Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welcome back Kokoro!
Wat naar van je moeder en alle andere ellende! Hopelijk geeft het nieuwe huis wat rust en kun je je dan focussen op leukere dingen (zoals de bruiloft ;-) )

Wij hebben dit weekend trouwens toch besloten om voor het stadskantoor te gaan. We gaan het burgerlijk huwelijk echt beschouwen als een administratief ding. Als het lukt pakken we een gratis moment in de week voorafgaand aan de bruiloft, zo niet dan wordt het 150,-, nog steeds prima.
Welkom alle nieuwe aanstaande bruiden! Onwijs leuk om te zien dat dit topic wat meer gaat leven naarmate 2020 dichterbij komt. Misschien is het een idee de titel t.z.t. te veranderen naar 2020/2021, zoals het vorige huwelijk topic.

@Petal89, wat leuk! Een buitenlandse bruiloft, maar dan in Nederland! Wel fijn dat je vanuit UK vrij makkelijk heen en weer kunt hoppen om even te kijken bij locaties e.d. Bridesmaids lijkt mij verschrikkelijk om te hebben. Ik ben voor de lol lid geworden van een bruiden facebook waar veel Engelsen en Amerikanen zitten. Het is om te gieren wat daar voorbij komt aan ellende met bridesmaids: Jurken, make-up, maar ook hele rants over dat de MOH niet goed genoeg haar best doet of bridesmaids die een hekel aan elkaar hebben of expres een kleur jurk kiezen die 1 iemand niet staat, etc.

@ AnAppleaDay
Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over een kleurenthema. Wij trouwen, als het goed is, grotendeels op het strand. Ik ga denk ik zelf voor poederroze bloemen, indien ik ze kan vinden. Ik vind jouw gele thema idee echt práchtig, maar inderdaad lastig met vloekende kleuren. Moet het accent overal in voorkomen? Of zou je ook kunnen kiezen voor witte en blauwe bloemen/kleuren en dan alleen in jouw boeket, wat geel toevoegen, maar dan minimaal? Een geel lintje in je boeket bijv. En GEFELICITEERD met je jurk! Ik ben ook heel benieuwd, mocht je hem nog willen delen :) . Qua haar en makeup: alles waar bruids- voor staat is belachelijk duur. Ik heb moeilijk haar en zal dat zelf doen. Mijn make-up wordt gedaan door een familielid.

@Tiramisuusje,
Wat leuk dat jullie vriend de ceremonie gaat doen. Ik ben zelf groot fan van BABS die het bruidspaar echt goed kennen. Heb meerdere huwelijken meegemaakt waarin de achternaam verkeerd werd uitgesproken e.d. Denk bijvoorbeeld aan bruidpaar Boevier wat uitgesproken werd als Bouvièr. De héle ceremonie lang... En niemand verbeterde hem want hij kende de moeder van de bruid vaagjes... Wat gaaf, een boom planten. Komt deze nog op een speciale plek? Heb je een bepaald type boom op het oog? Ik vind dit trouwens een heel nette tekst om aan te geven dat geld gewenst is: ‘ jullie aanwezigheid is ons cadeau, wij hoeven geen verdere cadeaus, maar wil je per de iets geven dan wordt een bijdrage aan onze vakantie erg gewaardeerd’ . 35 Uur reistijd is trouwens wel echt pittig zeg. Wat fijn dat je gasten wel gewoon komen :) . Wat betreft je vrienden uitnodigen snap ik je goed. Wij vragen ook veel van onze gasten (vliegreis 10u + verblijf e.d.) en hebben hem daarom heel vrijblijvend ingeschoten. De meesten maken er een hele vakantie van. Onwijs leuk trouwens dat jij en je man eigen vows doen. Ik heb best wat inspiratie gevonden op pinterest. Misschien kun je daar eens kijken? Heel irritant trouwens, van schoonmoeder die haar vrienden er probeert door te drukken. Is dat niet super kortdag ook? Inmiddels trouw je al over een paar weekjes..

@Bride2be123 Welkom! En gefeliciteerd! Nu dus zelf de bruid :) ! Ik heb wel direct een vraag, als het mag :) . Een familielid doet mijn makeup. Hij is heel bedreven in het opmaken van missen en bruiden, met 1 kleine kanttekening; vaak wel een tikkie zwaar. Dat hoort bij de lokale gebruiken, maar ik heb liever wat natuurlijkers. Ik heb een kleurtje (halfbloed), donkerbruine krullen en donkerbruine amandelvormige ogen. Wat zou jij adviseren? Ik dacht zelf aan een nude lippenstift, eyeliner, een goede mascara (en wimperlift van tevoren) en een gouden accent op mijn ogen.

@Chattenoir Ik zou zelf 30 minuten eigenlijk wel max vinden. In de nette kledij in een auto zit niet altijd even lekker. Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk!

@Hilo, wat leuk dat jij ook nog steeds hier schrijft! A.d.h.v. je trouwlocatie herken ik je :) . Hoe ervaar jij het voorbereiden op afstand? Ik merk zelf dat ik af en toe de noodzaak wat minder voel, ofzo. Als je dichterbij trouwt regel je dingetjes toch sneller/makkelijker en dus ook vaker.

@ Saxje; Grote keuzes! Maar ook heel mooie en bijzondere dingen. Ik sluit me aan bij de rest, trouwen kan altijd nog. En dan heb je mooi lang genoeg de tijd om te sparen en het precies te plannen zoals je wilt :) .

Hebben jullie (al) dingen besteld op Alie expres oid? Ik zit zelf te denken om alvast een sluier aan te schaffen. Heb er goede verhalen over gehoord. Verder wilde ik mogelijk ook daar nepbloemen voor mijn boeket bestellen. Nep is een veilige keuze i.v.m. de hitte. Verder hebben wij het nummer voor de 1e dans uitgezocht. Het wordt Bachata B-) . Prince Royce- Stand by me (niet quoten). Ik luister hem nu af en toe al en dans dan de kamer door, al fantaserend dat ik met mijn voeten in het witte zand en de zachte zeebries sta. Dat strand is wel een dingetje trouwens.. Sommige mensen van de familie daar zijn nogal makkelijk met het meenemen van vrienden naar een bruiloft. Wij overwegen dus zelfs om bandje/speciale corsages voor alle gasten aan te schaffen :facepalm: . Op het strand kan namelijk iedere malloot zo aanschuiven om de bar leeg te drinken :| .

Onze dagindeling (voor wie geïnteresseerd is)
11.00u Trouwen bij het gemeentehuis
12.30u Uitgebreide lunch + speeches
14.30u Foto's met iedereen, rustmoment gasten ( i.v.m. hitte van de locatie) + foto's bruidspaar + opfrissen bruidspaar
18:00u Ceremonie strand
19:00u "Receptie" met lokale snacks en achtergrond muziek
20:30u Feest
01:00u Eind. Mogelijk eerder, afhankelijk van de vergunning.
Ik koop nog niks bij Ali, ik vind de kwaliteit vaak heel slecht.
Misschien dat ik voor bedankjes of ballonnen/lampionnen nog wel wat koop maar qua outfit etc durf ik het niet aan.

En een bachata! Als ik daar mee aankom bij mijn vriend dan rent hij heel hard weg denk ik, hij heeft niet zo’n soepele heupen.

Wij willen denk ik voor een wals gaan en aangezien onze band voornamelijk classic rock speelt denken we aan I don’t want to miss a thing (Aerosmith) maar is wel wat afgezaagd. Wel mooi en het aantal 3/4 maats liedjes in dit genre is dungezaaid.
Onze kerk is eindelijk vastgelegd :cheer:

Weer een vinkje op de lijst!

Tiramisuutje, het komt wel heel dichtbij voor jou of niet?
Joepie Apple! Steeds meer geregeld!

Hier vandaag de jurk gescoord :yes: ! Hij is echt prachtig. Zo frustrerend dat je het niemand kan laten zien!
[quote=Kokoro post_id=30653259 time=1574460846 user_id=390311]
Joepie Apple! Steeds meer geregeld!

Hier vandaag de jurk gescoord :yes: ! Hij is echt prachtig. Zo frustrerend dat je het niemand kan laten zien!
[/quote

Jeeej! Was het wat je had verwacht?

Als je wilt mag je me een pb sturen ;-) heb ik toen met mijn jurk ook bij wat mensen hier gedaan. Was leuk om het aan mensen te laten zien die je toch niet kennen. :proud:

Maar als je dat niet wil snap ik het ook.
Deels wat ik had verwacht en deels een beetje anders. Ik stuur je een pb! Leuk ^^
Ok... dit ga ik even vanaf de pc doen. Ik dacht ik post em op fb privé en dan heb ik een link. Ondanks super zorgvuldig is ie toch NIET privé gegaan en heeft mijn jurk met mij erin 3 seconden online gestaan. Aaaargh ZO DOM. Gelukkig geen likes ofzo maar men... wat voelt dit Kut. Met een hoofdletter.
Onee! Al is de kans dat iemand het heeft gezien echt 0.1%, ik snap dat je het heel naar vindt!
Was het echt maar 3 seconden? Dan heeft vast niemand het gezien joh!!
Snap echter wel dat je baalt ...

Je mag mij ook een pb doen hoor, leuk :-D
Ja, gelukkig echt niet langer dan dat. Maar pfoeh, zo'n schrik. Jullie hebben beiden PB :) .
Ik heb m gezien! En gereageerd :-)
PB terug!
Wij hadden vand de week onze eerste proefles voor de openingsdans.
Ze was ons steeds aan het pushen om meerdere liedjes en meerdere dansen te doen (zo'n medley idee) en dat zou dan 15-20 lessen kosten. En dan chagrijnig worden als we niet meteen willen tekenen.
Ben blij dat we niet getekend hebben want achteraf na nog wat nadenken zouden we daar echt niet blij van worden. Laat staan van wat het kost.

Nu maar gewoon eens navragen bij de dansschool om de hoek.
Wat is het rustig hier.
Tiramisuutje, volgens mij was vorige week jouw bruiloft bedenk ik me net! Hopelijk heb je een mooie dag gehad en ik hoop dat je binnenkort een keer laat weten hoe alles is gegaan :-)
Hallo!

Ik meld mij ook als bride to be in 2020! Mijn vriendin en ik zijn officieel nog niet verloofd maar we zijn al flink met de planning bezig. We zijn onze verlovingsringen aan het regelen en hebben een romantische wijze bedacht waarop we elkaar ten huwelijk gaan vragen binnenkort <3

Het hele ceremonie gebeuren vinden wij beide wat ongemakkelijk en onze bruiloft willen we anders indelen. We gaan op een maandagochtend gratis trouwen en geven het weekend ervoor of erna een huwelijksfeest. Daarin willen we allebei een speech houden en vragen of onze naasten ook iets zouden willen zeggen. Dat lijkt ons heerlijk informeel en leuk. Daarna gaan we gewoon direct over op een leuk dansfeest.

We hebben dus al een beetje in ons hoofd hoe we het willen maar waar je moet beginnen!? Geen idee! Mijn pinterest staat al helemaal vol met inspiratie. Een Christmaswedding lijkt mij geweldig, ik ben gek op kerst. Mijn vriendin vindt een herfswedding heel mooi dus we zijn er nog niet helemaal uit!
2020 duurt nog lang. Ik ga ook trouwen in 2020, 2 weken geleden ben ik gevraagd. Maar aangezien we mikken op na de zomer als trouwdatum, zijn we nog niet echt bezig met de invulling.

Ik heb al wel door dit topic zitten snuffelen om te zien waar men zoal mee bezig is voor een bruiloft. Ik begin bij 0 namelijk, ik ben niet zo’n meisje dat haar bruiloft op haar 12e al had uitgestippeld. ;)
2020 duurt nog exact 11 dagen, dat noem ik niet lang :hyper:
Vergis je niet in hoeveel tijd sommige dingen kosten. Als je een klassieke trouwjurk wil, wordt aangeraden om die 8 maanden van tevoren te kopen ivm levertijd. En het zou ook kunnen dat je favoriete locatie al vol zit.
Niet als doemdenkerij, maar om even een beeld te schetsen waarom iedereen er zo lang van tevoren mee bezig is.

Ik had helemaal gemist dat ik pb had met de jurk van kokoro :cry: stomme viva geeft ook helemaal geen notificatie (getalletje bij mijn inbox veranderde niet). Helaas doen de links van de foto's het niet meer.
Zanahoria schreef:
21-12-2019 18:58
2020 duurt nog exact 11 dagen, dat noem ik niet lang :hyper:
Ha, ja als je het zo bekijkt. :biggrin:
Vergis je niet in hoeveel tijd sommige dingen kosten. Als je een klassieke trouwjurk wil, wordt aangeraden om die 8 maanden van tevoren te kopen ivm levertijd. En het zou ook kunnen dat je favoriete locatie al vol zit.
Niet als doemdenkerij, maar om even een beeld te schetsen waarom iedereen er zo lang van tevoren mee bezig is.
Ik heb echt geen flauw idee hiervan. Met kerst en met oud en nieuw gaan we het vrienden en familie vertellen. Dan zullen alle tips en ins en outs wel over me heen komen.
Het maakt qua locatie natuurlijk wel uit als je echt in de herfst gaat trouwen. Dat is een minder populaire tijd.
Wij trouwen in het voorjaar en toen wij van de zomer locaties aan het bekijken waren hadden de meesten nog maar 1 of 2 weekenden vrij in mei/juni.
Nu is het bij ons uiteindelijk een doordeweekse dag geworden ivm kosten maar het was dus gewoon 9 maanden van tevoren al best vol. En mijn jurk heb ik in september gekocht, had uiteindelijk ook wel 2 maanden later gekund...

Ik merk zelf dat het goed is om sommige dingen (locatie/datum/jurk/save the date) echt wel ruim van tevoren te regelen (dus gauw mee beginnen!).
Daarna kun je rust nemen want andere dingen hebben minder haast. Wij proberen nu elk weekend iets (kleins) te oriënteren/regelen maar hebben ook de ruimte om sommige weekenden over te slaan.
Nou we zijn begonnen hoor, met het regelen van een locatie. Wat een verschil in aanpak. De ene locatie denkt mee, heeft goeie adviezen e.d. en de andere locatie kan alleen maar via 1 vast stramien werken en anders niet.

".. maar kunnen we dan niet de ceremonie doen in die andere zaal, waar wel iedereen in kan?" "Nee, want dat is de feestzaal en niet de trouwzaal." "Ja, dat maakt niet uit want we willen na de krabbel meteen feest." "Nee, dat kan niet. We bouwen niet om" "Ja, maar dat hoeft niet, we hoeven geen 100 stoelen voor ie..." "Nee, dat kan niet."

Wonderlijk. ¯\_(ツ)_/¯
Kindrebel, nou dan zou ik het wel weten hoor, met zo’n lokatie zou ik niet graag werken. Die zou voor mij afvallen.
AnAppleADay schreef:
19-12-2019 21:34
Wat is het rustig hier.
Tiramisuutje, volgens mij was vorige week jouw bruiloft bedenk ik me net! Hopelijk heb je een mooie dag gehad en ik hoop dat je binnenkort een keer laat weten hoe alles is gegaan :-)
Jaaa! Wat goed dat je het onthouden hebt!
Het weer was verschrikkelijk, maar uiteindelijk viel alles perfect op zijn plaats. Het regende pijpenstelen en de dag vantevoren hebben we nog allemaal extra grote party tenten gehuurd. En uiteindelijk begon het op het moment van de ceremonie keihard te donderen en bliksemen. Ik vond het eigenlijk wel heel erg mooi zo.

Ik heb heel veel positiefs gehoord over de ceremonie. Dat vond ik erg mooi, want die had ik zelf verzonnen met allemaal natuur elementen er in verwerkt. We hebben het water van onze geboorte rivieren gemengd en daarmee onze huwelijksboom bewaterd.
De kinderen vonden het ook geweldig al was mijn peuter hardstikke ziek en de baby nog al van slag van al die drukte.
Mijn peuter heeft het nu al over de volgende keer dat ze gaat trouwen, dus ik denk dat die het niet helemaal begrepen heeft 😂.

Eten, taart en bloemen waren boven verwachting heel erg mooi en lekker. Ik vond alles echt geweldig. En de speeches waren ook heel erg hartverwarmend. Zoveel mooie dingen die iedereen over ons en elkaar zei ❤️.

Schoonouders hadden nog even een zeik dingetje in de week van de bruiloft, maar dat vertel ik wel in een andere post. Daar wil ik mijn blijheid niet door laten beïnvloeden.
Schoonouder relaas voor de geïnteresseerden.

Wij hadden onze bruiloft zelf betaald, en door ons beperkte budget hebben we de bruiloft klein gehouden en in onze eigen tuin gedaan. Man had graag al zijn neven en nichten uit willen nodigen en ik had ook veel vrienden die ik erbij had willen hebben, maar we waren er ok mee dat we daar gewoon geen geld voor hadden.
Schoonouders hebben zich de hele tijd overal mee zitten bemoeien omdat ons huis niet mooi genoeg was, de tuin te rommelig, hun vrienden op de gastenlijst moesten, enzovoort, enzovoort.
Nu uiteindelijk in de week van de bruiloft hebben schoonouders aan mijn man verteld dat ze vanaf nu aan hun andere kinderen iedereen een flinke som geld gaan geven voor hun bruiloften, omdat ze niet nog eens zo’n gênante vertoning willen als die van ons. Ze vinden dat ze ons dat geld ook hadden moeten bijdragen, zodat wij een mooie grootse bruiloft (in hun ogen natuurlijk) hadden kunnen hebben. Dus nu krijgen wij het geld alsnog achteraf.
Man is pissig. Hij had graag een grote bruiloft gewild, en zijn broers kunnen zich dat nu wel veroorloven terwijl wij dat niet konden. Ik vind het vooral stom. Stom dat ze zich overal al mee bemoeiden, overal commentaar op hadden. Ik was prima blij met onze kleinschalige budget bruiloft, maar dit voelt toch een beetje wrang als een trap na. Ik zie het maar als een win-winsituatie, wij krijgen nu als of het geld, kunnen het uitgeven aan wat wij willen, in plaats van aan een bruiloft zoals de schoonouders vinden dat het hoort. Ik heb nog even overwogen het geld te weigeren, maar denk dat dat nog meer gezeik met zich mee zal brengen.
Pfff jeetje Tiramisuusje, wat onwijs jammer dat ze zich zo opstellen. Het klinkt helemaal niet als genante vertoning maar als liefdevol, kleinschalig feest. Ik zou zeggen; steek het geld lekker in jullie zak en doe er wat moois mee! En, uiteraard: Van harte gefeliciteerd!!

@Alle nieuwe bruiden: Welkom :hello: !

Dit jaar gaan we trouwen dames! Het is (bijna) zo ver! Van mijn 2 jaar wachten zijn er nog maar 9 maanden en een beetje over. Heel onwerkelijk. Bijna niks is nog geregeld behalve mijn jurk :facepalm: en ik begin er toch een beetje stress van te krijgen. Het is even wachten op de wereldweken en dan weten we hopelijk 1 februari hoeveel gasten we werkelijk kunnen verwachten. Dat gaat een hoop schelen want dan kan er geboekt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven