Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saxje schreef:
09-09-2019 16:21
Ja wij willen inderdaad mijn broertje de taak geven om bij het gastenboek te staan en foto's te maken van de gasten die ze dan in het boek kunnen plakken. Of ze er dan iets bij zetten of niet mogen ze zelf bepalen, maar ik vind het wel leuk om ze dan op foto in het boek te hebben.

Als ik jou kosten zo zie, denk ik eerlijk gezegd "oh dat van ons valt wel mee" haha.. Toch vind ik het allemaal veel geld... maar je zit er zo aan..
Haha ja wij weten ook wel dat we een dure locatie hebben, daarom is het zo'n gedoe.
Het zou ook makkelijker zijn als we het uberhaupt niet konden betalen of als we geld als water hadden. Nu kunnen we het wel betalen maar betekent dat wel dat we minder ruimte hebben voor andere zaken.
Ik vind locatie wel het belangrijkste dus ik wil het wel gewoon doen. Vriend is nu ook wel om maar hij heeft me moeten beloven om na de aanbetaling niet meer te gaan zeuren over dat ze ons afzetten etc.
Pas als de eindafrekening komt mag hij weer eventjes zeuren :proud:
Fijn dat je vriend ook om is nu! Kun je er toch weer wat meer van gaan genieten!

Ik weet even niet meer of het al gevraagd is, maar hebben jullie ook al een fotograaf? zo ja, hoelang is die aanwezig en wat kost die van jullie als ik vragen mag.....
Hallo dames! Wij gaan ook trouwen volgend jaar! Tijdens de vakantie is mijn vriend op een knieen gegaan! :flirting:

Ik zou graag tips uitwisselen met jullie. Want er komt wel een hele hoop op me af! Ik zal vandaag rustig alle berichten doorlezen en vanavond wat uitgebreider reageren.
Saxje schreef:
10-09-2019 14:04
Fijn dat je vriend ook om is nu! Kun je er toch weer wat meer van gaan genieten!

Ik weet even niet meer of het al gevraagd is, maar hebben jullie ook al een fotograaf? zo ja, hoelang is die aanwezig en wat kost die van jullie als ik vragen mag.....
Nog niet.
Bij ons is het plan om een fotograaf in te huren voor een paar uur op dag 1 (ceremonie + begin diner)
Op dag 2 doet mijn schoonzusje dan de uitgebreide shoot met ons en eventueel nog een partyfotograaf voor het feest (maar ligt er aan of daar budget voor over is).
We hebben dus geluk dat wij niet voor alles iemand hoeven in te huren, maar de meesten hebben wel een minimum aantal uren dus daar moeten we nog even naar kijken. Gelukkig heeft schoonzusje ook de contacten.
Petal89 schreef:
10-09-2019 14:05
Hallo dames! Wij gaan ook trouwen volgend jaar! Tijdens de vakantie is mijn vriend op een knieen gegaan! :flirting:

Ik zou graag tips uitwisselen met jullie. Want er komt wel een hele hoop op me af! Ik zal vandaag rustig alle berichten doorlezen en vanavond wat uitgebreider reageren.
Gefeliciteerd alvast! :cheer:
Petal89 Gefeliciteerd! Leuk om er weer iemand bij te hebben die meeschrijft!
Het is inderdaad veel wat ineens op je af komt. Ik hoop dat je wat hebt aan de berichten die wij al hebben geplaatst!

Mijn vriend zit bij een vereniging die een eigen vaste fotograaf heeft. Deze hebben wij nu ook gevraagd voor de bruiloft. Hij is er dan vanaf de ochtend tot en met het diner bij. Mijn tante heeft aangeboden met het feest foto's te maken (doet zij vaker).
De fotograaf kost 1400,-. Er zit dan nog geen album bij, dat wil ik zelf namelijk graag maken.
Hoi!

Het lijkt mij leuk om hier mee te schrijven! Komende zondag een jaar geleden ben ik op mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd, tijdens een verrassingsweekendje naar Dublin😍

Ivm een grote verbouwing, trouwen wij ook in 2020, lekker veel voorbereidingstijd dus!

Een aantal zaken hebben wij al geregeld: de locatie, de fotograaf en heel toevallig heb ik vorige maand ook al mijn jurk gevonden!

Wij trouwen enkel voor de wet, en ook op huwelijkse voorwaarden. Mijn vraag is, wat zijn nu de eerste stappen die ik moet zetten voor zeg maar alle ‘zakelijke’ kanten van het huwelijk?

Afspraak maken bij notaris?
Hoe zit het met ondertrouw? Wat moet ik regelen bij de gemeente?

Iemand daar al ervaring mee? Ik hoor het graag!
Gefeliciteerd Pukkie!!

Wat voor jurk heb je gevonden?? of wil je daar niks over kwijt haha.

Hoe het precies zit met huwelijkse voorwaarden en een notaris durf ik niet te zeggen, heb ik me ook nog niet in verdiept.
Ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kunt maken bij de notaris, die zal je hier het beste in verder kunnen helpen.

Wat betreft ondertrouw:
Vanaf januari 2018 ga je niet meer in ondertrouw zoals vroeger (naar het gemeentehuis met getuigen etc.)
Tegenwoordig is het zo dat je dit via internet kunt regelen. Ik weet ook niet of dit per gemeente scheelt, maar volgens mij is het zo dat je een formulier in moet vullen en dit op moet sturen naar de gemeente. Bij sommige gemeentes kun je dit in zijn geheel online doen middels DigiD.
Saxje schreef:
10-09-2019 14:58
Gefeliciteerd Pukkie!!

Wat voor jurk heb je gevonden?? of wil je daar niks over kwijt haha.

Hoe het precies zit met huwelijkse voorwaarden en een notaris durf ik niet te zeggen, heb ik me ook nog niet in verdiept.
Ik denk dat je het beste gewoon een afspraak kunt maken bij de notaris, die zal je hier het beste in verder kunnen helpen.

Wat betreft ondertrouw:
Vanaf januari 2018 ga je niet meer in ondertrouw zoals vroeger (naar het gemeentehuis met getuigen etc.)
Tegenwoordig is het zo dat je dit via internet kunt regelen. Ik weet ook niet of dit per gemeente scheelt, maar volgens mij is het zo dat je een formulier in moet vullen en dit op moet sturen naar de gemeente. Bij sommige gemeentes kun je dit in zijn geheel online doen middels DigiD.

Dankjewel voor de info, ik weet weer iets meer!

Mijn jurk heb ik dus eigenlijk een beetje per toeval gevonden! Ik had een afspraak gemaakt bij de outlet van een grote bruidswinkel in Duitsland. Meer onder het mom van; eens kijken wat ik leuk vind, wat mij wel/niet staat..gewoon een soort van een eerste probeersel. In de outlet vonden we niet heel veel jurken naar mijn smaak dus de verkoopster stelde voor om in de ‘echte’ winkel ernaast verder te kijken. De eerste jurk die ik daar aandeed was meteen raak🙈 het is een vrij simpele, stijlvolle jurk, niet helemaal wit, prachtig kant en ik kan mij er heerlijk in bewegen! Ik kan niet wachten om de jurk aan te trekken!
Wat leuk! Grappig dat je hem zo bij toeval hebt gevonden!
En de eerste jurk al haha!!

Wanneer gaan jullie trouwen?
Zo nu even wat uitgebreider reageren!
Het aanzoek zat er hier al een tijdje aa te komen, maar mijn vriend was zo zenuwachtig toen hij het dan vroeg! De schat!
Wij wonen in de UK, mijn vriend is brits. Maar ik zou heel graag in NL willen trouwen. Zijn familie en vrienden gaan daar ook al helemaal vanuit. Plus een open bar is natuurlijk iets wat ze niet echt hebben hier. Ik vind het altijd zo gierig als we naar een bruiloft van vrienden gaan en voor onze eigen drankjes moeten betalen...
Het wordt voor ons dus een buitenlandse bruiloft. Over een paar weken gaan we naar NL en dan gaan we bij een paar locatie kijken. We hebben een paar gezien die ons heel erg aanspraken!

Wat leuk dat er nog meer dames gaan teouwen volgend jaar! En leuk om de verschillende ideeen al te lezen qua indeling, locatie etc.

Ik moet zeggen dat ik wel wist dat trouwen duur was, maar ik had niet in de gaten dat alles zó duur is zeg..
Welke regio gaan jullie trouwen Petal? En ga je dan wel wat Britse invloeden meenemen (zoals bijvoorbeeld bruidsmeisjes)?

Vraag voor iedereen: hebben jullie een kleurenthema?
Wij twijfelen een beetje namelijk. Ik zou zelf graag voor wit/sage/mustard gaan (sorry voor de Engelste termen maar ik weet niet hoe we de kleur salie in Nederland noemen :proud:).
Afbeelding
Alleen vriend gaf terecht aan dat okergeel/mustard niet echt handig is qua kleding en bij zijn pak en de locatie zou wit/navy/sage veel beter passen.
Afbeelding
De ceremonie-meester zei dat we ook gewoon kunnen combineren, maar dat wordt denk ik wat veel.
Afbeelding

Plaatjes zijn dan niet de exacte kleuren voor alles maar wel boeketten die een beetje in die richting zitten.
Gefeliciteerd nieuwe bruiden! En Welkom!
Apple ik zit ook net na te denken over kleuren, maar heb nog geen idee. Ik vind de eerste twee kleurencombinaties die je noemt mooi. De derde vind ik persoonlijk wat te druk.

Wij wonen in het buitenland pukkie, en hier krijg je automatisch een gemeenschap van goederen als je meer dan 3 jaar samenwoont (tenzij je iets anders vastlegt), dus wij hoeven geen huwelijkse voorwaarden meer te doen. Dat scheelt wel.
Ondertrouw (‘marriage lisence’) regelen wij hier ook online.

Een vriend van ons mag huwelijken sluiten, dus hij gaat ons huwelijk doen. Hij wordt dan ook meteen een soort ceremonie meester bij het feest. We moeten nu dus na gaan denken over wat details voor de ceremonie.

Wij doen de ceremonie gevolgd door een lunch met alleen familie (25 man). En dan het diner en feest met meer gasten (80). Dus dan gaan we nog wel iets bedenken om de avond in te luiden als alle gasten er zijn. Een soort binnenkomst van ons, of Ik wil eigenlijk een ceremonie waar bij we een boom planten (Ik heb iets met bomen :rolling: )

Ik heb ook al een eerste draft gemaakt van de uitnodiging. We zitten nog een beetje met de cadeausuggestie. Het is hier normaal om een weddingregistry te doen, dat mensen dan iets van je lijst kunnen kiezen om je cadeau te doen. Maar wij hebben geen spullen nodig, we hebben al veel te veel. We willen eigenlijk liever geld, maar het is hier niet gangbaar om dat te vragen, tenzij het voor een koophuis of een huwelijksreis of zo is... lastig, lastig... Ik heb nu een bewoording als

‘ jullie aanwezigheid is ons cadeau, wij hoeven geen verdere cadeaus, maar wil je per de iets geven dan wordt een bijdrage aan onze vakantie erg gewaardeerd’

Dan kunnen we het geld opzij zetten voor onze volgende vakantie en is het toch een soort ‘doel’. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een gevalletje borstzak/vestzak omdat we ons spaargeld nu gebruiken voor de bruiloft...
Wat zouden jullie doen? Of denk ik hier te veel over na?
Hier in Nederland komt het volgens mij vaak voor dat op de uitnodiging staat: cadeautip gevolgd door een icoontje van een envelopje.

Ik vind dat zelf persoonlijk vreselijk😂 wij zetten er niks bij op de uitnodiging. We houden een kleine bruiloft, maximaal 50 mensen. Al deze mensen weten wel dat we het liefst een financiële bijdrage ontvangen voor de huwelijksreis. Die enkeling die met een fles wijn of een bordje met ‘live, love, laugh’ komt aanzetten , so be it.

We denken er ook over na om helemaal geen cadeaus te vragen.
Ik denk ook dat we niks op de uitnodiging zetten. 80% komt toch wel met geld.
Misschien dat we de ceremonie meester iets op de brief laten zetten mochten we echt een doel voor het geld hebben (bijvoorbeeld een kunstwerk) maar daar hebben we nog niet echt over na gedacht.

Morgen jurken passen :cheer2:
@Apple, Wij hebben iets met mintgroen.... mintgroene (beetje pastel ook) muur in huis, mintgroene accessoires etc... Dus voor ons was het vrij snel bepaald welke kleur centraal zou staan tijdens de bruiloft.
Ik ben het wel eens met tiramisuusje dat ik de derde optie een beetje druk vind als kleurencombi voor een bruiloft. Ik zou het wat rustiger houden zoals op de eerste twee foto's.

Mijn broer en schoonzus hadden een cadeaulijst gemaakt die wij als ceremoniemeesters konden versturen naar gasten als ze daar om vroegen. Zij hadden wel een envelopje op de uitnodiging gezet. Ik denk eerlijk gezegd dat wij dat ook gaan doen, omdat de bruiloft als zo veel geld kost en we ook een mooie huwelijksreis willen. Maar dan is het envelopje onder het mom van 'voor de huwelijksreis'. Ik weet het niet.... lastig lastig...

Spannend Apple!!! Ik ben benieuwd!!!!!
Ga je naar een grote winkel a la say yes to the dress? of een klein boetiekje bij je in de buurt?
Saxje schreef:
12-09-2019 09:19
@Apple, Wij hebben iets met mintgroen.... mintgroene (beetje pastel ook) muur in huis, mintgroene accessoires etc... Dus voor ons was het vrij snel bepaald welke kleur centraal zou staan tijdens de bruiloft.
Ik ben het wel eens met tiramisuusje dat ik de derde optie een beetje druk vind als kleurencombi voor een bruiloft. Ik zou het wat rustiger houden zoals op de eerste twee foto's.

Mijn broer en schoonzus hadden een cadeaulijst gemaakt die wij als ceremoniemeesters konden versturen naar gasten als ze daar om vroegen. Zij hadden wel een envelopje op de uitnodiging gezet. Ik denk eerlijk gezegd dat wij dat ook gaan doen, omdat de bruiloft als zo veel geld kost en we ook een mooie huwelijksreis willen. Maar dan is het envelopje onder het mom van 'voor de huwelijksreis'. Ik weet het niet.... lastig lastig...

Spannend Apple!!! Ik ben benieuwd!!!!!
Ga je naar een grote winkel a la say yes to the dress? of een klein boetiekje bij je in de buurt?
Ik vind alles samen ook te druk denk ik.
Dus nu kiezen tussen okergeel omdat ik het zo mooi vind (en ik hou heel erg van gele bloemen)
Of donkerblauw omdat het wel beter bij de locatie past en qua kleding vriend en gasten makkelijker is...

Ik ga shoppen in *weggehaald*
anappleaday wijzigde dit bericht op 13-09-2019 19:53
3.43% gewijzigd
@Apple, je wil de gasten ook een dresscode geven met de kleur? anders zou ik gewoon kiezen wat jij/jullie mooi vinden!
Saxje schreef:
12-09-2019 12:36
@Apple, je wil de gasten ook een dresscode geven met de kleur? anders zou ik gewoon kiezen wat jij/jullie mooi vinden!
Misschien de daggasten wel, maar alleen als ik dus voor blauw/groen ga omdat iedereen daar wel iets mee kan.
Met geel zou ik dat moeilijker vinden.

Maar vriend wil bijvoorbeeld ook niks geels in zijn outfit toevoegen.
Ik denk dat je daar misschien je keuze al wel hebt...
als je vriend liever niks geels wil toevoegen aan zijn outfit, waarom zou je dan voor die kleur gaan?
Vat het niet verkeerd op, maar als één van de twee niks van de thema kleur hebben, is het dan nog wel een thema kleur?
Of zie ik dit verkeerd?? (waarom hebben ze hier niet zo'n aapje met de handjes voor de ogen als smiley, haha)
Haha ja daarom neig ik ook naar blauw nu :proud:

En ik heb mijn jurk gevonden! :cheer:
Als iemand benieuwd is wil ik wel een foto sturen via pb
AnAppleADay schreef:
13-09-2019 18:42
Haha ja daarom neig ik ook naar blauw nu :proud:

En ik heb mijn jurk gevonden! :cheer:
Als iemand benieuwd is wil ik wel een foto sturen via pb

Gefeliciteerd met je jurk! Ik ben wel benieuwd hoor! 😁
Pukkie12345 schreef:
13-09-2019 19:04
Gefeliciteerd met je jurk! Ik ben wel benieuwd hoor! 😁
Ik heb je een pb gestuurd! De jurk is nu nog iets te krap maar hij wordt natuurlijk op maat gemaakt.

En ik hoop niet dat je me (her)kent en zo wel, dan hoop ik dat je discreet bent ;-)
Oh Apple Ik Ben ook benieuwd naar je jurk!
tiramisuusje schreef:
13-09-2019 22:45
Oh Apple Ik Ben ook benieuwd naar je jurk!
Ook jij hebt pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven