Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
11-08-2019 11:08
Misschien moet je je richten op toeristen.
Goeie!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het aan jezelf te danken hebt hoor, waarschijnlijk zit je op een prima medium maar profileer je jezelf verkeerd

Dus, ben jij wel duidelijk op je profiel over wat je zoekt
zet op zijn minst 'work hard play hard' neer ofzo...
heb je wel genoeg foto's van je gespierde torso in een goedkope badkamer?
vraag je wel meteen om nudes in de chats?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Weer veel zure reacties hier precies. Blijkbaar mag een man hier niet klagen of hij wordt afgezet als een gefrustreerde, onzekere wereldvreemde man. Ik denk dat de meeste vrouwen die zo reageren dit forum enkel gebruiken om hun eigen frustraties te komen uitspuwen, terwijl ze zelf hier komen klagen. Zeer hypocriet.

TO moet gewoon verder doen zoals hij bezig is. Als hij meer casual seks wil, kan hij
natuurlijk een andere tactiek toepassen en ook veel dates fixen met vrouwen die 'relatiemateriaal' zoeken en tijdens het daten de intenties zo vrij mogelijk houden. De meeste mensen gaan immers geen relatie starten zonder dat er seks is geweest. Als het dan wat meer serieus wordt kan TO nog altijd kiezen of hij verder gaat of gewoon verder date/neukt met andere vrouwen. Wat vrouwen mogen doen, mag TO toch ook doen denk ik, lijkt me logisch. En al de vrouwen die klagen dat dit listig is moeten goed bedenken dat mannen inderdaad geen direct recht hebben op seks, net als vrouwen geen direct recht hebben op een relatie of kinderen of wat dan ook.

TO, ik beaam dat het frustrerend is om te vinden wat je wil, maar niks wordt vanzelf op een zilveren plaatje voorgeschoteld. Ik lees dat je toch wat successen boekt bij de vrouwen dus ik kan zeggen dat je gewoon verder uw ding moet doen, los van de commentaar die mensen daarop hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou een vrouw die 'normaal gezien niet in is voor casual seks' wél in zijn voor een verzetje met jou? Omdat je intellectueel gewauwel te bieden hebt? Lekker spannend in bed, al die ingewikkelde termen en dat eromheen-gedraai. Weet je waar vrouwen op vallen, TO? Humor. En hoewel ik kostelijk heb kunnen lachen om je OP, kom je nou niet echt gezellig over.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Bah, TO is zo'n vies ventje dat zijn pielemans overal in steekt.

Dit soort mannen zijn de reden dat ik Tinder heb gedelete.
Sugar and spice, and everything nice.
Tja TO, tijden veranderen en blijkbaar verandert ook het gebruik van Tinder. Niet alleen door vrouwen, kan ik je zeggen, er zijn ook mannen die een serieuze relatie zoeken op Tinder.

Het is nu eenmaal niet aan jou om te bepalen wie wat mag zoeken op welke app.
En helemaal nergens op de site van Tinder vind ik de door jou genoemde intentie terug.
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 03:53
Bah, TO is zo'n vies ventje dat zijn pielemans overal in steekt.

Dit soort mannen zijn de reden dat ik Tinder heb gedelete.
Uhhh, dat heeft hij nergens gezegd toch? Erg rare opmerking dit.
Casual sex is leuk omdat het casual is. Wanneer je er vooraf een labeltje op moet plakken is het niet meer casual en dus niet meer leuk.

Ik heb Tinder juist gedelete vanwege alle mannen die e-matching achtige profielen aanmaken met eisenlijstjes. Er is echt geen klap meer aan.

Gelukkig lopen er offline ook leuke mensen rond.
Alle reacties Link kopieren
Je snapt het gewoon niet. Die dames die niet in hun omschrijving zetten dat ze een relatie zoeken, zoeken ook geen relatie. Ze willen net als jij een seksdate alleen niet met jou. Je foto is waarschijnlijk goed genoeg maar als ze eenmaal met je in gesprek raken veranderen ze acuut van gedachten. Begrijpelijk.

En omdat vrouwen nou eenmaal aardig horen te zijn, beweren ze spontaan dat ze een relatie zoeken. Daar heb jij geen zin in dus haak je af. Wat precies de bedoeling was.

En jij maar denken dat ze verkering met je willen.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
13-08-2019 09:01
Je snapt het gewoon niet. Die dames die niet in hun omschrijving zetten dat ze een relatie zoeken, zoeken ook geen relatie. Ze willen net als jij een seksdate alleen niet met jou. Je foto is waarschijnlijk goed genoeg maar als ze eenmaal met je in gesprek raken veranderen ze acuut van gedachten. Begrijpelijk.

En omdat vrouwen nou eenmaal aardig horen te zijn, beweren ze spontaan dat ze een relatie zoeken. Daar heb jij geen zin in dus haak je af. Wat precies de bedoeling was.

En jij maar denken dat ze verkering met je willen.
Of een foto op tinder waar hij (veel te ) geflatteerd op staat.
Zien de vrouwen hem dan in het echt, dan willen ze weg.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
13-08-2019 09:01
Je snapt het gewoon niet. Die dames die niet in hun omschrijving zetten dat ze een relatie zoeken, zoeken ook geen relatie. Ze willen net als jij een seksdate alleen niet met jou. Je foto is waarschijnlijk goed genoeg maar als ze eenmaal met je in gesprek raken veranderen ze acuut van gedachten. Begrijpelijk.

En omdat vrouwen nou eenmaal aardig horen te zijn, beweren ze spontaan dat ze een relatie zoeken. Daar heb jij geen zin in dus haak je af. Wat precies de bedoeling was.

En jij maar denken dat ze verkering met je willen.
Hoe kom je erbij dat vrouwen zonder profieltekst alleen seks zoeken? Dat is echt onzin.
Uiteindelijk gaat het bij tinder om uiterlijk, de eerste indruk. Het gesprek komt daarna wel op gang (of niet).
Wat boeit het nou of je van lekker eten houdt en van reizen?
...
Kirby schreef:
13-08-2019 09:01
Je snapt het gewoon niet. Die dames die niet in hun omschrijving zetten dat ze een relatie zoeken, zoeken ook geen relatie. Ze willen net als jij een seksdate alleen niet met jou. Je foto is waarschijnlijk goed genoeg maar als ze eenmaal met je in gesprek raken veranderen ze acuut van gedachten. Begrijpelijk.

En omdat vrouwen nou eenmaal aardig horen te zijn, beweren ze spontaan dat ze een relatie zoeken. Daar heb jij geen zin in dus haak je af. Wat precies de bedoeling was.

En jij maar denken dat ze verkering met je willen.
Dat schrijft hij toch niet? Hij schrijft dat de dames telkens weer toch een relatie blijken te willen.

Ik had het overigens wel in mijn profiel staan: geen vluchtige contacten. Wat overigens niet betekende dat ik niet open stond voor een scharrel. Het betekende alleen dat ik er niet naar op zoek was. Prima als het erop uitdraait, maar niet de insteek.

Mijn lief was ook niet op zoek naar iets vluchtige.
Alle reacties Link kopieren
nesquik schreef:
12-08-2019 22:17
Weer veel zure reacties hier precies. Blijkbaar mag een man hier niet klagen of hij wordt afgezet als een gefrustreerde, onzekere wereldvreemde man.

Deze TO heeft al ettelijke soortgelijke topics geopend. Loep anders even.

edit: uit je posts begrijp ik dat je met dezelfde problemen kampt als TO, dat verklaart een hoop.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-08-2019 10:22
Deze TO heeft al ettelijke soortgelijke topics geopend. Loep anders even.

edit: uit je posts begrijp ik dat je met dezelfde problemen kampt als TO, dat verklaart een hoop.
Waarom andere topics erbij halen en loepen? Dit verandert toch helemaal niks aan het feit dat mensen voor niks hier zuur zitten reageren? Bovendien als mensen al in een ander topic hebben gereageerd, waarom dan nog eens in dit topic reageren?

edit: uit je posts begrijp ik dat je met dezelfde problemen kampt als sommige mensen hier, zeer aanmatigend en betweterig. Dat verklaart een hoop.
Alle reacties Link kopieren
nesquik schreef:
13-08-2019 11:40
Waarom andere topics erbij halen en loepen? Dit verandert toch helemaal niks aan het feit dat mensen voor niks hier zuur zitten reageren? Bovendien als mensen al in een ander topic hebben gereageerd, waarom dan nog eens in dit topic reageren?

edit: uit je posts begrijp ik dat je met dezelfde problemen kampt als sommige mensen hier, zeer aanmatigend en betweterig. Dat verklaart een hoop.

Niet 'voor niks'
Mensen reageren zo omdat ze van een forummer dezelfde uitgekauwde verhaaltjes zien langskomen, die wat mij betreft ook nog eens zeer incellerig overkomen. Betweterig, gefrustreerd over het eigen falen met vrouwen en meisjes en zonder een greintje zelfinzicht of poging daartoe. Vrouwen moeten zich vooral plooien naar de seksuele wensen van TO.
Dan kun je commentaar verwachten. Als je dat niet wilt kun je beter geen topic hier op Viva openen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-08-2019 10:22
Deze TO heeft al ettelijke soortgelijke topics geopend. Loep anders even.

edit: uit je posts begrijp ik dat je met dezelfde problemen kampt als TO, dat verklaart een hoop.
Begrijpen jullie dan niet dat de hele OP een persiflage is op de topics die door vrouwen worden geopend over datingapps waar de mannen alleen uit zouden zijn op seks en niet op een relatie?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-08-2019 13:30
Niet 'voor niks'
Mensen reageren zo omdat ze van een forummer dezelfde uitgekauwde verhaaltjes zien langskomen, die wat mij betreft ook nog eens zeer incellerig overkomen. Betweterig, gefrustreerd over het eigen falen met vrouwen en meisjes en zonder een greintje zelfinzicht of poging daartoe. Vrouwen moeten zich vooral plooien naar de seksuele wensen van TO.
Dan kun je commentaar verwachten. Als je dat niet wilt kun je beter geen topic hier openen.
TO reageert zo omdat hij van sommige forummers dezelfde uitgekauwde onlogische reacties ziet langskomen, die wat mij betreft ook nog eens zeer bitchy overkomen. Aanmatigend, betweterig, gefrustreerd over het eigen falen met hun man of vorige mannen en zonder een greintje zelfinzicht of poging daartoe. Mannen moeten zich vooral plooien naar de relationele en seksuele wensen van de vrouwen.
Dan kan je ook een tegenreactie verwachten. Als je dat niet wilt kan je beter geen reacties posten.
Alle reacties Link kopieren
nesquik schreef:
13-08-2019 13:46
TO reageert zo omdat hij van sommige forummers dezelfde uitgekauwde onlogische reacties ziet langskomen, die wat mij betreft ook nog eens zeer bitchy overkomen. Aanmatigend, betweterig, gefrustreerd over het eigen falen met hun man of vorige mannen en zonder een greintje zelfinzicht of poging daartoe. Mannen moeten zich vooral plooien naar de relationele en seksuele wensen van de vrouwen.
Dan kan je ook een tegenreactie verwachten. Als je dat niet wilt kan je beter geen reacties posten.

Dat bepaal ik zelf wel. Ik klaag niet over tegenspraak, jij en TO wel.
Al zou het boeiender zijn als je zelf je woorden en formuleringen kiest, in plaats van die van mij te kopiëren. Beetje flauw.
nounou
oudebaas schreef:
13-08-2019 13:37
Begrijpen jullie dan niet dat de hele OP een persiflage is op de topics die door vrouwen worden geopend over datingapps waar de mannen alleen uit zouden zijn op seks en niet op een relatie?
Denk je dat TO dat zelf ook doorheeft? :rofl:
nesquik schreef:
13-08-2019 11:40
Waarom andere topics erbij halen en loepen?
Context.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-08-2019 14:43
Dat bepaal ik zelf wel. Ik klaag niet over tegenspraak, jij en TO wel.
Al zou het boeiender zijn als je zelf je woorden en formuleringen kiest, in plaats van die van mij te kopiëren. Beetje flauw.
Zonder dat je het zelf blijkbaar beseft, klaag je hier wel over de forumposts van TO. Dat maakt jouw bericht wel zeer opmerkelijk en hypocriet.

Ik kopieerde inderdaad jouw posts zodat je hopelijk zelf zou inzien dat jouw argumenten aanmatigend zijn en weinig meerwaarde bieden. In ieder geval veel succes nog, ik laat het hierbij ;).
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
13-08-2019 15:25
Denk je dat TO dat zelf ook doorheeft? :rofl:
Oh zeker wel. Hij lacht zich waarschijnlijk een kriek omdat de meesten er hier met open ogen intrappen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
13-08-2019 08:24
Uhhh, dat heeft hij nergens gezegd toch? Erg rare opmerking dit.
Dank CherokeeRose.

Ik weet werkelijk waar niet waar mensen dit allemaal vandaan halen. Werkelijk nooit heb ik iets van deze strekking gezegd, maar kennelijk weten sommige dames precies hoe het allemaal zit.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
13-08-2019 09:24
Of een foto op tinder waar hij (veel te ) geflatteerd op staat.
Zien de vrouwen hem dan in het echt, dan willen ze weg.
Ook hier weer zo'n overduidelijk gefrustreerd en nergens op gebaseerde aanname.

Kan best dat ik foeilelijk ben, maar hoe zou jij dat in godsnaam kunnen weten? Het blijkt ook helemaal nergens uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven