Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
missmadame schreef:
05-03-2018 21:49
@aardbei, ik lees en hoor dat je veel moet regelen. Maar vriend en ik zien dat niet zo geloof ik :confused: .

We hebben 1 locatie waar we trouwen en waar alles is. Deze locatie regelt personeel voor de gastenontvangst, de taart, eten en drinken.

hebben wij ook, hebben alleen de taart wel zelf uitgezocht

Dan moet ik nog een jurk, bloemen, ringen en ambtenaar regelen.
Een tante is fotograaf en doet de fotografie, we hebben geen feest dus band/DJ is niet nodig.

Vriend moet een pak kopen.

Wat mis ik dan?
Ik denk dat je het net zo groot/klein kan maken als je zelf wilt. De een heeft wat meer wensen dan een ander. De een let wat meer op details en een ander vindt dat niet zo belangrijk en is al snel tevreden. Je moet vooral doen wat bij jullie past.

Wat wij hebben gedaan:
- locatie regelen. Kijkafspraak en onderhandel afspraak.
- fotograaf zoeken (helaas niemand in familie die dat goed kan) drie verschillende fotografen bezocht en onderhandeling.
- notaris voor HV meerdere gesprekken
-trouwjurk kopen (heel snel gevonden) moest wel 3x passen.
- accessories uitzoeken en kopen voor jurk armband oorbellen
- schoenen zoeken/ kopen bij jurk
- ondertrouw en daar de benodigde papieren voor verzamelen.
- pak uitzoeken en samenstellen, pak passen en ophalen
- ringen kopen
- samen gastenlijst maken
- adressen verzamelen
- uitnodigingen uitzoeken, schrijven en versturen
- taart proeven, decoraties bespreken en bestellen.
- menu voor diner samenstellen op locatie.
- dieetwensen verzamelen en doorgeven
-afspraak locatie laatste dingen bespreken
- tafelindeling maken, wil niet dat mensen buiten de boot vallen en aan een tafel terechtkomen met mensen waar ze niet heel veel mee hebben (hebben ook geen feest, maar uitgebreid diner dus dan kan een avond lang duren als je bij de verkeerde mensen zit)
- make up persoontje zoeken.
- Proefmake up en proef kapsel laten doen (ben hier zelf niet handig mee)
- kennismakingsgesprek met de babs
- bloemen uitzoeken en onderhandelen
- decoratie trouwauto uitzoeken en bestelleb. Lenen een auto maar het mag er wel feestelijk uitzien.
- bedankjes uitzoeken, bestellen en eventueel in elkaar zetten.
- lijst maken van fotocombi's voor familiefoto's zodat dat lekker snel gaat en de CM mensen al op tijd bij elkaar kan zoeken zodat de fotosessie niet super lang duurt.
- lunch geregeld, beginnen 's ochtends met klaarmaken begin vd middag bruidsshoot en dan ceremonie. Dus ergens tussendoor wil ik en de ouders etc nog wel wat eten maar geen zin om zelf brood oid te smeren.
- planning maken van hoe de dag ongeveer gaat lopen.
- muziek kiezen voor ceremonie/diner. Hier doen wij zelf niet veel aan. Diner sowieso niet, doen denk ik gewoon wat de locatie normaal ook draait.

Volgens mij is dat wel redelijk alles... Ik vond ook veel tijd gaan zitten in dingen uitzoeken. Ik denk dat je met sommige dingen nog langer bezig bent dan dat je denkt. Ook alles bij elkaar vond ik het best wel wat regelwerk. En dat terwijl wij met sommige dingen echt snel waren. Ringen onverwacht gekocht, jurk idem, locatie ook niet lang over gedaan om te vinden etc.
aardbei_86 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 22:53
Reden: Toevoegingen
8.49% gewijzigd
Gegevens: 26, mei/juni 2017, Noord-Holland.
@puntpaprika: geen vastgelegd thema of kleuren hier. Wel is onze locatie heel industrieel, het heeft weinig poespas nodig, dus daar borduren we wel op voort. Als ik kleur zou moeten noemen dan zou het diepgroen zijn denk ik.

Verder moeten we nog een keer afspreken met de locatie om te kijken wat er nu precies is. Ik heb wel wat ideeën in mijn hoofd van hoe de ceremonieruimte eruit moet zien enzo. We mogen de avond van tevoren versieren als er niets te doen is, en anders in de ochtend. Dat is natuurlijk het voordeel van pas om 15.00 uur trouwen. Ik denk dat we dat in mei doen.

@missmadame: ik vind onze todo-lijst ook redelijk lang, maar niet heel stressvol. Wat ik onder meer nog moet regelen:
  • Locatie voor fotoshoot. Maar doe ik de week zelf pas, omdat je het toch niet weet met het weer. Wel een paar opties in mijn hoofd
  • Papieren insturen naar de gemeente
  • Muziek ceremonie regelen (live optreden)
  • Aankleding ceremonie regelen
  • Taartjes proeven / bestellen
  • Proefmake-up en kapsel
  • Ringen uitzoeken
  • Openingsdans ja/nee en hoe?
  • Diner proeven en menu samenstellen
  • Uitnodigingen maken
  • Uitnodigingen beslissen
  • Website cadeaus aanmaken en invullen
  • Gastenlijst def. maken
  • Iets bedenken voor aanwezige kinderen / aankleding kindertafel
  • Vervoer van huis naar fotoshoot naar locatie en 's avonds naar huis
  • Gastenboek voorbereiden
  • Tafelschikking maken
  • Vervoer gasten regelen
  • Ontwerp fotobooth doorgeven
  • Notaris
  • Cadeau getuigen / ceremoniemeesters
En dit is even een selectie. Ik vind het wel leuk om overal over na te denken, dus dan scheelt het wellicht ook in stress etc.
Doen jullie trouwens een cadeau voor getuigen en ceremoniemeesters?
Wat leuk, ik schrijf ook mee.
Ik ben in november 2017 gevraagd en we gaan in juni 2019 trouwen..
Al is het nog vroeg, we hebben de locatie voor de ceremonie en de locatie voor het diner/feest al vastgezet. Ook de fotograaf hebben we uitgezocht.
Super leuk om mee bezig te zijn, maar er gaat inderdaad best veel tijd (en geld) inzitten! Maar omdat we nog genoeg tijd hebben geen stress.
Wij gaan ook niet voor een thema :-)
kevers schreef:
06-03-2018 14:44
....
en anders in de ochtend. Dat is natuurlijk het voordeel van pas om 15.00 uur trouwen. Ik denk dat we dat in mei doen.

Vergis je daar niet in hoor. Wij trouwen ook om 15:00u en de hele ochtend is volgepland. Scheelt wel als je make-up en haar zelf zou doen en geen bruidsshoot voorafgaand aan de ceremonie hebt. Maar wij willen dat graag vooraf omdat je na de ceremonie ook nog met familie op de foto gaat, wij ook graag mee willen borrelen en niet de gasten willen laten wachten omdat wij een shoot doen.

Dit is mijn ochtendplanning:
8:00 vertrek naar ouders
8:30 - 10:30u make-up en haar (als je lang haar hebt dat opgestoken moet worden duurt nog een uurtje langer.
11:00 komt vriend mij bij ouders ophalen en dan worden er wat foto's gemaakt.
11:30 lunch zodat we niet omvallen tijdens de bruidsshoot
12:00 vertrek locatie bruidsshoot
12:30- 14:30 fotoshoot
15:00 ceremonie

Er zit hier en daar wat speling want ik heb geen zin om van alles te moeten haasten die dag. Wil er echt van kunnen genieten en af en toe even een momentje niks (al zal dat alsnog niet heel erg lukken denk ik)
Wij hebben zelf ook niet echt een thema hoor. We stemmen wel de kleuren op elkaar af (we trouwen in november dus vonden herfst/koper/donkerblauw daar wel passend bij). Dat komt terug in bijvoorbeeld de uitnodiging en versiering en ik wil ook graag een boeketje in herfst tinten. Met veel lichtjes en kaarsjes!
Ik denk dat we als dresscode 'feestelijk´doen, wil mensen niet verplichten om iets in een specifieke kleur aan te schaffen oid maar vindt het wel leuk als het geen spijkerbroeken worden.

Als het goed is komen deze maand onze ringen binnen! Ben heel erg benieuwd.
Waar ik tegen aanloop: normaal haalt de bruidegom op bij haar ouders. Nu wonen mijn ouders aan de andere kant van het land. Beetje onpraktisch, ook wonen we nogal klein dus mensen ontvangen lijkt mij vooral een hoop gedoe. Kan dan niet gewoon op de locatie in de bruidsuite?
@Aardbei: ik zie dat ik vergeten ben erbij te zetten dat mijn ceremoniemeesters dat dan 's ochtends zullen doen. Maar sowieso hebben wij onze ochtend niet zo volgepland. De kapper en visagiste komen om 11.00 uur ongeveer en om 12.45 rij ik naar de locatie waar we een uurtje een fotoshoot doen. Daarna rijden wij naar onze locatie waar we dan van 14.00 - 14.30 hebben om wat foto's met de gezinnen te maken.

@missmadame: ik trouw gewoon vanuit mijn eigen huis en wordt ook niet opgehaald. Wij komen apart van elkaar naar de locatie van de fotoshoot.
thanks! Sorry voor alle vragen, maar ik heb er geen verstand van.

En vriend vindt alles goed :@@: Lieverd als jij dat leuk vindt, hetzelfde met budget.....ach joh maak je daar niet druk over. In hoeverre bepalen jullie verloofde/vriend dingen mee?
Ik zoek alles uit en overleggen dan wat hij ervan vindt. Soms draagt hij dingen aan. We hebben wel samen het budget bepaald.

Zo gaat het met alles in onze relatie haha, ook met vakanties uitzoeken, meubels, kleuren op de muur... Noem het maar op.
Ah okee. Vriend heeft met trouwkaarten, taart, aankleding, bloemen etc bedenk maar wat en betaal het maar. Dus dat doe ik dan maar :)
We hebben samen budget bepaald en de grote dingen doen we ook echt samen, zoals de gastenlijst, locaties bezoeken, ringen uitzoeken etc. Ik ben wel meer bezig met inspiratie opdoen op Pinterest enzo voor de kleinere dingen zoals welke versiering of bloemen. Maar mijn vriend kwam bijvoorbeeld wel met het idee voor de bedankjes. Dus bij ons is het echt iets wat we samen doen. Vind ik ook heel leuk van de voorpret!
Ik ben wel meer obsessed dan hij :P dus ik heb het er ook wel meer over met vriendinnen bijvoorbeeld. Vind het gewoon zo leuk!
Zo te lezen is het allemaal vrij uitgebreid en heb al verschillende bedragen voorbij zien komen. Hebben jullie van te voren gespaard of hoe bepalen jullie het budget?
Wij hebben geen budget :facepalm:, althans niet echt. Vindt vriend niet nodig, sparen hebben we ook niet gedaan. Eigenlijk besloten om te gaan trouwen en nu gaan we dat plannen.

Joh hoe zoeken mannen uit een verlovingsring uit? Ben blij dat ik dat niet hoef te doen. Lijkt mij erg moeilijk!
Vooraf hebben we wel een budget bepaald en we sparen er ook heel bewust voor. Eerst gekeken wat haalbaar is aan sparen per maand voor de bruiloft en zo gekeken wanneer we zouden kunnen trouwen (op de manier waarop we het graag wilden, begrijp me niet verkeerd, het is ook heel goed mogelijk om voor veel minder te trouwen!). Beetje op internet geneusd en bij bekenden gepeild wat het bedrag is waar we op moesten rekenen. Dat kwam uit op ongeveer 10.000 euro. We sparen iets meer om zo speling te hebben. Als het goed is hebben we dat over drie maanden bij elkaar (we hebben trouwens ook al bedragen uitgegeven hiervan, dus uiteindelijk gaan we het hele bedrag nooit volledig op de spaar hebben zeg maar). Daarna sparen we vrolijk door voor de huwelijksreis, de tickets daarvoor zijn geboekt maar de rest regelen we ter plekke dus was ook nog niet nodig om daar nu al een groot bedrag voor te hebben.
kevers schreef:
06-03-2018 14:44
Doen jullie trouwens een cadeau voor getuigen en ceremoniemeesters?
Voor de ceremoniemeesters wel omdat zij ook echt wel wat werk eraan hebben. Ik weet nog niet precies wat, maar ik denk een leuk uitje (lekker uit eten of high tea misschien).
Voor de getuigen weet ik nog niet.

Wat doe jij?
Puntpaprika schreef:
07-03-2018 11:23
We hebben samen budget bepaald en de grote dingen doen we ook echt samen, zoals de gastenlijst, locaties bezoeken, ringen uitzoeken etc. Ik ben wel meer bezig met inspiratie opdoen op Pinterest enzo voor de kleinere dingen zoals welke versiering of bloemen. Maar mijn vriend kwam bijvoorbeeld wel met het idee voor de bedankjes. Dus bij ons is het echt iets wat we samen doen. Vind ik ook heel leuk van de voorpret!
Dit lijkt precies op mijn eigen situatie!

Budget: we hebben vooraf geen vastgesteld budget bepaald, maar wel een begroting gemaakt om een idee te hebben van de kosten. Die updaten we ook als we uitgaven doen. Gelukkig hebben we beiden voldoende spaargeld om dit prima te kunnen betalen zonder specifiek ervoor te sparen. Toch is het best fijn en overzichtelijk om een overzicht te hebben van de kosten die je maakt.

@verlovingsring: dat schijnt makkelijker te gaan als je vaker ringer draagt en je vriend dus een ring van jou naar de winkel kan meenemen voor de maat. Dat was bij mij niet het geval, dus ik heb een verlovingsketting gekregen :-)

@ophalen bruidegom: wij slapen gewoon bij elkaar op de locatie zelf en maken er geen speciaal moment van. Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt of praktisch is.

@cadeaus ceremoniemeester/getuigen: ja.. maar ik weet nog niet wat. Moet ik nog eens over nadenken. Een uitje/etentje achteraf lijkt in ieder geval wel een goed idee.
Ja, je mag me erbij zetten: 26 / mei 2019 / Noord - Holland.

Ik wil inderdaad ook een cadeau/kleinigheidje geven aan de getuigen, maar weet nog niet zo goed wat. Ik denk iets samenstellen zelf met een briefje erbij. Ceremoniemeesters ga ik wel wat groter cadeau geven, maar weet ook nog niet wat :D.

Wat ik ook nog niet weet.. ik wil mijn gezin (2 broers, vader, moeder) een speciale taak geven voor de bruiloft. Mn vader geeft me weg, mn broer en moeder dan als getuigen en mn andere broer ringendrager. Ik vind ringerdrager alleen niet gelijkwaardig zoals getuigen zijn dus wil ik graag voor hem nog een andere taak erbij. Weten jullie iets leuks? Chauffeur van trouwauto kan niet, want we doen geen auto.
@kevers.oh gelukkig dat de CM dat doet. Zou er zelf niet aan moeten denken om dat sochtends nog te moeten doen. Vind je mijn planning vol ja? Had niet het idee dat ik iets overbodigs doe toch?

Wij sparen voor de bruiloft. Wij hadden een budget met wat speling. Hoopte op. 10,000 maar hadden als max echt 12/13.000

Mijn vriend laat veel aan mij over. Heeft hij van tevoren ook gezegd. Maar toch hebben we veel samen gedaan. Locaties, ringen, fotograaf, pak natuurlijk. De rest komt hij wel met ideeën. De uitnodigingen en bedankjes heb ik een selectie gemaakt wat ik leuk vond en hebben we samen een uitgekozen. Dus hij is nog best actief mee bezig vind ik.

Cadeau voor getuige en CM heb ik nog niet over nagedacht. Getuige denk ik niet, is weinig moeite en grote eer vind ik. CM hangt af van wat de uiteindelijke taken zijn geweest maar zit ook te denken aan een etentje ofzo.

Vandaag hebben vriend en ik (wederom samen haha) nrs uitgekozen voor tijdens de ceremonie. Hebben 3 nrs gekozen die afgespeeld gaan worden. Hebben jullie al daarover nagedacht? Hebben ook al het kennismakingsgesprek met de Babs gehad.

Ik realiseer me ook dat het vrijgezellenfeest ook binnenkort ergens moet gaan komen. Spannend. Ben benieuwd wat er georganiseerd is. Hoe hebben jullie dat geregeld?
Aardbei ik heb nog over niks nagedacht en vrijgezellenfeest ook geen idee. Mijn twee getuigen hebben elkaars nummer ze mogen het zelf lekker uitzoeken :). Ik noem wat namen en veel plezier verder

Janie nee, helaas geen ideen. Ik heb dan ook geen broers dus hoef er niet over na te denken.

Ik gooi er ook maar weer een vraag in: ik ga binnenkort jurken passen. Is het een verplicht iets dat schoonmoeder/schoonzussen mee moeten? Ik heb niet zo'n goede band met mijn schoonfamilie, maar vriend zou het wel heel leuk vinden. Heb zelf er geen zin in, ga liever met 2 goede vriendinnen en mijn moeder en eventueel nog een tante....
@janie: bij een vriendin las haar vader de trouwakte voor tijdens de ceremonie. Wellicht zoiets?

@vrijgezellenfeest: ik heb mijn vriendengroep gevraagd. Namen doorgegeven van wie ik er bij zou willen hebben en de rest mogen ze zelf uitzoeken :)

@missmadame: ik heb mijn schoonzussen ook niet meegenomen. Mijn schoonmoeder wel, maar vriend en ik zijn al tien jaar samen en zij staat altijd voor ons klaar. Als we geen goede band hadden gehad, zou ik haar niet mee hebben gevraagd.

@aardbei: voor mij zou jouw planning te vol zijn. Maar dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk. Als het voor jullie goed voelt, dan is het toch in orde?

@cadeaus: ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. Was daarom benieuwd wat jullie doen. In ieder geval iets om de ceremoniemeesters te bedanken.

@budget: Toen we besloten dat we wilden trouwen, zijn we uitgegaan van in ieder geval de minimale kosten: locatie die we hebben uitgezocht, trouwkosten, uitnodigingen etc. Dat was het bedrag waarvan we minimaal dachten het uit te geven. In de loop der tijd is het langzaamaan wat meer geworden, en nu wel besloten dat 15.000 euro echt de max is.
@missmadam je moet de mensen meenemen waar jij je prettig bij voelt vind ik. Aan de andere kant is het wel een mooie manier om misschien een betere band te krijgen. Maar dat is geheel aan jou vind ik.

@kevers ik vind de planning ook vol. Ik voel me er goed bij in de zin van dat er veel speling tussen zit en we dus niet hoeven te haasten en hier en daar ook even een rustmomentje hebt. Zou ook niet weten wat ik zou moeten schrappen in die planning. Ideeën?

Vrijgezellenfeest heb ik schoonzus en een vriendin gevraagd iets te regelen en heb namen doorgegeven wie er gevraagd kan worden. Maar sommige mensen vinden het raar dat ik mensen heb gevraagd het te organiseren. Vandaar mijn vraag aan jullie.
Wij nemen denk ik de ceremoniemeesters mee uiteten na de bruiloft. Denk ik

Vandaag wezen trouwjurken passen. En ik heb alleen mijn moeder en een vriendin meegenomen. Heb me er ook geen seconde mee bezig gehouden wat hoort of niet :D

Vrijgezellenfeest ben ik heel benieuwd naar wat er bedacht wordt :D
@Aardbei, zit al een tijdje te staren op jouw ochtendplanning maar ik kan natuurlijk niet voor jou invullen wat jij fijn/belangrijk vindt.
Dit is mijn ochtendplanning:
9:00 8:00 vertrek naar ouders
09.30 - 11.30 8:30 - 10:30u make-up en haar (als je lang haar hebt dat opgestoken moet worden duurt nog een uurtje langer.
11.45 11:00 komt vriend mij bij ouders ophalen en dan worden er wat foto's gemaakt.
12.15 - 12.45 11:30 lunch zodat we niet omvallen tijdens de bruidsshoot
12.45 12:00 vertrek locatie bruidsshoot --> Is het echt een halfuur rijden naar locatie bruidsshoot? Dan zou ik een locatie dichterbij zoeken. Max. een kwartier rijden lijkt me toch wel fijn.
13:0012:30 - 14:30 fotoshoot
15:00 ceremonie
Alles zit nu wat korter op elkaar, alleen zit het nog steeds vol natuurlijk. Is het belangrijk voor je om je bij je ouders klaar te maken? Anders zou ik dat schrappen. Je bent veel extra reistijd kwijt om daar te komen en dat maakt het onrustig denk ik.

@Twilight: Ben je geslaagd met het jurken passen? Waar ben je geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven