Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
Schrap schrap.. (Sorry )
All, wat een fijn bericht!! Ja, het heeft heel wat gekost aan tijd en moeite, maar zie....na 1,5 jaar schijnt gewoon weer de zon. Is je man nog samen met die vrouw?

NW, begrijp heel goed dat het prettig is om die bevestiging van hem te krijgen. Maar zoals ik het zie, het gaat niks veranderen. N.a.v. jouw update ging ik eens nadenken, en kwam tot de conclusie dat ik het van hem niet meer hoef te horen. Het voegt niks toe, dat had hij moeten doen toen ik het nodig had. Nu niet meer, ik ben doorgegaan. Het zou voor mij een slap aftreksel en niet meer geloofwaardig zijn, geloof ik. Heb ook niet zo'n zin om met hem te moeten spreken, daar kwam ik laatst al achter. Wilde hem zsm weg hebben hier. Voor mij een teken dat ik echt onverschillig ben t.a.v. hem. Dat wilde ik zo graag, en dat is me gelukt.

Dus, ben blij voor je dat jij dit nu krijgt, omdat jij die behoefte nog wel had. Ik zou hem afwijzen als hij nu nog een gesprek met me zou willen aangaan. Niet leuk voor hem, maar wel de consequentie van zijn daden.
Hoe gaat het met Soyli?

En Gettingwise? En degenen die ik nu vast vergeet?
quote:_newwoman_ schreef op 17 maart 2013 @ 10:50:

hij dacht écht dat de kinderen flexibel genoeg waren en dat ze het écht wel prima vonden om te moeten wisselen tussen twee werelden etc etc etc...

Hoe is dat bij jou? Zijn ze gewend aan de scheiding?

Die van mij inmiddels wel, nieuwe vriend van ex is heel lief voor ze en legt ze af en toe in de watten.

Het is alleen lastig in te schatten of ze er op termijn problemen mee krijgen.

Zelf ben ik er ook aangewend, soms vind ik het wel jammer dat ik dingen mis maar aan de andere kant is de vrijheid die ik nu heb ook wel verslavend.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
All wat goed om te horen dat het bij jou ook weer beter gaat.

Ik hoop dat er zich nog wat meer oudgedienden zullen melden.

Sorry dat ik hier loop te wissen, maar ja..

Hoop dat jullie dat snappen..
Wat een leuke berichten hier! Gaat dus met allen een stuk beter. Ik ben inmiddels nu een dik jaar alleen. Het gaat goed met me, ondanks dat ex mij nog steeds verschrikkelijk probeert te terroriseren. Tja zo noem ik het maar. Het is heel gemeen.. Hij houd mij constant in de gaten. Ik kan geen stap zetten of hij wil weten hoe en wat. En constant commentaar en heel veel berichten. Enz. Hij pakt zijn tel niet op als ik bel enz. Met als gevolg dat hij pas wist dat zijn zoon in ziekenhuis was toen zijn vader bij hem langs is gegaan. Loser is het. Hij projecteert zijn eigen zieligheid op mij. Hij zegt zoveel van mij te houden bla bla. Zal ook wel een smoezenlijst voor zijn.. Gna gna. En ik ga maar gewoon door. Door met mijn eigen ik en de kinderen. En dat is niet makkelijk, maar ik ben heel trots op mijzelf. Heb een leuke vaste job. Ben heel gauw aan de beurt voor huurwoning, en het lukt aardig om ex op de negeerstand te zetten..

Nieuwe relatie ben ik nog niet aan toe.. Ik denk nogal minderwaardig over mijn uiterlijk door dit alles en vraag mij oprecht af of ik de moeite waard ben. Ik voel mij nml niet zo.. Maar ach zal ook wel weer goed komen..
Dag allemaal,

Ik ben een trouwe lezer en vond het heel erg toen ik na februari niets meer hoorde. Wat was ik opgelucht toen ik vandaag keek en zag dat volgens mij Jules weer reageerde. Ik vind het enorm moeilijk om zelf nog mijn verhaal te doen, maar jullie verhalen en adviezen doen mij echt heel veel. Ik zal er zeker mee komen. Eerst alles op een rijtje zetten. Mijn man heeft mij net twee weken geleden verlaten voor een ander. De pijn is verschrikkelijk en ik ben nog in een heftige ontkenningsfase. Maar ik ben blij dat jullie weer actief zijn en moet alles eerst goed ordenen in mijn hoofd voordat ik het een en ander schrijf. Fijn dat het met de meeste van jullie weer goed gaat. Geeft hoop, ook al ziet het er nu enorm somber uit voor mij. Ik blijf wel trouw lezen, dus stoppen jullie a.u.b. niet.
Het komt echt goed hoor darkclouds, ook voor jou!
[quote]Julus schreef op 17 maart 2013 @ 11:09:

All, wat een fijn bericht!! Ja, het heeft heel wat gekost aan tijd en moeite, maar zie....na 1,5 jaar schijnt gewoon weer de zon. Is je man nog samen met die vrouw?

Voor zover ik weet wel maar als er iets is waar ik me niet meer mee bezig hou..
Darkclouds; het gaat inderdaad weer goed komen al voelt dat op dit moment absoluut niet zo..

Weet dat dit in het begin ook tegen mij gezegt werd en dat ik toen dacht van; het zal allemaal wel maar dit komt nooit meer goed..wel dus!

Schrijf van je af, het help..mén wat heeft het mij geholpen!
Problemo; je mág ook trots zijn op jezelf, sterker nog, je moet trots zijn op jezelf!!
Allalone

Ja ik ben ook wel trots.. Ben alleen dat gezeur van ex zo zat. Hij heeft echt kronkel. Is telkens boos op me. Echt boos.. Denkt dat ik zijn eigendom ben enz. Echt zielig. Ook tegen kids. En dan vragen mensen waarom heb je niet vast laten leggen dat kids vaker naar hem gaan? Nou die willen niet vaker naar hem....
Goedemorgen allemaal, ik heb weer een onrustige nacht gehad. Ik heb gelukkig een paar uurtjes kunnen slapen, maar was er om 04.30 uur weer uit. Huilen en huilen. Dat gemis is zo verschrikkelijk. Denken aan wat hij met haar doet. Bedankt Gianna en Allalone voor jullie lieve woorden. Ik moet nu naar mijn werk en geloof mij, het kost mij enorm veel moeite. Het liefst blijf ik de hele dag op bed onder mijn dekbed verscholen. Maar ik weet dat het niet de oplossing is. Ik kom later nog terug. Een fijne dag voor jullie allemaal en bedankt dat jullie er zijn.
Goed dat je naar je werk gaat, Darkclouds. Heb ik ook al die tijd gedaan en het helpt. Je moet investeren in je eigen toekomst. En dat wakker liggen? Ik probeerde dat maar te accepteren. Alles heeft een betekenis, Zoiets. Ik maakte dan hele actieplannen. Zet 'em op hoor! Ik stuur vanaf hier wat krachtige 'vibes' naar jou!
Problemo, je hebt je er enorm goed doorheen geslagen, in best wel korte tijd. Sommigen blijven in zoiets hangen, jij niet. Wij allemaal niet hier, dat zou ook teveel eer zijn voor al die lamballen.

Darkclouds, goed dat je dit topic gevonden hebt. Wij allemaal hebben hier ooit veel geschreven, en het werkt echt. Het helpt om zaken op een rij te krijgen. Wil je iets meer kwijt, of is dat te confronterend of te herkenbaar?

Twee weken is enorm vers, je zult nog wel in een soort shocktoestand en vol ongeloof zitten. Dat werken zwaar valt, weet ik. Heb je helemaal geen vrij genomen om van de schok te bekomen? Let goed op jezelf, anders krijg je het later nog harder terug. Hou vol, elke dag die voorbij is, is er weer eentje. Blijf trouw aan jezelf, vergeet niet dat wat hij gedaan heeft erg liefdeloos is..mocht je overwegen om hem terug te nemen. Dat kan, maar ze hebben vaak spijt dat het is uitgekomen, nergens anders van.
Problemo; jouw ex klinkt niet alsof hij ineens zal veranderen... Hij is het zielige slachtoffer begrijp ik?

En waarom zou jij niet mooi en leuk genoeg zijn? Van jezelf leren houden na zo'n knauw is een heel proces, maar daar ligt wel de sleutel. Ik denk vaak dat ik nog stukken beter kan, maar dan ervaar ik weer in de dagelijkse praktijk dat ik vooral goed ben in mezelf zijn en dat ik daar al veel mensen blij mee maak, mezelf erbij...
Precies. Dat je ex je niet meer op waarde schatte wil niet zeggen dat jij niet enorm veel te bieden hebt. HIJ zag dat alleen niet meer, dat zegt alles over hem, niet over jou!

Snap dat jij niet bezig bent met andere mannen, maar echt, zorg ervoor dat je ex niet ook nog je toekomst belemmert. Dat is hij niet waard!
van jezelf houden is id niet makkelijk gianna en ik heb daar best moeite mee. En toch hou ik nu meer van mezelf als dat ik in mijn twaalf jaar huwelijk heb gedaan. En het voelt anders. Ik heb het best goed voor elkaar allemaal hoor.. leuke job, vrienden enz. lieve familie. pijnlijk vond en vind ik wel dat je er vrienden mee verliest. maar meer pijn doet het nog dat hij vrienden verliest, die vervolgens naar mij trekken en hem zeggen dat hun sympathie bij mij ligt.. en vervolgens ben ik diegen die alles in zijn ogen fout doet. Het is niet echt het feit van zeer doen besef ik.. Het meest zit mij dwars dat hij nu de zielige doedel uithangt. en tegen de kids gaat zitten janken en zeggen dat hij alles geprobeert heeft en dat ik niet meer wil.. auw. Oneerlijk! Maar ja ik kom daar ook wel overheen. Het is een proces inderdaad.

Zaterdag ben ik een dag naar de sauna geweest. Heerlijk! Zei ik eerder altijd dat ik met mijn maar 46 niet in mn blote kont ga lopen, ik kom daar van terug. Ik ben echt niet de zwaarste en het laat mij inzien dat dat er dus niet toe doet! Ik ben ik en ik mag er ook zijn.. haha Ja echt ik kom er wel hoor.. Met de kids gaat het heel goed. Nu nog een nieuw huisje. De volgende die vrij komt is voor mij aldus woningbouw. nu maar ff wachten. Heb zon zin aan een eigen plekkie. Dat voelt voor mij als een echte afsluiting, en een nieuw begin. Heb het gevoel hier vast te zitten. Stom vochtig huis en niets aangedaan.. Ach nu hier gewoond te hebben kan het alleen maar beter worden toch?
darkclouds blijf schrijven! Kop op.. Ook met jou gaat het goed komen hoor. Het is niet makkelijk. Dat kunnen wij met ons allen beamen. Maar uiteindelijk komen we sterk terug! Ook ik heb nu na een jaar na dato nog mijn ups en downs..
Sorry dat ik mij zo laat meld. Ik was helemaal op toen ik van mijn werk kwam. Allemaal bedankt voor jullie reactie. Jules, ik ben voor nu bang voor herkenning, vandaar dat ik nog niet veel vertel. Daarom heb ik ook getwijfeld om mee te schrijven. Waar ik nu het meest mee zit is, dat hij mij in onzekerheid laat. Hij geeft aan dat hij twijfelt, terwijl hij nu bij haar is. Dan gaan er weer allelei gevoelens door mij heen en krijg ik weer hoop. Ik vraag mij af of dit soort mensen echt gelukkig worden met elkaar. Gaat hij ooit beseffen wat voor pijn en verdriet hij mij hiermee aandoet? Ik ga nu proberen wat te slapen voor zover het lukt. Hoop morgen weer hier mee te schrijven. Maar geloof mij, ook al schrijf ik niet geregeld, ik lees mee en heb veel aan jullie woorden. Welterusten allemaal.
Darkclouds; lekker dat hij je in onzekerheid laat..ondertussen zit hij bij een andere vrouw. Kun en wil jij hier nog wat mee?

Zou jij deze man nog kunnen vertrouwen?

De situatie waar je nu inzit kost je zó ontzettend veel energie, denk aan jezelf..zorg voor jezelf en wees vooral lief voor jezelf..
Darkclouds , heel veel sterkte en kracht.

Vraag jezelf af of jij jezelf in de wachtkamer wilt zetten . En ook al komt hij terug bij jou is dat goed genoeg ? Volgens mij ben je meer waard .

Van een trouwe meelezer van dit topic
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
Darkclouds. Ik herken je gevoel en het gedrag van hem. Ik zat in zo'n zelfde fase weet je. En ik maar denken ach gos hij weet echt niet wat te doen. Misschien kiest hij nog voor mij en de kinderen??? Nou sta stil bij het feit dat als hij echt van jou houd. En genoeg respect voor jou heeft dat hij en voor jou had kunnen kiezen per direct! En alles met haar had kunnen afbreken per direct! Maar dat heeft hij niet gedaan. Hij kiest ervoor om jou in de wachtkamer te zetten en lol te maken met een ander. Het zeggen van ik weet het niet betekend niets meer en niets minder dan een ik weet het wel, maar ben te laf om knopen door te hakken... Tenminste dat is mijn mening. Een harde post sorry, maar dit gegeven heeft er bij mij voor gezorgd dat ik mijn ogen opende. En de mensen hier weten wat een hel ik door ben gegaan. Succes. Neem je eigen heft in handen! Sinds wanneer moet hij keuzes maken? Dat heeft hij al gedaan nml.. Ik heb m'n ex de kans gegeven. Het heeft een half jaar geduurd voor ik vertrok met kinderen. De volgende vent die mij dit aandoet kan per direct mijn huis verlaten!!
Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat..

NW, je hebt grote delen van je posts weggehaald maar lees dat relatie ex over is?! Ik zal je eerlijk vertellen dat míj dat zelfs goed doet haha! Voelt ook een beetje als mijn 'wraak'.. Want hier is ex nog steeds samen met de vrouw waar hij me dik een half jaar lang al mee bedroog. Ze zijn zelfs gaan samenwonen in een groter huis zodat ze happy family kunnen spelen met mijn kids en haar zoon. Haar dochter wil niets met ex te maken hebben dus zij woont bij haar vader. Die twee hebben zó ontzettend veel kapot gemaakt.. Maar goed. Ik weet niet hoe het hen vergaat. Het lijkt goed te gaan maar om nou te zeggen dat ex er happy uitziet...

Hoe lang zijn jouw ex en die vrouw samen geweest?

All.. Ook jij klinkt goed! Fijn dat je je beter voelt. En gefeliciteerd!!!!!!

Hova! Wat een heerlijk berichtje van jou. Weer verliefd! Wat fijn voor je! Zou bij mij ook wel weer welkom zijn, een leuke man, maar kom ze maar niet tegen. Mannen genoeg, aandacht genoeg, maar heb met niemand díe klik.

Problemo.. Jouw ex klinkt idd nog steeds als een ontzettende klootzak. Knap hoe jij je staande houdt! Respect! En goed dat je voor jezelf besloten hebt nog niet toe te zijn aan een relatie. Ik hoop dat je daar gevoelsmatig ook achter staat..

Gianna, jij klinkt als altijd sterk en vastberaden! Ik denk dat ik -als ik ooit nog een leuke man tegenkom ;-)- ga latten.. Zeg nú dat ik niet meer wil samenwonen zolang de kinderen hier wonen. Vind het eigenlijk wel heel relaxt nu. We hebben het heerlijk samen. Alle spanningen zijn weg. Ze kennen mijn regels (en eigenaardigheden hahaha) en we zijn volledig op elkaar ingespeeld.. Ik denk dat ik het erg moeilijk zou hebben met een man in huis (als zijnde niet hun vader) die zich met de opvoeding zou bemoeien. Laat staan een compleet samengesteld gezin met nog meer kinderen. Maar goed, misschien dat ik er anders over denk als ik 'de ware' tegenkom..

En Julus... Vind het zo fijn voor jou! Tjonge, jij hebt je geluk echt hervonden. Hoop dát ook nog eens mee te maken...

Darkclouds, ik kom bij je terug. Heb jouw verhaal nog niet gelezen...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Met mij gaat het nog steeds op en af.

Ik ben veel gelukkiger nu. Heb mezelf teruggevonden en ben ook blij met mezelf. Ben een veel betere moeder, een leukere vriendin en heb gewoon een veel leuker leven nu

.

Maar...Het verdriet zit diep. Het verdriet om het kapotte gezin. Om het niet meer kunnen delen van alles rondom de kindjes. Die arm waar ik soms zo heerlijk in kon wegkruipen (maar die allang niet meer warm of gemeend was). Het er sámen voor staan. Wat dan ook. Dat mis is. Ik mis een partner, iemand die er onvoorwaardelijk voor me is. En soms ben ik bang dat ik dat ook nooit meer ga vinden. Ik was voor mijn ex één keer eerder verliefd. Kom veel mannen tegen, en krijg veel uitnodigingen om leuke dingen te doen, maar die klik voel ik niet. Geen vlinders.. En dus stap ik ook nergens in. Zie mensen om me heen weer in nieuwe relaties stappen, hier ook, maar ik kom die interessante leuke man gewoon niet tegen.

Midden vorig jaar wel een tijdje met iemand contact gehad waar het mee klikte. Op alle fronten . Maar ook deze man bleek het niet zo nauw te nemen met trouw en respect. Dus heb ik daar een punt achter gezet. Afgelopen weekend heeft hij me om een tweede kans gevraagd. Want alles valt in het niet met die twee maanden met mij. Tja. Te laat. Ik zou m nooit meer kunnen vertrouwen.

Dus tja. Ik geniet weer van de kleine en grote dingen. Ik geniet ontzettend van mijn kinderen. Doe leuke dingen met en zonder ze. Heb veel vriendinnen en onderneem veel. Maar de rode draad in mijn leven is toch de angst dat ik nooit meer verliefd wordt. En dat zorgt ervoor dat dat donkere wolkje, die baksteen in mijn maag, altijd zichtbaar / voelbaar is....
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven