Toch iets laten merken van mijn gevoelens?

09-02-2018 23:32 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds anderhalve maand ben ik op werk in verband met een project erg nauw betrokken bij een (erg leuke) mannelijke collega. We moeten vaak samen overleggen, bellen en soms ook samen naar een klant.

Nu ben ik niet iemand die er snel van overtuigd is dat iemand mij ziet zitten, ik heb ook niet snel echt een 'click' met iemand, maar ik merk dat ik dit met hem wel heb. Het is eigenlijk alweer jaren geleden dat ik dit heb gehad, maar ik merk gewoon dat er ''iets'' is tussen ons. Als we tegen elkaar praten hebben we beiden vaak een big smile op ons gezicht, hij kijkt mij ook super diep in mijn ogen aan tijdens het praten en hij stelt zich ook heel lief op richting mij. Hij is echt super lief en voorkomend tegen mij.

Maar er is wel een probleem : Hij heeft een relatie en woont inmiddels een half jaar samen. Het valt me echter op dat hij nooit over zijn vriendin begint. Maar hij heeft het dan wel weer soms over de rest van zijn familie (zijn moeder en zusje). Dat hoeft natuurlijk op zich niets te zeggen, maar toch.

Ik merk aan mijzelf dat ik mij hierdoor erg terughoudend opstel, omdat hij dus een relatie heeft. Ik vind hem enorm leuk en ben denk ik zelfs verliefd op hem, maar op werk stel ik mij juist wat afstandelijker naar mij op dan ik zou willen. Andersom stel ik hem geen persoonlijke vragen, omdat ik het gepast vind een bepaalde mate van afstand te bewaren.

Ik vraag me nu heel erg af wat ik moet doen. Natuurlijk heeft hij een relatie, en daar heb ik in principe respect voor. Maar als ik op geen enkele manier laat doorschemeren dat ik hem interessant vind, zal er sowieso nooit iets gebeuren...

Wat vinden jullie en wat zouden jullie in mijn positie doen?
anoniem_363482 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 00:35
28.23% gewijzigd
Hij heeft een relatie.
Ik zou niks doen.
Hij heeft een relatie.

Als het hem waard is om de relatie voor jou op te geven maakt hij het wel kenbaar naar jou toe.
Je mag hem natuurlijk gewoon leuk vinden en dat laten merken. Waarom niet?
Maar.... ik zou me wel bedenken of ik een relatie zou willen met iemand die:
A. Mijn collega is
B. Al in een serieuze relatie zit met alle emotionele gevolgen van dien...

Het kan grotere gevolgen hebben om je zo uit te gaan spreken tegenover hem. Zowel op gebied van werk als emotioneel/ privé....
Dat risico zou ik zelf denk ik niet nemen. Maar ja dat ben ik...
Only dead fish go with the flow
keukenstoel schreef:
09-02-2018 23:36
Ik zou niks doen.
Hij heeft een relatie.

Als het hem waard is om de relatie voor jou op te geven maakt hij het wel kenbaar naar jou toe.
Maar misschien probeert hij dat ook (weliswaar subtiel) te doen?

Ik ben van ons degene die juist heel zakelijk blijft omdat ik eigenlijk niet echt persoonlijk durf te worden in verband met zijn relatie.
Dreamglasses schreef:
09-02-2018 23:40
Je mag hem natuurlijk gewoon leuk vinden en dat laten merken. Waarom niet?
Maar.... ik zou me wel bedenken of ik een relatie zou willen met iemand die:
A. Mijn collega is
B. Al in een serieuze relatie zit met alle emotionele gevolgen van dien...

Het kan grotere gevolgen hebben om je zo uit te gaan spreken tegenover hem. Zowel op gebied van werk als emotioneel/ privé....
Dat risico zou ik zelf denk ik niet nemen. Maar ja dat ben ik...
Daar heb je zeker een punt, hij is een collega.

Maar ik vind eigenlijk zelden een man écht leuk. De laatste keer is alweer jaren geleden. Dus misschien dat ik daarom even een beetje van mijn apropos ben.

Want in beginsel ben ik het er gewoon mee eens dat je niet in een bestaande relatie moet gaan wroeten. Wat ik ook zeker niet zal doen hoor, maar ik vind het erg lastig om voor mijzelf te bepalen hoever ik wil/kan gaan wat betreft gedrag dat niet strikt zakelijk is.
Rustig_aan schreef:

Ik ben van ons degene die juist heel zakelijk blijft omdat ik eigenlijk niet echt persoonlijk durf te worden in verband met zijn relatie.

Ik vind het niet nodig om alleen maar zakelijk te doen omdat hij een relatie heeft. Eerder omdat je werk en privé gescheiden wilt houden oid. Ik heb ook gewoon lol en gezelligheid met getrouwde collega's hoor. Daar zit niets achter. Door het contact zo stroef te houden, maak je het voor jezelf misschien ook een beetje te spannend. ...?
Rustig_aan schreef:

Weet je zeker dat je de dingen niet spannender ziet dan ze zijn? Dat jij in alles wat hij zegt en wel of niet doet een aanwijzing wil zien?
En dan een aanwijzing die positief uitvalt voor jou. Blijf collega, en dan mag je best eens iets over de thuissituatie vragen, maar ga geen dingen vertellen over dat jij wel wat voelt voor hem.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Rustig_aan schreef:
09-02-2018 23:42

Maar ik vind eigenlijk zelden een man écht leuk. De laatste keer is alweer jaren geleden. Dus misschien dat ik daarom even een beetje van mijn apropos ben.

Want in beginsel ben ik het er gewoon mee eens dat je niet in een bestaande relatie moet gaan wroeten. Wat ik ook zeker niet zal doen hoor, maar ik vind het erg lastig om voor mijzelf te bepalen hoever ik wil/kan gaan wat betreft gedrag dat niet strikt zakelijk is.
Ik denk dat je het juist omschrijft: je bent van je apropos. Dat is niet erg toch? Dat mag. Het heeft niet altijd veel om het lijf. Het kan ook gewoon zijn dat jullie karakters erg goed klikken. Dat is in dit project erg prettig werken. En als je al van nature wat gereserveerder bent, kan het ook heel goed zijn dat je hier even aan moet wennen: het feit dat je met iemand een goede klik hebt.
Dat zou ik mij tenminste voor kunnen stellen.
Mochten gevoelens bij jou verder gasn, zou ik zeker in dit stadium nog niks laten merken. Je kent hem erg kort.... En zoals ik al eerder schreef: er hangt behoorlijk wat vanaf...
dreamglasses wijzigde dit bericht op 09-02-2018 23:52
0.21% gewijzigd
Dreamglasses schreef:
09-02-2018 23:44
Ik vind het niet nodig om alleen maar zakelijk te doen omdat hij een relatie heeft. Eerder omdat je werk en privé gescheiden wilt houden oid. Ik heb ook gewoon lol en gezelligheid met getrouwde collega's hoor. Daar zit niets achter. Door het contact zo stroef te houden, maak je het voor jezelf misschien ook een beetje te spannend. ...?
Klopt, maar bij deze specifieke collega heb ik gewoon het gevoel dat er wel gevoelens tussen ons beiden zijn. En dan bedoel ik niet dat ik ervan overtuigd ben dat er vanaf zijn kant hevige verliefdheid is, maar ik voel zeker wel de aantrekkingskracht tussen ons. Dat is heel moeilijk op een forum in tekst te omschrijven op basis waarvan ik dit dus denk, dat is echt een kwestie van de manier waarop het oogcontact, gesprek en de lichaamstaal plaatsvindt.

Het is ook niet zo dat ik enorm zakelijk ofzo ben, maar ik zou hem niet zo snel appen of een berichtje sturen uit eigen beweging, terwijl hij dit wel doet. Of niet zo snel over hem zeggen ' je haar zit leuk ' terwijl hij dit bij mij wel doet, etc.
Rustig_aan schreef:
09-02-2018 23:42

Ach, houd toch op zeg... gewoon.... niet.... doen.... klaar
Rustig_aan schreef:
09-02-2018 23:50
Klopt, maar bij deze specifieke collega heb ik gewoon het gevoel dat er wel gevoelens tussen ons beiden zijn. En dan bedoel ik niet dat ik ervan overtuigd ben dat er vanaf zijn kant hevige verliefdheid is, maar ik voel zeker wel de aantrekkingskracht tussen ons. Dat is heel moeilijk op een forum in tekst te omschrijven op basis waarvan ik dit dus denk, dat is echt een kwestie van de manier waarop het oogcontact, gesprek en de lichaamstaal plaatsvindt.

Het is ook niet zo dat ik enorm zakelijk ofzo ben, maar ik zou hem niet zo snel appen of een berichtje sturen uit eigen beweging, terwijl hij dit wel doet. Of niet zo snel over hem zeggen ' je haar zit leuk ' terwijl hij dit bij mij wel doet, etc.
Ik snap het en geloof het ook echt.
Laat ik het dan anders zeggen: als hij de initiatiefnemer tot nu toe is, is het een kwestie van tijd voordat hij de eerste move gast maken. Het klinkt niet alsof je daar iets voor hoeft te doen. Maar als he dat zou willen: ik vind persoonlijk dat je altijd aan iemand mag laten merken dat je hem/ haar leuk vindt. Als je het maar netjes houdt. Ik zou zelf geen directe avances doen door de A en B in mijn eerste post hierover...
Speelt hij geen spelletje? Dat super lief en geïnteresseerd doen en diep in je ogen kijken - ik denk dat hij echt wel door heeft wat dat met je doet. Geen gedrag dat oké is als je in een relatie zit. Heel goed van je dat je afstand houdt!
Beter een half motto....
Dreamglasses schreef:
09-02-2018 23:57
Ik snap het en geloof het ook echt.
Laat ik het dan anders zeggen: als hij de initiatiefnemer tot nu toe is, is het een kwestie van tijd voordat hij de eerste move gast maken. Het klinkt niet alsof je daar iets voor hoeft te doen. Maar als he dat zou willen: ik vind persoonlijk dat je altijd aan iemand mag laten merken dat je hem/ haar leuk vindt. Als je het maar netjes houdt. Ik zou zelf geen directe avances doen door de A en B in mijn eerste post hierover...
Daar ben ik het mee eens ja....

Misschien doe ik ook wel een beetje verkrampt, juist omdat hij een relatie heeft. Ik vind het daarom denk ik moeilijker om te bepalen wat voor 'houding' ik tegenover hem moet innemen, terwijl ik natuurlijk tegen hem makkelijk hetzelfde kan doen als tegen andere collega's.
Dreamglasses schreef:
Door het contact zo stroef te houden, maak je het voor jezelf misschien ook een beetje te spannend. ...?
Stroef wil ik het ook niet noemen, maar ik snap je punt. Je hebt wel gelijk ja.
Oh en wat iemand net zei: gezellig en vriendschappelijk zijn met collega's is echt wel iets anders (klinkt in elk geval anders. We kunnen alleen afgaan op hoe TO dit beschrijft).
Beter een half motto....
Dreamglasses schreef:
En voor hem. Veel mannen zijn toch jagers en wat is er aantrekkelijker dan een leuke dame die Hard to get is?
Het kan ook zijn dat hij jouw stroefheid aanziet voor verlegenheid of je ongemakkelijk voelen (los van hem). En probeert hij je alleen op je gemak te stellen door vriendelijk tegen je te zijn, en mild over je foutjes? Bedoelt hij er verder niks mee
Bim schreef:
09-02-2018 23:58
Speelt hij geen spelletje? Dat super lief en geïnteresseerd doen en diep in je ogen kijken - ik denk dat hij echt wel door heeft wat dat met je doet. Geen gedrag dat oké is als je in een relatie zit. Heel goed van je dat je afstand houdt!
Er is sowieso een click tussen ons, maar bijvoorbeeld wat betreft dat in de ogen aankijken : dat kan natuurlijk ook voor mij zo voelen, omdat ik hem dus leuk vind.

We kijken elkaar wel diep in de ogen aan tijdens het spreken, maar aan de andere kant : andere mensen kijken elkaar ook in de ogen aan. Het is ook weer niet dat hij héél opzichtig met mij aan het flirten is ofzo, het is meer een kwestie van subtiele dingetjes, maar misschien geef ik ook wel te veel een invulling aan dingen.
Lavalampje* schreef:
10-02-2018 00:03
Het kan ook zijn dat hij jouw stroefheid aanziet voor verlegenheid of je ongemakkelijk voelen (los van hem). En probeert hij je alleen op je gemak te stellen door vriendelijk tegen je te zijn, en mild over je foutjes? Bedoelt hij er verder niks mee
Zou natuurlijk heel goed kunnen, maar ik merk wel aan meer dingen dat hij het contact met mij ook prettig vindt : Hij zoekt het namelijk zelf ook op, ook als het niet strikt noodzakelijk is. Of dan wil hij even in een vergaderruimte samen overleggen terwijl ik met andere samenwerkingsprojecten met collega's waar je niet per se te veel mee hoeft te vergaderen in vergelijkbare gevallen altijd even via de mail dingen afstemde bijvoorbeeld.
Noflik schreef:
09-02-2018 23:35
Hij heeft een relatie.
Dit.
Niets met die gevoelens doen; hij heeft een relatie. Dan beëindigt hij eerst zijn relatie maar, kan hij daarna een relatie met jou beginnen. Want een man die er geen moeite mee heeft met jou vreemd te gaan, zal er ook geen moeite mee hebben om jou te bedonderen, als je een relatie met hem hebt.
Ik lees geen flirtgedrag van die collega, maar dingen die onder een normale samenwerking vallen. Dus misschien zie jij uit verliefdheid en hoop, dingen die er niet zijn.
Daarnaast wordt er op de werkvloer (ook door mensen met relatie) vaak veel geflirt zonder enige betekenis, maar puur om de werkdag leuker te maken/sneller te doen gaan.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 00:28
48.02% gewijzigd
Wie niet waagt blijft altijd maagd.

Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn relatie, gewoon er voor gaan.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hij
Heeft
Een
Relatie
Nou
En
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven