trouwen in het buitenland

16-04-2009 12:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen evt. gaan trouwen op Paaseiland, bij Chili. Nou hebben wij begrepen dat we als we eenmaal getrouwd zijn we naar de hoofdstad van Chili moeten om de huwelijksakte te laten legaliseren door 1) Chileense Ministerie van Justitie, 2) Chileense Ministerie van Buitenlandse Zaken en 3) de Nederlandse Ambassade in Chili.

Een heel gedoe dus en er is tot op heden best lastig achter te komen hoe lang al die legalisaties gaan duren. We willen per slot van rekening niet onze hele vakantie aan de papierhandel besteden.

Zijn er mensen die ook in het buitenland getrouwd zijn (in een land dat dan niet tot een legalisatieverdrag behoort, want dan is legalisatie een stuk eenvoudiger)? Zjjn jullie tegen problemen aangelopen en hoe pak ik het allemaal aan?

Alle tips zijn welkom!
Ben je al naar de Nederlandse ambassade geweest of de Chileense ambassade hier in Den Haag? Die kunnen je meer vertellen over de duur en je meeste vragen beantwoorden.
Nee echt?
Vraag eens na bij bureau's als World Wide Weddings en Extravacanza of zij iets voor je kunnen betekenen.

Ik zou die kopzorgen zelf persoonlijk niet willen hebben. Te veel kans dat er een kink in de kabel komt en je of niet kunt trouwen, of je huwelijk ongeldig is...
Eens met Pinksterbloempje, die bureaus nemen je alles uit handen qua papierhandel en zorgen dat het goed komt.
Ja kennissen van mij. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat is echt een maanden durend proces geweest geweest voor ze alles gelegaliseerd en al in hun bezit hadden: weet niet precies waarom dat was, maar men wist geloof ik niet precies hoe er gelegaliseerd moest worden, raakte toen de trouwakte kwijt, Nederland accepteerde een document niet, moest weer terug enz. enz.

Denk er verder om dat je nagaat of op je huwelijk het huwelijksrecht van Chili van toepassing is en wat de afwijkingen ten opzichte van het Nederlands recht zijn wat betreft huwelijksvermogens- en (hopelijk nooit van toepassing) de echtscheidingsmogelijkheden.

Veel plezier verder met je huwelijk!
Hier is al een topic over!
quote:Pinksterbloempje schreef op 16 april 2009 @ 13:12:

Vraag eens na bij bureau's als World Wide Weddings en Extravacanza of zij iets voor je kunnen betekenen.

Ik zou die kopzorgen zelf persoonlijk niet willen hebben. Te veel kans dat er een kink in de kabel komt en je of niet kunt trouwen, of je huwelijk ongeldig is...

Ik heb al contact gezocht met beide bureau's, maar zij kunnen ons niet helpen, zij bieden geen huwelijken aan op Paaseiland.

Persoonlijk ben ik zelf ook wel bang dat er weer eens iets fout gaat (gaat bij ons nl. altijd van alles fout, overigens niet door onze schuld). En die stress wil ik op vakantie ook niet hebben. Maar als het nou allemaal redelijk snel geregeld kan worden, dan is het natuurlijk wel leuk...
quote:Flashy schreef op 16 april 2009 @ 13:58:

Hier is al een topic over!O, sorry dan, was ik me niet bewust van. (heb er eigenlijk ook niet op gezocht *schaam, schaam*)
Lizettetje

Wij zijn ook in het buitenland getrouwd en hebben alles door het reisbureau laten regelen. Zij weten wat je aan documenten moet verzamelen voor je huwelijk en ter plaatse kun jij je reisagent alle legalisaties en registraties laten regelen. Hou jij lekker tijd over om vakantie te vieren.

Ook allerlei andere zaken zoals de taart, diner, make up, bloemen of andere wensen omtrent de ceremonie kunnen ze voor je regelen.

Een bekende organisatie is World Wide Weddings, maar ook steeds meer andere reisorganisaties hebben trouwarrangementen in hun pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven