Teveel bezig zijn met date - analyseren
dinsdag 17 juli 2018 om 16:27
Ik heb een paar leuke dates gehad en nu word ik gek van mezelf. Ik denk continu aan hem. Ik wil niet te eager over komen, dus ik ga niet gelijk vragen om een nieuwe date. Maar het liefst zou ik dat wel doen. Na de dates denk ik steeds oeh ik hoop dat hij me nog leuk vind. Of dat ik niks verkeerd heb gezegd enz. Kortom, vermoeiend! Ook denk ik na over of hij nou wel echt leuk is (Heb namelijk ook wel wat minder leuke dingetjes gemerkt bij hem. Maar dan denk ik weer niemand is perfect).
Is dit herkenbaar? Of ben ik er nou gewoon teveel mee bezig? Leiden jullie jezelf af van dit soort gedachten? Serieus, de hele dag komen weer allerlei vragen op en ben ik zo gefocust op die date. Heb het idee dat mannen dit sowieso veel minder hebben en heel relaxed hierin zijn. Dat wil ik ook haha dus hebben jullie tips?
Is dit herkenbaar? Of ben ik er nou gewoon teveel mee bezig? Leiden jullie jezelf af van dit soort gedachten? Serieus, de hele dag komen weer allerlei vragen op en ben ik zo gefocust op die date. Heb het idee dat mannen dit sowieso veel minder hebben en heel relaxed hierin zijn. Dat wil ik ook haha dus hebben jullie tips?
dinsdag 17 juli 2018 om 17:21
Weet ik niet.alongwiththesunshine schreef: ↑17-07-2018 17:14Bedankt voor je persoonlijke verhaal. Ik ben er volledig mee eens dat je jezelf moet zijn. Maar bepaald gedrag is juist oorzaak van het probleem. Madelief is onzeker. Daardoor gaat ze te veel nadenken. Je kunt idd zeggen "je mag je onzekere zelf zijn". Maar dat zal veel mensen ook afschrikken en zal in een uiteindelijke relatie ook parten gaan spelen.
Onzeker is niet zo erg
Zeker in het begin van een relatie.
Zolang je je onzekerheid maar hij jezelf houdt en het geen bizarre vormen gaat aannemen.
Andere boeg maar zelfde idee.
Ik weet dat ik een kei ben in mijn werk.
Maar toen ik 2 jaar geleden ergens aan de slag ging was was ik bloednerveus
Onwijs onzeker, kan ik dit wel?
Tijd leerde dat wat ik wist,maar niet voelde op dat moment, namelijk dat ik goed ben in mijn werk,waarheid bleek
En dat al mijn onzekerheid voor nop was.
Zo is het in mijn ogen ook met een beginnende relatie
Je bent hartstikke onzeker
Is dit het wel, vindt hij me net zo leuk?
Maar er is maar 1 manier om daar achter te komen
Het laten gebeuren
Want hey,misschien knap jij wel gierend af na 3 maanden.
Hoe liefde loopt heb je niet in de hand
Het gebeurt
Of niet...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 17 juli 2018 om 17:22
Wel super lief trouwens hoor, jullie reacties en het meedenken!
Ik ben niet wanhopig op zoek naar een relatie. Ik vind iemand niet snel leuk namelijk. Maar als ik dan dat met iemand en die is opeens toch wel heel erg leuk (Heb zelfs al 4 jaar geen relatie gehad, want ik wil dat het past en anders niet). Pfff dan ben ik een bakvis hahaha en word ik onzeker. En weet ik niet meer wat ik nou wel en niet moet doen :p
Ik ben niet wanhopig op zoek naar een relatie. Ik vind iemand niet snel leuk namelijk. Maar als ik dan dat met iemand en die is opeens toch wel heel erg leuk (Heb zelfs al 4 jaar geen relatie gehad, want ik wil dat het past en anders niet). Pfff dan ben ik een bakvis hahaha en word ik onzeker. En weet ik niet meer wat ik nou wel en niet moet doen :p
dinsdag 17 juli 2018 om 17:23
Niet ieder mens die veel nadenkt is een autist, hoor.jaw schreef: ↑17-07-2018 17:12Is dat niet een vorm van autisme, het heel erg proberen vast te houden aan allerlei regeltjes en andere manieren van "hoe het moet" ?
Want helaas werkt dat bij relaties niet op die manier. Daar kan het gewoon zo zijn dat de ander niet voldoende geinteresseerd is om van dating over te schakelen naar een relatie. En het dus na een aantal keer daten kan laten afweten. En dat hoeft helemaal niet aan iemand of iets verwijtbaars te liggen. Soms is het gewoon zo, en geen enkel hersenspinsel kan dat anders doen zijn.
wij slapen nooit.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:23
Antwoord is echt heel makkelijkmadelieeefje schreef: ↑17-07-2018 17:22Wel super lief trouwens hoor, jullie reacties en het meedenken!
Wat moet je doen?
Jezelf blijven
En waardeert hij dat niet?
Dan was hij toch niet zo leuk als dat je dacht!
dinsdag 17 juli 2018 om 17:24
Leuk om te lezen! Klopt. Ik kan zeker afknappen. Gebeurt zelfs heel regelmatig bij mij. Het gekke is, ik ben totaal niet onzeker als ik hem zie en we een date hebben. Pas als hij weer weg is. Dan ga ik dus lopen malen. Ben juist ongeremd en volgens mij best wel leuk op dates zelf.Summerdance schreef: ↑17-07-2018 17:21Weet ik niet.
Onzeker is niet zo erg
Zolang je je onzekerheid maar hij jezelf houdt en het geen bizarre vormen gaat aannemen.
Tijd leerde dat wat ik wist,maar niet voelde op dat moment, namelijk dat ik goed ben in mijn werk,waarheid bleek
Het laten gebeuren
Het gebeurt
Of niet...
dinsdag 17 juli 2018 om 17:26
Niks mis met jou hoor. Je vindt hem gewoon erg leuk en dus denk je aan hem. Je weet dat mannen jagers zijn want je volgt mannengeheim.nl en probeert jezelf daarom te beheersen. Heel verklaarbaar. Ik zie hier een paar hele vreemde reacties tussen staan, die ik absoluut niet begrijp.
Ik zou ervoor zorgen dat hij de leukste versie van jou ziet als jullie samen zijn, zorg dat hij merkt hoe leuk het is als jij er bent, dat het fijn is om bij jou te zijn. Ga dingen doen (niet alleen om 23u afspreken). Maar laat hem je ook missen, app niet de hele dag en vraag niet bij de volgende date " waar jullie staan". Dat jij continu aan hem denkt hoeft ie niet te weten! Als hij open staat voor meer, merk je het wel. Zo zou ik het doen. Nee, zo heb ik het gedaan.
Ik zou ervoor zorgen dat hij de leukste versie van jou ziet als jullie samen zijn, zorg dat hij merkt hoe leuk het is als jij er bent, dat het fijn is om bij jou te zijn. Ga dingen doen (niet alleen om 23u afspreken). Maar laat hem je ook missen, app niet de hele dag en vraag niet bij de volgende date " waar jullie staan". Dat jij continu aan hem denkt hoeft ie niet te weten! Als hij open staat voor meer, merk je het wel. Zo zou ik het doen. Nee, zo heb ik het gedaan.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:27
Nou helemaal prima toch!madelieeefje schreef: ↑17-07-2018 17:24Leuk om te lezen! Klopt. Ik kan zeker afknappen. Gebeurt zelfs heel regelmatig bij mij. Het gekke is, ik ben totaal niet onzeker als ik hem zie en we een date hebben. Pas als hij weer weg is. Dan ga ik dus lopen malen. Ben juist ongeremd en volgens mij best wel leuk op dates zelf.
Lekker genieten van de dates en je ziet wel hoe het loopt
Nogmaals je hebt het niet in de hand.
Waarom zou je je tijd zonder hem verspillen met doemdenken en wat alsen?
Daar wordt je met dit prachtige weer toch niet vrolijker van?
dinsdag 17 juli 2018 om 17:27
Nee ik heb het ook over onzekerheid die verder gaat dan wat jij omschrijft. Maar goed, dat weten we niet, hoe dat zit bij Madelief. Kan ze eventueel wel uitzoeken.Summerdance schreef: ↑17-07-2018 17:21Weet ik niet.
Onzeker is niet zo erg
Het laten gebeuren
Het gebeurt
Of niet...
wij slapen nooit.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:28
Ik heb het niet over veel nadenken. Ik heb het over de obsessie om allerlei regelsystemen (de 'zo hoort het') op te zoeken om te volgen, de drang naar voorgeschreven houvast en structuur.alongwiththesunshine schreef: ↑17-07-2018 17:23Niet ieder mens die veel nadenkt is een autist, hoor.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:29
dinsdag 17 juli 2018 om 17:32
De drang om gedachtes te controleren is niet per se autistisch.
wij slapen nooit.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:34
Hahaha ja zo nuchter kan je het ook bekijken. Ik heb ook gewoon teveel tijd op het moment en te weinig te doen waardoor ik dus aan allerlei scenario's ga lopen denken. Ga zo maar een boek lezen.Summerdance schreef: ↑17-07-2018 17:27Nou helemaal prima toch!
Lekker genieten van de dates en je ziet wel hoe het loopt
Nogmaals je hebt het niet in de hand.
Waarom zou je je tijd zonder hem verspillen met doemdenken en wat alsen?
Daar wordt je met dit prachtige weer toch niet vrolijker van?
dinsdag 17 juli 2018 om 17:34
Laat maar, ik kan het niet verwoorden op een manier waarop het voor jou begrijpelijk is wat ik bedoel te zeggen.alongwiththesunshine schreef: ↑17-07-2018 17:32De drang om gedachtes te controleren is niet per se autistisch.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:38
Ook interessant. Dat ik een paar dingetjes zie die ik niet zo denderend vind en toch hopen dat hij mij super leuk vindt idd. Iets om ook over na te denken :pturquasi schreef: ↑17-07-2018 17:29onzeker zijn omdat je iemand echt helemaal geweldig vind is niet raar
maar niet helemaal zeker weten of de ander wel echt leuk is want wat minder fijne dingetjes hebben opgemerkt en dan toch nog steeds heel erg graag leuk gevonden willen worden, dat is niet gezond
dinsdag 17 juli 2018 om 17:42
dinsdag 17 juli 2018 om 17:50
Het punt is dat ik jou heel goed begrijp. Jij begrijpt mijn reactie echter niet. Madelief heeft last van gedachtes die de kop op steken in onzekere tijden. Die probeert ze te controlen, door bijvoorbeeld op te zoeken wat ze het beste kan doen in zo'n situatie (die regeltjes waar jij het over had). En dat is niet zozeer autistisch.
wij slapen nooit.
dinsdag 17 juli 2018 om 17:58
Ligt eraan; kennelijk zoek je een a.s. partner en ben je daarop aan het selecteren. Je kan toch beter meer je hart volgen. Eerst moet je vinden dat hij leuk gezelschap is, dan je beste vriendje, dan je meest opwindende minnaar ooit, dan moet je samen een verbond voelen en gaandeweg komen jullie wel op het idee dat je samen boven alles fijn vindt, véél fijner dan alleen.Of ben ik er nou gewoon teveel mee bezig?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 17 juli 2018 om 18:23
Niet? Als mijn hoofd of hart vol van iemand is, dan is een regeltjesboek echt wel het laatste dat ik nodig heb hoor. Als de klik er vanzelf is kun je dat alleen maar verneuken door er allemaal regeltjes bij te zoeken. Ik vind dat wel degelijk modern autisme, elke vorm van regelboekjes in de liefde.alongwiththesunshine schreef: ↑17-07-2018 17:50Het punt is dat ik jou heel goed begrijp. Jij begrijpt mijn reactie echter niet. Madelief heeft last van gedachtes die de kop op steken in onzekere tijden. Die probeert ze te controlen, door bijvoorbeeld op te zoeken wat ze het beste kan doen in zo'n situatie (die regeltjes waar jij het over had). En dat is niet zozeer autistisch.
Aan iemand denken, erover zwijmelen en ernaar smachten, dat is de essentie van liefde en daarin schuilt juist de pracht. Maar als ik zou merken dat iemand regeltjes zoeken en toepassen, dan is diegene mij al aan het bedriegen door niet gewoon haar eigen gevoel te volgen, maar regeltjes aan het toepassen om de situatie te controleren. Dat is wel degelijk autistisch, ik zie er de liefde niet in, het is een uiting van hebzucht en angst om te verliezen die de eerlijkheid en dus de spontaniteit uit dat fantastische gevoel van liefde/verliefdheid haalt. Al die regeltjes over hoe het hoort en moet zijn begrijpelijk voor onbeholpen pubers, maar jij neemt mij niet serieus en ik neem jou niet langer serieus als je handelen door regelboekjes gestuurd wordt.
Alsof ik verliefd op jou zou worden omdat je zo lekker statistisch gemiddeld en normaal bent. No way. Dingen kunnen pas bijzonder worden als ze niet meer in de statistiek en in het gemiddelde passen. Als jij voor mij bijzonder bent is dat omdat je anders bent dan de anderen en ik me erover wonder hoe groot mijn geluk is dat jij op mij valt zonder dat ik snap wat je in zo'n debiel als ik ziet. Echt, doe wat je wil, maar beledig me niet door me volgens een regelboekje te benaderen.
dinsdag 17 juli 2018 om 18:52
Maar kerol heeft geen idee van autisme
dinsdag 17 juli 2018 om 19:18
Goed. Stel dat ze echt autistisch is (of een andere "stoornis" heeft). Dat kan ze er überhaupt niets aan doen dat ze handelt en denkt zoals ze doet...en toch moet het van jou dan anders. Want ze is niet zoals...het hoort? Snap je de hypocrisie van je post?kerol schreef: ↑17-07-2018 18:23Niet? Als mijn hoofd of hart vol van iemand is, dan is een regeltjesboek echt wel het laatste dat ik nodig heb hoor. Als de klik er vanzelf is kun je dat alleen maar verneuken door er allemaal regeltjes bij te zoeken. Ik vind dat wel degelijk modern autisme, elke vorm van regelboekjes in de liefde.
Aan iemand denken, erover zwijmelen en ernaar smachten, dat is de essentie van liefde en daarin schuilt juist de pracht. Maar als ik zou merken dat iemand regeltjes zoeken en toepassen, dan is diegene mij al aan het bedriegen door niet gewoon haar eigen gevoel te volgen, maar regeltjes aan het toepassen om de situatie te controleren. Dat is wel degelijk autistisch, ik zie er de liefde niet in, het is een uiting van hebzucht en angst om te verliezen die de eerlijkheid en dus de spontaniteit uit dat fantastische gevoel van liefde/verliefdheid haalt. Al die regeltjes over hoe het hoort en moet zijn begrijpelijk voor onbeholpen pubers, maar jij neemt mij niet serieus en ik neem jou niet langer serieus als je handelen door regelboekjes gestuurd wordt.
Alsof ik verliefd op jou zou worden omdat je zo lekker statistisch gemiddeld en normaal bent. No way. Dingen kunnen pas bijzonder worden als ze niet meer in de statistiek en in het gemiddelde passen. Als jij voor mij bijzonder bent is dat omdat je anders bent dan de anderen en ik me erover wonder hoe groot mijn geluk is dat jij op mij valt zonder dat ik snap wat je in zo'n debiel als ik ziet. Echt, doe wat je wil, maar beledig me niet door me volgens een regelboekje te benaderen.
Voor de rest ben ik het met je eens wat betreft jezelf zijn en dat twijfels voelen ook bij de liefde hoort. Maar als je door die twijfels ten onder gaat, dan snap ik dat je op zoek gaat naar houvast. Dat dat voor jou een reden is om iemand niet meer serieus te nemen, mag. En kan. Betekent niet dat dat maar voor iedereen moet gelden.
En nogmaals: haar gedrag kan dat wel autistisch overkomen op sommige mensen, maar dat betekent nog niet dat ze het is. Het zou net zo goed obsessief-compulsief kunnen zijn, bijvoorbeeld. Of weer iets anders. Of helemaal niets. Wat ik wil zeggen is: ga geen stoornissen toekennen aan mensen op een forum. Dat is niet jouw taak. Je bent geen psycholoog namelijk.
wij slapen nooit.
dinsdag 17 juli 2018 om 19:39
Kerol ,mooi stuk. Misschien kom ik hier autistisch over maar dat ben ik niet. Ben gewoon beetje onzeker in de liefde door eerdere ervaringen wat steeds mis is gelopen. Vandaar dat ik eens naar mijn dategedrag heb gekeken en dacht hm misschien moet ik het eens anders proberen. Wat minder happig te zijn en op het "level" van die ander zitten. Qua communicatie. Als iemand kort van stof is, denk ik ja laat maar. Dan ga ik niet een heel enthousiast bericht sturen. Dan liever bellen of in het echt als dat wel lekker loopt.
Een vriendin van me die heeft voor zichzelf een paar regels gesteld. Ze is heel gezellig en leuk maar wil dat de man het meeste initiatief neemt. En zij vraagt dus bijna nooit om af te spreken. En zij heeft altijd de mannen die zij date gigantisch achter haar aan lopen. En ze willen haar vaak zien. En appen haar vaak. Ik had echter vaak mannen die of in het begin mega enthousiast waren en vaak wilden afspreken, naar verloop van tijd minder happig werden. Waardoor ik achter hen aan ging en uiteindelijk hield ik het dan voor gezien door te weinig enthousiasme. Of dat de mannen 1 keer in de week of 2 weken wilden afspreken. Dan vond ik dat toch wel interessant, waar het verschil m nou in zit. Misschien het type man, Misschien ook niet. Geen idee. Vandaar dat ik dit eens wilde uitproberen. Door wat minder happig te zijn qua telefooncontact. Als ik diegene zie speel ik totaal geen spelletjes of hanteer ik een strategie. Helemaal niet. Dan ben ik helemaal mezelf. Wat deze man volgens mij wel leuk vind, doordat hij zei dat we een hele goede klik hebben enz. Dus dat wil ik nu eens een keer niet verpesten.
Een vriendin van me die heeft voor zichzelf een paar regels gesteld. Ze is heel gezellig en leuk maar wil dat de man het meeste initiatief neemt. En zij vraagt dus bijna nooit om af te spreken. En zij heeft altijd de mannen die zij date gigantisch achter haar aan lopen. En ze willen haar vaak zien. En appen haar vaak. Ik had echter vaak mannen die of in het begin mega enthousiast waren en vaak wilden afspreken, naar verloop van tijd minder happig werden. Waardoor ik achter hen aan ging en uiteindelijk hield ik het dan voor gezien door te weinig enthousiasme. Of dat de mannen 1 keer in de week of 2 weken wilden afspreken. Dan vond ik dat toch wel interessant, waar het verschil m nou in zit. Misschien het type man, Misschien ook niet. Geen idee. Vandaar dat ik dit eens wilde uitproberen. Door wat minder happig te zijn qua telefooncontact. Als ik diegene zie speel ik totaal geen spelletjes of hanteer ik een strategie. Helemaal niet. Dan ben ik helemaal mezelf. Wat deze man volgens mij wel leuk vind, doordat hij zei dat we een hele goede klik hebben enz. Dus dat wil ik nu eens een keer niet verpesten.
dinsdag 17 juli 2018 om 20:03
dinsdag 17 juli 2018 om 20:06
Dat je niet autistisch bent was me al wel duidelijk hoor.madelieeefje schreef: ↑17-07-2018 19:39Kerol ,mooi stuk. Misschien kom ik hier autistisch over maar dat ben ik niet. Ben gewoon beetje onzeker in de liefde door eerdere ervaringen wat steeds mis is gelopen. Vandaar dat ik eens naar mijn dategedrag heb gekeken en dacht hm misschien moet ik het eens anders proberen. Wat minder happig te zijn en op het "level" van die ander zitten. Qua communicatie. Als iemand kort van stof is, denk ik ja laat maar. Dan ga ik niet een heel enthousiast bericht sturen. Dan liever bellen of in het echt als dat wel lekker loopt.
Je bent,volgens mij, gewoon rete onzeker
En wat je zelf als schrijft, als je iets goeds in handen denkt te hebben wil je dat houden.
Maar met liefde is het net als het weer
Je hebt er, bij de ander in ieder geval, geen enkele invloed op.