Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

maandag 24 augustus 2020 om 13:10
Wat jammer Yugen, dat jullie het moeten verzetten. Ik herken wel de berusting en bijna opluchting die je beschrijft. Het is 'fijn' als de kogel door de kerk is. Maar het blijft erg jammer natuurlijk. Jullie uiteindelijke trouwdag zal het allemaal dubbel en dwars waard zijn straks, denk ik!
Poeziemauw, Hoe is je 'trouwweekend' geweest ? Alles kunnen inpakken/knutselen zoals je wilde?
Zomerwarmte, ik schrijf hier nog maar kort mee maar leef met je mee! Zal duimen dat het misschien gewoon vocht is geweest dat je vasthield, en dat het straks met je jurk passen erg meevalt! Kan me voorstellen dat als je zoiets heftigs meemaakt gezond eten of sporten niet altijd je eerste prioriteit heeft (met 3 kinderen!)
Wij hebben dit weekend met onze locatie gepraat. Zijn weer iets positiever. Wat betreft corona leven er toch nog altijd mensen onder een steen. Toen ik met een vriendin appte over het inkrimpen tov hoe onze lentebruiloft ooit zou zijn geweest, leek ze toch echt verbaasd. Maar ja. Heb er bij gezet dat we dit nooit zo gewild hadden, en gelukkig heeft iedereen die er oorspronkelijk bij had mogen zijn wel ooit een (door mijzelf ontworpen/met veel zorg uitgezochte) uitnodiging ontvangen
Poeziemauw, Hoe is je 'trouwweekend' geweest ? Alles kunnen inpakken/knutselen zoals je wilde?
Zomerwarmte, ik schrijf hier nog maar kort mee maar leef met je mee! Zal duimen dat het misschien gewoon vocht is geweest dat je vasthield, en dat het straks met je jurk passen erg meevalt! Kan me voorstellen dat als je zoiets heftigs meemaakt gezond eten of sporten niet altijd je eerste prioriteit heeft (met 3 kinderen!)

Wij hebben dit weekend met onze locatie gepraat. Zijn weer iets positiever. Wat betreft corona leven er toch nog altijd mensen onder een steen. Toen ik met een vriendin appte over het inkrimpen tov hoe onze lentebruiloft ooit zou zijn geweest, leek ze toch echt verbaasd. Maar ja. Heb er bij gezet dat we dit nooit zo gewild hadden, en gelukkig heeft iedereen die er oorspronkelijk bij had mogen zijn wel ooit een (door mijzelf ontworpen/met veel zorg uitgezochte) uitnodiging ontvangen

maandag 24 augustus 2020 om 13:14
Yugen, wat jammer dat jullie bruiloft uitgesteld wordt maar wel heel fijn dat de beslissing is gevallen. Ik had het idee dat jij daar al wat langer naar neigde toch? Fijn dat je vriend en jij nu ook weer op één lijn zitten.
Ik hoop dat het volgend jaar beter is!
AloeVera, dacht je vriendin dat het gewoon een ‘ouderwets’ dansfeest zou worden of wat? Dat is wel heel erg naïef.
Zomer, wat naar van je jurk! Misschien kan een coupeuse nog iets uitleggen, ik snap dat je liever wil afvallen maar als je jurk zo strak zit is niet fijn. Dan kan je beter iets voller zijn maar je jurk goed laten passen.
Ik hoop dat het volgend jaar beter is!
AloeVera, dacht je vriendin dat het gewoon een ‘ouderwets’ dansfeest zou worden of wat? Dat is wel heel erg naïef.
Zomer, wat naar van je jurk! Misschien kan een coupeuse nog iets uitleggen, ik snap dat je liever wil afvallen maar als je jurk zo strak zit is niet fijn. Dan kan je beter iets voller zijn maar je jurk goed laten passen.

maandag 24 augustus 2020 om 16:26
Ze heeft de jurk bij de naden al uitgelegd, maar toen zat de jurk helaas nog te strak (2e keer passen, vlak voor het overlijden van mijn moeder). Meer ruimte is er niet.. Misschien zal er nog iets mogelijk zijn dat de rits eruit gehaald wordt en er alleen een rijglint in kan, die zit er al in maar eronder zit nog een rits.AnAppleADay schreef: ↑24-08-2020 13:14Zomer, wat naar van je jurk! Misschien kan een coupeuse nog iets uitleggen, ik snap dat je liever wil afvallen maar als je jurk zo strak zit is niet fijn. Dan kan je beter iets voller zijn maar je jurk goed laten passen.

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:33
Gisteravond kennismakingsgesprek met onze fotografe gehad, is heel wat tussendoor gekomen dus ik was blij dat het gisteren kon doorgaan. Was nog wel even spannend, want nu was mijn vriend ineens niet zo lekker (last van zijn maag), maar gelukkig vond de fotografe het geen probleem, dus hij zat in de woonkamer mee te luisteren/praten en wij zaten aan de eettafel. Ruim afstand gehouden 
Vandaag even verder met mijn draaiboek en even een to do list maken met wat ik nog wil/moet kopen.
Zag wel (geeft mij weer positiviteit) dat ik de dag dat ik de laatste keer mijn trouwjurk aan had, ik 2 kilo zwaarder was dan nu. Dus er is toch al meer dan 2 kilo af sindsdien. Geeft me weer wat hoop
En ik was nog bezig met een brief voor de gasten, maar die ga ik toch nog weer aanpassen. We zouden nl alle daggasten thuis uitnodigen voor de first look. Maar ja, wat als het slecht weer is dan zitten ze allemaal in ons huis. Niet heel verstandig nu (en het mag ook niet), dus ik denk dat we alleen onze ouders uitnodigen en de rest gaat dan alvast naar de locatie. Dan nemen we zelf wel wat koffie en thee mee om na de ceremonie (en tijdens de fotoshoot) wat te kunnen drinken met de gasten. Dat hebben we voor de ochtend nl niet geregeld op de locatie omdat we ze eerst thuis zouden uitnodigen.
Edit: mijn vriend wil ze toch graag bij ons thuis hebben om achter elkaar naar de locatie te rijden, dus nu doen we de tijd wat later zodat ze evt buiten of in de auto kunnen wachten tot we vertrekken.

Vandaag even verder met mijn draaiboek en even een to do list maken met wat ik nog wil/moet kopen.
Zag wel (geeft mij weer positiviteit) dat ik de dag dat ik de laatste keer mijn trouwjurk aan had, ik 2 kilo zwaarder was dan nu. Dus er is toch al meer dan 2 kilo af sindsdien. Geeft me weer wat hoop

En ik was nog bezig met een brief voor de gasten, maar die ga ik toch nog weer aanpassen. We zouden nl alle daggasten thuis uitnodigen voor de first look. Maar ja, wat als het slecht weer is dan zitten ze allemaal in ons huis. Niet heel verstandig nu (en het mag ook niet), dus ik denk dat we alleen onze ouders uitnodigen en de rest gaat dan alvast naar de locatie. Dan nemen we zelf wel wat koffie en thee mee om na de ceremonie (en tijdens de fotoshoot) wat te kunnen drinken met de gasten. Dat hebben we voor de ochtend nl niet geregeld op de locatie omdat we ze eerst thuis zouden uitnodigen.
Edit: mijn vriend wil ze toch graag bij ons thuis hebben om achter elkaar naar de locatie te rijden, dus nu doen we de tijd wat later zodat ze evt buiten of in de auto kunnen wachten tot we vertrekken.
anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 25-08-2020 12:00
7.24% gewijzigd

dinsdag 25 augustus 2020 om 11:38
Owja, en eigenlijk nog een vraagje, hoe jullie er over denken..
Onze vrienden willen nog een vrijgezellenfeestje organiseren, maar dit zal 11 dagen voor onze bruiloft zijn. Hoe leuk we het natuurlijk ook vinden, ik vind het wel spannend. Vriend en ik hebben dus op dezelfde dag ons vrijgezellenfeest, eerst apart maar ik verwacht dat we 's avonds samenkomen. Het wordt geen grote club maar het is wel erg kortdag voor onze bruiloft. Hoe denken jullie erover? Stel ik me aan en geniet gewoon, of (zoals ik zelf aan dacht) een gezellig feestje een keer na onze bruiloft (after bachelor party)..
Onze vrienden willen nog een vrijgezellenfeestje organiseren, maar dit zal 11 dagen voor onze bruiloft zijn. Hoe leuk we het natuurlijk ook vinden, ik vind het wel spannend. Vriend en ik hebben dus op dezelfde dag ons vrijgezellenfeest, eerst apart maar ik verwacht dat we 's avonds samenkomen. Het wordt geen grote club maar het is wel erg kortdag voor onze bruiloft. Hoe denken jullie erover? Stel ik me aan en geniet gewoon, of (zoals ik zelf aan dacht) een gezellig feestje een keer na onze bruiloft (after bachelor party)..
dinsdag 25 augustus 2020 om 11:39

dinsdag 25 augustus 2020 om 12:01
Ik heb er eentje via een facebookpagina gevonden waar ik bij zit (zit er bij meerdere) en veel voorbeelden gevonden.AnAppleADay schreef: ↑25-08-2020 11:41Ik ben bezig met het draaiboek maar is best een gedoe, heeft iemand ergens al een goed voorbeeld (gevonden)?
Ik heb het idee dat ik veel details vergeet.
woensdag 26 augustus 2020 om 23:07
Oehh lijkt mij leuk om make up / haar / jurk te zien van jullie. Stuur maar die pb hoor, ben heeeeel nieuwsgierig.
Issue schoonmoeder is zo goed als opgelost. Duidelijk aangeven dat ze bezig is mijn grens over te gaan. En ik mij heel erg irriteer. En anders is het echt gewoon klaar.
Vorige week proef make up en kapsel gehad. Jurk afgepast. Hoeft niks aan te gebeuren zit perfect .
En afgelopen zaterdag vierde mijn vader zijn verjaardag en ik werd gestoken door een wesp in mijn oksel. Dus was een beetje geïrriteerd daardoor. Dus ga weer zitten komen er ineens vriendinnen binnen gelopen, vrijgezellenfeest :o was helemaal VERBAASD. Maar echt super leuk.
Issue schoonmoeder is zo goed als opgelost. Duidelijk aangeven dat ze bezig is mijn grens over te gaan. En ik mij heel erg irriteer. En anders is het echt gewoon klaar.
Vorige week proef make up en kapsel gehad. Jurk afgepast. Hoeft niks aan te gebeuren zit perfect .
En afgelopen zaterdag vierde mijn vader zijn verjaardag en ik werd gestoken door een wesp in mijn oksel. Dus was een beetje geïrriteerd daardoor. Dus ga weer zitten komen er ineens vriendinnen binnen gelopen, vrijgezellenfeest :o was helemaal VERBAASD. Maar echt super leuk.

woensdag 26 augustus 2020 om 23:43
Wat maakt het lastig dat het kortdag is? Bedoel je qua besmettingsgevaar?Zomerwarmte schreef: ↑25-08-2020 11:38Owja, en eigenlijk nog een vraagje, hoe jullie er over denken..

donderdag 27 augustus 2020 om 08:06

donderdag 27 augustus 2020 om 08:09
Ook slim! Ik zat nog te denken dat je zelfs een afgeschermde tent in je straat zou kunnen opzetten.Zomerwarmte schreef: ↑25-08-2020 11:33Gisteravond kennismakingsgesprek met onze fotografe gehad, is heel wat tussendoor gekomen dus ik was blij dat het gisteren kon doorgaan. Was nog wel even spannend, want nu was mijn vriend ineens niet zo lekker (last van zijn maag), maar gelukkig vond de fotografe het geen probleem, dus hij zat in de woonkamer mee te luisteren/praten en wij zaten aan de eettafel. Ruim afstand gehouden
Wat leuk! Hebben jullie een speciale locatie waar jullie foto's gaan maken? Wat voor stijl heeft de fotografe?
Zag wel (geeft mij weer positiviteit) dat ik de dag dat ik de laatste keer mijn trouwjurk aan had, ik 2 kilo zwaarder was dan nu. Dus er is toch al meer dan 2 kilo af sindsdien. Geeft me weer wat hoop![]()
Dat scheelt al onwijs joh! Komt vast helemaal goed. Wanneer ga je de jurk weer passen?
Klinkt als een goede oplossing hoor. Ik zou dat als gast heel logisch vinden.

donderdag 27 augustus 2020 om 08:11
Zou ik ook heel kortdag vinden. Zodoende goed afstand houden. Mijn vrijgezellen is morgen en het schijnt dat afstand bij de activiteit lastig wordt. Heb dus idd uitgekiend dat als ik of iemand anders ziek wordt, dat er voldoende ruimte is om uit te zoeken.Zomerwarmte schreef: ↑25-08-2020 11:38Owja, en eigenlijk nog een vraagje, hoe jullie er over denken..
Ben het eens met Apple. Vertellen dat je het spannend vindt, en dan zou ik dus aangeven dat je afstand wilt houden.

donderdag 27 augustus 2020 om 08:13
Oh echt? Ik heb zelf zitten stoeien in excel maar heb ook heel erg het idee dat ik dingen vergeet. Kun je er 1 delen?Zomerwarmte schreef: ↑25-08-2020 12:01Ik heb er eentje via een facebookpagina gevonden waar ik bij zit (zit er bij meerdere) en veel voorbeelden gevonden.
Hoe nemen jullie na de bruiloft je cadeautjes en spullen mee? Wij overnachten in een hotel, welke weten we niet, is een verrassing van de getuigen. Wel wordt onze auto daar naartoe gereden door een getuige.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 08:15
1.76% gewijzigd

donderdag 27 augustus 2020 om 08:14
Wat leuk, dat je zo verrast bentBaby12345 schreef: ↑26-08-2020 23:07Oehh lijkt mij leuk om make up / haar / jurk te zien van jullie. Stuur maar die pb hoor, ben heeeeel nieuwsgierig.
Wat goed van jou. Lucht het op?
Heerlijk! Wil je het delen via PB?

donderdag 27 augustus 2020 om 08:16

donderdag 27 augustus 2020 om 09:54
Wat fijn dat je duidelijk bent geweest, hopelijk luistert ze ernaar!Baby12345 schreef: ↑26-08-2020 23:07Oehh lijkt mij leuk om make up / haar / jurk te zien van jullie. Stuur maar die pb hoor, ben heeeeel nieuwsgierig.
En super van je jurk!
Wat hebben jullie gedaan met je vrijgezellenfeestje?

donderdag 27 augustus 2020 om 09:57
Ja, dat.. ik weet nog niet wat ze precies gaan organiseren, en ik ga er vanuit dat we dus 1,5m afstand kunnen houden.
wow 4 dagen hahaAnAppleADay schreef: ↑27-08-2020 07:3811 dagen valt nog mee, die van mijn vriend is 4 dagen voor de bruiloft![]()
Maar als je het echt niet fijn vindt zou ik het gewoon zeggen.
dan mag ik niet klagen

donderdag 27 augustus 2020 om 10:01
Ook een idee ja, ach bij mooi weer (want dat gebeurd gewoonKokoro schreef: ↑27-08-2020 08:09
Wat leuk! Hebben jullie een speciale locatie waar jullie foto's gaan maken? Wat voor stijl heeft de fotografe?
Wij trouwen op een groot landgoed, dus veel ruimte om foto's te maken
Als het regent wordt het wat lastiger, maar er zijn veel ruimtes, dus als die niet in gebruik zijn kunnen we die gebruiken.
Dat scheelt al onwijs joh! Komt vast helemaal goed. Wanneer ga je de jurk weer passen?
gisteren ineens nog een kilo er af, dus nu totaal 3. Ben benieuwd of mijn weegschaal wel klopt nog haha
3 september gaan ze mijn jurk afpassen, dus nog een weekje.
Ook slim! Ik zat nog te denken dat je zelfs een afgeschermde tent in je straat zou kunnen opzetten.

donderdag 27 augustus 2020 om 10:04
Hoe kan ik ze delen?Kokoro schreef: ↑27-08-2020 08:13Oh echt? Ik heb zelf zitten stoeien in excel maar heb ook heel erg het idee dat ik dingen vergeet. Kun je er 1 delen?
Hoe nemen jullie na de bruiloft je cadeautjes en spullen mee? Wij overnachten in een hotel, welke weten we niet, is een verrassing van de getuigen. Wel wordt onze auto daar naartoe gereden door een getuige.

En wij rijden direct weer naar huis (we laten onze auto door iemand die kant op rijden, of misschien zetten we deze de dag ervoor al neer) dus nemen het direct mee