trouwdag zonder feestavond?

08-06-2010 13:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zijn bezig met de voorbereidingen van onze bruiloft.

Wij willen geen grote feest/dans avond. Maar weten jullie een leuk alternatief, zodat we ons huwelijk wel met de familie kunnen vieren? (ongeveer 50 gasten)

Ik hoop leuke ideeen te horen!
een bbq
Lekkere BBQ?
Hoe laat ga je trouwen?

Ik heb laatst meegemaakt dat mensen s'ochtends in de echt verbonden werden, daarna hadden ze een uitgebreid lunchbuffet in een luxere strandtent. Feest was rond 5uur afgelopen, toen gingen de bruid en bruidegom op hun huwelijksreis...
een boottocht met onderweg eten of op de boot eten
We zullen gaan trouwen in maart 2011.

Waarschijnlijk geen weer om te bbqen.

Maar als het in het voorjaar/zomer was, was het zeker een goed idee!
Tuinfeest met lopend warm/koud buffet? Of een high tea 's middags. Je hoeft geen avondprogramma te hebben.

O, in maart. Je kunt een feesttent laten plaatsen.
We zullen rond 14.00 uur trouwen. Na de plechtigheid zullen we foto's gaan maken.

Een diner met directe familie gaan we zeker doen.

Maar 's avonds willen we ook wat ondernemen. Alleen dansen vinden wij allebei niet leuk....
Uitgebreide lunch in een restaurant of thuis (tuin).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bonte avond met allemaal stukjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
gewoon lekker uit eten.
Maar een feest bestaat toch niet uit dansen? Kijk in de avond krijgt het al gauw een 'feestkarakter' wordt het een rustig praatfeestje of een knalfuif met dansen, daar heb je zelf alle invloed op. Door de gasten die je uitnodigd, dj in feestzaal of acoustische gitarist bij een gelegenheid met haardvuur, paar barkrukken of lekkere stoelen e.d.
Speurtocht, dropping? Nee geen idee, sorry!
Wij gaan in oktober van dit jaar trouwen en wilden ook geen groots feest. Wij hebben een plaatselijk restaurant gevraagd of we daar ons "feestje" kunnen vieren. Ze hebben ja gezegd en nu hebben we dus de hele bistro vanaf 's middags tot het einde.

We hebben wel een receptie, ook daar en vanaf 8 uur gaan we gezellig dineren met onze familie en vrienden.

Receptie is van 16.30 tot 18.30u en dan heeft de eigenaar ff nodig om de bistro weer om te bouwen naar tafels en stoelen. Het diner begint om 20u en duurt zeker tot 00.30u. De kinderen krijgen tijdens de receptie hun "diner".

(Wie weet iets leuks om te doen in die anderhalf uur dat de eigenaar aan het ombouwen is? Voor +/- 25 mensen Sorry voor de off topic)

En wij gaan ook VOORAL niet dansen!
Nope
Zat laatst wat info te zoeken over bruiloften en kleding enz. Daar staat dan ook standaard bij: let op welke schoenen je aantrekt m.b.t. het dansen 's avonds. Een openingsdans is ook vaak zo'n 'verplichting' en iedereen vraagt of je ook danslessen gaat nemen....grrr.

Ik houd dus ook absoluut niet van dansen en zou m'n bruiloft ook heel anders in willen vullen dan standaard. Dus lees mee (ondanks dat ik nog in een prille relatie zit)
Wil je dan 's avonds een (sportieve/creatieve) activiteit doen? Daarin zijn vele mogelijkheden, of wil je gewoon gezellig kletsen in een leuke zaal. Met leuke hapjes erbij is dat toch ook prima?
Wat een geneuzel. Ook zonder openingsdans, corny muziek en danslessen kun je trouwen hoor. Witte jurk, struik bloemen, ringen, oldtimer... het kan, het mag, maar het moet niet hoor. Op het juiste moment 'Ja' zeggen, dat is een redelijk verplicht onderdeel, al het andere is optioneel.
Lekker karaoke met z'n allen?

Om maar eens iets fouts te noemen...
bios
quote:Neele01 schreef op 08 juni 2010 @ 13:44:

Lekker karaoke met z'n allen?

Om maar eens iets fouts te noemen...In ons geval: ik wil de gasten niet wegjagen
Nope
Wij trouwen volgend jaar lente, met een kleine baby. Wij hebben vroeg in de middag ceremonie, dan champagne terwijl een dj met iets rustigs begint. Dit gaat geleidelijk over in lekkere muziek met tapashappen en drankjes tot vroeg in de avond. Wie wil mag dansen.

Dan gaan we nog vreselijk fijn dineren met onze naaste familie en vrienden met veel gangen en wijn tot laat.
Computer says nooooo
quote:vlinder72 schreef op 08 juni 2010 @ 13:45:

bios
Wij hadden een bandje dat live jazz speelde, stukjes inderdaad en voor de rest niets eigenlijk. Ja, het aansnijden van de taart.

Ben ook wel op een bruiloft geweest waar het bruidspaar gewoon een café had afgehuurd waar wat gedronken en gepraat kon worden. Was allebei ook gewoon een leuke besteding van de avond. Over onze bruiloft krijgen we nu nog steeds complimenten dat het zo lekker ontspannen en persoonlijk was.

Mijn advies zou dus gewoon zijn: kijk eens wat je zelf leuk vindt en dóe dat. Als dat een avond Oud-Hollandse spelletjes is, dan ga je lekker een avond Oud-Hollandse spelletjes spelen (hé, dat vind ik serieus wel gezellig klinken eigenlijk! ), als dat bingo is, doe je bingo in een leuke feestelijke variant. Het is jóuw feestje!
Wij hebben 1 kaart gestuurd met daarin dezelfde uitnodiging voor iedereen, dus niet: jij mag hierbij zijn en jullie alleen bij dat... We zijn smiddags getrouwd en savonds om 5 uur was iedereen (ruim 100 man) welkom in een tapasrestaurant wat we afgehuurd hadden. Daar hebben we tot een uur of 10 heerlijk gegeten en gedronken aan van die grote lange tafels. Allemaal lekkere gerecthjes op tafel, lekker muziekje op. Tussen iedere gang konden de mensen even lopen/sigaretje roken en kletsen. Wijzelf hebben bij iedere gang iemand aangetikt en die moesten dan naar een andere tafel, wij namen dan hun plek in zodat we bij iedereen aan tafel hebben gezeten.

Was echt een superleuke bruiloft. Nou was ik hoogzwanger toen ik ging trouwen en wilde ik geen feest, maar achteraf zou ik het zo weer over doen.
quote:Mevrouwdekees schreef op 08 juni 2010 @ 13:42:

Wat een geneuzel. Ook zonder openingsdans, corny muziek en danslessen kun je trouwen hoor. Witte jurk, struik bloemen, ringen, oldtimer... het kan, het mag, maar het moet niet hoor. Op het juiste moment 'Ja' zeggen, dat is een redelijk verplicht onderdeel, al het andere is optioneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven