Trouwgedoe

07-04-2012 07:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleempje ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben gister gevraagd om getuigen te zijn bij het huwelijk van een hele goede vriendin. Ik ben het alleen helemaal niet eens met het huwelijk. Ik vind ze totaal niet bij elkaar passen en ik geloof er ook niet in dat ze lang bij elkaar zullen blijven. Ik heb ja gezegd maar eigenlijk ben ik het dus helemaal niet eens met dat huwelijk. Wat zouden jullie nu doen? Gewoon getuigen of zeggen dat je het toch niet wilt en uitleggen waarom je het niet wilt?

Groetjes
Ik heb getuigd voor mijn beste vriendin. Vond en vind haar man helemaal niets en denk niet dat hij haar optimaal gelukkig maakt. Maar wie ben ik?

Ze is een grote meid en ik vertrouw erop dat ze intelligent en sterk genoeg is om te doe wat goed voor haar is, en als dit dat is in haar ogen dan zij dat zo. Als ik dat niet zou denken dan zou ze denk ik niet mijn vriendin zijn.

Ik vind het een andere zaak als er geweld zou spelen trouwens.
quote:christina schreef op 07 april 2012 @ 08:48:

@ Janneke, mijn vriend kan natuurlijk ook gewoon een vriend zijn. Waarom is het normaal om een vrouw wel mijn vriendin te noemen en een vriend niet mijn vriend.

Eerder in de post zeg ik dat het over mijn beste vriend gaat. Niet mijn partner dus.Oh sorry, wat vreselijk dom. Ik heb jouw post gelezen en zat met mijn gedachten bij de post van TO. TO had het over het huwelijk van haar beste vriendin, dus toen ging ik er van uit dat die vriend de bruidegom was.
De getuige van mijn huwelijk was ook getuige van mishandeling door mijn man naar mij en naar derden, maar ja hij is ook loonslaaf van mijn man en wenst niet te getuigen bij de politie. Fijne getuige....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 07 april 2012 @ 17:55:

De getuige van mijn huwelijk was ook getuige van mishandeling door mijn man naar mij en naar derden, maar ja hij is ook loonslaaf van mijn man en wenst niet te getuigen bij de politie. Fijne getuige....

Was dit voor je huwelijk dat hij/ zij het had gezien dat hij je sloeg enz? Want dat is dan ook door zijn/haar vinger gezien omdat je waarschijnlijk zelf ook je kop in het zand stak. Ik snap dat dit gemeen overkomt vanuit mij, maar bedoel het niet zo. Ik ben zelf ook mishandeld door mijn aanstaande en niemand wist het vanuit mij, maar iedereen had wel een gevoel dat er iets niet klopte. Vandaar ook mijn verhaal over mijn beste vriendin met haar twijfels.

En ik denk dat je twee dingen los van elkaar moet zien en dat is lullig of noem maar een ander scheld woord er voor, voor jou, maar het is ook zijn/ haar baas. En waarschijnlijk steld hij/zij haar/zijn eigen belang nu voorop. Ik zou me daarnaast wel afvragen in hoeverre dit een echte vriend/vriendin zou zijn.
quote:Fame schreef op 07 april 2012 @ 17:55:

Is hij door de politie benaderd om te getuigen en kon hij dat weigeren? Dat zou toch niet moeten lijkt me! En dit klinkt alsof niemand het eens kon zijn met jullie huwelijk: hij mishandelde ook derden?!

Wie was je andere getuige? En hoe zijn jullie tot die getuigen gekomen? Ik ben niet bezig met trouwen, maar zie het wel om me heen en zie soms ook van dichtbij hoe moeilijk het is om de 'juiste' getuige/ ceremoniemeester enzo te kiezen. Dat zou leuk moeten zijn om te doen, maar lijkt soms erg moeilijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven