Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Sunshine1992 schreef:
22-01-2018 15:06
O leuk een pre-weddingshoot! Weet je al wanneer je die gaat doen en op wat voor locatie?
Ja, zeker leuk! En handig want we zijn niet zo van voor de camera staan. Wij staan er liever achter :D Ik zeker > fotograaf
Waarschijnlijk wordt het mei, waar we het doen hebben we nog niet besproken. Waarschijnlijk in een bosrijk gebied.
Sunshine1992 schreef:
22-01-2018 12:27
Jullie nog dingen geregeld of uitgezocht dit weekend?
Wij hebben dit weekend geïnformeerd voor danslessen. Willen graag een openingsdans maar kunnen allebei niet dansen :facepalm:

Verder hebben we wat decoratie gekocht en hebben we een offerte aangevraagd voor een trouwauto
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
@bailey, leuk danslessen! Willen jullie echt een traditionele stijldans opening? Wij willen ook wel soort van openingsdans maar geen echte stijldans. Het nummer weten we ook al en zijn nu zelf beetje aan het experimenteren (al duurt de bruiloft nog meer dan een jaar). Ik heb totaal geen ritme gevoel dus ben benieuwd of het wat word
Zonnebloempje85 schreef:
24-01-2018 12:08
@bailey, leuk danslessen! Willen jullie echt een traditionele stijldans opening?
Ja wij willen heel graag een traditionele dans. Moet wel haalbaar zijn hoor. Heb geen zin om op de dag zelf zenuwachtig te zijn omdat we de passen niet meer kennen :rolling:
Nummer hebben we ook al.

Jullie hebben ook nog tijd zat om te oefenen, moet vast goedkomen :-D
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
In verband met een afscheidsdienst heb ik mijn trouwjurk zoeksessie uitgesteld. Hopelijk weer een nieuwe datum over een week of 2.

Verder vooral druk bezig met een heel ander projectje: het kopen van een huis! Na wat biedingen over en weer hebben we ons eindbod ingediend, nu weer afwachten.. Dat zorgde er in ieder geval ook voor dat de voorbereidingen voor de bruiloft even op een laag pitje stonden. Als het inderdaad doorgaat wordt de oplevering trouwens net een week voor de bruiloft, dus hebben we in principe niet de stress van tegelijkertijd bruiloft voorbereiden en verhuizen.

Nog een vraagje voor jullie: wat betalen jullie voor je fotograaf? En wat doet hij daar dan voor? (aantal uur fotografie, nabewerking, album?)
Wat verdrietig dat jullie een afscheidsdienst hadden!

Spannend dat jullie een huis gaan kopen. Hopelijk wordt het eindbod geaccepteerd. Fijn dat de overdracht net voor de bruiloft is.

Wij betalen belachelijk veel voor de fotograaf. Ik ben zelf fotograaf. Dus mijn lat ligt erg hoog!

We betalen €3500,-
2 fotograven
14 uur ongeveer (max 16)
Loveshoot (met als het goed is ook een mini album)
600 foto’s
30x30 album met 60 blz’s
Online gallery

Ik wil echt alles er op! Anders klopt het in mijn ogen/gevoel niet😊🙈. En ik wilde iemand die goed is in spontane fotografie.
Gelukkig kon mijn vriend meegaan in mijn argumenten.
Ik wil me bv niet druk hoeven maken om dingen rondom de fotograaf (staat alles er op, enz).
Mijn vriend is minder blij met het bedrag maar heeft toch toegestemd :-$ :flirting:

Hebben jullie al iets op het oog?
Mogelijk kan ik iets voor jullie betekenen? Ik woon ook in Zuid-Holland. Je mag me een PB sturen.
Tjonge, dat is een aardig bedrag!

Wij dachten eerst aan een verre vriend die fotograaf is van beroep, maar die doet geen bruiloft-fotografie meer. 2e optie was een kennis van een vriend, net afgestudeerd in iets van de film-richting en nu net een eigen bedrijfje heeft gestart (waaronder ook fotografie). Maar de offerte was daarvan €1500 voor 8 uur, wat wij eigenlijk best wel veel geld vonden, zeker voor iemand met praktisch 0 jaar werkervaring. We willen wel leuke foto's als herinnering maar dat hoeft ook niet persé van top-fotografen. Een goede hobbyist/starter is meer dan prima.
Graag zou ik de foto's ook gewoon digitaal hebben (evt wel bewerkt/uitgezocht). Ik maak liever zelf een album met alle foto's en tekstjes erbij die ik leuk vind, inclusief bijvoorbeeld voorbereidingen en huwelijksreis waar de fotograaf niet bij is. Maar die optie kom ik op internet ook niet echt vaak tegen.
Begrijp je wel ja!
Stuur me maar een pb als je wilt! Qua prijs zit ik er zeker onder, en zonder album is het prima.
Wow, wat een bedrag voor de foto’s!!

Wij doen helemaal geen fotograaf, we hebben allemaal een smartphone dus foto’s komen er toch wel. Zwager (man van zus van aanstaande man) is fotograaf dus zal ook nog wel wat mooie kiekjes maken, maar dat heeft voor ons geen prioriteit.

Iedereen is lekker bezig met de bruiloft zo! Of met huizen kopen, past ook wel in het thema samen verder toch! Mijn vriend heeft pas zijn huis juist verkocht, we wonen samen in mijn huis.
Ladenkastje schreef:
26-01-2018 14:01

Wij betalen belachelijk veel voor de fotograaf. Ik ben zelf fotograaf. Dus mijn lat ligt erg hoog!

We betalen €3500,-
2 fotograven
14 uur ongeveer (max 16)
Loveshoot (met als het goed is ook een mini album)
600 foto’s
30x30 album met 60 blz’s
Online gallery
Wij betalen 1800.
- Hebben haar voor 14 uur (10 uur op dag 1 en 4 uur op dag twee, we hebben namelijk twee feesten)
- een album van 50 pagina's, mooie hoes, linnen cover met 3 fototjes
- diapresentatie voor dag 2
- online gallery
- loveshoot (1,5 uur met 5 gratis digitale foto's)

Ik reageer morgen op de rest. Dan heb ik m'n laptop. Op mobiel is minder makkelijk
Ik ga dit jaar ook iemand ten huwelijk vragen ♡
De plek waar we 's avonds ons feestje willen doen is nog beschikbaar :)
De plek waar we de ceremonie hadden willen doen, is helaas niet meer beschikbaar. Dus dat is flink balen! Weet even ook niet waar we dan kunnen trouwen. Op het gemeentehuis zelf vind ik eigenlijk echt geen mooie plek!
Hier in de regio ook niet heel veel mooie trouwplekken ofzo.... Dus dat wordt nog even goed nadenken.....
twilight84 schreef:
27-01-2018 14:18
De plek waar we de ceremonie hadden willen doen, is helaas niet meer beschikbaar. Dus dat is flink balen! Weet even ook niet waar we dan kunnen trouwen. Op het gemeentehuis zelf vind ik eigenlijk echt geen mooie plek!
Hier in de regio ook niet heel veel mooie trouwplekken ofzo.... Dus dat wordt nog even goed nadenken.....
OH dat is balen! Welke regio woon je en wat is je budget ongeveer? Misschien kunnen we meedenken. Kan je de ceremonie niet op dezelfde plek als het feest houden?
:loveys:
twilight84 schreef:
27-01-2018 14:18
:loveys:
Inmiddels een andere mooie plek gevonden om te trouwen. En plek voor feest is dus geregeld.
En we hebben een ambtenaar gevonden.
Dus de belangrijkste dingen zijn er
Hoi! Mag ik ook meeschrijven? Vriend en ik trouwen in september dit jaar en ik vind het leuk om erover te praten, maar wil vrienden en familie ook niet gek maken. Ik zag dat hier al wat info gedeeld is over hoe ver je bent, dus ik zal daar kort wat meer over vertellen.

We trouwen in de stad waar we ook wonen (in Gelderland) op een oud, industrieel complex. De hele dag is op een locatie, dat vinden we allebei relaxter. Ik ben een beetje wars van tradities, het was mijn vriend die graag wilde trouwen, dus we dingen zoals een boeket, trouwauto, bruidstaart of trouwen vanuit ouders huis, gaan we allemaal niet doen.

Het idee is om later in de middag te trouwen, aansluitend een borrel, uitgebreid diner en dan een knallende feestavond. Ik zag dat het eerder in dit topic ging over een band én een dj. Wij hebben zo'n combinatie gevonden, en ondanks dat het bijna drie keer ons budget was, vonden wij het optreden waar we zijn geweest zo gaaf dat we ze toch hebben geboekt.

Overdag zijn er zo'n 50 man, 's avonds zo'n 130. Voorafgaand aan de ceremonie gaan we nog wel even wat foto's maken, en dat zal ook het moment zijn dat we elkaar voor het eerst zien (gewoon met z'n tweeën, dus niemand erbij). Vriend wil namelijk niet weten wat voor jurk ik heb, en ik mag van hem ook niet weten wat voor pak hij koopt. Dat laatste vind ik wel jammer, want had graag heels gekocht in de kleur van zijn pak.

De jurk heb ik inmiddels ook al in huis. Het is een 'vintage' jurk, uit de jaren '60/'70. In het voorjaar heb ik een afspraak bij een coupeuse om hem aan te passen aan mijn maat, en de bovenkant volledig te veranderen. De onderkant vind ik geweldig. Heb ik ook nog even om wat strakker te worden :cheer: , want hij is heel nauwsluitend.

Leuk dit!
Leuk dat je ook meeschrijft Kever! Zou je niet alsnog de kleur kunnen vragen voor je hakken? Of dat jij de hakken uitzoekt en hij de kleur besteld?

Hoe gaan jullie trouwens om met de gastenlijst? Wij willen het vrij klein en intiem houden, maar de eerste 'waarom nodig je oom Henk niet uit' heb ik al te horen gekregen (ik spreek oom Henk echt nooit). Ik vind het ook lastig om te bepalen tussen dag/avond-gasten aangezien ik sommige mensen voor het feest wil uitnodigen, maar diegene ook wel de ceremonie wil zien...

Verder hebben wij de fotograaf en de trouwkaarten nu geregeld. Volgende project is taart + band/dj. Fotograaf komt hier uit de regio (ongeveer 800,-) en trouwkaarten zijn iets duurder geworden, maar worden speciaal ontworpen dus vind ik wel wat waard.
anoniem_262727 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 15:12
4.29% gewijzigd
Welkom Kevers
sneazydwarf schreef:
10-02-2018 11:38

Hoe gaan jullie trouwens om met de gastenlijst? Wij willen het vrij klein en intiem houden, maar de eerste 'waarom nodig je oom Henk niet uit' heb ik al te horen gekregen (ik spreek oom Henk echt nooit). Ik vind het ook lastig om te bepalen tussen dag/avond-gasten aangezien ik sommige mensen voor het feest wil uitnodigen, maar diegene ook wel de ceremonie wil zien...

Verder hebben wij de fotograaf en de trouwkaarten nu geregeld.
Wat betreft de gasten zijn wij heel duidelijk in:onze bruiloft onze centjes en dus onze gastenlijst. Antwoord die wij dan geven is omdat wij Henk er niet bij willen.
De ceremonie in het stadhuis is openbaar dus daar mag iedereen komen. Als de avondgasten daar bij willen zijn prima maar daarna moeten ze maar gaan zien wat ze gaan doen.
Voor de daggasten zit er geen gat in het programma.

Hoe hebben jullie de kaarten uitgezocht? Wij vinden het via internet niet te doen. Hebben nu 2 boeken met voorbeelden thuis liggen maar merk dat ik het lastig vind om wat te kiezen. :rolling:

Mijn jurk is nog steeds niet binnen. :steam: Hopelijk deze maand dan maar. Wachten duurt lang als je je ergens op verheugd.
Bailey26 schreef:
10-02-2018 12:43

Hoe hebben jullie de kaarten uitgezocht? Wij vinden het via internet niet te doen. Hebben nu 2 boeken met voorbeelden thuis liggen maar merk dat ik het lastig vind om wat te kiezen. :rolling:

Mijn jurk is nog steeds niet binnen. :steam: Hopelijk deze maand dan maar. Wachten duurt lang als je je ergens op verheugd.
Mijn jurk komt ergens in April, maar het wachten erop is lastig inderdaad!
anoniem_262727 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:23
12.99% gewijzigd
Kaarten moeten wij ook nog regelen. Hoe lang van te voren verstuur je die? De meesten weten de datum toch wel al, maar toch.

Trouwjurk/ pak moeten we ook nog regelen. Binnenkort maar eens passen.

Hebben jullie ook muziek bij de ceremonie? Daar begonnen ze over bij onze trouwlocatie. Wij hebben geen 'eigen' nummer ofzo. Dus ben er nog niet helemaal over uit.
Nee 'eigen' nummer hebben wij ook niet. Muziek doen we ook niet bij de ceremonie. We willen nog wel bij het feest iets van muziek, maar we moeten nog op zoek naar een band of dj.

Kaarten willen wij al best snel gaan opsturen aangezien veel mensen op vakantie gaan/willen rond augustus/september wanneer wij gaan trouwen.
@sneazydwarf, ja ik ga het nog wel een keer vragen. En anders maar niet, het is geen hele grote ramp natuurlijk :)

@gastenlijst: wij zijn wel redelijk eenlijnig in wie we wel en niet uit gaan nodigen. Onze vaders hebben allebei een hele grote familie (wat samen voor zo'n 40 man alleen al aan ooms en tantes van hun kant zou zorgen), maar die we echt hooguit een of twee keer per jaar zien. Daarvan hebben we gezegd dat we ze niet uit gaan nodigen. Mijn familie heb ik rond nieuwjaar gezien, maar zaten wel allemaal te hinten dat ze wel een uitnodiging verwachten. Ook de neven en nichten. Maar dan zouden we ruim over de 200 avondgasten heen gaan, en zo'n groot feest willen we niet. Mijn vader heeft er trouwens alle begrip voor en hoewel hij het jammer vindt, snapt hij het wel. De familie van onze moeders nodigen we wel uit.

@kaarten: ik ben redelijk handig met photoshop / indesign, dus ik koop een ontwerplijn voor een tientje online en pas dat dan zelf aan. Heb al een hele mooie gezien, maar moet van mezelf wachten tot mei :cry: Anders ben ik wel aan de hele vroege kant. Voor ons is het belangrijk dat we wel proberen rekening te houden met het milieu en dergelijke (dus ook geen ballonnen of lampionnen oplaten, biologisch eten etc.), dus de kaarten laten we op ecovriendelijk papier met milieuvriendelijke inkt drukken. Daarvoor kan ik nu zelf een drukkerij uitzoeken om ze te laten drukken.
@Twilight: Ik heb begrepen dat je deze zo'n 8 - 12 weken van tevoren verstuurt. Wij willen ze in juni versturen, zodat iedereen hem wel voor de zomervakantie ontvangt en hij niet ergens in een stapel post kwijtraakt.

@Bailey: heb je jurk online besteld? Of bedoel je in de winkel? Wachten duurt inderdaad lang, zeker als je ergens weg van bent. Wat voor soort jurk heb je gekocht?

@muziek: wij hebben een gitarist en zanger uit onze omgeving gevraagd te zingen tijdens de ceremonie en aansluitende borrel. Tegen een vergoeding uiteraard. Staat nog niet 100% vast, maar lijkt me wel heel gaaf. We hebben niet echt een eigen nummers, maar wel nummers die we allebei mooi vinden en graag zouden willen horen dus daar moeten we wel uitkomen. Persoonlijk houd ik wel van de wat oudere rock, zoals The Beatles, Pink Floyd en dergelijke. Niet echt avondfeestmuziek, vandaar dat we dit dan tijdens de borrel willen.
kevers schreef:
12-02-2018 08:44

@Bailey: heb je jurk online besteld? Of bedoel je in de winkel? Wachten duurt inderdaad lang, zeker als je ergens weg van bent. Wat voor soort jurk heb je gekocht?
Ik heb de jurk in een bruidswinkel gekocht. De jurk is van een ontwerper die een aantal jurken voor een bepaalde lijn heeft ontworpen.
Ik ben de jurk op internet tegengekomen en was op slag verliefd. Na lang zoeken een leverancier in Nederland gevonden die het merk verkoopt. De jurk wordt in het buitenland gemaak.
Het is een prinsessenjurk met heel veel tule (nooit gedacht dat ik zo iets ooit zo dragen) :flirting:
Ik ga mijn jurk bestellen bij JJ’s House, online. En dat doe ik op tijd dat als het tegenvalt ik nog tijd heb een andere jurk te regelen. Maar de reviews zijn positief en de jurken mooi, en goed geprijsd.
Hoe geven jullie de gasten aan dat het tijd is om naar huis te gaan?

We hebben sterretjes, en op de kaart komt te staan ongeveer de eindtijd. Maar het lijkt me een wat ongemakkelijk moment.

We willen namelijk niet een eindeloos feestje, maar op tijd stoppen. Rond 21.00-21.30 uur. We dachten dus aan sterretjes, maar wat nog meer? Een minispeech van de bruidegom met dankwoord? Nog een afscheidsbubbeltje? (Of ander drankje), hoe pak je zoiets aan?

Weggaan zonder iets te zeggen willen we niet, we willen iedereen gedag zeggen en zelf als laatste gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven