Ohhh' wat wordt dit weer tot in den treure kapot geanalyseerd..
En echt hoor TO!
Niet doen!
Ons eerste dingetje, hier leren we wel van.
Kan het gewoon niet zo makkelijk loslaten, inderdaad zonde! Maar ik moet even die knop omzetten.
Ik denk dat dit komt omdat ik vroeger on de steek ben gelaten door mijn vader, dit voelde ook even als afwijzing maar ik weet dat het niet zo bedoeld was en dat ik het zelf voorstelde.
Dom, mijn eigen glazen ingegooid.
Hij zat met een kut gevoel daar en ik met een kut gevoel thuis.
Maar dit gebeurd niet nog een keer, daar zijn we het over eens.
zondag 7 juli 2019 om 07:31
Wat rot om te lezen over je vader. Dat wist ik niet.
Kan me wel voorstellen dat je hierdoor sneller bang bent om niet meer belangrijk genoeg gevonden te worden, of dat iemand je in de steek laat.
Waar ik je een prinsesje noemde, dat neem ik dan ook terug. Je werd gewoon een beetje angstig denk ik?
Komt vast goed tussen jullie en een rotgevoel moet soms gewoon even slijten. Daarna hoeft het geen issue meer te zijn..
Geef elkaar de volgende keer dat jullie samen zijn maar een extra lange en dikke knuffel
Kan me wel voorstellen dat je hierdoor sneller bang bent om niet meer belangrijk genoeg gevonden te worden, of dat iemand je in de steek laat.
Waar ik je een prinsesje noemde, dat neem ik dan ook terug. Je werd gewoon een beetje angstig denk ik?
Komt vast goed tussen jullie en een rotgevoel moet soms gewoon even slijten. Daarna hoeft het geen issue meer te zijn..
Geef elkaar de volgende keer dat jullie samen zijn maar een extra lange en dikke knuffel
zondag 7 juli 2019 om 15:57
Dank je wel voor je lieve reactie!Pindakaasjes schreef: ↑07-07-2019 07:31Wat rot om te lezen over je vader. Dat wist ik niet.
Geef elkaar de volgende keer dat jullie samen zijn maar een extra lange en dikke knuffel![]()
![]()
Het geeft niet hoor, ik heb het expres niet gelijk gezegd omdat ik niet het slachtoffer wil uithangen terwijl ik zelf gewoon mijn mond had moeten open trekken.
Ik kan me ook soms best als een verwend prinsesje gedragen dus even goede vrienden
We zien elkaar vanavond weer en ik heb er erg zin in, mijn nare gevoel is helemaal weg en die knuffel gaat er zeker komen!!