Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
zondag 26 april 2020 om 08:31
Als ik mezelf als gast indenk ben ik altijd wel benieuwd naar de jurk maar die heb je dan tegen die tijd toch al gezien op foto’s (als je er voor kiest om het te splitsen). Dus dan zou het me eerlijk gezegd niet heel veel meer boeien om hem ook nog ‘live’ te kunnen zien.ringaroundtherosie schreef: ↑25-04-2020 09:34Zo bedoel ik het niet, het lijkt me voor mezelf veel gedoe om mijn trouwjurk een half uur aan te hebben en dan weer uit omdat de openingsdans er niet in kan. En om hem dan helemaal niet aan te trekken is ook zonde omdat er wel mensen naar uitkijken om hem te zien.
maandag 27 april 2020 om 16:39
Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Ik ben wel van plan om, in geval van splitsing, de jurk 2x te dragen.AnAppleADay schreef: ↑26-04-2020 08:31Als ik mezelf als gast indenk ben ik altijd wel benieuwd naar de jurk maar die heb je dan tegen die tijd toch al gezien op foto’s (als je er voor kiest om het te splitsen). Dus dan zou het me eerlijk gezegd niet heel veel meer boeien om hem ook nog ‘live’ te kunnen zien.
maandag 27 april 2020 om 16:43
Ik wil heel even klagen hier... Vrijwel IEDEREEN die in september van plan is/was te komen, begint bij een gesprek over of wij denken dat het nog doorgaat. Ik snap het wel en waardeer ook de interesse, maar niemand snapt dat we (door iedereen 1x) worden bestookt met deze vragen.
Ik zou echt willen roepen: lieve mensen, onwijs gewaardeerde gasten, wij weten het óók nog niet. Het is echt extreem moeilijk om positief te blijven als elke dag weer opnieuw iemand vraagt hoe en wat. Als we het nu al gecanceld hadden, zouden we het je direct laten weten. Absoluut. Beloofd.
Zucht, ok. En weer door.
Ik zou echt willen roepen: lieve mensen, onwijs gewaardeerde gasten, wij weten het óók nog niet. Het is echt extreem moeilijk om positief te blijven als elke dag weer opnieuw iemand vraagt hoe en wat. Als we het nu al gecanceld hadden, zouden we het je direct laten weten. Absoluut. Beloofd.
Zucht, ok. En weer door.
maandag 27 april 2020 om 19:41
Wat irritant kokoro. Idd weten wij niet meer dan hun! Ik probeer nog positief te blijven maar ik lees overal dat mensen het nu al verplaatsen voor september en oktober naar volgend jaar. Ik wil gewoon hoop houden en gaan pas weer ongeveer 1,5 maand ervoor verplaatsen als het nodig is. Dat zal begin augustus zijn. Binnenkort maar even naar de winkel voor onze trouwringen. En moeten nog een pak voor mijn vriend en onze zoons.
Wilde eerst allemaal hetzelfde maar heb nu bij amorkinderbruidskleding mooie pakken gezien voor onze zoons. Die misschien maar eens bestellen en dan kan hij daarbij een pak zoeken.
Wilde eerst allemaal hetzelfde maar heb nu bij amorkinderbruidskleding mooie pakken gezien voor onze zoons. Die misschien maar eens bestellen en dan kan hij daarbij een pak zoeken.
maandag 27 april 2020 om 19:49
Ik snap dat het irritant is Kokoro, maar is het ook niet gewoon een realiteit waar je niet mee geconfronteerd wil worden? Jouw gasten zijn waarschijnlijk al een stapje verder en houden er rekening mee dat het niet doorgaat zoals gepland. Ik denk dat zij zelf ook wel snappen dat de vraag of je huwelijk doorgaat niet door jou maar door het RIVM wordt beantwoord.
Je gasten leven met je mee en willen gewoon weten hoe de vlag er bij hangt bij jou.
edit: Maar voor mij is het makkelijk praten want ik ben zelf al door de teleurstelling heen, tranen gelaten, de handoek in de ring gegooid en weer opgepakt en nu druk met plannen maken voor een alternatief scenario. Ik heb er weer helemaal zin in.
Je gasten leven met je mee en willen gewoon weten hoe de vlag er bij hangt bij jou.
edit: Maar voor mij is het makkelijk praten want ik ben zelf al door de teleurstelling heen, tranen gelaten, de handoek in de ring gegooid en weer opgepakt en nu druk met plannen maken voor een alternatief scenario. Ik heb er weer helemaal zin in.
maandag 27 april 2020 om 20:47
Fijn dat je weer teruggeveerd bent kindrebel!
Zomerwarmte, omdat ik die vraag ook vaker kreeg dan me lief was heb ik er pro actief een bericht over de situatie en het vooruitzicht gestuurd in groepsapps of op social media. 1 berichtje, paar antwoorden en lieve woorden gehad en daarna weer door zonder steeds dezelfde vraag. Is dat niet iets?
Zomerwarmte, omdat ik die vraag ook vaker kreeg dan me lief was heb ik er pro actief een bericht over de situatie en het vooruitzicht gestuurd in groepsapps of op social media. 1 berichtje, paar antwoorden en lieve woorden gehad en daarna weer door zonder steeds dezelfde vraag. Is dat niet iets?
woensdag 29 april 2020 om 15:27
Ik merk dat mijn gasten nu een stuk relaxter zijn. We hadden nog maar een paar aanmeldingen van de 100 gasten. En nu, nadat wij iedereen de change the date kaart hebben gestuurd, zitten we al over de helft. Ze zeggen ook allemaal, we blijven positief, hebben het in de agenda gezet en horen in juli of augustus wel meer als het nodig is. Maar voor nu zijn we er bij.
Hoe gaat het met je vader apple?
Helaas gaat het met mijn moeder niet goed, ze komt er dit keer niet echt overheen. Blijft moe, geen energie, veel hoesten en overgeven, echt verzwakt. Morgen ga ik naar ze toe om mijn vader te helpen met de eerste spullen te verhuizen naar hun camper zodat hij ze vrijdag bij hun vakantiehuis weer kan uitladen. Hopelijk doet dat mijn moeder goed (mijn moeder wil zooo graag uit dit huis weg, heeft er nu echt geen goede herinnering meer aan). 1 mei mogen ze er in. Zaterdag is ze jarig, en heb net mijn tante gesproken. Al mijn tantes (haar zussen) willen heel graag mijn moeders verjaardag toch soort van vieren, dus ze willen graag een drive by organiseren. Morgen maar even met mijn vader bespreken. Nu hopen dat mijn moeder weer aansterkt.
Hoe gaat het met je vader apple?
Helaas gaat het met mijn moeder niet goed, ze komt er dit keer niet echt overheen. Blijft moe, geen energie, veel hoesten en overgeven, echt verzwakt. Morgen ga ik naar ze toe om mijn vader te helpen met de eerste spullen te verhuizen naar hun camper zodat hij ze vrijdag bij hun vakantiehuis weer kan uitladen. Hopelijk doet dat mijn moeder goed (mijn moeder wil zooo graag uit dit huis weg, heeft er nu echt geen goede herinnering meer aan). 1 mei mogen ze er in. Zaterdag is ze jarig, en heb net mijn tante gesproken. Al mijn tantes (haar zussen) willen heel graag mijn moeders verjaardag toch soort van vieren, dus ze willen graag een drive by organiseren. Morgen maar even met mijn vader bespreken. Nu hopen dat mijn moeder weer aansterkt.
woensdag 29 april 2020 om 15:30
Ohh Zomerwarmte, wat naar allemaal met je moeder!
Ik snap dat je niet wil dat ze nu komt te overlijden, je wil toch het afscheid kunnen doen zoals je voor ogen had. Ik steek mijn kaarsje voor jullie aan
Met mijn vader gaat het goed. Maandag ben ik op bezoek geweest en hij mag als het goed is dit weekend òf volgend weekend naar huis. Hij kijkt er erg naar uit, en mijn moeder misschien nog wel meer
Onze Change the dates gaan we deze week ook versturen. Vrijdag moet ik mijn jurk ophalen en dan mag hij 4 maanden op zolder bij mijn ouders hangen
Ik snap dat je niet wil dat ze nu komt te overlijden, je wil toch het afscheid kunnen doen zoals je voor ogen had. Ik steek mijn kaarsje voor jullie aan
Met mijn vader gaat het goed. Maandag ben ik op bezoek geweest en hij mag als het goed is dit weekend òf volgend weekend naar huis. Hij kijkt er erg naar uit, en mijn moeder misschien nog wel meer
Onze Change the dates gaan we deze week ook versturen. Vrijdag moet ik mijn jurk ophalen en dan mag hij 4 maanden op zolder bij mijn ouders hangen
woensdag 29 april 2020 om 19:49
donderdag 30 april 2020 om 13:23
Ah bah, ja logisch toch! Mag je ook best even ruimte voor nemen hoor; je hebt je er gewoon zo op verheugd. Maar ook wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Als je deze bittere pil hebt doorgeslikt kun je je op april gaan richten (12 maanden langer voorpret!). Sterkte!ringaroundtherosie schreef: ↑30-04-2020 12:34Sterkte zomerwarmte![]()
Hier is de kogel door de kerk. Bruiloft verplaatst naar april volgend jaar op een donderdag bij gebrek aan betere opties. Dacht opgelucht te zijn, maar toch vooral even verdrietig.
En voor de anderen met zieke ouders: sterkte ook!!!
donderdag 30 april 2020 om 19:58
@ zomerwarmte wat naar dat het niet goed gaat! Hopen dat ze snel aansterkt! En leuk van de driveby! 
Hier vorige week ook een flinke dip door alle onzekerheid! Als je de regels weet van wat wel mag kan je daar tenminste mee bezig maar je kan nu niets!
@ kokoro snap je wel, heel lief dat iedereen het vraagt maar ook wel irritant om iedere keer te moeten vertellen dat je niets weet!
@ Apple, goed nieuws van je vader! Fijn!
Vandaag m'n jurk gepast
dat ging door als m'n moeder me aankleedde, was bang dat ik er niet in paste maar dat lukte wel!
Helemaal happy mee! Nu weer zin in! Morgen nog oorbellen uitzoeken voor bij de jurk, wist niet of langere of korte oorbellen moest doen maar nu wel over uit, het worden langere
Hier vorige week ook een flinke dip door alle onzekerheid! Als je de regels weet van wat wel mag kan je daar tenminste mee bezig maar je kan nu niets!
@ kokoro snap je wel, heel lief dat iedereen het vraagt maar ook wel irritant om iedere keer te moeten vertellen dat je niets weet!
@ Apple, goed nieuws van je vader! Fijn!
Vandaag m'n jurk gepast
vrijdag 1 mei 2020 om 11:56
De drive by hebben we maar even een week verplaatst. Phoe, wat zag mijn moeder er zwak uit
jeetje wat was dat moeilijk om te zien. Mijn altijd zo sterke mama...
Maar ow wat probeert ze sterk te zijn, ik hoop zo dat ze hier overheen komt.. ik wil dr nog zo graag op mijn bruiloft!
Ring, tuurlijk mag je er verdrietig om zijn! we zien allemaal zo uit naar de datum, en dan dit klote virus. Ik heb vandaag ook even zo'n dip moment (ook ivm mijn werk). Vandaag even wat doen voor de bruiloft, heb een nieuw notitieboekje gekocht en daar kan ik weer even wat in zetten (liedjes voor tijdens het burgerlijk huwelijk, maar ook voor het kerkelijk huwelijk en moeten ook nog een trouwtekst). Dus even weer een positief gevoel krijgen, verder gewoon heerlijk bankhangen vandaag!
Kipkerrie, oeh wat leuk! ik heb ook iets langere oorbellen
ik heb ze toevallig nu even in (kijk continu in de spiegel om uit mijn dip te komen, ik vind ze zo mooi)
Knuffel voor jullie allemaal!
Maar ow wat probeert ze sterk te zijn, ik hoop zo dat ze hier overheen komt.. ik wil dr nog zo graag op mijn bruiloft!
Ring, tuurlijk mag je er verdrietig om zijn! we zien allemaal zo uit naar de datum, en dan dit klote virus. Ik heb vandaag ook even zo'n dip moment (ook ivm mijn werk). Vandaag even wat doen voor de bruiloft, heb een nieuw notitieboekje gekocht en daar kan ik weer even wat in zetten (liedjes voor tijdens het burgerlijk huwelijk, maar ook voor het kerkelijk huwelijk en moeten ook nog een trouwtekst). Dus even weer een positief gevoel krijgen, verder gewoon heerlijk bankhangen vandaag!
Kipkerrie, oeh wat leuk! ik heb ook iets langere oorbellen
Knuffel voor jullie allemaal!
vrijdag 1 mei 2020 om 12:01
Ik heb vanochtend mijn jurk op gehaald!
Nu moet mijn moeder hem thuis op zolder aan de nok gaan hangen dus daar maak ik me wel even zorgen over maar mijn zus is er toch vanmiddag (want mijn vader komt vandaag thuis!) dus die kan wel even helpen.
Raar dat die daar dan dik 4 maanden gaat hangen...
Dit soort dingen zorgt wel dat ik er weer zin ik krijg, net zoals jouw boekje denk ik zomerwarmte. Het is gewoon fijn om weer wat 'normale' planningsdingen op te pakken.
Nu moet mijn moeder hem thuis op zolder aan de nok gaan hangen dus daar maak ik me wel even zorgen over maar mijn zus is er toch vanmiddag (want mijn vader komt vandaag thuis!) dus die kan wel even helpen.
Raar dat die daar dan dik 4 maanden gaat hangen...
Dit soort dingen zorgt wel dat ik er weer zin ik krijg, net zoals jouw boekje denk ik zomerwarmte. Het is gewoon fijn om weer wat 'normale' planningsdingen op te pakken.
zaterdag 2 mei 2020 om 20:09
Ik baal er van dat 't niet door gaat! Maar wat ze bedacht hadden kan nu niet dus we gaan nu later als de maatregelen veranderd zijn. Wel jammer vind ik maar vind het leuker om het met z'n allen te vieren ipv beetje half.