Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

vrijdag 28 augustus 2020 om 11:20
Ja ik had ze al gezegd dat ik ze er graag bij wilde hebben. Toen ze dus gisteravond zei dat ze er nog niks over hadden gehoord heb ik het maar even nagevraagd.. zat nog te twijfelen of ik zou zeggen dat ik ze er toch bij wil hebben maar hoorde dat de vriendin al wat dingen had geregeld. Dus ja, toen dacht ik, laat maar dan. Maar ben wel teleurgesteld eerlijk gezegd..kindrebel schreef: ↑28-08-2020 10:26Huh? Jij bepaalt toch wie er op je vrijgezellenfeest komt?
Wat een gekke gang van zaken en wat lullig voor je vriendinnen om zo'n belangrijk onderdeel van een trouwerij te moeten missen.![]()
Lijkt me voor jou super vervelend. Je kan er niets aan doen, maar voelt je toch verantwoordelijk lijkt me.
Mijn zusje was als getuige in charge of mijn vrijgezellenfeest en zij vroeg mij een lijstje aan te leveren. In mijn geval waren dat zowel vrouwen als mannen omdat ik nou eenmaal veel gay friends heb die er gewoon bij horen. Maar goed, het feestje komt er voorlopig niet.

vrijdag 28 augustus 2020 om 13:15
Jeetje wat zuur zeg.Zomerwarmte schreef: ↑28-08-2020 11:20Ja ik had ze al gezegd dat ik ze er graag bij wilde hebben. Toen ze dus gisteravond zei dat ze er nog niks over hadden gehoord heb ik het maar even nagevraagd.. zat nog te twijfelen of ik zou zeggen dat ik ze er toch bij wil hebben maar hoorde dat de vriendin al wat dingen had geregeld. Dus ja, toen dacht ik, laat maar dan. Maar ben wel teleurgesteld eerlijk gezegd..

vrijdag 28 augustus 2020 om 13:37
Heb even weinig energie om op iedereen te reageren, maar wil toch even kwijt dat mijn getuigen echt een probleem hadden gehad als ze zelf in de vrijgezellenfeestlijst waren gaan snijden. Dat is echt niet aan hen. Weet je zeker dat je het erbij wilt laten zitten? Ik zou liever zelf een activiteit gaan bedenken en organiseren dan zo'n half feestje met zure nasmaak.
vrijdag 28 augustus 2020 om 22:13
ik zou het daar geloof ik niet bij laten zitten eerlijk gezegd...vind t heel raar dat degene die het regelt dat denkt te kunnen bepalenZomerwarmte schreef: ↑28-08-2020 09:40Wat leuk! Met hoeveel waren jullie? Ik vind het best jammer dat mijn goede vriendinnen niet worden uitgenodigd op mijn vrijgezellenfeest omdat ze (vriendin die het regelt) een klein groepje wil houden, dus degene met wie ik het meest omga komen niet, en de 2 vriendinnen van vroeger (die nog steeds vriendinnen zijn hoor maar zie ze weinig) wel.. toch wel een domper eigenlijk.
niet echt met jouw wensen in het achterhoofd lijkt me?
(ha ladies, ik ben er weer! ook nog steeds niet getrouwd haha!)

vrijdag 28 augustus 2020 om 23:09
Ah, kijk, das handig. Bij onze locatie is dat helaas niet mogelijk. Alles moet mee. Dat wordt dus ouders en getuigen goed instrueren.. Daar ook nog een lijst voor maken. Er staat nog zoveel op de to do! Waaronder; geloften, playlists, backupmuziek voor als er met de live muzikant iets gebeurt, eerste dans, uhg... Nog maar 20 dagenAloe_vera schreef: ↑27-08-2020 11:45Wij mogen de volgende ochtend langskomen bij de locatie, en dat is voor ons een fijne oplossing, maar kan me ook voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. We hebben een hele mooie vintage mand gevonden, opgeknapt door mijn vader met goudspray, en dat wordt de cadeaumand. Dus misschien past die wel in de auto van de getuigen dezelfde avond, dat moeten we nog even met ze overleggen, en anders mag alles dus op locatie blijven tot volgende dag. Wel zonder garantie, dus nemen sowieso de kaartjes mee.

Leuk hoor, zo'n persoonlijke mand <3!
Hier ook geen cadeau's of enveloppen gevraagd. Maar kreeg van veel mensen alsnog de vraag of er wensen waren. Toen ik zei "Nee, slechts je aanwezigheid" kreeg ik te horen "Natuuuurlijk krijg je cadeau's!!"

vrijdag 28 augustus 2020 om 23:10
Aloe_vera schreef: ↑27-08-2020 11:48Ooh, ik vul wel telkens de eerste pagina van dit topic hè? Haha. Ik had nog een vraagje! Is er iemand die al een stijlvolle doorzichtige paraplu (of twee) heeft aangeschaft? Zoja waar? En is er kans dat iemand hem na de bruiloft weg zou willen doen? Ik wil ze namelijk graag overnemen (via hier of marktplaats oid!). Vind het best zonde (milieuonvriendelijk) alles nieuw aan te schaffen, dus als iemand er straks van af wil... weet mij te vinden
Mijn stola is binnen!Moet alleen nog even met de jurk samen passen (volgende week, jeej!). De kleur zou hetzelfde moeten zijn, allebei ivory, maar ik vertrouw het niet helemaal, de stola lijkt iets meer gelig dan ivory in mijn herinnering was.
Toevallig afgelopen weekend bij de blokker 1 gescoord. Wit gekromd handvat, doorzichtige plu. Puur omdat het zo keihard plenste en we even moesten wachten tot de binnenrok van de jurk iets korter was gemaakt. Vervolgens kreeg ik van de bruidswinkel een prachtige grote witte met "just married" erop. Is hun lokale traditie :fliring: .
Niet te druk maken om de kleur. Ik heb geen idee of mijn mantel/jas erbij past. Niet alles hoeft wat mij betreft exact dezelfde teint te zijn

vrijdag 28 augustus 2020 om 23:13
Baby12345 schreef: ↑27-08-2020 22:59We gingen eerst naar mijn huis. Champagne open en ik moest een bikini aantrekken met sportkleding erover. Dus dacht dat we gingen wakeboarden, surfen of suppen. Bleek dus suppen te zijn, super leuk! Alleen opgevend moment enorm regenbui over ons heen gehad. Daarna uiteten en nog wat drinken op een terras. Was super gezellig. Ook onderling. Want ik heb losse vriendinnen en geen vriendengroep. Dus dat ging goed.
Klinkt echt super gezellig! Leuk straks ook voor je bruiloft, dat ze elkaar al kennen.
Pfff vindt spannend dat de bruiloft (8-10) en verhuizen / verbouwen (12-10) nu zou dichtbij komt...ik heb een strapless jurk. Maar ik heb dus een probleem, helaas toch lijntjes zichtbaar door de zon. Hopen dat het wegtrekt tot die tijd? Bruinig creme? Geen ervaring mee? Ik zit er ineens enorm mee.
Vraag anders eens advies bij een zonnestudio. Voor een keertje kan het wel hoor.
Misschien dat het al besproken is maar wat doen jullie met het feliciteren? Elleboogje? Glas heffen? Andere leuke ideeën?
En wat doen jullie qua bruidsboeket?
Ik heb een creme/groen bruidsboeket met eustoma's, anjers en eucalyptus.
Qua feliciteren lijkt een elleboogje me prima. Of idd een algehele toast zoals hierboven beschreven.

vrijdag 28 augustus 2020 om 23:14
Helemaal eens! Overleg was op z'n allerminste op z'n plaats geweest!Pinda-Kaas schreef: ↑28-08-2020 22:13ik zou het daar geloof ik niet bij laten zitten eerlijk gezegd...vind t heel raar dat degene die het regelt dat denkt te kunnen bepalen
niet echt met jouw wensen in het achterhoofd lijkt me?
(ha ladies, ik ben er weer! ook nog steeds niet getrouwd haha!)
Leuk dat je terug bent

zaterdag 29 augustus 2020 om 07:41
Doe ik gewoon opnieuw mijn jurk aan Hahaha
Had ik al verteld dat we mijn achternaam gaan aannemen? Ben ik zo superblij mee. Vooral door dat gedoe met mijn vriend zijn ouders enz. Wil niet dat mijn dochter hun achternaam draagt, vanaf dag 1 al spijt. En nu krijgt mijn dochter mijn achternaam.

zaterdag 29 augustus 2020 om 07:54
Wat leuk! Klinkt alsof je er heel blij mee bent!Baby12345 schreef: ↑29-08-2020 07:41Doe ik gewoon opnieuw mijn jurk aan Hahaha
Had ik al verteld dat we mijn achternaam gaan aannemen? Ben ik zo superblij mee. Vooral door dat gedoe met mijn vriend zijn ouders enz. Wil niet dat mijn dochter hun achternaam draagt, vanaf dag 1 al spijt. En nu krijgt mijn dochter mijn achternaam.![]()
Weet schoonmoeder het al?

zaterdag 29 augustus 2020 om 09:04
Haha idd. Fijn baby! Ben benieuwd naar haar reactie.AnAppleADay schreef: ↑29-08-2020 07:54Wat leuk! Klinkt alsof je er heel blij mee bent!
Weet schoonmoeder het al?![]()

zaterdag 29 augustus 2020 om 14:15
Veel plezier Kokoro!!
En wilde even zeggen, als eerste bedankt voor jullie reacties. Daardoor heb ik besloten nogmaals aan te geven dat ik ze er bij wil hebben, en dat kon. Dus ik ben blij, ze had nl ook mijn broer, schoonzussen en zwager uitgenodigd dus ja, ik dacht, dan kunnen mijn vriendinnen er ook zeker bij!
En wilde even zeggen, als eerste bedankt voor jullie reacties. Daardoor heb ik besloten nogmaals aan te geven dat ik ze er bij wil hebben, en dat kon. Dus ik ben blij, ze had nl ook mijn broer, schoonzussen en zwager uitgenodigd dus ja, ik dacht, dan kunnen mijn vriendinnen er ook zeker bij!
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:28
Hoi allemaal!
Poos terug dat ik op dit forum ben geweest, maar zag dit bericht en toen dacht ik yeey zo leuk! Ik ga komende dinsdag (1-9) trouwen. Ben zo ontzettend benieuwd hoe alles gaat lopen en of het een beetje wordt zoals we het voor ogen hebben.
Ik zie dat ik midden in gesprekken terecht kom. Ik hoop dat jullie allemaal een mooie bruiloft mogen hebben en alle leuke dingen die erbij komen kijken
Poos terug dat ik op dit forum ben geweest, maar zag dit bericht en toen dacht ik yeey zo leuk! Ik ga komende dinsdag (1-9) trouwen. Ben zo ontzettend benieuwd hoe alles gaat lopen en of het een beetje wordt zoals we het voor ogen hebben.
Ik zie dat ik midden in gesprekken terecht kom. Ik hoop dat jullie allemaal een mooie bruiloft mogen hebben en alle leuke dingen die erbij komen kijken

zaterdag 29 augustus 2020 om 21:16
Goed zo! Leuk dat je straks iedereen erbij hebt die je wil!Zomerwarmte schreef: ↑29-08-2020 14:15Veel plezier Kokoro!!
Veel plezier Kokoro
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:21
Wat goed Zomerwarmte! En ik ben benieuwd naar je verhalen Kokoro!
Wij hebben vandaag een hele lange dag gehad. Zaten om 08.30 in de auto en waren om 18.00 weer thuis.
We zijn met de ceremoniemeesters naar Limburg gereden. Eerst langs de kerk, repetitie van onze zangeres/organist gehoord en laatste muziekstukken afgestemd.
Ook de versiering van de kerk verder besproken met de koster. Dus dat is helemaal geregeld.
Daarna langs een foto locatie gereden en door naar de locatie van receptie en diner.
Ook daar de laatste dingen doorgesproken, nog rondje gelopen voor fotoplekjes, draaiboek afgemaakt en ook lekker nog broodje gegeten.
Ook nog 2 halve vlaaien gehaald bij bakkerijen in de buurt en die daarna bij schoonouders aan tafel geproefd. Gelukkig unaniem voor 1 bakker gekozen dus dat is ook klaar.
Als laatste nog onze ringen langs de juwelier gebracht voor het graveren en mijn andere ringen om op te poetsen.
Lange dag, heel vermoeiend, maar wel fijn heel veel dingen afgetikt en besproken.
Wij hebben vandaag een hele lange dag gehad. Zaten om 08.30 in de auto en waren om 18.00 weer thuis.
We zijn met de ceremoniemeesters naar Limburg gereden. Eerst langs de kerk, repetitie van onze zangeres/organist gehoord en laatste muziekstukken afgestemd.
Ook de versiering van de kerk verder besproken met de koster. Dus dat is helemaal geregeld.
Daarna langs een foto locatie gereden en door naar de locatie van receptie en diner.
Ook daar de laatste dingen doorgesproken, nog rondje gelopen voor fotoplekjes, draaiboek afgemaakt en ook lekker nog broodje gegeten.
Ook nog 2 halve vlaaien gehaald bij bakkerijen in de buurt en die daarna bij schoonouders aan tafel geproefd. Gelukkig unaniem voor 1 bakker gekozen dus dat is ook klaar.
Als laatste nog onze ringen langs de juwelier gebracht voor het graveren en mijn andere ringen om op te poetsen.
Lange dag, heel vermoeiend, maar wel fijn heel veel dingen afgetikt en besproken.

zondag 30 augustus 2020 om 11:28
It's the final countdown! TududuuuuuKokoro schreef: ↑28-08-2020 23:09Ah, kijk, das handig. Bij onze locatie is dat helaas niet mogelijk. Alles moet mee. Dat wordt dus ouders en getuigen goed instrueren.. Daar ook nog een lijst voor maken. Er staat nog zoveel op de to do! Waaronder; geloften, playlists, backupmuziek voor als er met de live muzikant iets gebeurt, eerste dans, uhg... Nog maar 20 dagen.
Geniet er ook een beetje van, maar volgens mij doe je dat ook wel!
Hopelijk heb je een tof vrijgezellenfeest gehad!
Wat fijn Zomerwarmte! Echt goed dat je je hebt uitgesproken. Het wordt vast een leuke (mid)dag zo!
zondag 30 augustus 2020 om 13:17
Hahaha zo herkenbaar. De besmettingen vind ik nu ook minder spannend als het weer. Ziet er wat wisselvallig uit.AnAppleADay schreef: ↑30-08-2020 08:55Nou dames, van het ene cijfer wat ik niet kan beïnvloeden geobsedeerd checken (besmettingscijfers) ben ik overgestapte op het andere: de weersvoorspelling![]()
Niets is wat het lijkt..

maandag 31 augustus 2020 om 20:22
Wat goedZomerwarmte schreef: ↑29-08-2020 14:15Veel plezier Kokoro!!