Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
zondag 31 januari 2010 om 11:43
Wij gaan komende week naar de fotograaf. Iemand tips waar ik op moet letten of moet vragen?
De standaard dingen zoals hoelang hij foto's maakt heb ik zelf al opgeschreven, maar misschien hebben jullie nog ideeen.
Zouden jullie zelf een fotoboek gaan maken of het door de fotograaf laten doen? Bij deze fotograaf komt er 800 euro bij voor een digitaalboek. Kan ikzelf toch ook doen bij Hema oid. Kan ik het ook zelf indelen. Een fotograaf doet niet alles naar wens toch? (De plek en grote van de foto's in het boek)
De standaard dingen zoals hoelang hij foto's maakt heb ik zelf al opgeschreven, maar misschien hebben jullie nog ideeen.
Zouden jullie zelf een fotoboek gaan maken of het door de fotograaf laten doen? Bij deze fotograaf komt er 800 euro bij voor een digitaalboek. Kan ikzelf toch ook doen bij Hema oid. Kan ik het ook zelf indelen. Een fotograaf doet niet alles naar wens toch? (De plek en grote van de foto's in het boek)
zondag 31 januari 2010 om 11:51
Ligt er aan wat je wil. Ik vind een Hema boek niet de kwaliteit die ik voor mijn trouwalbum wil, maar 800 euro vind ik ook bizar. Dan zou ik eerder een 'ouderwets' album kopen en de foto's zelf naar gewenste grote en uitsnede afdrukken en in plakken.
Overigens zou ik er op letten wat voor soort foto's en bewerkingen hij maakt. Ik heb bijvoorbeeld een bloedhekel aan van die zwartwit-soft-focus foto's met een vaag randje.
Ook zou ik vragen/ kijken wat hij belangrijk vindt naast de 'geeikte' momenten. Dus niet alleen uitwisselen ringen, de kus. Wat kiekt hij daarnaast? Zijn dat geposeerde shots of juist de pret van het bloemenmeisje. De gom die verliefd kijkt of de hele familie op het bordes. En in hoeverre sluit dat aan bij jullie wensen.
Overigens zou ik er op letten wat voor soort foto's en bewerkingen hij maakt. Ik heb bijvoorbeeld een bloedhekel aan van die zwartwit-soft-focus foto's met een vaag randje.
Ook zou ik vragen/ kijken wat hij belangrijk vindt naast de 'geeikte' momenten. Dus niet alleen uitwisselen ringen, de kus. Wat kiekt hij daarnaast? Zijn dat geposeerde shots of juist de pret van het bloemenmeisje. De gom die verliefd kijkt of de hele familie op het bordes. En in hoeverre sluit dat aan bij jullie wensen.
zondag 31 januari 2010 om 11:55
Niks aan toe te voegen!
Wij maken het album zelf, digitaal. Een album laten maken door de fotograaf is ruim ¤400. Vind ik echt belachelijk veel geld. Wij hebben normaal albums van de hema, die ik trouwens zelf wel mooi vind. Alleen voor deze gelegenheid zou ik wel gaan voor iets meer luxe. Maar wel voor minder dan ¤400!
Wij maken het album zelf, digitaal. Een album laten maken door de fotograaf is ruim ¤400. Vind ik echt belachelijk veel geld. Wij hebben normaal albums van de hema, die ik trouwens zelf wel mooi vind. Alleen voor deze gelegenheid zou ik wel gaan voor iets meer luxe. Maar wel voor minder dan ¤400!
zondag 31 januari 2010 om 11:57
Ik zou ook geen 800 euro gaan uitgeven aan een fotoalbum, maar ik weet niet of ik zin heb om het zelf in elkaar te knutselen, ik stel dat soort klusjes vaak nogal uit.
Ooooeeh wij gaan straks onze eerste trouwlocatie bekijken, ben echt superbenieuwd. Hoop zo dat dit hem gelijk is en dat de datum nog beschikbaar is.
Ooooeeh wij gaan straks onze eerste trouwlocatie bekijken, ben echt superbenieuwd. Hoop zo dat dit hem gelijk is en dat de datum nog beschikbaar is.
zondag 31 januari 2010 om 12:01
Ouderwetse boeken zijn wel goedkoper, maar wij willen digitaal. Zelf plakken zou wel kunnen, maar ben je dan met afdrukken (in verschillende grotens) ook niet een paar 100 euro kwijt? Weet dat ik voor de vakatantie foto's +/- 300 stuks, in de maat 10X15 net geen 50 euro betaal. Met een aantal in verschillende maten heb je nooit een actie van zoveel cent goedkoper als je er zoveel neemt, want je hebt er dan denk niet zoveel.
Vind van die digitaleboeken zo leuk dat je een foto met bijv. je boeket als achtergrond kan doen en dan daar weer een afbeedling voor.
Vind van die digitaleboeken zo leuk dat je een foto met bijv. je boeket als achtergrond kan doen en dan daar weer een afbeedling voor.
zondag 31 januari 2010 om 12:31
quote:Heupje schreef op 31 januari 2010 @ 12:01:
Ouderwetse boeken zijn wel goedkoper, maar wij willen digitaal. Zelf plakken zou wel kunnen, maar ben je dan met afdrukken (in verschillende grotens) ook niet een paar 100 euro kwijt?
Lijkt me niet, in een beetje trouwalbum heb je misschien 100 foto's zitten, duurste een keer 2 euro?
Weet dat ik voor de vakatantie foto's +/- 300 stuks, in de maat 10X15 net geen 50 euro betaal. Met een aantal in verschillende maten heb je nooit een actie van zoveel cent goedkoper als je er zoveel neemt, want je hebt er dan denk niet zoveel.
Vind van die digitaleboeken zo leuk dat je een foto met bijv. je boeket als achtergrond kan doen en dan daar weer een afbeedling voor.Maar dat heeft niets te maken met een digitaal album maken! Dat kun je echt met het meest eenvoudige programma ook zelf maken. En dan afdrukken op een echte foto.
Ouderwetse boeken zijn wel goedkoper, maar wij willen digitaal. Zelf plakken zou wel kunnen, maar ben je dan met afdrukken (in verschillende grotens) ook niet een paar 100 euro kwijt?
Lijkt me niet, in een beetje trouwalbum heb je misschien 100 foto's zitten, duurste een keer 2 euro?
Weet dat ik voor de vakatantie foto's +/- 300 stuks, in de maat 10X15 net geen 50 euro betaal. Met een aantal in verschillende maten heb je nooit een actie van zoveel cent goedkoper als je er zoveel neemt, want je hebt er dan denk niet zoveel.
Vind van die digitaleboeken zo leuk dat je een foto met bijv. je boeket als achtergrond kan doen en dan daar weer een afbeedling voor.Maar dat heeft niets te maken met een digitaal album maken! Dat kun je echt met het meest eenvoudige programma ook zelf maken. En dan afdrukken op een echte foto.
zondag 31 januari 2010 om 13:21
@Legpuzzel: mooie, eenvoudige, strakke ringen!
Wij hebben binnenkort afspraak met een goudsmid die onze ringen gaat maken.
@Fleurflirt en Itsme;wat naar om te lezen over jullie kinderwens/medicijngebruik.Lijkt me moeilijk.
Wij hebben een kennis gevraagd of zij onze fotograaf wil zijn. Zij kan heel goed kan fotograferen. Ze heeft er echt kijk op. Ik heb een collage gemaakt met soorten foto's die ons aanspreken en haar laten zien. Ook helemaal haar smaak en ideeën over bruidsfotografie! Binnenkort komt ze bij ons langs om een en ander door te spreken.
Zij gaat ze naderhand beetje bewerken met photoshop en daarna gaan we er zelf een boek (digitaal) van maken. Vind ik veel te leuk om zelf te doen.
Wij hebben binnenkort afspraak met een goudsmid die onze ringen gaat maken.
@Fleurflirt en Itsme;wat naar om te lezen over jullie kinderwens/medicijngebruik.Lijkt me moeilijk.
Wij hebben een kennis gevraagd of zij onze fotograaf wil zijn. Zij kan heel goed kan fotograferen. Ze heeft er echt kijk op. Ik heb een collage gemaakt met soorten foto's die ons aanspreken en haar laten zien. Ook helemaal haar smaak en ideeën over bruidsfotografie! Binnenkort komt ze bij ons langs om een en ander door te spreken.
Zij gaat ze naderhand beetje bewerken met photoshop en daarna gaan we er zelf een boek (digitaal) van maken. Vind ik veel te leuk om zelf te doen.
zondag 31 januari 2010 om 13:24
Ben momenteel weer beetje op de lijn aan het letten. Ik weeg nu iets zwaarder dan toen ik de jurk uitkoos. De verkoopster heeft m in 38 besteld, maar dan moest ik echt niet zwaarder worden. Nu dus aan de wortels.... en hopen dat de weegschaal weer snel 1 a 1 1/2 kg minder aangeeft... (ik ben 1,77 en nu 72,5 kg).
zondag 31 januari 2010 om 14:33
zondag 31 januari 2010 om 14:58
Goudkever, wij vinden ze idd erg mooi! Gisteren besteld met 1 steentje voor mij (ipv drie op de foto) en mat grijsgoud ipv glanzend. Lijkt me ook speciaal zelf te laten maken, hadden wij ook gedaan als we neits moois zouden kunnen vinden.
Iedereen lijkt wel spijkers met koppen te slaan qua dingen regelen. Wij hebben vandaag fotograaf gemaild en ik ben aan het rondkijken naar kapper/visagiste. Alles lijkt goedkoper uit te vallen dan ik begroot had, dus dat is ook fijn. Kapper en visagiste lijkt me max 150 te gaan kosten, hier staan hogere bedragen. Maar ik denk dat het helpt dat wij niet in het westen zitten
.
Iedereen lijkt wel spijkers met koppen te slaan qua dingen regelen. Wij hebben vandaag fotograaf gemaild en ik ben aan het rondkijken naar kapper/visagiste. Alles lijkt goedkoper uit te vallen dan ik begroot had, dus dat is ook fijn. Kapper en visagiste lijkt me max 150 te gaan kosten, hier staan hogere bedragen. Maar ik denk dat het helpt dat wij niet in het westen zitten
zondag 31 januari 2010 om 18:28
zondag 31 januari 2010 om 18:38
@boom, tanx voor de suggesties! Stom he, zo simpel eigenlijk, maar zelf kóm je er niet op. We gaan nu weer even verder puzzelen, maar dat komt wel goed denk ik.
Eerlijk gezegd, heb ik het hele ringen idee even overboord gezet. Deels vanwege de kosten, deels dat ik me eigenlijk afvraag waarom ik voor zó veel geld zó'n ding zou willen.... Vriendlief heeft daar redelijk makkelijk mee ingestemd, maar eigenlijk denk ik dat hij het heel graag wél wil, dus ik ga me er nog even over beraden.
Eerlijk gezegd, heb ik het hele ringen idee even overboord gezet. Deels vanwege de kosten, deels dat ik me eigenlijk afvraag waarom ik voor zó veel geld zó'n ding zou willen.... Vriendlief heeft daar redelijk makkelijk mee ingestemd, maar eigenlijk denk ik dat hij het heel graag wél wil, dus ik ga me er nog even over beraden.
zondag 31 januari 2010 om 19:23
quote:Boom_87 schreef op 30 januari 2010 @ 19:22:
Hier ook niet gezien TTT sorry. Misschien kan je ons er wat over vertellen...?
.
Het was een 'Plantation', hij staat zelfs op internet. Deze:
Maar wat je hier niet ziet, is de geweldig romantische tuin die erbij hoort, waar de bruiloft was.
Ik ben nu een beetje chagrijnig, volgens mij, als ik zo lees, ben ik de zwaarste hier en betwijfel ik dus bij dezen of er een jurk bestaat die mij zal staan. Daar komt bij dat vrienden van ons gisteren hebben aangekondigd te gaan trouwen. Zij wel.
En tot overmaat van ramp is Tutteman stomdronken, na een pre-carnavalsfeest. Ik moest hem en zijn zwager chaufferen, hij presteerde het om me te vertellen dat ik het allemaal maar even moest regelen, "als je het allemaal zo goed weet met je nuchtere harses"
Hier ook niet gezien TTT sorry. Misschien kan je ons er wat over vertellen...?
.
Het was een 'Plantation', hij staat zelfs op internet. Deze:
Maar wat je hier niet ziet, is de geweldig romantische tuin die erbij hoort, waar de bruiloft was.
Ik ben nu een beetje chagrijnig, volgens mij, als ik zo lees, ben ik de zwaarste hier en betwijfel ik dus bij dezen of er een jurk bestaat die mij zal staan. Daar komt bij dat vrienden van ons gisteren hebben aangekondigd te gaan trouwen. Zij wel.
En tot overmaat van ramp is Tutteman stomdronken, na een pre-carnavalsfeest. Ik moest hem en zijn zwager chaufferen, hij presteerde het om me te vertellen dat ik het allemaal maar even moest regelen, "als je het allemaal zo goed weet met je nuchtere harses"