Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aan de newlyweds: hoe doen jullie het met je fotoalbum?
Ik was met schoonzusje aan het brainstormen en moet nu besluiten tussen ouderwets foto’s printen en plakken (voordelen: mooier papier, klassieke look, veel keuze qua albums) of digitaal album maken (voordelen: meer keuze qua formaten, optie voor gekleurde blz)

Ik neig nu naar foto’s plakken maar ben nog niet zeker...
Ik ga voor maat L van Albelli met heeeeel veel (en hooglans) pagina's. Vind het prettig werken omdat je veel met foto formaat kunt spelen. Ze hebben nu 30% korting op fotoboeken, net als vorige maand en de maand daarvoor ;-D.
Ik vind de meeste albumcovers bij van die aanbieders niet zo mooi en ze hebben ook niet echt dik papier.
Voor een vakantie album vind ik ze wel mooi maar ik denk dat ik toch een slagje luxer wil qua kwaliteit...
Ik heb gewoon fotos van ons als voor en achterkant gedaan. Ik heb mijn boudoirboek daar ook gemaakt en was daar heel tevreden over :). Al wil ik nu dus wel voor hoogglans gaan.
We beginnen eerst met de ceremonie omstreeks 2 uur. Dan hebben we toast met taart, hier komen ook nog kleine hapjes. Dan rond 6 uur diner met 3 gangen en dan het feest. Bij het feest komt dan alleen nog borrelgarnituur.

Er komen ongeveer 9 kinderen de hele dag.
De tafel zal de hele dag er staan en mensen kunnen dan zelf pakken wanneer ze willen.

Fijn dat jullie willen meedenken😘
RoryG schreef:
19-10-2020 08:12
We beginnen eerst met de ceremonie omstreeks 2 uur. Dan hebben we toast met taart, hier komen ook nog kleine hapjes. Dan rond 6 uur diner met 3 gangen en dan het feest. Bij het feest komt dan alleen nog borrelgarnituur.

Er komen ongeveer 9 kinderen de hele dag.
De tafel zal de hele dag er staan en mensen kunnen dan zelf pakken wanneer ze willen.

Fijn dat jullie willen meedenken😘
Okay even denken; Dus de momenten dat gasten wat kunnen pakken is bijv. bij aankomst vóórdat jullie er zijn. Dan vanaf een uur of 15u tot 18u kunnen ze weer snoepen, maar dan is er ook taart + andere hapjes. Vervolgens heb je het diner met 3 gangen (met dessert, toch?) tot een uurtje of 19.30 a 20u? Dus dan zullen ze wederom kunnen snoepen van 20u tot +/- 00u maar is er ook bittergarnituur en zitten ze nog vrij vol van het diner.

Je hebt natuurlijk mensen die veel kunnen eten, maar zoals de dag is opgezet lijkt het iig alsof niemand een lege maag hoeft te hebben op welk moment dan ook. De sweettable zal dan dus echt voor extra zijn. Ik denk dat je het heel bescheiden kunt houden :). Geloof me; je wilt niet al je snoep nadien weer mee naar huis :rofl:. Ik had veel teveel bedankjes en heb de afgelopen 4 weken veel teveel toffee's gesnoept ;-D.
AnAppleADay schreef:
18-10-2020 23:00
Ik was met schoonzusje aan het brainstormen en moet nu besluiten tussen ouderwets foto’s printen en plakken (voordelen: mooier papier, klassieke look, veel keuze qua albums) of digitaal album maken (voordelen: meer keuze qua formaten, optie voor gekleurde blz)

De fotografe maakt een 20x20 album voor ons, die zat bij het pakket in. Ik ga zelf nog een 30x30 album maken bij profotonet, ik hoor daar goede verhalen over.
RoryG schreef:
18-10-2020 20:09
Heeft iemand van jullie een snoeptafel gehad? Zo ja, hoeveel soorten en hoeveel gram hadden jullie per persoon?

Het is echt alleen een snoeptafel ( geen deserteren, taart staat er ook los van) voor de hele dag.
Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag.
Nee sorry, geen snoeptafel, wel een taartentafel :-D
Ik zou niet teveel kiezen van wat ik lees.
AnAppleADay schreef:
18-10-2020 23:00

Onze fotograaf maakt een album voor ons. Krijgen we voor het afdrukken wel te zien. Dan kunnen we altijd wat foto's wijzigen. Is digitaal afgedrukt en de kaft is van leer. Van de week 3 foto's ontvangen omdat we nieuwsgierig waren. De andere foto's duren nog tot ongeveer 5 weken. Pfff ben zooo nieuwsgierig.
Dankjewel voor jullie reacties.

Te weinig eten en drinken zal idd niet gebeuren. 3 gangendiner is idd met dessert.

Ik ga het idd niet te uitgebreid maken.

Oh Baby, dat duurt nog lang, snap dat je benieuwd bent. Zou ik ook zijn.
Profotonet is qua digitaal boek wel meer wat ik zoek ja, thanks voor de tip Zomerwarmte!
Nu kan ik die optie beter vergelijken met zelf plakken.
Wauw, die boeken van profotonet zijn inderdaad wel héél mooi zeg. Ik heb in de onze echt een overzicht van de dag gemaakt met... 400 foto's. Wordt een bééétje dik en duur in zo'n mooi boek ;-D. Misschien dat ik nog een apart album maak voor de mooiste foto's. Dank voor de tip iig!

Baby, 5 weken!? Jeetje... Das lang! Hier wachten we nog op het korte huwelijksfilmpje :).
You're welcome, ik was ook super blij met deze tip dus vind het fijn dat ik jullie er ook blij mee kon maken :D
Nu 3 a 4 weken wachten op ons album. Bij het album krijgen we ook een usb stick met de foto's op hoge resolutie en als ik die heb ga ik beginnen met het grotere album.
Jullie hadden de foto's eerder?

Scheelt dat we nu heel druk met verbouwen zijn. Dus denk er nu wat minder aan. Daarnaast wordt mijn trouwboeket nu gedroogd en daarna in epoxy gegoten. Ook heeeeel erg benieuwd naar haha. Zoveel nieuwsgierigheid
Gaaf baby! De mijne hangt hier ondersteboven aan de kast. Is erg mooi gelukt om te drogen.

Ik had de sneakpeak de dag na de bruiloft en de bewerkte foto's na 5 dagen. Echt absurd snel.
Wij hadden na een week de preview met iets van 15 foto's en een week later alle foto's online. En we krijgen dan als het kleine album klaar is ook alle foto's op usb.
Hallo dames! Ik heb hier vorig jaar ook meegeschreven onder een andere nick.
Fijn om te zien dat er toch een aantal van die groep zijn getrouwd! 😊

We hebben in april besloten onze bruiloft een jaar uit te stellen, tot zomer 2021. Mijn aanstaande en ik hebben sindsdien geen plezier meer gehad in het regelen van de bruiloft...
Aangezien wij in het buitenland wonen maar in NL trouwen, komt er best een hoop bij kijken..
Nu zien we het volgend jaar ook niet gebeuren om de dag te hebben zoals we graag willen en wij willen geen concessies doen..
Nu zitten we erover na te denken om het tot 2022 uit te stellen en ik vroeg me af of er meer van jullie zijn die hier over nadenken en hoe jullie dit aanpakken.. Ben heel benieuwd!
Welkom terug Ellie-Jane :hello:!
Hoi Ellie-Jane!

Ik schrijf hier pas sinds Maart :D
Wel rustig hier nu :)

Is er al iemand begonnen aan een fotoalbum? Ik ben online al wat voorbeelden aan het bekijken.
Wij trouwen in oktober 2021. Ik heb nu nog goede hoop dat het dan wel weer relatief normaal is, zonder regels.
Maar als ik dan hier op de Corona pijler kijk, word ik soms wel weer nerveus.

Wanneer wil je dan trouwen Ellie-Jean?
Ellie-Jane schreef:
28-10-2020 15:45
Hallo dames! Ik heb hier vorig jaar ook meegeschreven onder een andere nick.
Fijn om te zien dat er toch een aantal van die groep zijn getrouwd! 😊

We hebben in april besloten onze bruiloft een jaar uit te stellen, tot zomer 2021. Mijn aanstaande en ik hebben sindsdien geen plezier meer gehad in het regelen van de bruiloft...
Aangezien wij in het buitenland wonen maar in NL trouwen, komt er best een hoop bij kijken..
Nu zien we het volgend jaar ook niet gebeuren om de dag te hebben zoals we graag willen en wij willen geen concessies doen..
Nu zitten we erover na te denken om het tot 2022 uit te stellen en ik vroeg me af of er meer van jullie zijn die hier over nadenken en hoe jullie dit aanpakken.. Ben heel benieuwd!
Wij zijn dit jaar wel getrouwd in zéér kleine kring (13 personen), maar het feest zal/zou volgend jaar plaatsvinden in juli. Wij zijn er op dit moment ook niet mee bezig, en mis inderdaad een beetje de 'excitement'. Soms denk ik, laat dat feest maar zitten, aan de andere kant hebben we wel zin in een feest, zeker als corona dan onder controle is dmv een vaccin. De vraag is natuurlijk ook óf corona tegen die tijd überhaupt onder controle is. Geen vaccin is voor ons geen feest, niet dat ik zelf zo angstig ben, maar ik wil absoluut niet dat gasten een risico zouden lopen, ik zou het mijzelf nooit vergeven als mijn bruiloft een brandhaard zou zijn.

Voor nu dus weinig zin, weinig motivatie, een beetje een raar gevoel dus..
RoryG schreef:
01-11-2020 18:46
Wij trouwen in oktober 2021. Ik heb nu nog goede hoop dat het dan wel weer relatief normaal is, zonder regels.
Maar als ik dan hier op de Corona pijler kijk, word ik soms wel weer nerveus.

Wanneer wil je dan trouwen Ellie-Jean?
We hebben de dag van deze zomer uitgesteld tot augustus 2021.
Toen we in april de knoop doorhakten door de bruiloft uit te stellen, gingen we er vanuit dat de wereld er tegen het einde van het jaar weer beter uit zou zien. En niets is minder waar. :( We gaan in de UK weer in een volledige lockdown..
En het lastige voor ons is dus dat er een hoop familie en vrienden ook vanuit het buitenland naar NL reizen, wat het ook gewoon lastig maakt.. Mehh..
K0koro schreef:
30-10-2020 06:12
Welkom terug Ellie-Jane :hello:!
Heyy Kokoro! :cheer:
Wat fijn dat jullie alsnog zijn getrouwd! Wel erg jammer dat het niet op jullie eiland kon. :-(
Maar zoals ik las hebben jullie een heel fijne dag gehad!

Ik vond het erg lastig verder te schrijven in dit topic, aangezien onze dag niet kon doorgaan..

We schreven ook samen in het wachten-topic en ik zie dat jullie inmiddels niet meer wachten! Hoop dat het jullie heel snel gegund is.
Dit is ook een van de redenen waarom wij de bruiloft willen uitstellen. Als we wachten tot de bruiloft, maar die kan weer niet doorgaan, zijn we ook weer 9 mnd verder. Ik loop ook al richting de 32.

Maar vind het wel lastig, want dan gaan we straks bijna 2 jaar later trouwen dan het originele plan was. Al is het ook wel een rare gedachte dat we nu al 3 mnd getrouwd zouden zijn geweest als er geen corona was.

Sorry voor mijn hersenspinsels hahahaa :rolling:
Pukkie12345 schreef:
02-11-2020 12:19
Wij zijn dit jaar wel getrouwd in zéér kleine kring (13 personen), maar het feest zal/zou volgend jaar plaatsvinden in juli. Wij zijn er op dit moment ook niet mee bezig, en mis inderdaad een beetje de 'excitement'. Soms denk ik, laat dat feest maar zitten, aan de andere kant hebben we wel zin in een feest, zeker als corona dan onder controle is dmv een vaccin. De vraag is natuurlijk ook óf corona tegen die tijd überhaupt onder controle is. Geen vaccin is voor ons geen feest, niet dat ik zelf zo angstig ben, maar ik wil absoluut niet dat gasten een risico zouden lopen, ik zou het mijzelf nooit vergeven als mijn bruiloft een brandhaard zou zijn.

Voor nu dus weinig zin, weinig motivatie, een beetje een raar gevoel dus..
Jaaa precies dat! Fijn dat jullie wel al getrouwd zijn. Hopelijk hebben jullie volgend jaar wel een groot feest om jullie liefde te vieren!!
Voor ons is het ook al lastig om het klein te houden omdat onze gezinnen in verschillende landen wonen. Dus zolang er nog quarantaine en reisrestricties zijn kunnen wij niet trouwen ivm het werk van mijn schoonfamilie. En wij willen onder geen beding zonder onze ouders trouwen.
Moeilijk moeilijk..
Jaaa, we mogen echt niet klagen. We hebben een prachtige dag mét mooi weer gehad. Het eiland was eigenlijk nog vrij snel vergeten ook. Het is vooral jammer dat de gezamenlijke vakantie eromheen in het water viel. Maar goed, ik blijf erbij; gezien de omstandigheden mogen we echt niet klagen.

Ik begrijp heel erg goed dat je ervoor koos om niet meer mee te schrijven. Het is naar om steeds geconfronteerd te worden met het feit dat je zelf hebt moeten uitstellen.

Wat betreft het wachten met zwanger worden; Als wij hadden moeten uitstellen, waren we ervoor gegaan denk ik. Wat zijn bij jullie precies de overwegingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven