Trubbels samengesteld gezin
zondag 24 februari 2019 om 14:10
Wij hebben sinds 1,5 jaar een samengesteld gezin. Mijn vriend heeft 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud en zijn om de week een hele week bij ons.
Ik heb 2 kinderen van 15 en 19. En zijn ook voor 50% bij mij. In totaal zijn alle kinderen 10 dagen samen.
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik veel strubbels. Hij vind dat ik niet duidelijk ben en streng genoeg naar mijn kinderen. Vind het lastig dat mijn oudste zoom op zondag wil uitslapen en soms naar vrienden gaat waar hij blijft eten terwijl dit zijn enige vrije dag is en ik vind dat hij ook zijn ontspanning moet hebben en snap ook dat hij niet meee mee wil met uitjes .
Wij lopen echt tegen verschillende opvoed problemen op. Ik ben makkelijker en hij is erg op zijn principes en dult geen grote mond ook al neemt een kind het op voor mij omdat hij zijn ongenoegen verbaal erg naar mij uit.
In De manier van communicatie naar de kinderen zijn we heel verschillend en ik loop echt op mijn tenen en krijg steeds vaker het gevoel dat ik bij alles wat ik doe bekritiseerd wordt of het op een hele andere manier (niet mijn manier van doen) gezegd of gedaan moet worden.
IMaar heb het idee dat als we beiden niet een beetje tot elkaar komen en elkaar respectvol behandelen en ook de dingen niet meer benoemen die wel goed gaan we er een punt achter moeten zetten. Iets wat ik niet wil want we hebben het als we samen zijn wel erg fijn. Maar met de kinderen is er geen ontspanning meer en altijd stress en gebakkelei tussen ons.
Wie heeft er tips?
Even voor de duidelijkheid . Mijn kinderen zijn vrij relaxed en ik laat zeker mijn 19 jarige zijn ding doen. Vind dit ook een heel normale zaak en kom daar ook voor op. Het is soms zo lastig als mijn vriend het perfecte plaatje wil terwijl ik denk dat dit niet mogelijk is. Het ongecompliceerde is er zo wie zo toch al af als je gescheiden bent en 2 gezinnen samen probeert te voegen. Ik durf er tegenin te gaan en laat mij de wet niet lezen. Teveel voor meegemaakt en ben geen kleuter meer die je alles maar kan zeggen....... en dat botst
Ik heb 2 kinderen van 15 en 19. En zijn ook voor 50% bij mij. In totaal zijn alle kinderen 10 dagen samen.
De laatste tijd hebben mijn vriend en ik veel strubbels. Hij vind dat ik niet duidelijk ben en streng genoeg naar mijn kinderen. Vind het lastig dat mijn oudste zoom op zondag wil uitslapen en soms naar vrienden gaat waar hij blijft eten terwijl dit zijn enige vrije dag is en ik vind dat hij ook zijn ontspanning moet hebben en snap ook dat hij niet meee mee wil met uitjes .
Wij lopen echt tegen verschillende opvoed problemen op. Ik ben makkelijker en hij is erg op zijn principes en dult geen grote mond ook al neemt een kind het op voor mij omdat hij zijn ongenoegen verbaal erg naar mij uit.
In De manier van communicatie naar de kinderen zijn we heel verschillend en ik loop echt op mijn tenen en krijg steeds vaker het gevoel dat ik bij alles wat ik doe bekritiseerd wordt of het op een hele andere manier (niet mijn manier van doen) gezegd of gedaan moet worden.
IMaar heb het idee dat als we beiden niet een beetje tot elkaar komen en elkaar respectvol behandelen en ook de dingen niet meer benoemen die wel goed gaan we er een punt achter moeten zetten. Iets wat ik niet wil want we hebben het als we samen zijn wel erg fijn. Maar met de kinderen is er geen ontspanning meer en altijd stress en gebakkelei tussen ons.
Wie heeft er tips?
Even voor de duidelijkheid . Mijn kinderen zijn vrij relaxed en ik laat zeker mijn 19 jarige zijn ding doen. Vind dit ook een heel normale zaak en kom daar ook voor op. Het is soms zo lastig als mijn vriend het perfecte plaatje wil terwijl ik denk dat dit niet mogelijk is. Het ongecompliceerde is er zo wie zo toch al af als je gescheiden bent en 2 gezinnen samen probeert te voegen. Ik durf er tegenin te gaan en laat mij de wet niet lezen. Teveel voor meegemaakt en ben geen kleuter meer die je alles maar kan zeggen....... en dat botst
anoniem_383179 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 13:44
Reden: Datum
Reden: Datum
15.42% gewijzigd
zondag 24 februari 2019 om 15:16
Die van 19 is gewoon volwassen en kan zo'n beetje doen en laten wat ie wil.
Als straks zijn oudste 16 à 18 is, gebeurt dat ook.
Alleen is hij zo ver nog niet.
Jouw kinderen zijn sowieso bovendien gemiddeld al ouder en "verder" in volwassen worden.
En ben je nu 1,5 jaar samen en gewoon véél te snel gaan samenwonen?
Of 11.5 jaar samen en was zijn jongste nog niet geboren?
Ik zou ook terug gaan lat-ten en zou zelfs niet weten of ik wel nog een relatie wil met iemand die alleen maar kritiek heeft op mij en de omgang met de kinderen.
Als straks zijn oudste 16 à 18 is, gebeurt dat ook.
Alleen is hij zo ver nog niet.
Jouw kinderen zijn sowieso bovendien gemiddeld al ouder en "verder" in volwassen worden.
En ben je nu 1,5 jaar samen en gewoon véél te snel gaan samenwonen?
Of 11.5 jaar samen en was zijn jongste nog niet geboren?
Ik zou ook terug gaan lat-ten en zou zelfs niet weten of ik wel nog een relatie wil met iemand die alleen maar kritiek heeft op mij en de omgang met de kinderen.
zondag 24 februari 2019 om 15:18
Dit dus.Annelleke schreef: ↑24-02-2019 14:54Weet apart gaan wonen. Ik snap sowieso al niet dat jullie zijn gaan samenwonen met kinderen. Wat voegt dat toe? Had een paar jaar gewacht, dan waren de kinderen het huis uit.
Edit: als je kinderen het voor je op moeten nemen omdat je man verbaal zo abusief is is het sowieso beter om weg te blijven van die man.
Sommige mensen willen wanhopig graag gezinnetje spelen, maar het werkt vaak niet.
Hoe zou je het als volwassene vinden als er opeens ongevraagd drie andere mensen bij je kwamen wonen, waarvan 1 je dan opeens van alles op wil leggen? Niet leuk. Is het voor kinderen en tieners ook niet.
zondag 24 februari 2019 om 15:20
Op die leeftijd vind ik dat de moeder de vriend dan maar uit de buurt moet houden. Ze zou het haar zoon moeten gunnen in z'n eigen tempo z'n ontwikkeling en uit huis gaan te doorlopen. Niet dat hij nu overhaast het huis uit wordt geschopt omdat moeder zo nodig bij een man moet blijven die haar mishandelt.
Want dat is het, als je continu op tenen loopt, steeds bang bent alles verkeerd te doen, je man zo tegen je tekeer gaat dat je zoon het voor je op moet nemen, dan wordt je mishandeld. Dus die man het huis uit en zoon een veilige leefomgeving waarbij hij het huis uit gaat op het moment dat hij er klaar voor is.
Wat denk je dat het met die jongen doet als hij het huis uit moet omdat hij verhindert dat die man z'n moeder mishandelt?
zondag 24 februari 2019 om 15:21
zondag 24 februari 2019 om 15:31
Ik snap je reactie wel, maar toch ben ik het hier niet mee eens.Annelleke schreef: ↑24-02-2019 14:59Vind je het echt normaal dat je kinderen het voor je op moeten nemen voor je tegen het verbale geweld van je man? Jij hoort je kinderen te beschermen! Waarom doe je dat niet? Het is zelfs zo erg dat je kinderen jou beschermen, de rollen zijn omgedraaid en dat is zeer kwalijk. Tijd om weer moeder te worden en je kinderen te beschermen.
Geen enkel kind zou in de positie gedwongen moeten worden dat hij het moet opnemen voor z'n moeder.
Ik heb het als kind ook wel eens voor mijn moeder opgenomen. Mijn ouders hadden wel eens meningsverschillen net zoals alle mensen die wel eens hebben. Meestal was ik het dan met moeder eens en mengde ik me op die manier in de discussie. Nils abnormaals aan toch?
Het gaat wel om de manier waarop, mijn ouders praatten gewoon op een beschaafde manier met elkaar. Misschien dat dat hij TO en vriend niet zo is, maar dat kan ik niet echt uit de OP halen.
zondag 24 februari 2019 om 15:37
Heb je gelezen wat het verbale gedrag met to doet?Zanahoria schreef: ↑24-02-2019 15:31Ik snap je reactie wel, maar toch ben ik het hier niet mee eens.
Ik heb het als kind ook wel eens voor mijn moeder opgenomen. Mijn ouders hadden wel eens meningsverschillen net zoals alle mensen die wel eens hebben. Meestal was ik het dan met moeder eens en mengde ik me op die manier in de discussie. Nils abnormaals aan toch?
Het gaat wel om de manier waarop, mijn ouders praatten gewoon op een beschaafde manier met elkaar. Misschien dat dat hij TO en vriend niet zo is, maar dat kan ik niet echt uit de OP halen.
zondag 24 februari 2019 om 15:38
zondag 24 februari 2019 om 16:37
Dit. Ga latten of maak het uit. Dit is geen gezonde relatie voor je kinderen.Annelleke schreef: ↑24-02-2019 14:59Vind je het echt normaal dat je kinderen het voor je op moeten nemen voor je tegen het verbale geweld van je man? Jij hoort je kinderen te beschermen! Waarom doe je dat niet? Het is zelfs zo erg dat je kinderen jou beschermen, de rollen zijn omgedraaid en dat is zeer kwalijk. Tijd om weer moeder te worden en je kinderen te beschermen.
Geen enkel kind zou in de positie gedwongen moeten worden dat hij het moet opnemen voor z'n moeder.
zondag 24 februari 2019 om 17:20
Wat een onrust allemaal. Gescheiden ouders, dan komen er nieuwe partners in beel, na 2,5 jaar al samenwonen. En dan woon je dus samen met mensen waar jij als kind niet voor gekozen hebt. 10 dagen per maand deel je je moeder ook nog eens met haar 2 stiefkinderen en dan is er ook nog eens een man die meent dat, aangezien jij deels onder zijn dak woont, hij jouw leven mag bepalen.
Oftewel, belang van de kinderen zou moeten voor gaan. Ga samen met je kinderen samenwonen en pas weer met die kerel als alle kinderen uit huis gaan.
Wie is nou belangrijker, voor wie kies je; je kinderen, of die kerel?
Oftewel, belang van de kinderen zou moeten voor gaan. Ga samen met je kinderen samenwonen en pas weer met die kerel als alle kinderen uit huis gaan.
Wie is nou belangrijker, voor wie kies je; je kinderen, of die kerel?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 24 februari 2019 om 17:30
Als jullie nu niet iets verstandigs besluiten kun je erop rekenen dat de relatie tussen jullie en de kinderen ook onder spanning blijft staan nadat ze het huis uit zijn. Dus voor dat alles escaleert, snel gaan latten en daarmee tonen jullie beide respect voor alle kinderen, ipv zonodig kost wat kost bij elkaar te willen hokken.
Latten dus.
Latten dus.
Ja en?
zondag 24 februari 2019 om 17:30
zondag 24 februari 2019 om 17:43
Haal adem. Er staat nergens dat haar kinderen dat Moeten doen. Ik kan mij zomaar voorstellen dat een volwassen 19 jarige zijn moeder niet laat afblaffen.Annelleke schreef: ↑24-02-2019 14:59Vind je het echt normaal dat je kinderen het voor je op moeten nemen voor je tegen het verbale geweld van je man? Jij hoort je kinderen te beschermen! Waarom doe je dat niet? Het is zelfs zo erg dat je kinderen jou beschermen, de rollen zijn omgedraaid en dat is zeer kwalijk. Tijd om weer moeder te worden en je kinderen te beschermen.
zondag 24 februari 2019 om 17:54
Ik zou de relatie beëindigen: je loopt op je tenen, hebt het gevoel dat alles wat je doet bekritiseerd wordt, hij uit zijn ongenoegen verbaal naar jou, zodat een kind het voor je gaat opnemen. Hij is dus gewoon geen leuke man en respecteert jou niet.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
zondag 24 februari 2019 om 18:01
jouw kinderen jouw gezag/regels zijn kinderen zijn regels/gezag. Bemoei je niet met elkaars kinderen. Ze hebben de leeftijd wel dat je ze kunt uitleggen dat jouw regels anders zijn dan die van hem, ze wonen niet fulltime bij jullie dus dat zou toch wel te regelen moeten zijn.
Kinderen moeten naar beide ouders gewoon fatsoenlijk gedrag laten zien en verder hou je erbuiten.
En als je vriend zich zo zou gedragen naar mijn kinderen ging ik latten.. toedeloe
Kinderen moeten naar beide ouders gewoon fatsoenlijk gedrag laten zien en verder hou je erbuiten.
En als je vriend zich zo zou gedragen naar mijn kinderen ging ik latten.. toedeloe
zondag 24 februari 2019 om 18:02
Ana_Isabel** schreef: ↑24-02-2019 17:43Haal adem. Er staat nergens dat haar kinderen dat Moeten doen. Ik kan mij zomaar voorstellen dat een volwassen 19 jarige zijn moeder niet laat afblaffen.
Ik ook.. Ik had laatst een meningsverschil met mijn man en hij werd flink boos en onredelijk, mijn oudste zoon zei daar dus iets van (ik had enorm gelijk namelijk en man van geen kanten), mijn zoon voelde de noodzaak om daar iets van te zeggen (al hoeft hij zich niet te bemoeien met onze gesprekken ) maar een jongen (man) van 19 houdt niet meer zijn mond. Zeker niet als het niet zijn eigen vader is zoals in het geval van TO.
zondag 24 februari 2019 om 18:11
Precies wat ik bedoel.poldervrouw schreef: ↑24-02-2019 18:02Ik ook.. Ik had laatst een meningsverschil met mijn man en hij werd flink boos en onredelijk, mijn oudste zoon zei daar dus iets van (ik had enorm gelijk namelijk en man van geen kanten), mijn zoon voelde de noodzaak om daar iets van te zeggen (al hoeft hij zich niet te bemoeien met onze gesprekken ) maar een jongen (man) van 19 houdt niet meer zijn mond. Zeker niet als het niet zijn eigen vader is zoals in het geval van TO.
zondag 24 februari 2019 om 18:15
Lastig probleem. Ik zeg weleens gekscherend: als mijn vriend op bezoek is, ben ik de enige die de badkamerdeur niet angstvallig op slot doet.
Voor mij is het leuk als hij er is. Voor hem is het niet leuk om met een stel pubers opgescheept te zitten. En dan heeft mijn vriend zelf geen kinderen én we latten.
Hij had vaak commentaar op wat ze nu weer uitgevreten hebben. Dat is niet leuk. Ook al zegt hij het tegen mij en nooit iets tegen mijn kinderen, ik vind het al hard genoeg binnenkomen. Hij bemoeit zich niet met hun, maar wel met mijn opvoeding. De afspraak is nu dat hij alleen nog iets meldt (aan mij) waar hij zelf last van heeft.
Bij jou komt er dan nog bij dat hij het (kennelijk) niet heel respectvol uit, rechtstreeks tegen de kinderen! Daar zou ik wel de grens trekken.
Ik check regelmatig bij mijn pubers hoe het gaat. Mijn beste vriendin en oma vragen het ook geregeld. Dan zeggen ze dat ze het prima vinden als hij er is, zolang ze geen ‘last’ van hem hebben. Ik ben benieuwd wat jouw pubers antwoorden op die vraag.
Voor mij is het leuk als hij er is. Voor hem is het niet leuk om met een stel pubers opgescheept te zitten. En dan heeft mijn vriend zelf geen kinderen én we latten.
Hij had vaak commentaar op wat ze nu weer uitgevreten hebben. Dat is niet leuk. Ook al zegt hij het tegen mij en nooit iets tegen mijn kinderen, ik vind het al hard genoeg binnenkomen. Hij bemoeit zich niet met hun, maar wel met mijn opvoeding. De afspraak is nu dat hij alleen nog iets meldt (aan mij) waar hij zelf last van heeft.
Bij jou komt er dan nog bij dat hij het (kennelijk) niet heel respectvol uit, rechtstreeks tegen de kinderen! Daar zou ik wel de grens trekken.
Ik check regelmatig bij mijn pubers hoe het gaat. Mijn beste vriendin en oma vragen het ook geregeld. Dan zeggen ze dat ze het prima vinden als hij er is, zolang ze geen ‘last’ van hem hebben. Ik ben benieuwd wat jouw pubers antwoorden op die vraag.
zondag 24 februari 2019 om 18:23
Ja dit. En zo te lezen reageert de zoon van TO er tot nu toe nog heel beheerst op, behalve als zijn moeder de volle laag krijgt.Paarsebloem schreef: ↑24-02-2019 15:18Dit dus.
Sommige mensen willen wanhopig graag gezinnetje spelen, maar het werkt vaak niet.
Hoe zou je het als volwassene vinden als er opeens ongevraagd drie andere mensen bij je kwamen wonen, waarvan 1 je dan opeens van alles op wil leggen? Niet leuk. Is het voor kinderen en tieners ook niet.