Toxic relatie?

05-06-2019 23:39 70 berichten
Oke ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zal het kort samenvatten.

Ik zit momenteel in een relatie van 9 maanden, klopt niet heel lang. Onze relatie was in het begin best wel slecht, hij was heel jaloers, als ik bijvoorbeeld jongens volgde, uit wilde gaan etc. Uiteindelijk was het na 4 maanden uitgegaan omdat hij te jaloers was. Hiervan gaf hij mij de schuld. Paar dagen later kwam hij huilend naar mijn huis toe om te zeggen hoeveel spijt hij wel neit heeft. We hebben toen een lang gesprek gehad, en ik heb hem gezegd dat ik het nog een keer wil proberen, maar dat hij nooit meer zo tegen mij mag doen.

De volgende 3 maanden ging het heel goed. Ik was zo gelukkig met hem. Hij heeft mijn familie leren kennen en ik die van hem ook. We waren letterlijk elke dag samen, maar dan ooke echt letterlijk elke dag. Hij was het middelpunt van me leven, en ik heb alles laten vallen, me studie, vrienden, familie etc. Pas sinds een maand geleden is hij opeens veranderd, naar de jongen die hij hierevoor was. Er is altijd wel iets, dan lopen wew op straat en ziet hij bijvoorbeeld een jongen die toevallig naar me staart omdat ik hem ken en dan maakt hij een hele drama over dat ik hem moet ontvolgen op insta. Als ie dat nou een keer had gevraagd, kon ik het nog door de vingers zien, maar dit is de tiendee keer dat hij me vraagt om iemand te ontvolgen. Ook begint hij altijd over het uitgaan en dat hij liever wilt dat ik een beperkt aantal keer per jaar uitga, hij had ook liever niet dat ik naar de sportschool zou gaan of naar het zwembad ''omdat er dan jongens naar je gaan staren'' Dit is wel al opgelost, en hij heeft hierover ook gezegd dat ie onredelijk was en dat het doodnormaal is om te sporten, maar dat wel na een hele drama en geruzie waar ik gek van wordt.

Vorige week is het uitgegaan, omdat ik uitging zonder hem- ik had hem gezegd dat ik een meidenavod wilde, Die avond was dus de vriend van mijn vriendin ook gekomen in dezelfde club, en daar werd mijn vriend dus heel boos over, hij neomde me een leugenaar, een bedrieger, en hij zei dat ie vanaf nu alleen een relatie wil als hij voortaan altijd mee uitgaat. Daar hbe ik toen de streep getrokken en gezegd dat het klaar is. Eergisteren belde hij me en zei hij dat het hem spijt, en ik weet het, ik ben dom, want ik heb het hem vergeven, Ik had hem wel duidelijik gemaakt dat zoiets nooit meer mag gebueren,. En ja, hij kon het neit een dag uithouden en gisteren begon hij alweer. Hij werd boos omdat de vriend van mijn vriendin met hartjes onder mijn foto reageert- terwijl ik en me vriend hem goed kennen. Daarna belde hij me 20 keer op schreeuwendn en huilend dat ik een ''kankerhoer ben'' en dat ik zijn ''leven verpest heb'' Ookal weet ik dat het neit zo is, na zoveel ruzie heb ik toch het gevoel dat het soms mijn schuld is, en dat ik zijn jaloezie en bazigheid maar moet leren te verdragen, Maar ik kan het mentaal niet meer aan. Er is ALTIJD wel wat, altijd wel een jongen die ik moet ontvolgen, een plek waar ik niet naartoe mag etc. En hij begint er altijd mee, hij komt er altijd zelf mee, en da is het zogenaamd ''mijn schuld''. Ik wordr er helemaal gek van, dat ik dan de hele nacht huil, niet kan slapen, concentreren, en gewoon een kut gevoel heb, ik voel me dan gewoon slecht, zo een misselijk gevoel in me maag.

Ik schaam me zelfs om dit aan anderen te vertellen, het is zooo kinderachtig waar hij boos om wordt. Iedereen vraagt zich zeker af waarom ik nog bij hem ben. En de reden is dat ik gewoon te veel van hem houd, hij is mijn eerste echte serieuze relatie, we zien elkaar elke dag, en ik heb het gevoel alsof ik niet zonder hem kan. Ik kan mij gewoon geen leven voorstellen zonder hem, en ik heb het gevoel dat ik nooit iemand zal vinden zoals hem. Want ookal is hij zo jaloers en maakt hij me mentaal gek, hebben we toch hele mooie momenten samen gehad, waarin ik serieus dacht dat ik voor altijd met hem zal blijven. Die drie maanden nadat het uit was waren perfect voor mij. Zelfs mijn ouders waren heel blij met hem, we hadden gewoon een speciale band opgebouwd. Maar het is alsof hij een heel ander persoon is dan hij was in die drie maanden.

Ik klink nu zeker heel zwak, maar ik kan het gewoon niet uitmaken. Ik weet dat ik dan een erg schuldgevoel zou hebben, en gewoon niet zou kunnen slapen. Ik blijf maar hopen dat ik dit kan oplossen, maar ik heb het gevoel alsof ik mezelf dat alleen maar wijs maak. Ik vraag me gewoon af, wat zouden anderen doen in deze situatie?
Tattooaddict87 schreef:
06-06-2019 23:12
Heel goed van je. En als je weer gaat twijfelen of onzeker wordt, kom dan hier van je afschrijven. Wij geven je dan wel de “schop” onder je kont” die je nodig hebt. Maar ga echt nooit nooit NOOIT meer naar hem terug!
Dit he
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
05-06-2019 23:56
Ik hoop dat je inderdaad nooit meer iemand vindt zoals hij.

Dit is meer dan abnormaal gedrag. Wegwezen. Vandaag nog.
Zo makkelijk is dat niet
Alle reacties Link kopieren
zer00 schreef:
07-06-2019 02:38
Zo makkelijk is dat niet
Nobody said it was easy.......... maar het is een sterke meid, die gisteravond de juiste keuze heeft gemaakt. Laten we haar daar vooral in steunen!
Alle reacties Link kopieren
Blijf hier schrijven. Hij zal nog van alles uit de kast trekken om je terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap TO, dat je het hebt uitgemaakt. Dat was vast een lastige stap, maar wel een heel goede. Ik wens je een heel mooie toekomst!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
07-06-2019 17:53
Blijf hier schrijven. Hij zal nog van alles uit de kast trekken om je terug te krijgen.
En dit... Maak je klaar voor: huilen, smeken, dreigen, beloftes dat het nu echt heus anders wordt want hij heeft hier echt van geleerd en vooral een hoop gedraai en gezever over jouw rol een schuld want boehoe hij heeft het zo moeilijk, geen zandbak gehad, is zo gevoelig en weet het allemaal niet meer helemaal niet zonder jou, rotmens dat je hem dit aandoet.

Trap er niet in en vraag je bij alles af of hij iets zegt voor jouw bestwil of omdat hij iets van je wil.
Alle reacties Link kopieren
En oh ja: licht vooral wél andere mensen in. Dit soort engerds gaan vaak niet zomaar weg en accepteren het niet dat jij ze verlaat. Grote kans dat hij je omgeving gaat bewerken. Je hebt je netwerk nodig, voor jezelf, niet als instrument voor hem.
Toen ik het uitmaakte heb ik hem gezegd dat ik alles aan mijn familie heb verteld, incl blauwe plekken/korsten heb laten zien. Daar schrok hij zo van, zat met een mond vol tanden en heeft geen moeite meer gedaan om mij terug te krijgen, wetende dat mijn familie op de hoogte is = kans verkeken.

En trouwens ik heb het maar 1× uitgemaakt. Dus niet heen en terug, heen en terug. Bij mij is uit uit. Geen spelletjes.

Kansen heeft hij genoeg gehad tijdens de relatie, heeft hij geen gebruik van gemaakt, jammer dan. Hier geen mosterd na de maaltijd voor mij.
Alle reacties Link kopieren
waarom trappen vrouwen er altijd in van zo iemand terug te nemen?? bij mij was het de eerste keer al klaar en moest ik zijn gedrag van te voren al spotten, ik zou er nooit mee begonnen zijn.
Nou ik was dus laatst buiten, en op een of andere manier kreeg hij ''via via'' te horen waar ik was. Ik was aan het wandelen met een vriendin toen hij plotseling kwam aanrennen. Sorry gezegd, en dat alles anders gaat worden, ik hbe gezegd dat ik het niet wil, maar hij liet me maar niet gaan.Uiteindelijk erover gepraat en we gingen ermee akkooord om alleen ''vrienden'' te blijven. Ookal waren we alleen ''vrienden'' leek het tovh nog steeds alsof we in een relatie zaten, maar elkaar dan niet zagen. Ik heb hem dus paar dagen geleden gezien, wat uitliep in een ruzie... Ik heb toen wel iets gedaan waar ik heel erg veel spijt van heb. Ik heb hem toen wel een klap gegeven en geduwd, ik ben nooit aggressief geweest, wordt eigenlijk altijd gezien als ''het rustige verlegen meisje'' dusja dit was niet echt vab mij te verwachten, maar ik had het gevoel alsof alles(alle drama, ruzies, dingen die hij tegen me heeft gezegd) naar boven kwamen en ik bartse gewoon uit. iK heb me toen wel verontshculdigd, en volgnemsij merkte hij toen dat ik me dus ''schuldig'' voelde en probeerde dat te gebruiken als een manier om mij te ''dwingen'' al me chats te laten zien, en op dat moment, dacht ik, dit gaat nooit ophouden, hij stopt nooit. Ik ben zo dom om nog af te spreken, maar ik heb me zo laten meeslepen. Opzich voel ik me nergens schuldig over, behalve het slaaan dan, naja hij zegt dat de reden dat ie om me chats vroeg was omdat ik hem sloeg, maar ik kan daar niet echt een verband in vinden..
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
06-06-2019 01:35
Studie, vrienden en familie laten vallen voor iemand die jou zo controleert en uitscheldt voor kankerhoer?
Ga eens heel snel je ruggengraat terugvinden, wat een enge gast en jij bent een deurmat.
Goed samengevat!
Alle reacties Link kopieren
Niet laten zien ook, hij heeft niets meer te eisen. Klaar mee...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Kristina23 schreef:
10-06-2019 18:46
Nou ik was dus laatst buiten, en op een of andere manier kreeg hij ''via via'' te horen waar ik was. Ik was aan het wandelen met een vriendin toen hij plotseling kwam aanrennen. Sorry gezegd, en dat alles anders gaat worden, ik hbe gezegd dat ik het niet wil, maar hij liet me maar niet gaan.Uiteindelijk erover gepraat en we gingen ermee akkooord om alleen ''vrienden'' te blijven. Ookal waren we alleen ''vrienden'' leek het tovh nog steeds alsof we in een relatie zaten, maar elkaar dan niet zagen. Ik heb hem dus paar dagen geleden gezien, wat uitliep in een ruzie... Ik heb toen wel iets gedaan waar ik heel erg veel spijt van heb. Ik heb hem toen wel een klap gegeven en geduwd, ik ben nooit aggressief geweest, wordt eigenlijk altijd gezien als ''het rustige verlegen meisje'' dusja dit was niet echt vab mij te verwachten, maar ik had het gevoel alsof alles(alle drama, ruzies, dingen die hij tegen me heeft gezegd) naar boven kwamen en ik bartse gewoon uit. iK heb me toen wel verontshculdigd, en volgnemsij merkte hij toen dat ik me dus ''schuldig'' voelde en probeerde dat te gebruiken als een manier om mij te ''dwingen'' al me chats te laten zien, en op dat moment, dacht ik, dit gaat nooit ophouden, hij stopt nooit. Ik ben zo dom om nog af te spreken, maar ik heb me zo laten meeslepen. Opzich voel ik me nergens schuldig over, behalve het slaaan dan, naja hij zegt dat de reden dat ie om me chats vroeg was omdat ik hem sloeg, maar ik kan daar niet echt een verband in vinden..
Af-kap-pen. Niks "afspreken" (=hem zijn wil laten doordrukken) of wat. Dui-de-lijk zijn: je wilt niks meer met hem te maken hebben, klaar. Geen "vrienden blijven" geen chats uitwisselen, niet afspreken en de afspraak die je nu hebt staan afzeggen. Herhaal: de afspraak die je nu hebt staan afzeggen.

Je bent hem niks verplicht he? Geen afsluitend gesprek, geen verklaring, niks. En licht je omgeving ook in dat je klaar bent met hem. Kom je weer in een situatie dat hij je niet laat gaan of dwingt tot dingen? Bel om hulp, desnoods de politie.

In de tussentijd: zoek hulp voor jezelf om weerbaarder te worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent de ? In je titel?

Ik krijg bijna geen lucht als ik je OP lees...
Stop hier gewoon mee.
Only dead fish go with the flow
Hoe is het met Kristina23?
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 17:40
Reden: tmi
81.36% gewijzigd
pussywillow schreef:
06-06-2019 07:24
Als hij met absurde onredelijke eisen komt zoals vrienden verwijderen van social media en niet meer ergens heen gaan zonder hem, doe je dat dan ook? In plaats van dat hij daar dan tevreden mee is, rekt hij jouw grenzen steeds verder op tot je nog maar een schim bent van jezelf. Deze jongen kan echt niet veranderen maar wordt alleen maar erger in zijn eisen. Je moet sowieso stoppen je nog verder te laten betuttelen maar beter stop je helemaal met deze loser voordat je jezelf niet meer herkent.
Doet me denken aan Asterid nr zoveel! :sherlock:
Vreselijke man ook, zelfde verhaal bijna.

Gelukkig weet jij hoe je zulke mensen een halt toe moet roepen!! :lol: :facepalm:
Dreamglasses schreef:
11-06-2019 16:36
Wat betekent de ? In je titel?

Ik krijg bijna geen lucht als ik je OP lees...
Stop hier gewoon mee.
Zeg dat wel, wat haal je eruit voor jezelf vraag ik me af?????
Het gaat alweer wat beter. Na deze ruzie was het echt klaar voor mij. Het is wel vaker aan en uit gegaan, maar dan was het anders dan nu. Dan zou ik echt zitten te huilen en hem opbellen, en gewoon een kutgevoel hebben. Maar ik ben nu alleen boos, ik denk dat ik me opeens besefte wat hij me wel niet allemaal heeft aangedaan, en dat hij mij daarvan de schuld geeft maakt me nog bozer. Gister heeft hij me zelfs proberen te bereiken door me moeder te appen met een zielig verhaal en hoeveel hij neit van me houdt, en dat het kapot is blabla.....Ik heb gewoon tegen der gezegd dat ze hem moet blokkeren, ik heb ook al zijn vrienden geblokkeerd want ik weet dat ie iets via hun gaat proberen, hij heeft me namelijk al proberen te bereiken via zijn zusje, maar ik heb dat niet gelezen en gewoon verwijderd, denk dat dat het beste was...Dankjulliewel voor alle reacties, telkens als ik een schuldgevoel krijg of begin te piekeren dan lees ik gewoon de reacties hierop, en geloof me het helpt me echt 😊
Goed bezig Kristina!! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je Kristina! Ga leuke dingen doen. Je verdient het!
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven