Tikkie van vriend

15-05-2021 08:53 221 berichten
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
16-05-2021 12:17
Dat is het zeker. Ik vind er persoonlijk niets van dat relaties stranden, dat doen ze soms. Ik vind er wel iets van wanneer een derde partij daar, of voor andere onprettigheden in het leven, schuld of verantwoordelijkheid voor zou dragen.
maar kun je na 22 jaar huwelijk dan spreken van ontoereikende partnerkeuzes?
ze was lang met 1 man samen, en deze is haar eerste probeersel.
Je kunt amper van een trend spreken
lilalinda schreef:
16-05-2021 12:21
maar kun je na 22 jaar huwelijk dan spreken van ontoereikende partnerkeuzes?
ze was lang met 1 man samen, en deze is haar eerste probeersel.
Je kunt amper van een trend spreken

Ik heb niet van een trend gesproken, ik heb beschreven dat ze twee keer een partner heeft gekozen die niet voldeed. Dat is de situatie zoals hij is.
Thalas schreef:
16-05-2021 12:10
Ontoereikend is geen aanname, maar een beschrijving van het feit dat de relatie met beide partners op enig punt niet of moeizaam voortgezet kon worden.

Ontoereikend is geen gelukkige woordkeuze natuurlijk zoals jij het gebruikt om te zeggen dat TO tot twee keer aan toe een " ontoereikende partner " heeft gekozen. Een relatie is geen goed dat je verkeerd hebt aangeschaft. Ze heeft gewoon pech gehad dat haar relatie na lange tijd beëindigd is en nu heeft ze met haar nieuwe partner een zaak die haar dwars zit.

De enige die verantwoordelijk is voor zijn gedrag is die man, waarschijnlijk beviel het wel lekker bij mama thuis. Deze man heeft waarschijnlijk niet eens door dat het heel raar is wat hij doet omdat hij dat zo gewend is. Het lijkt mij dat ik daar op af zou knappen, helemaal na dat gedram. Ze betaalt altijd snel, hij doet er niks voor terug en zodra het niet snel genoeg gaat naar zijn zin gaat hij zeuren. Ze kennen elkaar ook nog maar een jaar.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 16-05-2021 12:27
0.48% gewijzigd
Thalas schreef:
16-05-2021 12:24
Ik heb niet van een trend gesproken, ik heb beschreven dat ze twee keer een partner heeft gekozen die niet voldeed. Dat is de situatie zoals hij is.
maar om van een "ontoereikende partnerkeuze" te spreken, moet TO dat toch minstens een paar keer gedaan hebben
En nr1, heeft ze het twee decennia mee volgehouden, en nr2 is haar eerste proeflapje sinds 1999 (vast eerder, vast eerst een tijd verkering)
Ik vind het nogal wat om op basis daarvan haar partnerkeuze te beoordelen
lilalinda schreef:
16-05-2021 12:27
maar om van een "ontoereikende partnerkeuze" te spreken, moet TO dat toch minstens een paar keer gedaan hebben

Ik heb dan ook niet van een "ontoereikende partnerkeuze" gesproken.
thalas wijzigde dit bericht op 16-05-2021 12:28
0.39% gewijzigd
Kennelijk ben ik niet de enige die ontoereikend zo heeft opgevat Thalas.
freekenkaat schreef:
15-05-2021 08:57
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
Dit zou ik ook doen. En als hij daarover geen gedachten heeft doe ik er wel een kleine berekening bij van de kosten per dag.
Thalas schreef:
16-05-2021 12:28
Ik heb dan ook niet van een "ontoereikende partnerkeuze" gesproken.
ga ik even een taartje voor je halen!!
Heeft hij geldproblemen? Dat hij daarom zo hamert op het nog te betalen tikkie? Ik zou zelf ook meer “in rekening brengen” bij hem. Hij kan ook prima voor de helft van de tijd de boodschappen betalen als hij toch het gros van de tijd bij jou is. “Ik heb boodschappen gehaald, komende dagen ben je hier he? Hoe zullen we het doen met een tikkie?”

Tenzij je dit niet wil natuurlijk.
Thalas schreef:
16-05-2021 09:19
Ja, soms maken mensen deze keuzes. TO heeft tot twee keer toe een ontoereikende partner gekozen; is dat ook de verantwoordelijkheid van haar ouders? Dienen haar ouders aangespoord te worden om de opvoeding wat steviger te continueren?

Je hebt de moeder verantwoordelijk gemaakt voor de keuzes van haar zoon van middelbare leeftijd, met een verwijzing dat de opvoeding doorgaat tot in de volwassen leeftijd. Het is daarmee niet de schuld van de zoon dat hij deze keus gemaakt heeft, maar mede die van zijn moeder, zij had beter moeten opvoeden. Het is een treurige reflex om dom gedrag van mannen toe te schrijven aan de keuzes van vrouwen. Alsof mannen niet zelfstandig verantwoordelijkheid kunnen dragen voor hun levenskeuzes.
Ik heb het er niet over dat moeder verantwoordelijk is voor de keuzes van haar zoon. Met verantwoordelijkheid en opvoeden tot in volwassenheid bedoel ik: hem het huis uitzetten omdat hij volwassen is en dus een eigen woning dient te zoeken. Als mijn kind geen aanstalten maakt om op zichzelf te gaan wonen dan ga ik dat gesprek aan en zou ik kind uiteindelijk uit huis bonjouren. Moeders die een symbiotische relatie aangaan met hun zoons, ze afhankelijk maken van hen en ze aan zich binden door ze niet te stimuleren zelfstandig en volwassen te worden, ja daar vind ik wat van en daar is moeder zelf verantwoordelijk voor. (Zeg niet dat dat bij vriend TO zo is want daarvoor is te weinig info).
Betekent niet dat iemand niet zelf ook een eigen verantwoordelijkheid heeft natuurlijk. Maar opvoeding heeft een bepaalde invloed op iemands gedrag en persoonlijkheid. Dat valt moeder aan te rekenen. Waarom keurt ze het goed dat haar zoon tot ver in volwassenheid bij haar woont? Ik vind dat raar. Net zoals ik dat van hem raar vind dat hij zonder morren bij ma blijft wonen en geen belangstelling toont voor een leven op zichzelf.
Ik denk dat vriend 100’ gulden (45 euro) kostgeld betaald aan moeder en vind dat hij daarmee zijn moeder ondersteunt.
TO kan op een houtje bijten en hij heeft een dikke spaarpot (als hij tenminste werkt).

Hoera je hebt een vrek gevonden!
Die zijn schaars !!
Snel weer loslaten in de vrije natuur.
IK ben eigenlijk wel benieuwd of er een gesprek is geweest
Later is nu
appelientjex schreef:
16-05-2021 20:17
Ik heb het er niet over dat moeder verantwoordelijk is voor de keuzes van haar zoon. Met verantwoordelijkheid en opvoeden tot in volwassenheid bedoel ik: hem het huis uitzetten omdat hij volwassen is en dus een eigen woning dient te zoeken. Als mijn kind geen aanstalten maakt om op zichzelf te gaan wonen dan ga ik dat gesprek aan en zou ik kind uiteindelijk uit huis bonjouren. Moeders die een symbiotische relatie aangaan met hun zoons, ze afhankelijk maken van hen en ze aan zich binden door ze niet te stimuleren zelfstandig en volwassen te worden, ja daar vind ik wat van en daar is moeder zelf verantwoordelijk voor. (Zeg niet dat dat bij vriend TO zo is want daarvoor is te weinig info).
Betekent niet dat iemand niet zelf ook een eigen verantwoordelijkheid heeft natuurlijk. Maar opvoeding heeft een bepaalde invloed op iemands gedrag en persoonlijkheid. Dat valt moeder aan te rekenen. Waarom keurt ze het goed dat haar zoon tot ver in volwassenheid bij haar woont? Ik vind dat raar. Net zoals ik dat van hem raar vind dat hij zonder morren bij ma blijft wonen en geen belangstelling toont voor een leven op zichzelf.
Misschien ben ik in de war met een ander topic, maar ik geloof dat er een verhaal speelt dat vriend voor zijn moeder zorgt financieel, omdat vader vroeg overleden is.
TO, hoe gaat het met je, hoe ging het gesprek?
Mileyy schreef:
Snelle reactie :)
Ik ben juist helemaal niet moeilijk over geld, vind het bijzaak daarom irriteert dit me nu zo omdat ik het ook niet waard vind om ruzie over te krijgen maar als ik er niks van zeg doet hij het misschien weer
Ik snap jou 100%. Iemand die zo in het leven staat, daar zou ik geen relatie mee kunnen hebben.

Dus ja, zeker eens goed bespreken.
Metallover schreef:
15-05-2021 08:55
Geen leuke vriend.
Stuur hem een tikkie voor elke dag dat hij bij jou verblijft.
Jeetje nou. Wat een knieperd zeg. Ik heb helaas ook ervaring met zo een type. Ik bleef een paar keer per week bij hem slapen en eten en we deden dan om de beurt boodschappen. Ik had ook mijn eigen woonruimte en huishouden. Als ik bij hem was, ruimde ik vaak ook nog wel wat op, of de vaatwasser in en uit. Echte huishoudelijke zaken als stofzuigen en wassen deed ik niet omdat ik mijn was thuis deed. Een keer was het zijn beurt om boodschappen te doen en hij zat al te mekkeren dat hij weinig geld had (maar wel voor enkele tientjes per week oproken) en toen we buiten de supermarkt waren zei hij "ik verwacht wel een bijdrage voor de boodschappen". Ik dacht nog dat ik het niet goed gehoord had en vroeg hem het te herhalen. Wel dus. Wat een afknapper. Ik vroeg hem toch ook nooit om geld voor benzine als hij weer eens een uitje wilde maken met mijn auto? Ik nam ook altijd mijn eigen wijn of drank mee naar hem zodat hij geen geld kwijt was daaraan. Douchen deed ik zo kort mogelijk, echt maar enkele minuten zodat het zo min mogelijk water kostte, en hij zeurde vaak over dat zijn stookkosten omhoog waren gegaan sinds hij mij kende. Niet dat ik erom vroeg de cv hoger te zetten, dat deed hij zelf. Echt bizar dat sommige mensen zo gierig zijn. Ik kan er niet tegen en heb het uitgemaakt.
mariekkk wijzigde dit bericht op 20-05-2021 21:17
24.43% gewijzigd
Mileyy schreef:
Snelle reactie :)
Ik ben juist helemaal niet moeilijk over geld, vind het bijzaak daarom irriteert dit me nu zo omdat ik het ook niet waard vind om ruzie over te krijgen maar als ik er niks van zeg doet hij het misschien weer
Ja precies. Ik vind dat je goed gereageerd hebt! Duidelijk zijn. En er op terugkomen als je hem ziet.
Led-lampje schreef:
15-05-2021 08:59
https://www.nibud.nl/consumenten/wassen-douchen-en-bad/
Terwijl hij staat te douchen stuur je een tikkie
Als je kleding van hem in de wasmachine stopt stuur je tikkie vergeet ook wasmiddel niet mee te rekenen.
Als hij de telefoon oplaad stuur je meteen een tikkie.
Volgens de nibud richtlijnen.
Oei, misschien had mijn knieperd dan toch een punt? Ik laadde mijn telefoon vaak bij hem op...en ik maakte ook wel eens gebruik van de douche... :facepalm:
Andersom schreef:
15-05-2021 09:12
Dit vind ik een mooie manier een een goed moment om het gesprek aan te gaan.

Dit vind ik te passief/agressief, dat doe je niet in een relatie.
Dat laatste was dan ook een grapje denk ik zo.
BrightonRock schreef:
18-05-2021 08:15
Misschien ben ik in de war met een ander topic, maar ik geloof dat er een verhaal speelt dat vriend voor zijn moeder zorgt financieel, omdat vader vroeg overleden is.
Ja dat klopt maar dat is toch raar? Waarom zou je voor je moeder moeten zorgen financieel en bij haar blijven wonen als je vader overlijdt?
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gesprek is gegaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven