Trouwen 2021

20-10-2020 10:55 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Volgend jaar ga ik trouwen! Dat is natuurlijk superleuk nieuws, maar door de corona lopen dingen toch anders dan verwacht. Je kan er nu natuurlijk ook minder fijn op verheugen omdat je in onzekerheid zit of het uberhaupt wel door kan gaan. Daarom lijkt het me leuk om dit topic te beginnen met andere bruiden/bruidegommen die volgend jaar gaan trouwen. Om het er met elkaar over te hebben. Over de coronastress, maar ook over de leuke dingen!

Zelf ga ik in juli trouwen, dus dat duurt nog wel even. Maar toch vind ik het lastig om de stress van me af te schuiven. Hebben jullie hier ook last van? Het lijkt me ook heel vervelend als je dit jaar eigenlijk zou trouwen, maar dat het nu doorgeschoven is naar volgend jaar. En hebben jullie leuke dingen over jullie bruiloft die jullie zouden willen delen? Ik hoor ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in 2021 niet gaan trouwen. Echt zonde van het geld en veel teveel stress. Locaties die wellicht failliet zijn. Een lockdown die opeens kan komen.

Wat ook van belang is. Je stelt je directe omgeving voor een zwaar dilemma. Die willen wellicht liever niet komen ivm de risico's. Maar voelen zich bezwaard. Zoiets willen en kunnen ze missen dus ze gaan toch. Of sociale druk (die en die gaan ook).

En het komende jaar is echt niet iedereen gevaccineerd... Tot die tijd blijven de maatregelen. Dus je krijgt of een saai feest/receptie met iedereen op afstand, naar elkaar schreeuwen boven de muziek uit. Of een feest waar mensen klaar zijn met corona, toch lekker gaan dansen ("het is feest" "ik ben jong en gezond hoor). Onder invloed van drank vervagen de grenzen. En jij als bruidspaar staat ertussen als scheidsrechter..
Alle reacties Link kopieren
En in 2022 is er wellicht wel weer een variant waar het vaccin niet tegen werkt.
Echt als de coronacrisis mij iéts heeft geleerd, dan is het wel in het moment leven. Kunnen we trouwen, dan gaan we trouwen en zo niet, dan zien we het dan wel weer.

Ik vind ook dat je een zeer beperkt voorstellingsvermogen hebt. Naar elkaar schreeuwen boven de muziek uit?? Er komt waarschijnlijk bij ons akoestische muziek bij een kampvuur met marshmallows. En ik ben zéker niet van plan om voor scheidsrechter te gaan spelen. Waar haal je het vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
21-01-2021 22:47
En in 2022 is er wellicht wel weer een variant waar het vaccin niet tegen werkt.
Echt als de coronacrisis mij iéts heeft geleerd, dan is het wel in het moment leven. Kunnen we trouwen, dan gaan we trouwen en zo niet, dan zien we het dan wel weer.

Ik vind ook dat je een zeer beperkt voorstellingsvermogen hebt. Naar elkaar schreeuwen boven de muziek uit?? Er komt waarschijnlijk bij ons akoestische muziek bij een kampvuur met marshmallows. En ik ben zéker niet van plan om voor scheidsrechter te gaan spelen. Waar haal je het vandaan.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
21-01-2021 22:47
En in 2022 is er wellicht wel weer een variant waar het vaccin niet tegen werkt.
Echt als de coronacrisis mij iéts heeft geleerd, dan is het wel in het moment leven. Kunnen we trouwen, dan gaan we trouwen en zo niet, dan zien we het dan wel weer.
Inderdaad, heftig vind ik dat. Jarenlang was alles mogelijk en was ik niet bezig met trouwen. En nu dat ene moment voor mij nadert weet je niet of je misschien wel 5 jaar binnenzit

Wij hebben nu mei 2022 (onze eerste datum). En zelfs dat vind ik al spannend of t gaat lukken. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Dag allen! Ik zie nu dit topic. Ik ga ook trouwen!! Wij trouwen september 2021. We hebben dat vrij recent vastgelegd. Ik ben in juni 2020 “gevraagd”. Maar nu krijg ik toch wel wat stress of het dan gewoon zonder al teveel maatregelen kan plaatsvinden. Ik heb namelijk geen zin in afstand houden of panisch gedoe. We trouwen wel klein (31 gasten), en geen feest. We doen eerst een ceremonie, dan taart, borrel en daarna diner. Dan nog een after drankje met een muziekje erbij voor degene die het willen.
Daarom dachten we ook, ach het kan wel, moet toch lukken met zo’n kleine groep. Optimistisch als we zijn. Maar nu die vaccinaties zo traag gaan twijfel ik de laatste weken wel weer... Maar goed als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd dan is het grootse doel toch bereikt, het gaat immers om de ziekenhuis opnames behapbaar te houden. En afgelopen zomer was verder prima, weinig besmettingen en veel was open. Desnoods laat je allemaal een test doen van tevoren (je hebt nu van die blaastesten bij de ggd waarbij je direct de uitslag krijgt, ideaal). Dat geeft ook mogelijkheden voor de toekomst.
Het is dus niet anders, je weet nooit hoe het leven loopt, en trouwen is leuk maar ik zie het ook niet als de meest fantastische dag van mijn leven ofzo... Dus er ligt wat dat betreft wat minder druk op.
Wel jammer alleen van het vrijgezellenfeestje, zou graag uitgaan met mijn vriendinnen maar of dat al kan tegen die tijd...
appelientjex wijzigde dit bericht op 31-01-2021 23:09
51.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
30-01-2021 22:25
Inderdaad, heftig vind ik dat. Jarenlang was alles mogelijk en was ik niet bezig met trouwen. En nu dat ene moment voor mij nadert weet je niet of je misschien wel 5 jaar binnenzit

Wij hebben nu mei 2022 (onze eerste datum). En zelfs dat vind ik al spannend of t gaat lukken. We gaan het zien.
Als mei 2022 al niet gaat lukken, dan gaat alles zo’n beetje failliet vrees ik. Een lock down hou je als maatschappij niet eeuwig vol...
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
31-01-2021 22:46
Dag allen! Ik zie nu dit topic. Ik ga ook trouwen!! Wij trouwen september 2021. We hebben dat vrij recent vastgelegd. Ik ben in juni 2020 “gevraagd”. Maar nu krijg ik toch wel wat stress of het dan gewoon zonder al teveel maatregelen kan plaatsvinden. Ik heb namelijk geen zin in afstand houden of panisch gedoe. We trouwen wel klein (31 gasten), en geen feest. We doen eerst een ceremonie, dan taart, borrel en daarna diner. Dan nog een after drankje met een muziekje erbij voor degene die het willen.
Daarom dachten we ook, ach het kan wel, moet toch lukken met zo’n kleine groep. Optimistisch als we zijn. Maar nu die vaccinaties zo traag gaan twijfel ik de laatste weken wel weer... Maar goed als alle kwetsbaren zijn gevaccineerd dan is het grootse doel toch bereikt, het gaat immers om de ziekenhuis opnames behapbaar te houden. En afgelopen zomer was verder prima, weinig besmettingen en veel was open. Desnoods laat je allemaal een test doen van tevoren (je hebt nu van die blaastesten bij de ggd waarbij je direct de uitslag krijgt, ideaal). Dat geeft ook mogelijkheden voor de toekomst.
Het is dus niet anders, je weet nooit hoe het leven loopt, en trouwen is leuk maar ik zie het ook niet als de meest fantastische dag van mijn leven ofzo... Dus er ligt wat dat betreft wat minder druk op.
Wel jammer alleen van het vrijgezellenfeestje, zou graag uitgaan met mijn vriendinnen maar of dat al kan tegen die tijd...
Hi! Wat leuk dat je gaat trouwen :) En wat fijn dat je de stress weet te beperken. Zelf krijg ik de laatste tijd lichte anxiety attacks, maar dat is niet alleen vanwege de bruiloft stress. Dat hele corona gezeik zit me nu echt zo hoog. Maar goed, nogmaals superleuk dat je gaat trouwen! En je doet al geen feest, dus ik neem aan dat dat tegen die tijd wel allemaal door kan gaan! Als die horeca dan maar weer open is :| Maar dat zal wel moeten, anders gaan ze echt allemaal failliet...
Alle reacties Link kopieren
theeleuten schreef:
10-02-2021 11:38
Hi! Wat leuk dat je gaat trouwen :) En wat fijn dat je de stress weet te beperken. Zelf krijg ik de laatste tijd lichte anxiety attacks, maar dat is niet alleen vanwege de bruiloft stress. Dat hele corona gezeik zit me nu echt zo hoog. Maar goed, nogmaals superleuk dat je gaat trouwen! En je doet al geen feest, dus ik neem aan dat dat tegen die tijd wel allemaal door kan gaan! Als die horeca dan maar weer open is :| Maar dat zal wel moeten, anders gaan ze echt allemaal failliet...
Corona gezeik zit me ook hoog hoor. In begin januari dacht ik dat het de goede kant op ging, vaccinaties zouden beginnen etc. Bovendien was afgelopen zomer ook prima te doen corona technisch gezien. Maar het duurt nu zooooo laaaaang.
Hoe ga jij trouwen? Hoeveel gasten? En programma?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
10-02-2021 11:52
Corona gezeik zit me ook hoog hoor. In begin januari dacht ik dat het de goede kant op ging, vaccinaties zouden beginnen etc. Bovendien was afgelopen zomer ook prima te doen corona technisch gezien. Maar het duurt nu zooooo laaaaang.
Hoe ga jij trouwen? Hoeveel gasten? En programma?
Ja ik ben er toch echt zo klaar mee! En precies vorig jaar zomer ging wel prima, maar nu lijkt het alsof deze zomer een stuk erger gaat worden ook al zijn we al beginnen met vaccinaties... zit er echt even doorheen. Maar goed, hoe wij de bruiloft graag voor ons zien is in de middag iets meer dan 20 daggasten, dan diner met de daggasten. Daarna gaan wij ons even opfrissen in de kamer terwijl de avondgasten ook binnen komen. Dat is dan in totaal zo'n 60 personen. Hierna komt de ceremonie, proosten, taart en daarna feest met allemaal lekkere hapjes en drankjes! We hebben de hele bruiloft op 1 locatie en de ceremonie dus in de avond :) Ik hoop dat dat allemaal door kan gaan. Mocht het nou zo zijn dat feestjes nog steeds niet mogen, dan houden we het die hele dag bij alleen de daggasten en een lekker diner, dan geven we later wanneer het wel weer mag een feest. Wij trouwen trouwens in juli!
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen! Het is alweer een tijd geleden dat er in dit topic wat gezegd is. Ik ben erg benieuwd hoe het bij iedereen met de bruiloften gaat! Dus... hoe gaat 'ie? :-D
Alle reacties Link kopieren
Die staat bij ons nog steeds op mei 2022 maar ik vind t wel heel spannend
Je weet pas deze winter of die vaccinaties nou echt zullen leiden tot minder maatregelen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat hij gepland in april 2022. Heb er wel vertrouwen in tegen die tijd. En leuk nieuws: wij zullen onze bruiloft gaan beleven met ons dochtertje! Ik ben in oktober uitgerekend van ons eerste kindje! 🥰
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen in september. Dat gaat helemaal goedkomen, aangezien iedereen dan volledig is gevaccineerd. Ik reken dus niet op maatregelen en 1,5 meter afstand houden. Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt!
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
08-06-2021 13:57
Bij ons staat hij gepland in april 2022. Heb er wel vertrouwen in tegen die tijd. En leuk nieuws: wij zullen onze bruiloft gaan beleven met ons dochtertje! Ik ben in oktober uitgerekend van ons eerste kindje! 🥰
Gefeliciteerd! Ik weet nog wel dat je zei dat de kinderwens groter is dan je wens om te trouwen <3 helemaal leuk zo!
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-06-2021 16:31
Wij trouwen in september. Dat gaat helemaal goedkomen, aangezien iedereen dan volledig is gevaccineerd. Ik reken dus niet op maatregelen en 1,5 meter afstand houden. Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt!
Dat gaat zeker goedkomen! Ik vind het nog een beetje spannend voor onze bruiloft (over 5 weken), maar gelukkig gaat het wel snel nu allemaal. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begin juni getrouwd, wel in een aangepaste vorm maar het was perfect zo!
En volgend jaar hebben we nog een borrel staan ter ere van ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
15-06-2021 15:21
Wij zijn begin juni getrouwd, wel in een aangepaste vorm maar het was perfect zo!
En volgend jaar hebben we nog een borrel staan ter ere van ons huwelijk.
Hoe hebben jullie dit gedaan dan? Ben wel benieuwd! :)
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-06-2021 16:31
Wij trouwen in september. Dat gaat helemaal goedkomen, aangezien iedereen dan volledig is gevaccineerd. Ik reken dus niet op maatregelen en 1,5 meter afstand houden. Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt!
Wij trouwen ook in september! Voelt nog zo ver weg maar is toch ook eigenlijk bijna haha. Hoop ook dat de regels dan grotendeels weg zijn, dus laten we duimen dat alle vakanties niet straks gekke corona varianten meebrengen. Ben wel echt aan het aftellen haha!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook tijdens Coronatijd getrouwd. Aangepaste vorm uiteraard, veel omdenken, maar een keer iets anders. Als we 1 jaar zijn getrouwd, willen we alsnog een groot feest geven. Ben benieuwd of het dan kan/mag...

Succes allen met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
17-06-2021 12:53
Wij zijn ook tijdens Coronatijd getrouwd. Aangepaste vorm uiteraard, veel omdenken, maar een keer iets anders. Als we 1 jaar zijn getrouwd, willen we alsnog een groot feest geven. Ben benieuwd of het dan kan/mag...

Succes allen met de voorbereidingen!
Hoe hebben jullie dit gedaan? Ben ook wel benieuwd hoe dat er dan uitziet in aangepaste vorm!
Alle reacties Link kopieren
Ceremonie: naasten erbij en vrienden via videoverbinding. Daarna zijn we naar een vakantiepark gegaan. Hadden daar huisjes geboekt. Taart/proosten op het terras en eten ieder in eigen huisje. 's Avonds online programma. We hebben met een groepje afgesloten rondom de vuurkorf. Heel anders dan we ons in 1e instantie hadden voorgesteld, maar konden gelukkig nog iets doen. Niet trouwen of gelijk na het trouwen naar huis en op de bank...
liane77 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 09:31
2.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
theeleuten schreef:
17-06-2021 12:14
Hoe hebben jullie dit gedaan dan? Ben wel benieuwd! :)
We zouden eigenlijk in een hotel trouwen, daar dineren en dan een nachtje blijven slapen (rest van de gasten wel naar huis). Dit was al met een kleine groep (10 gasten).
Maar dat ging niet, dus uiteindelijk zijn we in het stadhuis getrouwd (hele mooie locatie en bijzonder gebouw), daarna naar huis gegaan en daar hadden we een kok die een heerlijk walking dinner heeft bereid, de tuin was heel leuk aangekleed met parasols en lounge banken, een bar enzo. Dus we hebben heerlijk in de tuin geborreld en gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal klote! Wij gaan dus over precies een week trouwen... en dan komen ze waarschijnlijk ineens nog met nieuwe maatregelen :cry:
Alle reacties Link kopieren
theeleuten schreef:
09-07-2021 12:25
Helemaal klote! Wij gaan dus over precies een week trouwen... en dan komen ze waarschijnlijk ineens nog met nieuwe maatregelen :cry:
Ontzettend balen! Zag er even mooi uit. Hadden jullie met 'testen voor toegang'?
Alle reacties Link kopieren
theeleuten schreef:
09-07-2021 12:25
Helemaal klote! Wij gaan dus over precies een week trouwen... en dan komen ze waarschijnlijk ineens nog met nieuwe maatregelen :cry:
Ja joh wat een stress. Zo moeilijk dit
Al heb ik het idee dat het wel zal blijven bij alleen nachtclubs/disco’s/horeca dicht na middernacht. Daarmee kan je nog een mooie bruiloft vieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven