Trouwgedoe

07-04-2012 07:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleempje ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben gister gevraagd om getuigen te zijn bij het huwelijk van een hele goede vriendin. Ik ben het alleen helemaal niet eens met het huwelijk. Ik vind ze totaal niet bij elkaar passen en ik geloof er ook niet in dat ze lang bij elkaar zullen blijven. Ik heb ja gezegd maar eigenlijk ben ik het dus helemaal niet eens met dat huwelijk. Wat zouden jullie nu doen? Gewoon getuigen of zeggen dat je het toch niet wilt en uitleggen waarom je het niet wilt?

Groetjes
quote:redband schreef op 07 april 2012 @ 10:37:

Jezus, wat een gezever, er lopen heel veel huwelijken op de klippen, je kan je beter aanmelden als pastoor of zo. Even alles vertellen wat wel en niet bij het huwelijk hoort.Jij voelt het kennelijk niet zo, maar TO wel. Waarom is dat zo moeilijk om te respecteren?
quote:truffelmaffia schreef op 07 april 2012 @ 10:41:

TO, als je getuigt, ga je naar de huwelijksvoltrekking. Daar wordt ook altijd gevraagd of er iemand tegen het huwelijk is en dat nu kenbaar maakt, of voor eeuwig zwijgt.

Hoe ga je daar mee om? Houd je dan hypocriet je mond dicht?

Volgens mij alleen in (Engelstalige) films hoor. Heb dat nog nooit gehoord.

Edit: iig niet bij mijn eigen huwelijksvoltrekking.
quote:Suze02 schreef op 07 april 2012 @ 10:39:

Ik heb een hele goede vriendin. Die zit in een slechte relatie met een eikel die haar nog net niet slaat. Echt een lul van een vent. Ze heeft al heel vaak op mijn schouder uitgehuild maar verlaat hem (nog) niet. Als ze morgen komt om te vragen of ik haar getuige wil zijn doe ik dat gewoon. Voor haar. Gewoon, omdat ik van haar hou.

En op het moment dat ze toch eindelijk de kracht vindt om te vertrekken ben ik daar om de brokstukken op te rapen. Zonder verwijten en "ik dacht het altijd al".

Dat is vriendschap.Waarom denk je dat TO er niet zou zijn voor haar vriendin?
Rare manier van discussie voeren, moet dat nou zo, Redband?
Kijk ik dan echt teveel films?
quote:truffelmaffia schreef op 07 april 2012 @ 10:47:

Kijk ik dan echt teveel films? Ik ging zelf ook al twijfelen
quote:truffelmaffia schreef op 07 april 2012 @ 10:41:

TO, als je getuigt, ga je naar de huwelijksvoltrekking. Daar wordt ook altijd gevraagd of er iemand tegen het huwelijk is en dat nu kenbaar maakt, of voor eeuwig zwijgt.

Hoe ga je daar mee om? Houd je dan hypocriet je mond dicht?

Volgens mij is dat iets uit Amerikaanse films hoor, ik heb dat volgens mij nog nooit gehoord bij een Nederlandse huwelijksvoltrekking.

Edit: mosterd, dat heb je wanneer je tussendoor andere dingen doet.
Mijn opmerking was bedoeld tegen yvette, niet ten aanzien van TO.
quote:_Branwen_ schreef op 07 april 2012 @ 10:45:

[...]

Waarom denk je dat TO er niet zou zijn voor haar vriendin?Lees anders eerst de rest van de discussie even...
quote:yvonjaspers schreef op 07 april 2012 @ 10:50:

Volgens mij is dat iets uit Amerikaanse films hoor, ik heb dat volgens mij nog nooit gehoord bij een Nederlandse huwelijksvoltrekking.

Edit: mosterd, dat heb je wanneer je tussendoor andere dingen doet.
quote:yette schreef op 07 april 2012 @ 10:45:

Rare manier van discussie voeren, moet dat nou zo, Redband?Mwah, ik vind wat jij ook niet helemaal zuiver in de discussie staat.
quote:Suze02 schreef op 07 april 2012 @ 10:52:

Lees anders eerst de rest van de discussie even...Heb je al gegeten vandaag?
Mooi zo'n bijna-gevecht (of noem het een welles/nietes-battle) in het kippenhok dat Viva Forum heet

Pffff... De een gaat linksom, de ander rechtsom. En om dan te doen alsof het ene echt de enige manier is en de andere per definitie foutfoutfout is............
quote:yvonjaspers schreef op 07 april 2012 @ 10:50:

[...]

Edit: mosterd, dat heb je wanneer je tussendoor andere dingen doet. In Nederland heb je daarvoor ondertrouw. Die periode tussen ondertrouw en huwelijksvoltrekking kan onderzocht worden of men niet al getrouwd is enzo.
Ik maak helemaal geen ruzie
Ik snap niet waarom ik niet zuiver in de discussie zou staan?
quote:Suze02 schreef op 07 april 2012 @ 10:55:

In Nederland heb je daarvoor ondertrouw. Die periode tussen ondertrouw en huwelijksvoltrekking kan onderzocht worden of men niet al getrouwd is enzo.Dat is zo, maar het is niet zo dat iemand anders bezwaar kan maken tegen een huwelijk. In van die zoetsappige Amerikaanse films zie je vaak dat mensen net voor het jawoord de kerk binnen komen rennen en dan na de vraag of er nog iemand bezwaar heeft tegen het huwelijk roepen dat zij degene zijn met wie (meestal) de bruid moet trouwen. En dan wordt het huwelijk afgeblazen en leven ze allemaal nog lang en gelukkig (behalve dan die bruidegom die voor het altaar verlaten wordt, maar dat was toch al niet zo'n sympathieke man meestal). Zoiets zal in Nederland echt niet gebeuren.
quote:Lizzl schreef op 07 april 2012 @ 10:54:

Mooi zo'n bijna-gevecht (of noem het een welles/nietes-battle) in het kippenhok dat Viva Forum heet

Pffff... De een gaat linksom, de ander rechtsom. En om dan te doen alsof het ene echt de enige manier is en de andere per definitie foutfoutfout is............ Volgens mij heeft niemand er problemen mee als ze wel zou willen getuigen.
Als een vriendin van mij mij als getuige zou willen op haar bruiloft, zou ik vriendelijk bedanken voor de eer. Ik gun haar namelijk een man die zijn poten thuis houdt en haar niet meermalen bij de huisartsenpost laat belanden met letsel aan hoofd en lijf.
Ik heb er inderdaad geen problemen mee als je ondanks diepe twijfels over of een huwelijk een goede beslissing is, toch getuige bent en naar de bruiloft gaat. Waar ik wèl problemen mee heb, is dat je je mond houdt over die twijfels. Het kan namelijk beide. Je kan aangeven dat je bang bent dat je vriendin hier niet gelukkig van wordt, maar tòch getuigen omdat zij dat graag wil.
Hallo dames,

Ik heb wel genoeg adviezen gehad voor vandaag. Ik ben het deels met suze eens en deels met yette. Ik heb besloten gewoon een gesprek aan te gaan. Ik weet zeker dat onze vriendschap dat aan kan.

Nu komt natuurlijk de vraag waarom ik het niet eerder kenbaar heb gemaakt. Nou dat komt omdat ik er niet echt hij stil stond. Ik had nooit gedacht dat ze zouden trouwen dus als ze bij mij uithuilde om weer een of ander benullige ruzie troost ik haar en gingen we daarna even lekker iets anders doen om haar gedachtte er even vanaf te kunnen zetten.

Ik wil haar toekomstige huwelijk zeker niet verpesten en daarom ga ik het eerlijk zeggen en ook gewoon getuigen Zijn op haar bruiloft. Of het moet echt helemaal verkeerd lopen in ons gesprek maar dan zou ik mezelf echt voor me kop slaan blijkbaar ken ik haar dan niet goed genoeg! Thanks voor de reactie en discusieer gerust door ;) groetjes
Ze begrijpt vast dat je het beste met haar voor hebt, Miss. Sterkte met het gesprek!
Toen ik zou gaan trouwen zat mijn beste vriendin ook met die twijfels. Zij stond ook niet achter mijn huwelijksplannen en zij wist ook niet wat ze moest doen.

Uiteindelijk is mijn huwelijk ( 3 maanden voor dat het zou gebeuren) niet door gegaan, wat voor haar en achteraf voor mij een grote opluchting was.

Ze heeft het uiteindelijk wel verteld aan mij dat zij die twijfels had gehad en ze niet wist wat ze moest doen. Ik heb er haar toen ook verteld dat ik nu ook kon zien hoe moeilijk het geweest is voor haar. Als je weet dat je beste vriendin de grootste fout van haar leven gaat maken. Maar als zij het mij verteld had toen ik nog in de situatie zat met ex , dan was ik heel kwaad op haar geweest en dan denk ik dat voor mij op dat moment de vriendschap over geweest was.

Ik snap dat je hier niet veel mee kan, maar op het moment dat je nog in een relatie zit met een man waar je eigenlijk al van weet dit is niet goed, maar waar je wel mee wilt trouwen. Leef je in een bubbel en denk je het komt allemaal wel goed enz.

Ik ben blij dat ik op tijd uit mijn bubbel ben gekomen en zelf het trouwen geannuleerd heb en mijn familie en vrienden waren hier ook allemaal erg blij mee. Want ze wisten dat het goed mis was, maar ze wisten niet wat er speelde.

Ik denk dat je eerlijk naar jezelf moet zijn en niet als getuige moet mee doen, ookal kost dit misschien je vriendschap. Het geeft wel een singaal af hoe jij er in staat en je bent eerlijk. Hoe moeilijk dan ook en ik denk ook mocht het mis gaan dat ze jou als enige eigenlijk wel zou waarderen omdat jij wel eerlijk bent geweest..
Toen mn toenmalige beste vriend trouwde, vroeg hij mij zijn getuige te zijn. Hij trouwde met iemand waar ik persoonlijk niets mee had, en daar had ik voor mijzelf gegronde redenen voor. Maar ik zag dat mn beste vriend zijn geluk gevonden had.

En als hij van haar hield, dan zou er vast ook iets moois en goeds aan haar zijn. Ik heb het zelf alleen nooit zo kunnen zien.

Dus heb ik mijn handtekening bij huwlijk gezet. omdat ik hem wel steun in zijn geluk.

Toch is mijn vriendschap met hem over. Het had allerlei redenen en het was verdrietig hem te los te laten.

En nu vind ik het heel naar dat mijn handtekening in hun huwlijksboekje staat. Omdat ik weet dat dat voor hem niet fijn is misschien.

Maar ik ben wel blij dat ik koos door te zetten, het was toch ook wel een hele eer.. het is alleen niet de situatie geworden die we denk ik allemaal gehoopt hadden.

ik hoop dat ze nog heel lang gelukkig zullen zijn.

Dat hij nog heel lang gelukkig is.
..popcorn?
En wat mijn vriendin in tijd tegen mij zei was: Je moet niet trouwen he! En dat vond ik een niet zo fijne opmerking ( maar stiekem ook wel weer), ik snapte wel heel goed wat ze er toen mee bedoelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven