Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Hoi! Nieuw op dit forum! Ik heb vorige week mijn vriend ten huwelijk gevraagd op onze reis ;-) Rollen een keer omgedraaid haha! Inmiddels al druk bezig met het plannen van de bruiloft. Wij willen heel graag met oud en nieuw trouwen, op 31 december 2018 maar hebben veel moeite met het vinden van een trouwlocatie. Tot nu toe is alles gesloten die dag. We hadden ook wel verwacht dat het moeilijk zou worden maar hebben toch nog een klein beetje hoop dat we een locatie vinden die wel open is. Hebben jullie nog ideeën? Liefst omgeving Groningen (waar ik vandaan kom) of omgeving Gouda (waar mijn vriend vandaan komt).
Hallo,

Wat een leuk topic, ik wil ook graag in het schema: 33, augustus, Gelderland.

We zijn nog niet zo lang samen (iets meer dan een jaar) maar kennen elkaar al langer. We wisten in de eerste maand al dat dit echt was en dat we wilden trouwen. Eigenlijk hadden we besloten dit uit te stellen tot na mijn studie, afgerond eind 2018. Maar we hadden ergens een gesprek over 'wat als een van ons tegen een boom aan rijdt' en ik vind twee keer in een jaar naar de notaris gaan teveel. Dus hebben we de agenda's getrokken en binnen 10 minuten een datum geprikt :-D .

Ik zie er ontzettend naar uit en was gisteren voor het eerst een jurk aan het passen... T was gewoon een beetje oriënteren in m'n eentje maar ik was meteen verkocht. Locatie is ook voor ons nog een uitdaging, we hebben iets op het oog maar andere mensen hebben een eerste optie erop. Even afwachten dus. Fotografen snap ik nog helemaal niks van.... Ik heb nooit gedacht over trouwen voordat ik hem tegen kwam dus alles is helemaal nieuw voor mij :heart: .
Een combi band en dj is ook een idee. Maar ook afhankelijk van de kosten. (Kosten bandje kunnen erg snel oplopen)

Bedankjes ceremoniemeester en getuigen hebben we nog niet echt over nagedacht. Wel een ander vraagje hierover. Hebben jullie op een speciale manier gevraagd of ze getuigen / ceremoniemeester willen zijn?
Wat leuk al die berichten!
Ik zal later vandaag reageren en de nieuwe bruiden toevoegen aan de tabel! Welkom 😃!
Welkom nieuwe bruidjes!

Lauren waarom willen jullie met oud en nieuw trouwen?

Spasz wat leuk al tegen je jurk aangelopen. Was bij mij ook zo, alleen oriënteren en ineens was daar DE jurk.

Zonnebloempje dj en band is ook leuk voor je afwisseling maar dat zal wel best prijzig zijn denk ik zo. Getuigen hebben wij gewoon gevraagd toen we vertelde dat we gingen trouwen en waar. Niks bijzonders van gemaakt. Bedankje moeten we nog over nadenken.

Dit weekend hebben we vooral online wat gezocht en inspiratie opgedaan wat betreft kleuren en thema etc.
Zonnebloempje85 schreef:
15-01-2018 07:51
Bedankjes ceremoniemeester en getuigen hebben we nog niet echt over nagedacht. Wel een ander vraagje hierover. Hebben jullie op een speciale manier gevraagd of ze getuigen / ceremoniemeester willen zijn?
Wij hebben het niet op een speciale manier gevraagd. De ceremoniemeesters tijdens een borrel en de getuigen ook tussendoor.

Willen jullie er wat speciaals mee doen? Heb wel hele leuke manieren op internet voorbij zien komen
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Ik ben 'officieel' nog niet gevraagd maar we hebben het er de laatste tijd wel veel over gehad. Nu vraag ik me af, ik hoor hier over x aantal mensen die jullie uitnodigingen. Hoe staan jullie erin? Nodigen jullie bijvoorbeeld de hele familie uit of alleen waar er goed contact mee is? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is maar ben nieuwsgierig hoe jullie erover denken?

Dank jullie wel alvast :)
mommy2014 schreef:
15-01-2018 15:39
Nu vraag ik me af, ik hoor hier over x aantal mensen die jullie uitnodigingen. Hoe staan jullie erin? Nodigen jullie bijvoorbeeld de hele familie uit of alleen waar er goed contact mee is? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is maar ben nieuwsgierig hoe jullie erover denken?

Wij nodigen het grootste deel van de familie uit.
De meesten van mijn kant zijn ook daggasten. Een aantal ook niet.
Vriend wil alleen zijn oma erbij als daggast (los van ouders en broer).
De familie die als daggast wordt uitgenodigd hebben we goed contact mee.

Waar we weinig contact mee hebben wordt alleen voor het feest uitgenodigd en waar geen contact mee is wordt niet uitgenodigd.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
mommy2014 schreef:
Ik ben 'officieel' nog niet gevraagd maar we hebben het er de laatste tijd wel veel over gehad. Nu vraag ik me af, ik hoor hier over x aantal mensen die jullie uitnodigingen. Hoe staan jullie erin? Nodigen jullie bijvoorbeeld de hele familie uit of alleen waar er goed contact mee is? Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk is maar ben nieuwsgierig hoe jullie erover denken?

Ik nodig alleen de mensen uit die wij spreken. Dus niet de hele familie met alle ooms/tantes en neven/nichten maar de familie die we ook daadwerkelijk nog zien/spreken. Mijn vriend is niet Nederlands en bij hem is het NOT DONE om niet de hele familie uit te nodigen, dus hij nodigt wel iedereen uit. Wij hebben niet super veel vrienden en de vrienden die we hebben spreken we allemaal regelmatig, dus die nodigen we allemaal uit. We nodigen iedereen uit voor de gehele dag, geen verschil tussen dag- en avondgasten.

@ zonnebloempje Wij hebben het gewoon gevraagd, niks bijzonders.
Bailey26 schreef:
15-01-2018 10:03
Wij hebben het niet op een speciale manier gevraagd. De ceremoniemeesters tijdens een borrel en de getuigen ook tussendoor.

Willen jullie er wat speciaals mee doen? Heb wel hele leuke manieren op internet voorbij zien komen
Voor twee van de getuigen (goede vriend en vriendin van ons) hebben we het op een etiket op een wijnfles laten drukken met een foto, en die op tafel gezet toen we samen gingen eten. Was erg leuk :) en je kan gelijk proosten!
Andere getuigen zijn broer en zus en die gewoon persoonlijk gevraagd.
Hallo allemaal, zou ik hier ook bij mogen? Ik trouw in juni 2018 lijkt me leuk om dit delen met alle andere dames 27, ik trouw in Utrecht
anoniem_652b7eb6824f7 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 02:35
Reden: Toevoeging
9.60% gewijzigd
mommy2014 schreef:

Gastenlijst was voor ons heel lastig, denk dat iedereen dat wel heeft. Wij hebben er voor gekozen om geen mensen uit te gaan nodigen uit beleefdheid, die we toch nooit zien en spreken, ook ivm budget, het is allemaal al duur genoeg :-D

Daggasten hebben wij voor gekozen alleen directe familie en vrienden, en de rest op de avond
anoniem_652b7eb6824f7 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 02:36
Reden: Toevoeging
6.15% gewijzigd
Ik zal trouwens ook voor de leuk even wat info geven over onze dag.

Wij trouwen op een snoezig landhuis, niet al te groot maar desalniettemin prachtig. Hier doen wij alles. Behalve de kerkdienst, wij hebben een kerk afgehuurd op loopafstand van de locatie, leek ons ideaal.

Diner is een sharing diner, 8 of 9 keuzes per gang dus voor ieder wat wils.

S avonds een gezellig feest.
Wij hebben gekozen voor een trouwkoets met 2 paarden, echt een meisjesdroom haha.

Fotograaf is toevallig een oud collega van mij die echt prachtige bruidsfotos kan maken en ook goed te betalen. Hier wilde wij absoluut niet op bezuinigen.

Dj ook niet te gek en te duur. Trouwringen zijn prachtig en zaten onder ons budget.

Voor iedereen die nog trouwringen uit moet zoeken: trouwringenvoordeel hebben wij ze gekocht en uitermate tevreden en ook wat goedkoper dan een juwelier.

Natuurlijk een prachtige jurk uitgezocht.
Bedankjes heb ik gewoon via Internet besteld heel goedkoop , je moet er even een middag je doosjes voor vouwen maar dan heb je alsnog iets heel leuks.

Uitnodigingen zijn al gedrukt, ook prachtig geworden.

Bruidstaart en bruidsboeket moeten wij nog doen.

Als klap op de vuurpijl hebben wij een prachtige huwelijksreis geboekt naar Italië, aan de amalfikust.

Alles bij elkaar was het zo'n 12000 euro....

Ik ben ook blij dat wij ruim een jaar van tevoren naar van alles hebben gekeken zodat wij eventueel nog dingen aan konden passen. Echt geen spijt van gehad!
Lauren-89 schreef:
14-01-2018 21:36
Hoi! Nieuw op dit forum! Ik heb vorige week mijn vriend ten huwelijk gevraagd op onze reis ;-) Rollen een keer omgedraaid haha! Inmiddels al druk bezig met het plannen van de bruiloft. Wij willen heel graag met oud en nieuw trouwen, op 31 december 2018 maar hebben veel moeite met het vinden van een trouwlocatie. Tot nu toe is alles gesloten die dag. We hadden ook wel verwacht dat het moeilijk zou worden maar hebben toch nog een klein beetje hoop dat we een locatie vinden die wel open is. Hebben jullie nog ideeën? Liefst omgeving Groningen (waar ik vandaan kom) of omgeving Gouda (waar mijn vriend vandaan komt).
Als je op Google intypt toptrouwlocatiedag dan zie je een hele lijst locaties uit alle regio's in Nederland, dan kan je daar op bepaalde dagen naartoe gaan of in ieder geval zien wat er allemaal is, zodat je daar eens na kan vragen of die datum kan op die locaties
Als het goed is, is het schema weer helemaal bijgewerkt, anders hoor ik het graag.
Inhoudelijk reageren komt nog ;)
Sunshine1992 schreef:
15-01-2018 09:47
Spasz wat leuk al tegen je jurk aangelopen. Was bij mij ook zo, alleen oriënteren en ineens was daar DE jurk.
Ik had eigenlijk dé jurk in mijn gedachten en wou hem laten maken door een naaister. Ons mama wou toch eens gaan passen en uiteraard ... eerste winkel, eerste jurk en dat is hem geworden :lol:

Wij nodigen enkel familie uit waar we iets aan hebben of waar we mee praten, de 'stille' familie ... tja sorry, die zijn al op mijn eerste huwelijk geweest :p nu kies ik enkel wie WIJ willen uitnodigen ;)
Wat een hoop reacties en berichten! Heel leuk om te lezen.

De offerte van de locatie is nog niet binnen. Gebeld, maar ze waren er niet vandaag, morgen wel dus dan maar bellen.
Het aantal gasten is minder dan we dachten (we hebben veel te hoog in gezet.). 45 daggasten en 125-150 avondgasten (incl. daggasten).
Wij kiezen ook de mensen die we spreken. Naar de kerkdienst mogen ook mensen uit de kerk komen die dit leuk vinden en het graag willen mee maken. Prima joh.

Over de muziek hebben we nog niet echt nagedacht. Hoeft ook nog niet.

Iren12 hoe laat trouwen jullie in de kerk? Wij rond 19:00 uur.

Hopelijk krijgen we morgen de offerte vd locatie. Dan kunnen we ook concreet verder. Lang leven het budget :hyper:

Getuigen wil ik persoonlijk vragen. Ceremoniemeester ook > ziet die persoon het ook zitten op de dag zelf is de grootste vraag :-$

Jullie zijn goed bezig! Bedankt voor de tips en aandachtspunten.
Trouwen is gewoon stom. Nouja, tenzij je van plan bent minder te gaan werken en/of te stoppen met werken. Dan is een huwelijk wel handig voor jou als inkomensverzekering. Weet die ander veel wat de juridische consequenties van trouwen zijn :-D
Amant schreef:
16-01-2018 19:52
Trouwen is gewoon stom. Nouja, tenzij je van plan bent minder te gaan werken en/of te stoppen met werken. Dan is een huwelijk wel handig voor jou als inkomensverzekering. Weet die ander veel wat de juridische consequenties van trouwen zijn :-D
Ha ben je er weer.
Minder of stoppen met werken is inderdaad mijn doel als ik getrouwd ben.
Stel je voor dat man er van door gaat terwijl ik gewoon nog steeds dezelfde uren werk als nu (sorry kan niet zeggen dat ik fulltime werk).
Kan ik man dalijk gaan dokken.
Bedankt voor de tip!
Bailey26 schreef:
16-01-2018 20:26
Ha ben je er weer.
Minder of stoppen met werken is inderdaad mijn doel als ik getrouwd ben.
Stel je voor dat man er van door gaat terwijl ik gewoon nog steeds dezelfde uren werk als nu (sorry kan niet zeggen dat ik fulltime werk).
Kan ik man dalijk gaan dokken.
Bedankt voor de tip!
Er vandoor gaan is echt iets anders dan minder gaan werken. Dat weet je zelf ook wel, maar je verwart wraak nemen voor het verbreken van de liefdesrelatie met dokken voor een echtgenote die niet of amper wil werken.

Geeft niks; er zijn nog steeds genoeg mannen die denken dat ze door een huwelijk hun neukertje aan zich kunnen binden, net zoals er genoeg vrouwen zijn die bij het verbreken van de relatie blij zijn dat ze in ieder geval getrouwd zijn, zodat ze hun ex financieel in de tang hebben met hun eigen niet-werken als motivatie.

Trouwen is echt zo ongelofelijk absurd voor paupers. Neem het niet van mij aan hoor; zoek bij het CBS maar eens naar cijfers. Bij de jaren ‘80 campagnes van de overheid is men naast ‘een slimme meid is op haar toekomst voorbereid’ vergeten te vermelden dat ‘een slimme man nooit trouwt’.

Vanwege de wet, enzo.

Maar gefeliciteerd, trouwens! Jij wint!
We weten het nu wel Amant!
Doei! :byee:
Ladenkastje schreef:
16-01-2018 20:52
We weten het nu wel Amant!
Doei! :byee:
Het is uiteraard veel makkelijker om mij te diskwalificeren dan de cijfers van het CBS (die TO en de haren niet in haar topic vermeldt). Wat jij wilt hoor. Zullen we dan meteen afspreken dat je hier niet komt janken wanneer je één van de 60% blijkt te zijn?

Ik schrik er gewoon van dat volwassen, intelligente vrouwen in 2018 nog verheugd zijn over het feit dat ze gaan trouwen. In welke wereld leef je dan, vraag ik me af.
Leuk dat er al zoveel vrouwen meeschrijven hier! Gezellig.

@ninneketje leuk dat je zomaar spontaan je jurk hebt gevonden. Had ik ook. Alleen maar goed. Kan je ook niet twijfelen haha.

@ladenkastje ik ben benieuwd naar de offerte, hoop dat het meevalt. Jullie hebben best veel gasten in de avond zeg! Zal een leuk feest gaan worden!

Wij gaan vrijdag het pak van mijn vriend bekijken. Is op maat gemaakt dus nu ff passen. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het geworden is. Ook kreeg ik vorige week een mail van onze Babs. Leuk om eindelijk te weten wie ons gaat trouwen. We konden 3 voorkeuren opgeven maar wisten dus niet welke van die 3 het zou worden. We zijn dus alweer wat stapjes verder.
Leuk alle reacties! Dank je wel daarvoor. Wordt inderdaad nog even goed over nadenken hoe wij dat gaan doen :) Blijf ondertussen wel meelezen :)
Ladekastje wij trouwen ook om 19:00 uur, wat toevallig haha!
Wij hebben ongeveer 25 daggasten en zo'n 75 avondgasten, wij moesten per persoon een bedrag betalen dus vandaar een beetje beperken.
Jullie hebben wel een hoop avondgasten zeg! Gezellig! Ik hoop voor jullie dat de offerte van de mee valt, als dat niet zo is, hopelijk heb je dan.nog ruimte om wat anders te bedenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven