Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Oké dan Nicci. Bukken want je krijgt die schop onder je kont waar je zelf om vroeg?...

Lieve schat, dit sujet heeft je de afgelopen tijd mooie praatjes verkocht.. 'ik hou van je maar niet genoeg, en nee er is geen ander'.

Blah blah blah.

Leugens!

Dat weet je nu.

Anderhalf jaar geleden ook al zoiets gehad toch? En toen mocht je na 4 wk weer op komen draven? Had hij toen dezelfde lulkoek als nu? Ja? Dan beviel zijn toenmalige minnares misschien toch niet? Kan dat? Ik weet het niet natuurlijk maar liegen kan hij.

Je hebt geen kinderen met deze man, doe daar je voordeel mee.

Hier kan je rigoureus mee kappen.

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me"
@newwoman, ja je hebt helemaal gelijk, liegen gaat hem net zo makkelijk af dat hij ws niet eens meer weet dat hij liegt. Ik kan alleen die leuke periode zo moeilijk loskoppelen, zo jammer, maar verstandelijk weet ik dat het voorbij is, ook voorbij moet zijn. Ik vind het zo erg dat ik zo zwak ben momenteel, ik haat mezefl daarom.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Newwoman, dank voor je schop onder de kont. Je hebt helemaal gelijk. Maar boos zijn is niet mijn sterkste kant. Kwetsbaarheid tonen trouwens ook niet, dat is ook echt wel een valkuil geweest in onze relatie.

Meestal ben ik sterke onafhankelijke vrouw. Ik heb een goed inkomen waardoor ik niet afhankelijk van hem hoef te zijn en ik heb waardevolle vrienden. Nu moet ik ook voor zorgen dat ik goed voor mijzelf ben. Dat staat voorop, maar ondertussen wil ik hem ook laten voelen dat het stom is wat hij achterlaat. Dat als de roze wolk is verdwenen hij flink achter zijn oren zal krabben.

@Koekje77: Dikke knuffel voor jou. Het klinkt als een heftig proces. Wel goed voor jezelf proberen te zorgen en dat begint bij eten en slapen. Dat moet je voor jezelf doen en voor je kindje.

En niks snel regelen... de langzaamste bepaalt het tempo. Dus pas op jezelf. Hoe oud is jouw kindje? De onze is 4. En zo gelukkig als zowel papa als mama in de buurt zijn.

En ook ik verbaas me altijd en overal over de gelukkige gezinnetjes. Als 1/3 van de relaties opbreekt, waar gaan dan die gescheiden ouders heen. Niet naar de speeltuin, zwembad, pretpark, op vakantie.
@niccifrench Je moet jezelf niet haten. Jij kan er niets aan doen dat hij zo is. Blijf dicht bij jezelf, je bent het waard!

Misschien moet je de warme momenten koesteren maar je ook realiseren dat ze voorbij zijn. En goed voor jezelf zorgen. Dat probeer ik ook vandaag weer te doen. En iedere dag een geluksmomentje op te zoeken. Iets doen, eten, voelen waar je zelf echt heel blij van wordt. Sterkte!
Wat is er veel geschreven!

NW, zoals altijd zat ik heftig te knikken toen ik jouw woorden las. Stuk voor stuk helemaal waar! Ging jij nog met een psych praten (of ben ik in de war met Gianna)?

Tesselleke, het is helemaal waar dat boosheid je sterker maakt. Jij zit nu nog in de fase dat je het niet kunt bevatten wat je man doet. Dat je elke ochtend wakker wordt en na 1 minuut beseft dat je in een nachtmerrie leeft. Dat blijft nog wel een tijdje, maar ik lees dat jij een onafhankelijke en sterke vrouw bent en ik voorspel dat jouw ratio het gaat winnen van je gevoel. Enige wat ik je kan meegeven is dat het goed is om te bedenken waarmee jij niet happy was. Stukje bij beetje ga je voelen dat je man jou niet koesterde, jou niet op de eerste plek zette. Dat hij misschien al langer niet meer investeerde in jullie. En dan komt de boosheid..en het gevoel dat jij het prima redt en hem helemaal niet nodig hebt.

Omdat je niet weet hoe de dingen gaan lopen is het m.i. goed dat je je hebt uitgesproken naar je man. Het is aan hem om er iets mee te doen, als hij dat wil. Hij weet hoe jij erin staat en hij weet ook waar jou te vinden. Alles valt of staat met tijd, er is niks wat je kunt doen om iets te forceren..hij is met zijn hoofd ergens anders en niet toerekeningsvatbaar en al helemaal niet voor argumenten of overtuigen van jouw kant. Hij moet gaan voelen wat dit met hem doet, en dat maakt je machteloos en helaas afhankelijk. En zo ben jij niet...

Ik weet dat het beste wat je kunt doen, is je sterk opstellen. Touwtjes in handen houden en niet met je laten sollen. Dat geeft respect, je bent dan een wijf met ballen en die laat hij gaan...laat hem maar in zijn sop gaarkoken.
Nicci, ik lees mee in het topic van Apetina en het is goed dat je de boel op een rijtje begint te krijgen. Jammer dat jij gelijk kreeg m.b.t. die vriendschap, ik had het anders voor je gehoopt. Het is helaas zo dat mensen niet zomaar veranderen. Vaak is bepaalt gedrag gewoon een herhaling van zetten, maar jij kunt ervoor kiezen om er geen onderdeel meer van te zijn. Durf jij te kiezen? Voor je eigen geluk en welzijn? Verdient hij jouw aandacht, je affectie, je zorg? Nee toch?

Een lieve, goede, betrouwbare man verdient dat wél! En hij zal het waarderen en het koesteren en dat is het minste waar jij recht op hebt. Ga erboven staan, stijg boven jezelf uit. En kijk hoe trots je je zult voelen, probeer het te visualiseren.

Ga eens visualiseren hoe jij je zult voelen als jij keihard die deur dichtgooit. Als jij die grens stelt en voor jezelf kiest. Je zult het nog heel vaak voor jezelf terug zien, hoe sterk jij was en jezelf bent ontstegen. We moeten allemaal een leerproces door, dus vandaag is de dag om te laten zien dat jij leert en groeit. Go girl!!
Lieve koekje, vergeet je aub niet dat jullie samen in de relatie zaten? Hij heeft jou gewoon niet genoeg gewaardeerd en gekoesterd en dat is zó belangrijk!!

Een relatie is nou eenmaal een wisselwerking, en ik snap dat jij nu achteraf baalt dat je bepaalde dingen anders had moeten doen. Maar had het werkelijk iets uitgemaakt? Ik denk van niet. En waarom niet? Omdat jouw man kennelijk iemand is die op een bepaalde manier reageert als het hem niet meer bevalt. Hij kiest voor deze oplossing, voor deze laffe manier van handelen. Jij wil iemand die in voor- en tegenspoed samen met jou alle sores te boven kan komen. Niet iemand die de gemakkelijk vluchtroute neemt!

Dat hij dingen snel wil regelen, dat kennen we. Was hier ook zo. Zijn nu vier maanden verder en zijn stellige overtuiging is inmiddels heel anders. Opeens moet er de tijd voor genomen worden...tja. Ik was maandenlang in paniek vanwege dat snelle, achteraf gezien stom van mij. Nu voelt hij zich sterk, The Man. Wacht nog maar eens een paar maanden, als hij weer bij zinnen komt. Niet gezegd dat hij dan bij je terugkomt. maar hij zal zeker nog eens goed gaan nadenken. Over de consequenties, of hij dat eigenlijk wel allemaal wil.

Maar hoe dan ook, blijf sterk en laat je niet piepelen. Toon geen zwakte, dat is sowieso niet aantrekkelijk. Als jij duidelijk bent is dat fijn voor hem en voor jou en jij voelt je dan krachtiger.

Die koffie en sigaretten....herkenbaar. Mensen schrikken zeker als ze je zien? Schrikt hij als hij je ziet, wat hij heeft aangericht? Goed zo. Hij mag zien wat een lamlul het is.

Als je je zwak voelt, kom je gewoon hier schrijven en dan gaan we je even wat peper in de reet geven, want jij moet boven hem staan!
@julus fijn dat je meeleest op het topic van apetina. en bedankt voor je lieve bemoedigende woorden. Idd ik stel me voor hoe het zal voelen als ik die deur echt voor hem dichtgooi, want hij komt terug, al zou het het beste zijn als hij dat niet zou doen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
@tesselke, goed te horen dat je je ook in een ander kan verdiepen, dat is al een hele stap. En ja ik hoor dat overal, goed voor jezelf zorgen, en uit iedere dag een klein dingetje halen, fijn dat je zelf ook zo denkt. Want jij maakt ook iets heel ingrijpends mee. Ik weet nog hoe ik me voelde toen mijn huidige man na 17 jaar zei niet meer van me te houden, ja als een zus niet als vrouw meer. Ik dacht het nooit meer boven te komen, maar stukje bij stukje klom ik uit het dal, soms zakte ik een stukje terug. Ben toen te snel met een relatie begonnen ( niet deze), en toen merkte ik dat ik het helemaal niet verwerkt had, bij mij heeft het al met al wel 3 tot 4 jaar geduurd, niet dat ik me alle dagen rot voeld hoor, absoluut niet. Ben weer met een studie toen begonnen, en kon de vrijheid vaak omarmen.

Mijn exman zou ik nooit meer terug willen al dacht ik toen dat hij het alleen was. Zou hem nog wel als vriend kunnen hebben, helaas zit dat er niet in omdat we in rechtzaken verwikklels zijn omtrent de alimentatie.
Nicci, hier zeg je precies datgene wat ook echt zo is; jij dacht dat je er niet meer bovenop kwam en het is toch gelukt! Dat geldt nu ook weer! Over een tijd snap je niet meer wat je in deze man ziet.
kijk naar de zon en laat de schaduw achter je.. Dat is een tekst waar ik me veel aan vast hield tijdens mn diepe dal periode.. Kom op lieve dames.. Vecht! Voor jezelf, je kinderen en om te laten zien aan anderen dat je id een vrouw met ballen bent. Jullie kunnen het!

new woman zo mooi je post en het zet mij opnieuw in woede.. een eikel is mijn eikel en ik zei dat hij dan maar gelukkig moest gaan worden... nou id ik vind helemaal niet dat hij het verdient om gelukkig te zijn.. niet na alles wat hij mij aan heeft gedaan en nog steeds doet. Ik heb de hele nacht nagedacht over je volgende zin en kan me er zo in vinden... We hebben contact en doen aardig tegen hem omdat hij de vader van de kids is.. ik ben van mening als je de moeder van de kids en uiteindelijk de kinderen zoveel pijn kan doen dat je in mijn ogen de naam vader van niet meer hoeft te dragen..

mijn bijna ex doet heel aardig, maar wil daar wel een beloning voor terug.. weet niet zo goed hoe in het uit moet leggen. Hij vind oprecht dat ik hem moet vergeven omdat hij sorry zegt en toont berouw te hebben.. nou mn r**t. Hij heeft nota bene toe gegeven dat hij een hoer opbelde om buiten zijn huwelijk rond te kunnen wippen.. Ik ben te dik een slechte moeder en hij had geen enkel gevoel meer bij me. Ik moest maar verhuizen enz enz.. Oh als ik er aan terug denk wat een erge dingen ik allemaal gepost heb.. Vreselijk.

Maar.. IK KIJK NAAR DE ZON EN LAAT DE SCHADUW ACHTER ME...
Hallo allemaal, ik kom net kijken bij dit viva forum en speciaal een account aangemaakt omdat ik graag wil meepraten met jullie allen.

Ik heb veel gehad aan jullie (julus, nicci, tesselke, koekje77, newwoman *sorry als ik iemand vergeten ben*) verhalen. Het geeft me hoop, sterkte en inzicht.

Ik heb een 3 jarige relatie achter de rug en ben sinds 2 weken alleen. Ik heb mijn ex op mijn 16e leren kennen en nu ben ik 21. De relatie was fijn, maar het was ook een emotionele achtbaan. Veel ruzies, discussies en meningsverschillen. Mijn vader stond niet achter mijn keuze voor deze jongen(geloofsovertuiging) en toch ben ik voor hem gegaan en door deze keuze heb ik al minimaal 2 jaar geen normale relatie met mijn vader gehad.

Mijn ex waardeerde mijn keuze voor hem altijd, maar hij heeft het me nooit echt laten zien.

Mijn ex was erg met zijn lichaam bezig; hij deed aan bodybuilding. Het laatste jaar was die steeds serieuzer bezig en zich ook aan het voorbereiden op wedstrijden. Bodybuilding is een egoistische sport, maar ik heb altijd voor hem klaar gestaan in emotioneel en financieel opzicht. Hij was lui, werkte weinig en het geld wat binnen kwam ging uit naar hemzelf en dat terwijl ik keihard werkte, afstudeerde en uit huis wilde met hem. Ondertussen kreeg hij steeds meer aandacht van de buitenwereld om zijn uiterlijk en lichaam. Zijn ego werd groter en groter. Ik kon er niet meer mee omgaan, ik wilde weer zijn nummer 1 zijn aangezien ik hem altijd op nummer 1 zette.

Ik vroeg om een pauze, om te kijken wat hij zou doen. Hij is niet achter mij aan gekomen, hij kon het uithouden, hij heeft mij geen 1 keer gebeld.. Zelfs de dag dat wij 3 jaar hadden en ik een hotel had geboekt waar ik uiteindelijk met een vriendin heen ging. Die nacht ben ik er achter gekomen dat hij bij een andere meid was.. Mijn wereld stortte in en ik ben momenteel nog steeds ingestort. Ik heb zoveel gegeven en gelaten..

Ik heb er toen voor gekozen om hem niet te confronteren direct en tot de dag van vandaag(dat is nu 2 weken geleden) heb ik hem nog niet gebeld. Ik wil niet meer met hem verder, nooit meer. Hetgeen wat ik aan hem doorgaf bleef hij ontkennen, tot 2 dagen geleden. Hij schreef dat hij hartkloppingen had en in het ziekenhuis zou komen door alle stress bla bla.. Ik negeerde het smsje. Gisteren kreeg ik een hele lange sms waarin staat hoeveel spijt hij heeft, dat hij mij nooit heeft verdiend, dat die van mij houdt en hij nooit meer zo iemand zal tegenkomen als ik..

Als iemand dat weet en beseft.. waarom gaat iemand dan vreemd? Ik heb via via gehoord dat het meisje(wie hij 100 procent gebruikt voor de seks) hem het gevoel geeft dat hij iets waard is. Ik deed dat niet meer volgens hem.. Ik weet nu dat het niet bij die ene keer moet zijn gebleven.. Ik kreeg dingen te horen over een 2e telefoon en ik besefte dat mijn voorgevoelens eerder in de relatie klopten. Hij wilt ook met mij praten en een aantal spullen moet ik terug brengen. Wat moet ik doen? Ik haat hem, ik ben boos op hem en ik gun hem niks goeds. Ik weet dat er zoiets bestaat als karma.. maar ik kan daar nu niks mee.. ik wil hem op de hardst mogelijke manier laten beseffen dat hij nooit meer zo iemand krijgt als ik..
Dont leave something good to find something better
Younghopefull:

Ook voor jou een dikke knuffel.

Liefdesverdriet sucks, big time, en bedonderd worden.. dat doet vreselijk zeer!

Maarrrr, er komt een maar...

Meid, hier zitten allemaal vrouwen die een stuk ouder zijn dan jij, en die bijna allemaal al kinderen hebben, sommige zelfs van jouw leeftijd.

En toch komen wij erachter dat we naief zijn geweest, lieten we ons voorliegen, trapten we in de mooie praatjes...

En ons grootse nadeel is dus dat de meesten van ons door de kinderen levenslang aan die klojo's vastzitten.

Jij bent jong, 21 jaar.. god ik wou dat ik het nog was en wist wat ik nu weet...

En daar komt dus het goede nieuws.....

Jij bent wel zo heerlijk jong, en je weet inmiddels al heel wat meer dan ik op die leeftijd..

Toen ik zo oud was bestond er helemaal geen internet, mobieltjes etc etc...God, als er toe een vivaforum was geweest had ik ongetwijfweld heel wat dingen heel anders aangepakt... Ik moest het allemaal zelf ontdekken met vallen en opstaan....

Doe daar je voordeel mee.

Jij bent 21 en je weet nu al wat ik pas na mijn 40e ondervond... je hebt een voorsprong op ons allemaal! Ha!

Die ego-ex van je.. Laat hem lekker naar de sportschool gaan, laat hem daar maar zijn tijd in steken..

Maar jij.... De wereld ligt aan je voeten, alles is nog mogelijk.

"ik wil hem op de hardst mogelijke manier laten beseffen dat hij nooit meer zo iemand krijgt als ik.."

Nou meid, laat je niet verleiden tot heftige uitspraken, uitbarstingen van woede of verdriet.

Je gaat koeltjes vertellen dat hij zijn kansen heeft verspeeld en dat jij beter verdient, dat je je zo niet laat behandelen en dat het voorgoed voorbij is.

Vervolgens draai je je hooghartig om, loop je weg en draai je je niet meer om, letterlijk en figuurlijk.

Janken kan later wel, thuis of zo of bij een vriendin of zo..

Uithuilen en opnieuw beginnen, ga leuke dingen doen met je vriendinnen, doe en opleiding, zoek leuk werk, ga reizen.. weet ik veel mogelijkheden genoeg...

Sterkte en succes
Amen new woman..

Ik zit al een hele tijd te denken hoe zet ik het nu op papier voor younghopeful.. maar mijn tekst inmiddels gedelete want je hebt het zo mooi neer gezet.

YH je bent inderdaad nog heerlijk jong. 21. ik ben 35 en heb het nodige achter de rug.

jij gaat er komen hoor. Geef het tijd! Blijf hier schrijven..
quote:problemo schreef op 02 september 2012 @ 15:08:

Amen new woman..

Ik zit al een hele tijd te denken hoe zet ik het nu op papier voor younghopeful.. maar mijn tekst inmiddels gedelete want je hebt het zo mooi neer gezet.

YH je bent inderdaad nog heerlijk jong. 21. ik ben 35 en heb het nodige achter de rug. ..

En jij verwoordt weer hoe ik erover denk, alleen ben ik dan 51.

Sterkte voor iedereen en ik leef met jullie mee.
quote:Julus schreef op 02 september 2012 @ 10:44:

Nicci, hier zeg je precies datgene wat ook echt zo is; jij dacht dat je er niet meer bovenop kwam en het is toch gelukt! Dat geldt nu ook weer! Over een tijd snap je niet meer wat je in deze man ziet.

Dank je Julus, ja je slaat de spijker op zijn kop, en mijn exman is een veel betere kerel in al die jaren geweest dan deze loser,

dus ik kom er nog sneller bovenop dan ik zelf denk waarschijnlijk.
@younghopeful, allereerst sterkte , fijn dat je al zoveel aan onze stukken hebt gehad. Ik schrijf zelfs stukjes over om ze opnieuw te lezen. Ik zie dat newwoman al een heel mooi stuk voor je hebt geschreven. En als ik dit zo lees ja wees blij dat je ervanaf bent, maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.

Blijf vooral schrijven het helpt, we trekken elkaar er soms doorheen, hebben af en toe een schop onder de kont nodig, zeker ik.
@younghopeful, een knuffel voor jou. Heel veel sterkte. Het lezen op het Viva-forum helpt mij met een lach en een traan. Hopelijk jou ook. En er zijn gelukkig heel veel liefde, mooie mannen op de wereld. Wel even checken of je niet toevallig tegen een van onze exen aanloopt.
Dat ongelukkig zijn is nog een dure aangelegenheid. Vandaag even de stad in geweest om mooie lingerie te kopen. Ben inmiddels kilo's lichter, dus het staat mij prachtig.

En @newwoman: ik weet ook weer wanneer ik echt boos werd (en dat vervolgens in alle koelheid duidelijk heb proberen te maken). Dus boosheid heb ik soms dus ook echt... Die vent van mij weet het te presteren om zwijmel/ vakantiemuziek op te zetten van de 2 weken dat hij met die dame ergens in een ver land aan het werk was. Die roze wolk is soms echt dichte roze mist waardoor ie behoorlijk blind is voor zijn omgeving.
@tesselke dat heb ik ook gedacht al die mannen die hier voorbijkomen en dus vooral die losers kunnen wij op onze volgende date ( als we zover komen) tegenkomen. Oh my god.

@niccifrench En weet je wat zo erg is. Die van ons herken je niet van mijlen ver als slechte man... Het zijn namelijk hele toffe, fijne, lieve mannen...totdat....
MM. Ik was een stukje opgeslagen tekst in een word-document aan het teruglezen, eerder vandaag, geschreven in dagboekvorm voor een ander forum, waar ik al 7 jaar op schrijf. Het was uit de maand voor en na mijn inmiddels ex wegging; december 2008/januari 2009. En o, wat zou ik mezelf achteraf waarschuwen, als ik herlees wat ik in december, onwetend nog van zijn ontrouw, schreef.. HIj veel weg, kroeg, andere belangen, ik moest 'meer ruimte innem, nemen,' (dat lag aan mij), natuurlijk hield hij zoveel van me bladiebla. Au.

Mijn overpeinzing-van-de-dag sluit zo mooi aan bij wat jij schreef hierboven, tesselleke. Ik was aan het bedenken of mannen óf goed, óf fout zijn. En dat het mijn fout is wanneer ik 25 jaar geleden een foute man heb gekozen, achteraf. Alleen dacht ik toen nog dat de karakterfouten die hij had kleine weeffoutjes waren, qua egoïsme. Achteraf waren het geen weeffoutjes, maar een complete bom. Mijn ex kon en kan bewust heel gemeen zijn, kleineren, lui zijn en egoïstisch. Hij bleek dus echt een foute man.

Met mijn nieuwe lief heb ik, in de bijna 3 jaar dat ik met hem ben. zelfs nog nooit ruzie gehad?! Natuurlijk heeft hij ook zijn eigen weeffoutjes, maar hij is een goed mens, dat is het verschil. (En hij heeft niet 4 kinderen met mij op de wereld gezet om vervolgens zelf leuke dingen te gaan doen )
@newwoman, thanks voor je mooie woorden. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik weet dat ik wat jonger ben dan jullie, maar ik heb veel heftige keuzes gemaakt in mijn leven met hem in gedachte. Ik ben te snel volwassen geworden en ik ga nu ook zeker genieten van alles wat het leven te bieden heeft.

Het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan, vooral omdat hij mij constant smsjes stuurt waarin die zegt dat hij mij wil, dat die mij mist, dat die oh zo veel pijn heeft.. hij zwoegt in zelfmedelijden.. ik walg er van en ik word er nog steeds misselijk van.

Like they say; don't leave something good to find something better. cause once you realize you had the best... the best has found better!
Dont leave something good to find something better
Like they say; don't leave something good to find something better. cause once you realize you had the best... the best has found better!

@younghopeful, fijn dat je nu al weer zo kan denken, en zeker stuurt hij jouw smsjes, hij had alles wat zijn hartje begeerde en realiseert zich nu wat hij kwijt is, en zeker wil ie veranderen. Zal denk ik maar voor even zijn, maar ik heb het gevoel dat jij goed achter jouw beslissing staat en dat is mooi.
Younghopefull.

Weet hij dat jij weet dat hij vreemd is gegaan?

Heb je nog met hem gepraat nadat het uitkwam?

Ik zou hem toch echt laten weten dat het over is.

En vervolgens zijn nummer verwijderen.

Niet meer reageren.

Maar wat je ook doet.... ga niet terug, dat wil je niet..

Hou je poot stijf, er loopt vast een leuke man rond die wel voor jou wil gaan, laat die loser los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven