Tikkie van vriend

15-05-2021 08:53 221 berichten
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
Alle reacties Link kopieren
Geen leuke vriend.
Stuur hem een tikkie voor elke dag dat hij bij jou verblijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens uitrekenen wat hij jou heeft gekost, dat naar boven afronden en hem een tikkie sturen. En dan elk half uur gaan bellen of hij het al gezien heeft.

Wat een krent. Geen leuke vriend.
Snelle reactie :)
Ik ben juist helemaal niet moeilijk over geld, vind het bijzaak daarom irriteert dit me nu zo omdat ik het ook niet waard vind om ruzie over te krijgen maar als ik er niks van zeg doet hij het misschien weer
anoniem_64aab1aa14294 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 08:58
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof het financiële gedeelte is scheefgegroeid in jullie relatie. Dat hij gratis bij jou verblijft is de norm geworden en alles daarbuiten is blijkbaar extra. Tijd om de financiën opnieuw te verdelen, want ik kan me voorstellen dat je dit niet eerlijk vindt.
Persoonlijk vind ik dit een afknapper..

30 euro zou in een relatie m.i. echt niet uit moeten maken. Klinkt best gierig als je zelf wel profiteert en voor 30 euro een tikkie stuurt en zeurt dat die betaalt moet worden.
Alle reacties Link kopieren
stap 1: om tafel en een serieus gesprek over wie wat betaalt
stap 2: jullie komen tot een prima oplossing! ja/nee
stap 3a (ja): opgelost, fijne dag
stap 3b (niet-opgelost): gooi hem de deur uit
(eventueel stap 4: verbreek deze 'vriendschap')
https://www.nibud.nl/consumenten/wassen-douchen-en-bad/
Terwijl hij staat te douchen stuur je een tikkie
Als je kleding van hem in de wasmachine stopt stuur je tikkie vergeet ook wasmiddel niet mee te rekenen.
Als hij de telefoon oplaad stuur je meteen een tikkie.
Volgens de nibud richtlijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, raar gedoe. Niet leuk van hem. Dat tikkie niet, het pushen niet en er niet over willen praten ook niet.

Ga je nu 584390 smoezen moeten horen over waarom hij het er niet over wil hebben? Of kunnen jullie er uiteindelijk wel over praten?
Alle reacties Link kopieren
Je beseft toch dat hij van jou profiteert? Niets betalen voor een half jaar kost en inwoon, snap niet hoe hij durft.
Maar snap ook niet dat jij dit vanzelfsprekend vindt.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 10:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-05-2021 08:59
stap 1: om tafel en een serieus gesprek over wie wat betaalt
stap 2: jullie komen tot een prima oplossing! ja/nee
stap 3a (ja): opgelost, fijne dag
stap 3b (niet-opgelost): gooi hem de deur uit
(eventueel stap 4: verbreek deze 'vriendschap')
Inderdaad dit.
Jij laat je wel gebruiken zeg, schaamteloze vent.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Betaalt hij überhaupt wel mee aan iets, of ‘logeert’ hij al een half jaar helemaal gratis bij jou? Misschien wordt het dan nu tijd om eens duidelijk afspraken te gaan maken, dat hij gewoon de helft van de boodschappen en een bedrag voor de vaste lasten gaat betalen? Heeft hij nog wel een eigen woonruimte?
Alle reacties Link kopieren
Pfff, een man die zeurt over geld, zo onaantrekkelijk. Ik zou zeker even ter sprake brengen dat hij niet moet gaan zeuren over z'n tikkie als hij al een half jaar gratis kost en inwoning krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Mileyy schreef:
15-05-2021 08:57
Snelle reactie :)
Ik ben juist helemaal niet moeilijk over geld, vind het bijzaak daarom irriteert dit me nu zo omdat ik het ook niet waard vind om ruzie over te krijgen maar als ik er niks van zeg doet hij het misschien weer
daarom moet je ook om tafel met hem, afspraken maken wie-wat betaalt\Hem nu Tikkies gaan sturen, gaat geheid ruzie opleveren
Alle reacties Link kopieren
Nou, zo te lezen zijn we behoorlijk eensgezind hahaha.
Ik zou nu meteen een tikkie sturen met : Kosten verblijven bij mij, eten, drinken, gas, licht water en rioolbelasting. En dan ook echt een flink bedrag ervan maken....


En hem daarna dumpen. Liefst na de betaling. ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-05-2021 08:59
stap 1: om tafel en een serieus gesprek over wie wat betaalt
stap 2: jullie komen tot een prima oplossing! ja/nee
stap 3a (ja): opgelost, fijne dag
stap 3b (niet-opgelost): gooi hem de deur uit
(eventueel stap 4: verbreek deze 'vriendschap')
Je vergeet bij ‘niet opgelost’ : stuur hem een tikkie....
Hij eet, doucht etc. al een half jaar bij jou en betaalt daar helemaal niets voor? Wat raar? Doe jij dan altijd de boodschappen en hij nooit maar eet wel mee? Waarom? Stelt hij nooit voor de boodschappen te halen en betalen?

Als dat zo is, maar hij jou wel telkens een tikkie stuurt, dan heb je je echt laten beetnemen. Hij laat zich kennen als een gierig persoon en een profiteur. Daar zou ik paal en perk aan stellen.
Gedoe over geld is volgens mij probleem nr. 1 in veel relaties. Bij jullie is dat nu al scheefgegroeid. Ik zou dat niet ok vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
15-05-2021 09:04
Nou, zo te lezen zijn we behoorlijk eensgezind hahaha.
Ja, goed om te zien :-D

Wat een profiteur.

En ik denk echt wel dat hij weet hoeveel hij profiteert hoor. Hij is ook erg opmerkzaam wanneer TO tikkies 'moet' sturen, dus die ziet wel hoeveel centen hij uitspaart door bij haar te gaan zitten.

Als hij moeilijk gaat doen over de kosten die hij daar maakt, gaat hij maar in zijn eigen huis zitten.
freekenkaat schreef:
15-05-2021 08:57
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
Dit dus.
En je vooraf vast goed voorbereiden zodat je weet hoeveel extra kosten jij ongeveer hebt doordat hij bij jou woont. Nu opeens ook tikkies gaan sturen voor van alles en nog wat vind ik nogal een passief agressieve optie. Beter om het gesprek aan te gaan en duidelijke afspraken te maken.
Alle reacties Link kopieren
Los van of jouw vriend van je profiteert of niet. Als je een betaalafspraak met iemand hebt vind ik wel dat je deze zo snel mogelijk moet voldoen. Het is immers een kleine moeite dat zo gedaan is. Bij vriendinnen waarvan ik weet dat ze direct een Tikkie betalen vind ik het geen probleem om voor te schieten, maar ik heb ook een gruwelijk hekel als iemand lakoniek zegt dat ie dat later wel doet.
Woont deze vent nog thuis bij zijn ouders?

Ik vind niet dat je te snel conclusies hoeft te trekken dat die man bewust op jou parasiteert TO. Het hangt er imo ook erg vanaf wat jullie situatie is. Zijn jullie jong, woont bij thuis, snapt hij wat dingen echt kosten etc?

Jullie gewoonte is er ingeslopen en daarover kun je het hebben. Zijn reactie daarop geeft weer munitie om het beter te interpreteren hoe hij er echt in staat.
Als hij een zak chips open trekt terwijl hij op de bank zit stuur je een tikkie.
Prijs kan je zien op ah.nl
Misschien gaat het kwartje vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven