trouwdag zonder feestavond?
dinsdag 8 juni 2010 om 13:24
dinsdag 8 juni 2010 om 13:54
Wat Q zegt. Wij hadden stukjes, bbq (binnen, strandtent) bruidstaart (met aansnijmoment) als toetje. Als verrassing een vriendin en zus die samen (gitaar& zang) een paar liedjes voor ons deden.
En daarna (want wij wilden wel knalfuif) een dj. Maar goed, ik vind het tof om met mijn schoonvader te swingen op ' i wanna meet you in a gay-bar'. Snap ook wel dat dat niet iedereens' stukje cake is.
En daarna (want wij wilden wel knalfuif) een dj. Maar goed, ik vind het tof om met mijn schoonvader te swingen op ' i wanna meet you in a gay-bar'. Snap ook wel dat dat niet iedereens' stukje cake is.
dinsdag 8 juni 2010 om 13:54
quote:qwertuu schreef op 08 juni 2010 @ 13:50:
Ben ook wel op een bruiloft geweest waar het bruidspaar gewoon een café had afgehuurd waar wat gedronken en gepraat kon worden.
Je bedoelt mijn bruiloft zeker
TO: dat hebben wij dus gedaan, gewoon een café afgehuurd. Wij zijn ook niet van die dansers, en dit vonden we erg leuk en gezellig.
Ben ook wel op een bruiloft geweest waar het bruidspaar gewoon een café had afgehuurd waar wat gedronken en gepraat kon worden.
TO: dat hebben wij dus gedaan, gewoon een café afgehuurd. Wij zijn ook niet van die dansers, en dit vonden we erg leuk en gezellig.
-
dinsdag 8 juni 2010 om 13:57
Nou heel wat ideeen op kunnen doen!
Super bedankt allemaal voor jullie reacties.
Andere/nieuwe ideeen zijn nog steeds welkom hoor!
Een receptie lijkt mij een leuke afsluiting i.c.m. een high tea ofzo met aansijden van de taart.
Tapas restaurant lijkt me ook erg gezellig.
Nu ik alles lees, denk ik: ik hoef niets spectaculairs te doen in de avond. Lekker lang dineren (veel gangen) is ook erg gezellig!
Super bedankt allemaal voor jullie reacties.
Andere/nieuwe ideeen zijn nog steeds welkom hoor!
Een receptie lijkt mij een leuke afsluiting i.c.m. een high tea ofzo met aansijden van de taart.
Tapas restaurant lijkt me ook erg gezellig.
Nu ik alles lees, denk ik: ik hoef niets spectaculairs te doen in de avond. Lekker lang dineren (veel gangen) is ook erg gezellig!
dinsdag 8 juni 2010 om 13:57
dinsdag 8 juni 2010 om 13:58
Ik heb ook, in verband met kleine kinderen (mijn dochter was bijna 2, zoonlief bijna 5) het heel klein en persoonlijk gehouden. Ook wij werden er jaren later nog op aangesproken dat het zo leuk en persoonlijk was... Geen dansen, gewoon een feest in de tuin met bbq...
Dus gewoon doen wat je zelf wil...
*edit* Wij zijn trouwens op donderdag getrouwd en zijn 's avonds met ons tweetjes gaan eten en vrijdag pas het feest... Niet zo super vermoeiend voor ons en vooral niet voor de kids...
Niemand die het raar vond of het ons kwalijk nam dat we het zo deden.
Dus gewoon doen wat je zelf wil...
*edit* Wij zijn trouwens op donderdag getrouwd en zijn 's avonds met ons tweetjes gaan eten en vrijdag pas het feest... Niet zo super vermoeiend voor ons en vooral niet voor de kids...
Niemand die het raar vond of het ons kwalijk nam dat we het zo deden.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
dinsdag 8 juni 2010 om 14:00
quote:anemoon schreef op 08 juni 2010 @ 13:54:
[...]
Jep, die bedoel ik!
Dat was inderdaad erg leuk en gezellig. Gewoon lekker ontspannen, daar houd ik wel van
[...]
Jep, die bedoel ik!
Dat was inderdaad erg leuk en gezellig. Gewoon lekker ontspannen, daar houd ik wel van
dinsdag 8 juni 2010 om 14:07
En dan nog maar te zwijgen over de polonaise en inhaken...hoempapa hoempapa (ik zit dan toevallig op het toilet). En van die mensen die je meesleuren naar de dansvloer. Kom op joh, is leuk... nee, dat vind ik NIET leuk. Ik verstijf dan van angst en schaamte. M'n vriend daarentegen vindt het wel leuk om te dansen... wordt nog een probleem haha.
dinsdag 8 juni 2010 om 14:16
Waarom, Silvernemesis? Ik houd ook ontzettend van dansen, maar mijn echtgenoot niet. En we wilden een leuk feestje voor ons beiden. Dansen kun je ook op zaterdagavond in de disco, dus als ik graag wil dansen, dan hoef ik daar echt niet voor te trouwen. En ik zou me bijzonder ongemakkelijk hebben gevoeld bij een feestavond waarbij mijn kersverse echtgenoot ongelukkig aan de kant had gestaan, terwijl ik uit mijn dak ga op de dansvloer. Dat hebben we dus ook gewoon niet gedaan.
Nu was ik zwanger en was dansen voor mij op dat moment ook geen optie, maar in niet-zwangere staat had ik het niet anders aangepakt. Voor mij is het geheim van een goed huwelijk: goed in de gaten houden of de ander het ook naar z'n zin heeft. En daar kun je in mijn ogen niet vroeg genoeg mee beginnen.
Nu was ik zwanger en was dansen voor mij op dat moment ook geen optie, maar in niet-zwangere staat had ik het niet anders aangepakt. Voor mij is het geheim van een goed huwelijk: goed in de gaten houden of de ander het ook naar z'n zin heeft. En daar kun je in mijn ogen niet vroeg genoeg mee beginnen.
dinsdag 8 juni 2010 om 14:53
Ik ben eens in de middag direct na de bruiloft bij een soort theehuis (ofja, zo´n oosterse kiosk zeg maar) geweest op een heel mooie lokatie. Daar was taart en drinken en dat was dat. ´s Avonds zijn de bruid en bruidegom nog gaan uit eten volgens mij met hun ouders en broers en zussen. Ik vond het eigenlijk wel leuk (en hou juist heel veel van feesten en dansen).
dinsdag 8 juni 2010 om 17:41
Wij wilden heel klein trouwen. Wel een leuke jurk, mooi auto, foto's gemaakt maar alleen beste vrienden, ouders etc. Uiteindelijk zijn we om 16.00 getrouwd, hebben daarna een borrel gegeven voor familie en vrienden ( ongeveer 50 personen ) bij ons in de tuin. Veel lekkere hapjes laten komen. 's Avonds hebben we in een piepklein restaurant heerlijk gedineerd met 10 personen. Dat was zo intiem, gezellig en relaxed. Heerlijk gegeten, we waren denk ik toch pas dik na middernacht thuis.
Ik heb het als een super dag ervaren en zou het zo weer doen.
Ik heb het als een super dag ervaren en zou het zo weer doen.
dinsdag 8 juni 2010 om 17:47
Mijn vriend en ik gaan deze zomer ook trouwen! En voor ons ook geen 'standaard-feest'!
Nadat we 's middags getrouwd zijn, gaan we naar een leuk cafeetje waar we lekker taart gaan eten. Niet één taart, maar wel vier verschillende! Hierna gaan we een uurtje varen door de grachtjes van de binnenstad. Hopelijk hebben we dan genoeg trek gekweekt om lekker te gaan eten!
Dat doen we met allerlei verschillende mezzes, een soort tapas. Lekker de hele tafels vol verschillende hapjes! Daarna klaar, geen feest. We zien op dat moment wel of we nog zin hebben om de kroeg in te gaan, met diegenen die dat willen!
Heb er zelf al erg veel zin in!
Nadat we 's middags getrouwd zijn, gaan we naar een leuk cafeetje waar we lekker taart gaan eten. Niet één taart, maar wel vier verschillende! Hierna gaan we een uurtje varen door de grachtjes van de binnenstad. Hopelijk hebben we dan genoeg trek gekweekt om lekker te gaan eten!
Dat doen we met allerlei verschillende mezzes, een soort tapas. Lekker de hele tafels vol verschillende hapjes! Daarna klaar, geen feest. We zien op dat moment wel of we nog zin hebben om de kroeg in te gaan, met diegenen die dat willen!
Heb er zelf al erg veel zin in!
woensdag 9 juni 2010 om 16:35