Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie reacties op de jurk te zien :-)
Ik kan de fotos natuurlijk niet met mensen die ik ken delen dus op deze manier kan ik toch een beetje over mijn jurk praten :proud:
Ik ben ook benieuwd!!!!!

Wat fijn dat je je jurk al hebt gevonden!!! :flirting:
Sax, jij hebt ook pb!
@Apple We zullen inderdaad wat engelse invloeden erbij hebben! Weet nog niet of we bridesmaids en maid of honours doen..
Ik ben ook wel heel benieuwd naar je jurk! :)

@Tiramisuusje, hoe doen jullie dat qua gasten die vanuit nl naar jullie bruiloft komen? En is je aanstaande NLs of komt hij uit het land waar jullie nu wonen?

Hebben jullie allemaal al de locatie gevonden? En nog tips waar we op moeten letten bij de bezichtiging? We hebben er nu een aantal gepland!
Ook qua onderhandelen? We hebben nu een offerte van een locatie gekregen die redelijk globaal is, maar ik vroeg me af hoeveel onderhandelingsruimte er is.. is dit makkelijk om te doen?

Hoe hebben jullie de dag ingedeeld? Wij hebben de volgende globale indeling:
14.00 Ceremonie
15.00 Toast&taart
16.00-17.30 Fotoshoot op locatie voor ons en voor de gasten een rondvaart met gids door de grachten bij mooi weer. Dit zodat alle buitenlandse gasten ook een idee krijgen waar ik vandaan kom.
18.00 Diner met ruimte voor speeches
20.30 Feest!

Is dit een beetje te doen? Zouden jullie een rondvaart leuk vinden?
We zullen zo'n 50 daggasten en nog een extra 25 avondgasten hebben.
Ik denk dat een rondvaart door de grachten leuk is voor de gasten. Even change of scenery. Dat zou ik ook gedaan hebben als we in Amsterdam zouden trouwen.

Onze gasten uit NL komen hier voor enkele weken. Het is meer dan 35 uur reis tijd, dus ze komen niet voor een paar dagen.
Mijn ouders hebben de tickets van mijn familieleden betaald. Maar dingen als vervoer en uitjes betalen ze zelf. We plakken er een familie vakantie aan vast en dat regelen we samen. Verblijf en dergelijke regel ik, maar betaal ik niet voor ze.

We hebben geen van onze vrienden uit het buitenland uitgenodigd. Ik voel me bezwaard om mensen uit te nodigen omdat het zo’n dure reis is. En dat dan alleen voor één klein feestje. Dat vind ik wel jammer, want het betekent dat er maar weinig van mijn vrienden bij de bruiloft zullen zijn en veel van mijn man’s vrienden. Maar als we het in NL zouden doen dan zou het hetzelfde zijn voor mijn man.

Mijn man komt namelijk uit dit land, dus de meeste familieleden en vrienden wonen hier ook. Een broer moet ook van ver komen en voor hem betaalt mijn schoonmoeder de tickets.
@petal,
wij konden dus echt niet onderhandelen en dat viel wel tegen.
We hadden dit wel verwacht dus dat heeft geresulteerd in slechte communicatie met de locatie en ik was bijna bang dat de relatie (met de locatie, niet met elkaar :proud:) kapot zou zijn.
Gelukkig is de lucht weer geklaard maar dat was wel echt jammer.
Ik denk wel dat het per locatie verschilt....

Ik heb jou ook een pb met mn foto's gestuurd!
@Apple
Echt een hele mooi jurk! Simpel maar wel chic. Hij staat je ook heel mooi!
Nu krijg ik ook steeds meer zin om te gaan kijken voor een jurk haha

@Petal
Wij hadden ook niet echt onderhandelingsruimte, maar onze locatie is wel redelijke qua prijs. +/- 6500 euro voor heel de dag eten en drinken (open bar, dus niet een beperkt arrangement), de bruidstaart, een uitgebreide BBQ met voor- en nagerecht en circa 10 hapjes in de avond voor 35 daggasten en 115 avondgasten (incl. daggasten).

Onze dagindeling is als volgt:
13.30 ceremonie
14.30/15.00 toast met taart aansnijden
16.00 fotoshoot
17.30 diner
20.30 feest

Wij zitten een beetje met de eindtijd.. Het feest mag op de locatie tot 1.30 duren, maar wij vinden dit zelf te laat. Maar nu zitten we er een beetje mee tot hoelaat we het dan laten duren. Hoe zit dit bij jullie?
Bij ons duurt het tot 01.00 met muziek uit loop tot 01.30.
Vind ik ook een prima tijd, is meestal redelijk standaard.
Meestal loopt een feest wel af als het bruidspaar vertrekt dus dan zo lang je zelf op tijd weg gaat dan komt het wel goed.
Ik zou het wel raar vinden als het bruidspaar voor 00.00 weg gaat.
Ik heb mn eerste offerte binnen voor haar en make-up maar ik ben echt in shock.
Ik snap wel dat het duur is, maar zo duur....

Weten jullie al wat je daar voor gaat betalen?
Ik zat zelf inderdaad meer aan 1.00uur te denken. Denk dat dat laat zat is na zo'n dag hahaha.

Ik krijg dat van mijn ouders, omdat mijn moeder (en stiefvader trouwens ook) vinden dat dat bij het uiterlijk van de bruid hoort en mijn moeder zei dat ze mij zouden aankleden. Dus nu krijg ik het totale plaatje (jurk, haar, make up, schoenen, accesoires). Super fijn natuurlijk! maar ik kan je dus niet verder helpen haha
Dat is fijn! Nu krijg ik een vast bedrag van mijn ouders dus ik mag ook niet klagen...
Weet je wel ongeveer wat het je moeder gaat kosten? Ik zoek een beetje vergelijking...
Trouwen is nutteloos, kost veel geld en statistisch ga je waarschijnlijk weer scheiden. Geef gewoon groot feest en zit niet zo op een roze wolk. Mensen denken niet meer!
Trouwen is nutteloos, kost veel geld en statistisch ga je waarschijnlijk weer scheiden. Geef gewoon groot feest en zit niet zo op een roze wolk. Mensen denken niet meer!
Ach, een verbitterde forummer :there:
Ik durf het niet te zeggen. Heb me nog niet echt verdiept in kosten voor kapsel of make up.. maar op heel veel websites van beauty salons staat vaak al een prijsindicatie aangegeven of je kan voor een arrangement kiezen waarin proef make up en bruids make up is opgenomen...
Hallo Bruidjes!

Wat leuk dat er al een topic is om vragen in te stellen! Wij gaan trouwen volgend jaar najaar en zitten een beetje inspiratie op te doen. Vraagje:

Hoe doen jullie de ceremonie? Ik heb zelf al een aantal keren een bruiloft meegemaakt en telkens duurde de dienst voor mij véél te lang, Die mag voor mij dus kort maar krachtig zijn. De babs voor het officiële maar geen ellendig lange speech maar meer op de Amerikaanse manier...

Zijn er meer dit dit vinden? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Wanneer ik op internet ga kijken vind ik niemand in ons kikkerlandje die de dienst ook op deze manier heeft aangepakt. Ben benieuwd om jullie verhalen te horen!

Enne, zie het bericht net wat boven mij staat. Mocht je advies willen over haar en make-up, ik doe dit voor mijn werk! Alleen bij mezelf niet ;) Wil de dag me niet druk hoeven maken daarover...

Liefs!
Wij gaan onze ceremonie in de kerk doen dus het wordt sowieso lang en onvergelijkbaar :proud:

Ik heb inderdaad wat websites bekeken qua make up maar ik vind de prijzen echt te gek. Het begint rond de 150-200 en gaat door tot 500. En dan heb ik ook nog 2 dagen.
Ik draag normaal weinig make up en hoe leuk het me ook lijkt om mooi opgemaakt te worden, ik vind dit echt zonde van het geld. Dus ik neig nu naar zelf doen of eventueel een salon in de buurt zoeken en daar in de ochtend binnen lopen voor als een ‘bruiloftsgast’
Ik heb toevallig vanmiddag een offerte voor haar en make-up ontvangen, inclusief een proef haar en make-up kost dit 200€, de styliste komt dan beide keren bij mij thuis.
Wij willen ook ergens in 2020/2021 gaan trouwen! We moeten nog keuzes gaan maken over van alles. Waar ik benieuwd naar ben: hoeveel locaties hebben jullie voor je bruiloft? Doen jullie bijvoorbeeld op 1 plek de ceremonie en op een andere plek de receptie/feest/diner? En hoe ver uit elkaar liggen die plekken? Wij zouden best 2 verschillende locaties willen hiervoor maar de plekken die we op het oog hebben liggen 40 minuten rijden uit elkaar. Misschien net wat te ver voor de gasten. Hoe is dat bij jullie?
AnAppleADay schreef:
20-09-2019 13:58
Wij gaan onze ceremonie in de kerk doen dus het wordt sowieso lang en onvergelijkbaar :proud:

Ik heb inderdaad wat websites bekeken qua make up maar ik vind de prijzen echt te gek. Het begint rond de 150-200 en gaat door tot 500. En dan heb ik ook nog 2 dagen.
Ik draag normaal weinig make up en hoe leuk het me ook lijkt om mooi opgemaakt te worden, ik vind dit echt zonde van het geld. Dus ik neig nu naar zelf doen of eventueel een salon in de buurt zoeken en daar in de ochtend binnen lopen voor als een ‘bruiloftsgast’
Oef, wat een prijzen. Wist niet dat ik aan zulke getallen moest denken. Denk dat ik dan toch maar het make-up heft in eigen hand neem en wellicht nog iemand inhuur voor haar ofzo.
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 16:07
Wij willen ook ergens in 2020/2021 gaan trouwen! We moeten nog keuzes gaan maken over van alles. Waar ik benieuwd naar ben: hoeveel locaties hebben jullie voor je bruiloft? Doen jullie bijvoorbeeld op 1 plek de ceremonie en op een andere plek de receptie/feest/diner? En hoe ver uit elkaar liggen die plekken? Wij zouden best 2 verschillende locaties willen hiervoor maar de plekken die we op het oog hebben liggen 40 minuten rijden uit elkaar. Misschien net wat te ver voor de gasten. Hoe is dat bij jullie?
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Wij trouwen alleen voor de wet en doen alles op 1locatie, een villa hier in het Zuid-Limburgse Heuvelland. Ik vind het wel fijn zo alles in 1, des te meer tijd blijft er over om te feesten!🎉
AnAppleADay schreef:
20-09-2019 13:58
Ik draag normaal ook nauwelijks make up en heb daarom gekozen voor een dag make up. Geen spijt van, past veel beter bij me. Net zo lang doorgezocht tot ik een betaalbare kapper/visagist vond. Heb halflang haar en was voor haar en make up incl. proefsessie maar €123 kwijt. De haarclip uit China (€2 incl. verzenden). Wat ik wel heb laten doen een week van tevoren was lash lifting (€45). Gaf net dat beetje extra, maar zag er heel natuurlijk uit.
Lachattenoir schreef:
20-09-2019 16:07
Mijn dag is net voorbij, maar hadden alles (ceremonie, eten, feest) op 1 plek en daar was ik erg blij mee. Gaf echt een stukje rust voor zowel onszelf als de gasten, om niet telkens te hoeven verkassen. En het vliegt echt zo snel voorbij zo'n dag, dat ik die reistijd achteraf echt zonde had gevonden.
Die prijzen die jullie hebben vallen nog een beetje mee, ik blijf gewoon nog even verder zoeken.

Wij hebben dus de ceremonie in een kerk maar die hebben we nog niet gekozen. We willen wel maximaal 30min van de locatie waar de receptie en diner etc plaats vindt.
Truusje, gefeliciteerd trouwens met je recente huwelijk!

En Pukkie, ik trouw ook in Zuid Limburg ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven