Toch weer dat gezeur over vrijlaten!

07-06-2008 18:20 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben beide een ander idee over hoe vaak we elkaar per week zien. Eerder heb ik al een topic geopend over dat ik het moeilijk vind om hem echt vrij te laten en dat ik soms de neiging heb om hem te claimen. In dat topic zaten veel tips en die heb ik ook echt proberen toe te passen in mijn relatie.

We zien elkaar nu altijd in het weekend en 1 avond doordeweeks.

Voorbeeldje: afgelopen week heeft hij mij dinsdag ochtend thuis gebracht, toen heb ik hem tm vrijdag avond laat niet gezien. Hij vindt dat we elkaar 2 dagen niet hebben gezien. Voor mijn gevoel is het gewoon 4. Dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag pas laat dus dan telt die dag voor mij ook mee. Klinkt kinderachtig dit en dat is het ook maar het zorgt wel voor irritaties dat we er niet dezelfde mening over hebben. Ik doe echt mijn best om hem ook initiatief te laten tonen en wat minder voor te stellen om elkaar te zien.

Toch blijf ik het gevoel houden dat ik het niet goed doe. Wat ik ook doe of zeg (in mijn beleving dan) zorgt ervoor dat hij zich beklemd voelt. Hierdoor neemt hij afstand en voel ik me weer rot en denk dan dat ik alles fout doe en hem niet genoeg vrij laat.

We proberen er echt over te praten en op één lijn te komen maar het is best lastig omdat we beide een heel ander idee hebben over hoe vaak en wanneer we elkaar zien. Hoe komen wij ooit tot een compromis?
Oh, ik ben mosterd, want TO heeft zelf al gereageerd
Goed juist van t.o. dat ze wat probeert te schipperen tussen haar en zijn behoefte!
Hoi,

Voor jou zijn het vier dagen,dinsdag nadat hij weggaat mis je hem al,dan heb je de woensdag en donderdag,vrijdagavond zie je hem pas weer,ook een lange dag..

Voor hem zijn het twee dagen.

Dinsdag geniet hij van het feit dat hij je 's morgens nog heeft gezien,woensdag en donderdag mist hij je, en vrijdags verheugt hij zich op het feit dat hij je 's avonds weer ziet!

Mannen kijken echt anders tegen dingen aan dan vrouwen,zodra je door hebt dat het niks met jou te maken heeft kan je het wat makkelijker loslaten!

Groetjes,Redone
quote:Elmira schreef op 07 juni 2008 @ 18:57:

Het lijkt mij ook erg weinig, ik zou m'n vriendje heel erg missen als ik hem zo weinig zag.

Mee eens.

Bovendien, als je relatie nog maar zo pril is en jullie behoeften om elkaar te zien zo ver uit elkaar liggen....zou ik een probleem vinden hoor. Voor jou voelen 2 dagen al 4 dagen....hij vindt het geen punt....misschien de relatie eens heroverwegen?
Heroverwegen als in er niet mee doorgaan? Dat is voor ons beide echt geen optie. Op alle andere vlakken passen we heel goed bij elkaar en gaat het voor zover ook goed. Het is alleen het punt van de hoeveelheid van afspreken waarin we verschillen.

Maarja we zijn wel beide bereid om ons meer aan de ander aan te passen. Als ik alleen maar mijn gang zou gaan en erop zou staan dat we elkaar zo vaak als mogelijk zouden zien dan weet ik zelf ook wel dat zoiets niet gaat werken. Het is nu alleen een kwestie van de guldenmiddenweg vinden.

Waarom zou ik alleen hierom een super leuke jongen aan de kant gooien? Gister avond had ik liever bij hem geslapen maar hij vond het fijn om ff een avondje te niksen voordat hij vandaag ging werken. Dus hij heeft me thuis afgezet gister avond. Maar ik merkte wel dat hij het heel fijn vond dat ik er niet op door ben gegaan en hem vrij heb gelaten. Hierdoor hebben we geen "ruzie" of woorden gehad en een super leuke avond gehad. Ik probeer het dus meer los te laten en het initiatief nu meer van hem af te laten komen. Dan merk ik ook dat hij behoefte heeft om mij te zien en word ik ook wat zelfverzekerder in onze relatie. En dan krijg ik ook minder de behoefte om maar steeds af te spreken denk ik.

Naast mijn relatie met hem heb ik nog heel veel andere dingen die ik leuk vind om te doen en die belangrijk voor me zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven