Trouwen 2021

20-10-2020 10:55 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Volgend jaar ga ik trouwen! Dat is natuurlijk superleuk nieuws, maar door de corona lopen dingen toch anders dan verwacht. Je kan er nu natuurlijk ook minder fijn op verheugen omdat je in onzekerheid zit of het uberhaupt wel door kan gaan. Daarom lijkt het me leuk om dit topic te beginnen met andere bruiden/bruidegommen die volgend jaar gaan trouwen. Om het er met elkaar over te hebben. Over de coronastress, maar ook over de leuke dingen!

Zelf ga ik in juli trouwen, dus dat duurt nog wel even. Maar toch vind ik het lastig om de stress van me af te schuiven. Hebben jullie hier ook last van? Het lijkt me ook heel vervelend als je dit jaar eigenlijk zou trouwen, maar dat het nu doorgeschoven is naar volgend jaar. En hebben jullie leuke dingen over jullie bruiloft die jullie zouden willen delen? Ik hoor ze graag!
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
21-10-2020 13:59
Haha dit had ik exact kunnen schrijven. Geldt voor ons precies hetzelfde. Wij gaan gewoon wel voor een kindje als we het zouden moeten uitstellen. Je kan toch nooit alles 100% plannen :)
Haha wat leuk! Nee dat is zeker zo, je kan niet alles 100% inplannen (ook al zou ik heel graag willen dat dat wel kon!). Ik hoop gewoon dat de bruiloft door kan gaan en anders maar heel klein trouwen en dan later nog een feest geven. Ook al zou ik dat wel heel jammer vinden. Maar jullie zouden dus de bruiloft uitstellen en voor een kindje gaan. En dan trouwen met een baby'tje of dan nog een paar jaar wachten?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat we dan met babytje zouden trouwen ja. Of zwanger. Absoluut niet wat ik in eerste instantie in gedachten had, maar de kinderwens is groter dan de wens om te trouwen. En wie weet duurt het wel lang om zwanger te raken. Dat weet je natuurlijk ook nooit zeker. Maar het ideale scenario zou gewoon zijn trouwen in april en dan beginnen aan een kindje :)
theeleuten schreef:
21-10-2020 12:24
Ohh 25-30 personen gaat zeker wel lukken!
Jij hebt een glazen bol? Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja bij ons duurde zwanger worden ook langer dan gedacht en in dat proces bedacht mijn vriend dat hij toch wel graag wilde trouwen...
Dus hij vroeg me ten huwelijk, we prikten een datum voor juni 2021 en 7 maanden na het aanzoek was ik ‘ineens’ zwanger. Dus voor mij geen fancy bruidsjurk, ik ga pas iets kopen als ik al bevallen ben haha!

Dus nu gaan we trouwen en dan hebben we ineens al een baby, iets wat ik eigenlijk nooit wilde in die volgorde maar ach, nu voelt het gewoon goed.
theeleuten schreef:
21-10-2020 12:24
Ohh 25-30 personen gaat zeker wel lukken! Wat fijn dat je daar eigenlijk wel bijna zeker van bent. En wat leuk ook, een smakelijk voorproefje bij de uitnodigingen! Wat gaan jullie bij de uitnodigingen geven?
We geven er bonbons bij die we samen met onze favoriete chocolatier, die levert aan sterrenchefs, hebben ontworpen met een paar van onze favoriete smaken. Geen typische zoete smaken, maar meer richting hartige gerechten.
Iets wat ons als koppel typeert is onze liefde voor goed eten en sterrenrestaurants. We gaan ook trouwen in zo'n restaurant en deze chocolatier werkte al mee aan mijn aanzoek, dus die moest weer een rol krijgen :-D
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
21-10-2020 14:29
Denk dat we dan met babytje zouden trouwen ja. Of zwanger. Absoluut niet wat ik in eerste instantie in gedachten had, maar de kinderwens is groter dan de wens om te trouwen. En wie weet duurt het wel lang om zwanger te raken. Dat weet je natuurlijk ook nooit zeker. Maar het ideale scenario zou gewoon zijn trouwen in april en dan beginnen aan een kindje :)
Nou ik denk er echt precies hetzelfde over! En inderdaad wat je zegt: misschien duurt het wel lang om zwanger te raken. Daarom willen wij er ook echt volgend jaar aan gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
21-10-2020 15:40
Oh ja bij ons duurde zwanger worden ook langer dan gedacht en in dat proces bedacht mijn vriend dat hij toch wel graag wilde trouwen...
Dus hij vroeg me ten huwelijk, we prikten een datum voor juni 2021 en 7 maanden na het aanzoek was ik ‘ineens’ zwanger. Dus voor mij geen fancy bruidsjurk, ik ga pas iets kopen als ik al bevallen ben haha!

Dus nu gaan we trouwen en dan hebben we ineens al een baby, iets wat ik eigenlijk nooit wilde in die volgorde maar ach, nu voelt het gewoon goed.
Trouwen met een baby is natuurlijk ook echt heel leuk! Maar voor mij niet iets wat ik in gedachten heb. En ik heb de jurk ook al, dus voor mij zou het wel echt handiger zijn ná de bruiloft :D
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
21-10-2020 17:21
We geven er bonbons bij die we samen met onze favoriete chocolatier, die levert aan sterrenchefs, hebben ontworpen met een paar van onze favoriete smaken. Geen typische zoete smaken, maar meer richting hartige gerechten.
Iets wat ons als koppel typeert is onze liefde voor goed eten en sterrenrestaurants. We gaan ook trouwen in zo'n restaurant en deze chocolatier werkte al mee aan mijn aanzoek, dus die moest weer een rol krijgen :-D
Oh wat leuk! Wij houden er ook echt van om luxe uit eten te gaan. Gaan jullie met jullie gasten ook luxe dineren op jullie bruiloft? En wat zijn jouw favoriete restaurants?
theeleuten schreef:
22-10-2020 08:59
Oh wat leuk! Wij houden er ook echt van om luxe uit eten te gaan. Gaan jullie met jullie gasten ook luxe dineren op jullie bruiloft? En wat zijn jouw favoriete restaurants?
Ja, een luxe avondvullend diner kan op onze bruiloft echt niet ontbreken. Dat hoort bij ons. Leuk dat jullie daar ook van kunnen genieten!
Favoriete restaurants, dat zijn er een hoop. We gaan eens per maand luxe uit eten en hebben inmiddels een lange lijst met aanraders. Maar zo uit mijn hoofd staan bovenaan Tribeca, De Leuf, Ciel Bleu, De Librije, Aan de Poel, The Jane en De Lindehof. Het vaakst gaan we naar Beluga, omdat dat op loopafstand ligt en we de chef goed kennen.
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
22-10-2020 09:39
Ja, een luxe avondvullend diner kan op onze bruiloft echt niet ontbreken. Dat hoort bij ons. Leuk dat jullie daar ook van kunnen genieten!
Favoriete restaurants, dat zijn er een hoop. We gaan eens per maand luxe uit eten en hebben inmiddels een lange lijst met aanraders. Maar zo uit mijn hoofd staan bovenaan Tribeca, De Leuf, Ciel Bleu, De Librije, Aan de Poel, The Jane en De Lindehof. Het vaakst gaan we naar Beluga, omdat dat op loopafstand ligt en we de chef goed kennen.
Heerlijk! Wij zijn ook al naar een paar restaurants van je lijstje geweest, zo lekker! Wij gaan wel vaker uit eten in Amsterdam, dat ligt voor ons weer wat dichterbij. Ik zou ook zeker een keer naar dinner in motion gaan in Eindhoven, heeft geen ster maar wel echt een hele leuke ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me goed voorstellen dat alles onzeker is als je een groot feest wilt houden, Maar ik lees ook trouwen vanwege kinderwens. Is het geen optie om samen te trouwen, eventueel met live stream voor anderen en dan eventueel later een feest te doen? Om 1 jaar te vieren ofzoiets? Wij zijn getrouwd zonder gasten. Maar wel met alles erop en eraan dus jurk, fotograaf, duifjes en koetsje enzo. Heel tuttig maar wa hadden we een plezier. Allemaal met de lokale mensen dus duiven van een plaatselijke duivenmelker (keurig in mooie mand), koets van iemand in de buurt die zich (verrassend genoeg) mooi had aangekleed etc. Hartstikke leuk en nooit spijt van gehad,
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
22-10-2020 15:15
Ik kan me goed voorstellen dat alles onzeker is als je een groot feest wilt houden, Maar ik lees ook trouwen vanwege kinderwens. Is het geen optie om samen te trouwen, eventueel met live stream voor anderen en dan eventueel later een feest te doen? Om 1 jaar te vieren ofzoiets? Wij zijn getrouwd zonder gasten. Maar wel met alles erop en eraan dus jurk, fotograaf, duifjes en koetsje enzo. Heel tuttig maar wa hadden we een plezier. Allemaal met de lokale mensen dus duiven van een plaatselijke duivenmelker (keurig in mooie mand), koets van iemand in de buurt die zich (verrassend genoeg) mooi had aangekleed etc. Hartstikke leuk en nooit spijt van gehad,
Ja precies! Wij hebben dus wel alles al gepland en de locatie etc vinden wij ook zo mooi. En we willen wel echt heel graag een feestje geven, maar ook niet heel groot. We hebben nu 60 gasten totaal bij het feest en daar zouden we eventueel -als dat zou moeten vanwege maatregelen- wel een paar vanaf kunnen halen (collega's). Liever niet natuurlijk! We willen beiden ook wel heel graag trouwen, maar de kinderwens is ook heel groot. Daarom gaan we als het echt niet anders kan wel gewoon volgend jaar trouwen en dan een feest later geven. Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat alles volgens planning door kan gaan. Jullie bruiloft klinkt trouwens echt heel leuk, met die koets enzo! En wat fijn dat jullie het alsnog heel leuk gehad hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik zal vast wel een enorme zeikerd zijn, maar na de persconferentie van gisteren heb ik toch wel weer erge weddingstress. Namelijk door het volgende wat er gezegd is:
Vanaf 4 januari krijgen mensen het vaccin tegen het coronavirus.
Eerst zijn de mensen die werken in de zorg aan de beurt.
Dan komen de mensen die in een verpleeghuis wonen aan de beurt.
En daarna de rest van Nederland.
Tot de meeste mensen gevaccineerd zijn, moeten we ons aan de maatregelen houden.

en:
Het is een enorme operatie en de hele wereld wacht op vaccins. En in Europa hebben we afspraken gemaakt over een eerlijke verdeling. Het zal nog wel tot na de zomer duren voor heel Nederland een vaccin heeft gekregen

Dus betekend dit dan dat we wel kunnen zwaaien naar onze bruiloften? :cry:
Zou er 2022 van maken.

Ze denken pas eind van zomer te kunnen beginnen met de meeste mensen vaccineren. En iedereen moet 2x.

Of word het een winterbruilof?
theeleuten schreef:
09-12-2020 10:42
Hi iedereen,

Ik zal vast wel een enorme zeikerd zijn, maar na de persconferentie van gisteren heb ik toch wel weer erge weddingstress. Namelijk door het volgende wat er gezegd is:
Vanaf 4 januari krijgen mensen het vaccin tegen het coronavirus.
Eerst zijn de mensen die werken in de zorg aan de beurt.
Dan komen de mensen die in een verpleeghuis wonen aan de beurt.
En daarna de rest van Nederland.
Tot de meeste mensen gevaccineerd zijn, moeten we ons aan de maatregelen houden.

en:
Het is een enorme operatie en de hele wereld wacht op vaccins. En in Europa hebben we afspraken gemaakt over een eerlijke verdeling. Het zal nog wel tot na de zomer duren voor heel Nederland een vaccin heeft gekregen

Dus betekend dit dan dat we wel kunnen zwaaien naar onze bruiloften? :cry:
Dat had je echt niet bedacht voor deze perconferentie?
Alle reacties Link kopieren
Tja het is zoals het is. Wij gaan hoe dan ook trouwen en het zou heel fijn zijn als dat 100% naar onze wensen kan, maar anders een aangepaste versie.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
09-12-2020 11:06
Zou er 2022 van maken.

Ze denken pas eind van zomer te kunnen beginnen met de meeste mensen vaccineren. En iedereen moet 2x.

Of word het een winterbruilof?
Wij trouwen in juli, en gaan wel hoe dan ook trouwen maar dan maar een aangepaste versie :(
Misschien wel te optimistisch gedacht maar ik dacht (en denk nog steeds) wel dat in de lente/begin zomer de cijfers weer zullen gaan dalen net zoals deze zomer. Maar als het kabinet nu zegt dat ze eigenlijk meer gaan kijken naar het aantal personen die gevaccineerd zijn, dan zie ik het somber in.
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Hoe gaat het bij iedereen met alle bruiloften?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inmiddels een optie op april 2022. Zouden eigenlijk april van dit jaar gaan trouwen, maar dat zien we niet gebeuren. We willen echt alleen trouwen als t feest met 100 man ook kan. Dus dat gaat niet door. Inmiddels zijn we ook aan het proberen voor ons eerste kindje :D
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
13-01-2021 12:40
Wij hebben inmiddels een optie op april 2022. Zouden eigenlijk april van dit jaar gaan trouwen, maar dat zien we niet gebeuren. We willen echt alleen trouwen als t feest met 100 man ook kan. Dus dat gaat niet door. Inmiddels zijn we ook aan het proberen voor ons eerste kindje :D
Ah wat leuk! Super spannend :-D
Momenteel zit ik een beetje in tweestrijd, want aan de ene kant wil ik de bruiloft verzetten en beginnen aan een kindje. Aan de andere kant wil ik het nog even afwachten aangezien wij in juli trouwen en de vaccinaties dan al een stuk verder zijn en het weer hopelijk een stuk beter is. De bruiloft verzetten zegt ook niet alles :-( Een vriend van mij zou eigenlijk vorig jaar trouwen, had toen de bruiloft verplaatst naar dit jaar vanwege de maatregelen die er toen waren (1,5 meter), maar nu kan de hele bruiloft misschien niet door gaan. Zij hebben er nu spijt van dat ze het verplaatst hebben... Dus daarom denk ik dat wij het nog eventjes afwachten.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
20-10-2020 12:26
Wij hebben ons huwelijk (dat vorige week voltrokken zou worden) uitgesteld. Ik ga pas plannen als alles weer veilig is. Nog een keer een huwelijk organiseren met een hele grote onzekere factor kan ik niet opbrengen.
Ik denk dat ik me vast in het topic Trouwen in 2022 ga melden. ;)
Is daar al een topic van? Ik ben met kerst ten huwelijk gevraagd maar we hebben besloten pas in 2022 te trouwen. Ondertussen proberen we al 8 maanden voor een kindje, helaas geen succes. Maar dat doen we gewoon en de bruiloft zien we wel

We hadden eerst bedacht om in 2021 te trouwen maar ik trek die stress niet dus ik heb t uit voorzorg opgeschort naar 2022. Hopelijk met kind want we proberen al sinds mei 2020
-April- schreef:
19-01-2021 13:40
Is daar al een topic van? Ik ben met kerst ten huwelijk gevraagd maar we hebben besloten pas in 2022 te trouwen.
Niet dat ik weet. Lijkt mij wat vroeg. Ik ben in ieder geval nog totaal niet bezig met 2022. :)

Succes met de voortplanting! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook hier.
Wij hopen midden mei te gaan trouwen.
We trouwen als de horeca open is en er minimaal 30 gasten mogen komen. Dan doen we ceremonie, borrel, diner en een kampvuurfeestje. Dus mijns inziens niet kansloos, maar ook niet gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
20-01-2021 12:02
Ik meld me ook hier.
Wij hopen midden mei te gaan trouwen.
We trouwen als de horeca open is en er minimaal 30 gasten mogen komen. Dan doen we ceremonie, borrel, diner en een kampvuurfeestje. Dus mijns inziens niet kansloos, maar ook niet gegarandeerd.
Hi Zanahoria! Gefeliciteerd :) Zouden jullie eigenlijk vorig jaar al trouwen of is dit jullie eerste vastgezette datum? En hoe kijk jij nu uit naar de grote dag, kan je nog een beetje genieten van het aftellen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is onze eerste datum. We zijn vorig voorjaar begonnen met plannen omdat we dachten dat we tegen deze tijd wel uit de shit zouden zijn ;)

Nee, ik kan er totaal niet van genieten. Maar we plannen vooralsnog geen nieuwe datum, omdat ik weet dat dat de voorpret niet gaat verhogen (wie weet immers hoe we er na de zomer bijstaan, en zelfs in 2022 kan er wel weer een nieuwe mutatie zijn).
Telkens als ik denk aan verzetten, haal ik me de mensen voor de geest die hun bruiloft in augustus 2020 hebben verzet naar mei 2021.... Dan ben je pas zuur. In augustus mocht er veel meer dan komende mei denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven