Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

donderdag 27 augustus 2020 om 11:43
Wat fijn dat het opgelost is!Baby12345 schreef: ↑26-08-2020 23:07Issue schoonmoeder is zo goed als opgelost. Duidelijk aangeven dat ze bezig is mijn grens over te gaan. En ik mij heel erg irriteer. En anders is het echt gewoon klaar.
En afgelopen zaterdag vierde mijn vader zijn verjaardag en ik werd gestoken door een wesp in mijn oksel. Dus was een beetje geïrriteerd daardoor. Dus ga weer zitten komen er ineens vriendinnen binnen gelopen, vrijgezellenfeest :o was helemaal VERBAASD. Maar echt super leuk.
En ha, ik moest hier wel om lachen, dit klinkt helemaal als hoe het bij mij zou kunnen gaan. Nog helemaal mopperig zijn. Klinkt alsof je hebt genoten! Was het onderling voor iedereen gezellig?

donderdag 27 augustus 2020 om 11:45
Wij mogen de volgende ochtend langskomen bij de locatie, en dat is voor ons een fijne oplossing, maar kan me ook voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. We hebben een hele mooie vintage mand gevonden, opgeknapt door mijn vader met goudspray

donderdag 27 augustus 2020 om 11:48
Ooh, ik vul wel telkens de eerste pagina van dit topic hè? Haha. Ik had nog een vraagje! Is er iemand die al een stijlvolle doorzichtige paraplu (of twee) heeft aangeschaft? Zoja waar? En is er kans dat iemand hem na de bruiloft weg zou willen doen? Ik wil ze namelijk graag overnemen (via hier of marktplaats oid!). Vind het best zonde (milieuonvriendelijk) alles nieuw aan te schaffen, dus als iemand er straks van af wil... weet mij te vinden 
Mijn stola is binnen!
Moet alleen nog even met de jurk samen passen (volgende week, jeej!). De kleur zou hetzelfde moeten zijn, allebei ivory, maar ik vertrouw het niet helemaal, de stola lijkt iets meer gelig dan ivory in mijn herinnering was.

Mijn stola is binnen!

donderdag 27 augustus 2020 om 17:40
Waar heb jij je stola vandaan? Ik zat ook even rond te kijken en een paar mooie gezien. Maar idd, komt de kleur wel overeen.. hopelijk voor jou wel!

donderdag 27 augustus 2020 om 19:18
Uiteindelijk hier besteld: https://beautifulbrideshop.nl/bruidsjasje-bolero-stola maar er zijn nog wel meer sites!Zomerwarmte schreef: ↑27-08-2020 17:40Waar heb jij je stola vandaan? Ik zat ook even rond te kijken en een paar mooie gezien. Maar idd, komt de kleur wel overeen.. hopelijk voor jou wel!
donderdag 27 augustus 2020 om 22:59
We gingen eerst naar mijn huis. Champagne open en ik moest een bikini aantrekken met sportkleding erover. Dus dacht dat we gingen wakeboarden, surfen of suppen. Bleek dus suppen te zijn, super leuk! Alleen opgevend moment enorm regenbui over ons heen gehad. Daarna uiteten en nog wat drinken op een terras. Was super gezellig. Ook onderling. Want ik heb losse vriendinnen en geen vriendengroep. Dus dat ging goed. 
Pfff vindt spannend dat de bruiloft (8-10) en verhuizen / verbouwen (12-10) nu zou dichtbij komt...ik heb een strapless jurk. Maar ik heb dus een probleem, helaas toch lijntjes zichtbaar door de zon. Hopen dat het wegtrekt tot die tijd? Bruinig creme? Geen ervaring mee? Ik zit er ineens enorm mee.
Misschien dat het al besproken is maar wat doen jullie met het feliciteren? Elleboogje? Glas heffen? Andere leuke ideeën?
En wat doen jullie qua bruidsboeket?

Pfff vindt spannend dat de bruiloft (8-10) en verhuizen / verbouwen (12-10) nu zou dichtbij komt...ik heb een strapless jurk. Maar ik heb dus een probleem, helaas toch lijntjes zichtbaar door de zon. Hopen dat het wegtrekt tot die tijd? Bruinig creme? Geen ervaring mee? Ik zit er ineens enorm mee.
Misschien dat het al besproken is maar wat doen jullie met het feliciteren? Elleboogje? Glas heffen? Andere leuke ideeën?
donderdag 27 augustus 2020 om 23:02
Euhm ga eigenlijk niet echt van cadeaus uit. Maar wij gaan ook gewoon naar huis na het diner. Heb een dochtertje, en bruiloft en verhuizen is al duur zat haha. Maar durf ook niet echt mijn ouders te vragen voor een nachtje slapen. Ze passen al op mijn dochter en neefje 1 dag in de week. Vinden ze pittig.Aloe_vera schreef: ↑27-08-2020 11:45Wij mogen de volgende ochtend langskomen bij de locatie, en dat is voor ons een fijne oplossing, maar kan me ook voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. We hebben een hele mooie vintage mand gevonden, opgeknapt door mijn vader met goudspray, en dat wordt de cadeaumand. Dus misschien past die wel in de auto van de getuigen dezelfde avond, dat moeten we nog even met ze overleggen, en anders mag alles dus op locatie blijven tot volgende dag. Wel zonder garantie, dus nemen sowieso de kaartjes mee.
Maar vindt die mand wel super tof. Wat voor cadeaus heb je gevraagd?
vrijdag 28 augustus 2020 om 08:25
@Baby heb je geen (schoon)zus of broer waar je kindje kan slapen? Lijkt me wel fijn om je huwelijksnacht voor jezelf te hebben.
Qua bruin worden doe ik nu een lichte zonnebank-kuur. Ik hoef er niet poepiebruin van te worden maar inderdaad wat bandjes wegwerken. 4 keer een kwartiertje in 2 weken.
@Aloe ik heb mijn paraplu van Weddingdeco.nl (een witte) maar vlak daarna kwam een vriendin met het aanbod om haar doorzichtige te krijgen. Maar toen had ik er dus al een dus heb gezegd dat ze die aan een ander mag doorgeven
@Zomerwarmte, ik heb mijn stola gekocht bij de winkel van mijn jurk. Vast wat duurder maar dan matcht het sowieso. Anders zou ik bestellen voordat je je jurk weer aan kan en dan vergelijken en wat niet matcht terug sturen.
Qua bruin worden doe ik nu een lichte zonnebank-kuur. Ik hoef er niet poepiebruin van te worden maar inderdaad wat bandjes wegwerken. 4 keer een kwartiertje in 2 weken.
@Aloe ik heb mijn paraplu van Weddingdeco.nl (een witte) maar vlak daarna kwam een vriendin met het aanbod om haar doorzichtige te krijgen. Maar toen had ik er dus al een dus heb gezegd dat ze die aan een ander mag doorgeven

@Zomerwarmte, ik heb mijn stola gekocht bij de winkel van mijn jurk. Vast wat duurder maar dan matcht het sowieso. Anders zou ik bestellen voordat je je jurk weer aan kan en dan vergelijken en wat niet matcht terug sturen.

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:12
Ja, het is echt een mooie mand vind ik, vintage gevonden en nu al een toffe herinnering eraan vast doordat we hem samen opgeknapt hebben. Wij hebben geen cadeaus gevraagd, maar ik denk wel dat mensen iets willen geven, al is het maar een kaartje met felicitaties. Ik heb zelf wel bij alle bruiloften waar ik ben geweest een mooi cadeau gegeven, bijvoorbeeld een keer concertkaartjes. Dus het is niet dat ik het verwacht in die zin dat het moet, maar wil er wel een mand voor hebben mochten er ineens veel cadeautjes zijnBaby12345 schreef: ↑27-08-2020 23:02Euhm ga eigenlijk niet echt van cadeaus uit. Maar wij gaan ook gewoon naar huis na het diner. Heb een dochtertje, en bruiloft en verhuizen is al duur zat haha. Maar durf ook niet echt mijn ouders te vragen voor een nachtje slapen. Ze passen al op mijn dochter en neefje 1 dag in de week. Vinden ze pittig.
Maar vindt die mand wel super tof. Wat voor cadeaus heb je gevraagd?

Wat Apple zegt klinkt ook wel verstandig, een oppas voor je kindje! Dat zou mij wel fijn lijken.

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:14
Ah, dankje, daar had ik nog niet gekeken! Zie dat de doorzichtige niet op voorraad is maar wij hebben gelukkig nog even.AnAppleADay schreef: ↑28-08-2020 08:25
Spannend dat het voor veel in dit topic al bijna trouwmaand is!!

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:31
Ja daar had ik ze ook gezien, een gebreide stolaAloe_vera schreef: ↑27-08-2020 19:18Uiteindelijk hier besteld: https://beautifulbrideshop.nl/bruidsjasje-bolero-stola maar er zijn nog wel meer sites!

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:40
Wat leuk! Met hoeveel waren jullie? Ik vind het best jammer dat mijn goede vriendinnen niet worden uitgenodigd op mijn vrijgezellenfeest omdat ze (vriendin die het regelt) een klein groepje wil houden, dus degene met wie ik het meest omga komen niet, en de 2 vriendinnen van vroeger (die nog steeds vriendinnen zijn hoor maar zie ze weinig) wel.. toch wel een domper eigenlijk.Baby12345 schreef: ↑27-08-2020 22:59We gingen eerst naar mijn huis. Champagne open en ik moest een bikini aantrekken met sportkleding erover. Dus dacht dat we gingen wakeboarden, surfen of suppen. Bleek dus suppen te zijn, super leuk! Alleen opgevend moment enorm regenbui over ons heen gehad. Daarna uiteten en nog wat drinken op een terras. Was super gezellig. Ook onderling. Want ik heb losse vriendinnen en geen vriendengroep. Dus dat ging goed.
Heb mijn andere vriendinnen maar gezegd dat we na mijn bruiloft maar wat gezelligs gaan doen.

Ik heb ook nog lijntjes, twijfel ook wat te doen..
Met feliciteren gaan wij proosten en een hart maken met onze handen. En tijdens de bruidsborrel gaan wij bij de gasten langs.

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:41
Ja misschien doe ik dat idd. Donderdag ga ik weer heen om af te passen.AnAppleADay schreef: ↑28-08-2020 08:25

vrijdag 28 augustus 2020 om 09:46
Paraplu ook niet bij nagedacht..
Heb gisteren wat posters gemaakt om in een fotolijst te doen (voor het gastenboek enz). En ben op zoek naar een mooie kaars om aan te steken ter herinnering aan oa mijn moeder en onze broers. Maar kan online niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Misschien volgende week maar even wat woonwinkels binnen stappen.
Heb gisteren wat posters gemaakt om in een fotolijst te doen (voor het gastenboek enz). En ben op zoek naar een mooie kaars om aan te steken ter herinnering aan oa mijn moeder en onze broers. Maar kan online niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Misschien volgende week maar even wat woonwinkels binnen stappen.
vrijdag 28 augustus 2020 om 09:53
Oh ik heb deze https://beautifulbrideshop.nl/gebreide- ... 67-poirier, zelfde prijs als in mijn winkel dus.
@zomerwarmte, heb je zelf niet aangegeven wie je op je feestje wil?
Ik heb een lijstje gemaakt voor mijn vriendinnen wie ik er bij wilde. Het gaat er toch om met wie jij het meeste om gaat? Niet wie de organiserende het beste kent.
En qua stola, denk er dan aan om er 2 of 3 te bestellen zodat je niet het probleem hebt van 'hij matcht niet' en dan geen andere meer kan bestellen en proberen.
@zomerwarmte, heb je zelf niet aangegeven wie je op je feestje wil?
Ik heb een lijstje gemaakt voor mijn vriendinnen wie ik er bij wilde. Het gaat er toch om met wie jij het meeste om gaat? Niet wie de organiserende het beste kent.
En qua stola, denk er dan aan om er 2 of 3 te bestellen zodat je niet het probleem hebt van 'hij matcht niet' en dan geen andere meer kan bestellen en proberen.
vrijdag 28 augustus 2020 om 09:55
Wat voor iets zoek je qua kaars? Ook al ben je niet gelovig het is misschien wel waardevol om bij een 'kerkwinkel' te gaan kijken. Bij de winkel waar ik mijn huwelijkskaars heb gekocht hebben ze denk ik wel 100 verschillende kaarsen. Natuurlijk veel met religeuze afbeeldingen maar ook veel mooie met hartjes of met andere meer neutrale afbeeldingen.Zomerwarmte schreef: ↑28-08-2020 09:46Paraplu ook niet bij nagedacht..

vrijdag 28 augustus 2020 om 10:18
Apple, wel gedaan maar ivm corona wilde ze niet teveel uitnodigen. Ik denk ook omdat ze einde van de dag wil samenkomen met mijn vriend en zijn 2 vrienden (allemaal stelletjes) of misschien wel de hele dag samen, don't know..
Ik zat idd eerst te denken aan zo'n kaars, nu vond ik zo'n kaarsenstandaard met tekst erg mooi waar je dan erachter de kaarsen kan zetten en het doorschijnt.
Nu ga ik denk ik voor een lantaarn, met een tekst ernaast in een lijstje. Die lantaarn kunnen we dan thuis ook neerzetten.
Ik zat idd eerst te denken aan zo'n kaars, nu vond ik zo'n kaarsenstandaard met tekst erg mooi waar je dan erachter de kaarsen kan zetten en het doorschijnt.
Nu ga ik denk ik voor een lantaarn, met een tekst ernaast in een lijstje. Die lantaarn kunnen we dan thuis ook neerzetten.
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:20
Dan nog vind ik het raar, als er mensen moeten afvallen zouden dat de mensen zijn met wie jij (op dit moment) het minste hebt.Zomerwarmte schreef: ↑28-08-2020 10:18Apple, wel gedaan maar ivm corona wilde ze niet teveel uitnodigen. Ik denk ook omdat ze einde van de dag wil samenkomen met mijn vriend en zijn 2 vrienden (allemaal stelletjes) of misschien wel de hele dag samen, don't know..
Ik zou dat echt niet kunnen waarderen... maar goed, misschien wel anders inderdaad als je ook nog samen wil komen met het feest van je vriend.

vrijdag 28 augustus 2020 om 10:26
Huh? Jij bepaalt toch wie er op je vrijgezellenfeest komt?Zomerwarmte schreef: ↑28-08-2020 09:40Wat leuk! Met hoeveel waren jullie? Ik vind het best jammer dat mijn goede vriendinnen niet worden uitgenodigd op mijn vrijgezellenfeest omdat ze (vriendin die het regelt) een klein groepje wil houden, dus degene met wie ik het meest omga komen niet, en de 2 vriendinnen van vroeger (die nog steeds vriendinnen zijn hoor maar zie ze weinig) wel.. toch wel een domper eigenlijk.
Wat een gekke gang van zaken en wat lullig voor je vriendinnen om zo'n belangrijk onderdeel van een trouwerij te moeten missen.

Lijkt me voor jou super vervelend. Je kan er niets aan doen, maar voelt je toch verantwoordelijk lijkt me.
Mijn zusje was als getuige in charge of mijn vrijgezellenfeest en zij vroeg mij een lijstje aan te leveren. In mijn geval waren dat zowel vrouwen als mannen omdat ik nou eenmaal veel gay friends heb die er gewoon bij horen. Maar goed, het feestje komt er voorlopig niet.
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:30
Nee verder kan ze niet bij andere slapen.AnAppleADay schreef: ↑28-08-2020 08:25@Baby heb je geen (schoon)zus of broer waar je kindje kan slapen? Lijkt me wel fijn om je huwelijksnacht voor jezelf te hebben.
Zonnebank-kuur twijfel ik over. Want zou ik dan niet bruine gedeelte moeten afdekken? Zodat wit bij kleurt. En ben best anti zonnebrand ivm huidkanker enz
Hmmm paraplu eigenlijk ook niet overna gedacht.
vrijdag 28 augustus 2020 om 10:34
Nee hoor, je hoeft niks af te dekken, het kleurt wel samen bij. Tenzij het echt spierwit en heel bruin is, dan heb je wel heel veel zonnebanksessies nodig.
Ik ben normaal gesproken ook geen fan maar als je het niet te vaak doet en goed de adviezen opvolgt qua hoe lang etc is zonnebank echt niet schadelijker dan in de zomerzon buiten zitten.

vrijdag 28 augustus 2020 om 10:53
Heb ik idd ook gedaan! Heb er 2. Maar zijn allebei dezelfde kleur ivory haha. Of ze matchen, of niet. Volgende week passen! Dan vraag ik daar ook meteen of ze nog iets hebben. Die op jouw link vond ik ook mooi!AnAppleADay schreef: ↑28-08-2020 09:53
En sluit me aan bij wat kindrebel zegt, zomerwarmte!