Toxic relatie?

05-06-2019 23:39 70 berichten
Oke ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zal het kort samenvatten.

Ik zit momenteel in een relatie van 9 maanden, klopt niet heel lang. Onze relatie was in het begin best wel slecht, hij was heel jaloers, als ik bijvoorbeeld jongens volgde, uit wilde gaan etc. Uiteindelijk was het na 4 maanden uitgegaan omdat hij te jaloers was. Hiervan gaf hij mij de schuld. Paar dagen later kwam hij huilend naar mijn huis toe om te zeggen hoeveel spijt hij wel neit heeft. We hebben toen een lang gesprek gehad, en ik heb hem gezegd dat ik het nog een keer wil proberen, maar dat hij nooit meer zo tegen mij mag doen.

De volgende 3 maanden ging het heel goed. Ik was zo gelukkig met hem. Hij heeft mijn familie leren kennen en ik die van hem ook. We waren letterlijk elke dag samen, maar dan ooke echt letterlijk elke dag. Hij was het middelpunt van me leven, en ik heb alles laten vallen, me studie, vrienden, familie etc. Pas sinds een maand geleden is hij opeens veranderd, naar de jongen die hij hierevoor was. Er is altijd wel iets, dan lopen wew op straat en ziet hij bijvoorbeeld een jongen die toevallig naar me staart omdat ik hem ken en dan maakt hij een hele drama over dat ik hem moet ontvolgen op insta. Als ie dat nou een keer had gevraagd, kon ik het nog door de vingers zien, maar dit is de tiendee keer dat hij me vraagt om iemand te ontvolgen. Ook begint hij altijd over het uitgaan en dat hij liever wilt dat ik een beperkt aantal keer per jaar uitga, hij had ook liever niet dat ik naar de sportschool zou gaan of naar het zwembad ''omdat er dan jongens naar je gaan staren'' Dit is wel al opgelost, en hij heeft hierover ook gezegd dat ie onredelijk was en dat het doodnormaal is om te sporten, maar dat wel na een hele drama en geruzie waar ik gek van wordt.

Vorige week is het uitgegaan, omdat ik uitging zonder hem- ik had hem gezegd dat ik een meidenavod wilde, Die avond was dus de vriend van mijn vriendin ook gekomen in dezelfde club, en daar werd mijn vriend dus heel boos over, hij neomde me een leugenaar, een bedrieger, en hij zei dat ie vanaf nu alleen een relatie wil als hij voortaan altijd mee uitgaat. Daar hbe ik toen de streep getrokken en gezegd dat het klaar is. Eergisteren belde hij me en zei hij dat het hem spijt, en ik weet het, ik ben dom, want ik heb het hem vergeven, Ik had hem wel duidelijik gemaakt dat zoiets nooit meer mag gebueren,. En ja, hij kon het neit een dag uithouden en gisteren begon hij alweer. Hij werd boos omdat de vriend van mijn vriendin met hartjes onder mijn foto reageert- terwijl ik en me vriend hem goed kennen. Daarna belde hij me 20 keer op schreeuwendn en huilend dat ik een ''kankerhoer ben'' en dat ik zijn ''leven verpest heb'' Ookal weet ik dat het neit zo is, na zoveel ruzie heb ik toch het gevoel dat het soms mijn schuld is, en dat ik zijn jaloezie en bazigheid maar moet leren te verdragen, Maar ik kan het mentaal niet meer aan. Er is ALTIJD wel wat, altijd wel een jongen die ik moet ontvolgen, een plek waar ik niet naartoe mag etc. En hij begint er altijd mee, hij komt er altijd zelf mee, en da is het zogenaamd ''mijn schuld''. Ik wordr er helemaal gek van, dat ik dan de hele nacht huil, niet kan slapen, concentreren, en gewoon een kut gevoel heb, ik voel me dan gewoon slecht, zo een misselijk gevoel in me maag.

Ik schaam me zelfs om dit aan anderen te vertellen, het is zooo kinderachtig waar hij boos om wordt. Iedereen vraagt zich zeker af waarom ik nog bij hem ben. En de reden is dat ik gewoon te veel van hem houd, hij is mijn eerste echte serieuze relatie, we zien elkaar elke dag, en ik heb het gevoel alsof ik niet zonder hem kan. Ik kan mij gewoon geen leven voorstellen zonder hem, en ik heb het gevoel dat ik nooit iemand zal vinden zoals hem. Want ookal is hij zo jaloers en maakt hij me mentaal gek, hebben we toch hele mooie momenten samen gehad, waarin ik serieus dacht dat ik voor altijd met hem zal blijven. Die drie maanden nadat het uit was waren perfect voor mij. Zelfs mijn ouders waren heel blij met hem, we hadden gewoon een speciale band opgebouwd. Maar het is alsof hij een heel ander persoon is dan hij was in die drie maanden.

Ik klink nu zeker heel zwak, maar ik kan het gewoon niet uitmaken. Ik weet dat ik dan een erg schuldgevoel zou hebben, en gewoon niet zou kunnen slapen. Ik blijf maar hopen dat ik dit kan oplossen, maar ik heb het gevoel alsof ik mezelf dat alleen maar wijs maak. Ik vraag me gewoon af, wat zouden anderen doen in deze situatie?
Als hij met absurde onredelijke eisen komt zoals vrienden verwijderen van social media en niet meer ergens heen gaan zonder hem, doe je dat dan ook? In plaats van dat hij daar dan tevreden mee is, rekt hij jouw grenzen steeds verder op tot je nog maar een schim bent van jezelf. Deze jongen kan echt niet veranderen maar wordt alleen maar erger in zijn eisen. Je moet sowieso stoppen je nog verder te laten betuttelen maar beter stop je helemaal met deze loser voordat je jezelf niet meer herkent.
Dit is hoe hij is. Jij wilt hem veranderen in hoe hij niet is. Dat kan niet, hij zal altijd in dit gedrag terugvallen. Dit is echt niet goed voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Je houdt niet van hem, je bent slechts verslaafd aan zijn aandacht. Relatieverslaving is serious shit, verdiep je daar eens in.

https://www.trubendorffer.nl/verslaving ... erslaving/
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2019 07:55
47.66% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Dat je je schaamt om het aan anderen te vertellen, zou al een teken aan de wand moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bang voor een schuldgevoel als je het uitmaakt?!

Je zou een schuldgevoel moeten hebben omdat je jezelf dit aandoet en het niet uitmaakt!
Alle reacties Link kopieren
Deze jongen spoort niet. Heel snel uitmaken en tijd om hem te ontvolgen. En te blokeren. Voor altijd.

Je zegt dat je je schuldig zou voelen om het uit te maken, maar hij zou zich schuldig moeten voelen omdat hij jou zo behandeld en je een rotgevoel geeft. Dit is echt geen liefde.

Ik adviseer je om dit toch te bespreken met je moeder of vader, of een tante ofzo. Blijf hier niet in je eentje mee zitten. Je hoeft je namelijk niet te schamen, hij moet zich schamen.
anoniem_380438 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 08:07
64.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedere vrouw die dit leest denkt dat het wachten is op de eerste klap. Het blijft niet bij schelden.
En schelden is op zich ook al meer dan erg genoeg, iemand die je zo behandelt houdt niet van je.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
het is eigenlijk verbazingwekkend makkelijk juist om weer iemand te vinden zoals hij, het idee is vooral om iemand te vinden die je niet zo vaak aan het huilen maakt en dat gaat je ook lukken, maar dan wel eerst even hem helemaal ontvolgen/blokkeren ok? :idee:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve lieve TO. Hier een ervaringsdeskundige, en het lijkt alsof ik tegen mijn vroegere ik aan het schrijven ben.
Meid, dit word NOOIT beter en zal alleen maar erger en erger worden. Deze dingen die je nu vervelend vind ga je op een gegeven moment als normaal beschouwen omdat zijn volgende actie nog weer erger is. Ik begrijp als geen ander hoe moeilijk dit is, want ergens in je denk je dat hij “te helpen” is met veel liefde en geduld. Nee, het enige wat hij doet is je volledig breken totdat je niemand meer hebt en jezelf niet meer herkend. Dit is niet iemand die jou een mooier mens maakt, en dat zou een relatie wel moeten doen.
Sluit deze deur, en hoe lief en charmant hij ook weer binnen probeert te komen, doe hem NOOIT meer open.

Een goed boek hierover: monsterverbond. Dat maakte deze situatie voor mij heel visueel. Als je er midden in staat heb je geen idee hoe erg de situatie is.

Succes en wees lief voor jezelf door weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet veranderen. Run.

En ja, ik weet waar ik het over heb.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Uitmaken en gaan nadenken waarom je dit pikt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
06-06-2019 08:02
Deze jongen spoort niet. Heel snel uitmaken en tijd om hem te ontvolgen. En te blokeren. Voor altijd.

Je zegt dat je je schuldig zou voelen om het uit te maken, maar hij zou zich schuldig moeten voelen omdat hij jou zo behandeld en je een rotgevoel geeft. Dit is echt geen liefde.

Ik adviseer je om dit toch te bespreken met je moeder of vader, of een tante ofzo. Blijf hier niet in je eentje mee zitten. Je hoeft je namelijk niet te schamen, hij moet zich schamen.
Dat laatste is een heeeeel goed advies. Daar heb je nog meer aan dan aan het lezen van honderd zelfhulpboeken, hoe nuttig dat óók mag zijn.
Hij komt hiermee weg, ook bij jou, omdat niemand het weet. Gooi het open en je zult er zelf ook heel anders tegenaan gaan kijken.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal hem maar weer even van stal...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Deze knul is inderdaad zielig, maar het ligt niet in jouw macht om hem te helpen. Door hem tegemoet te komen zal hij alleen maar denken dat je hem gelijk geeft.

Neem dus meteen grote afstand van hem, doe alsof je een ijskast bent, doe het tegenovergestelde van wat hij wil, dan zal hij zich het minste weren tegen de breuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waardevolle reactie, HelloSunshine :thumbsup: :hug:
Ik hoop dat TO snel zover is om voor zichzelf te kiezen.
lolapaloeza schreef:
06-06-2019 08:06
Ik denk dat iedere vrouw die dit leest denkt dat het wachten is op de eerste klap.

Misschien is die al gevallen. TO pakt hij je beet tijdens ruzies? Duwen, schelden, dreigen, slaan?

En wat iemand eerder zei, praat erover met vriendinnen en familie. Ik weet dat je nu weinig contact met ze heb, leg gewoon de situatie uit, dat je in een rotrelatie zit waarin je wordt geintimideerd, je wil hier uit en hebt hulp nodig.

Je vriend volgt waarschijnlijk elke stap die je doet, stuur desnoods een email waarin je alles uit de doeken doet bij iemand die je vertrouwt en/of ga praten met je huisarts.

Doe iets, zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jaloezie, elke dag op elkaars lip zitten, intimidatie, alles in je leven opgeven voor je relatie je niet doet beseffen dat dit heel ongezond is: wat kan ik dan zeggen om je op andere gedachten te brengen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken, vandaag nog. Blokkeren die gast en niet meer omkijken.

En contact herstellen met je familie en je vrienden en je studie weer normaal oppakken.

Ja dit is toxisch. En niet zo'n beetje ook!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
.
anoniem_383135 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 12:30
Reden: Mosterd
99.49% gewijzigd
Ik heb het uitgemaakt meiden...Ik heb toch ervoor gekozen om mezelf op de eerste plek te zetten. Ik wil niet een relatie hebben die vol met ellende zit. Ik heb het echt met moeite gedaan, en ja kreeg een heel verhaal van hem naar me toe gestuurd hoeveel die wel niet van me houdt, ik kon het niet lezen dus heb het maar verwijderd. Ik ga me nu gewoon richten op me school, vrienden en familie. Dankjulliewel voor de reacties..ik wist al ergens in me hoofd dat het beter is als het uit is, maar ik denk dat ik gewoon soort van ''zekerheid'' nodig had.
lolapaloeza schreef:
06-06-2019 08:06
Ik denk dat iedere vrouw die dit leest denkt dat het wachten is op de eerste klap. Het blijft niet bij schelden.
En schelden is op zich ook al meer dan erg genoeg, iemand die je zo behandelt houdt niet van je.
Klopt.
Goed zo Kristina :)
Goed gedaan! Hier ga je gelukkiger van worden!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed van je. En als je weer gaat twijfelen of onzeker wordt, kom dan hier van je afschrijven. Wij geven je dan wel de “schop” onder je kont” die je nodig hebt. Maar ga echt nooit nooit NOOIT meer naar hem terug!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Definitief uitmaken. Dit wordt niet beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven