Tsja

08-03-2019 20:48 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar lang heb ik een ''relatie(ik weet geen betere naam)" gehad met een bezette man. Ik was nogal verliefd. En nogal blind. En nogal naïef. Al die jaren heb ik geloofd dat wij uiteindelijk samen zouden zijn en dat hij het eindelijk aan zijn vrouw zou vertellen. Maar dat gebeurde natuurlijk niet, de eerste maanden niet, na een jaar niet en dan ben je ineens drie jaar verder. En toen het te heet onder zijn voeten werd, ben ik natuurlijk zonder pardon aan de kant gezet. En nu moet ik op de blaren zitten. Ben ik geen begroeting of gesprek meer waard. Ik weet niet wat ik wil met dit topic, maar ik merk dat ik er veel verdriet van heb, wat maar moeilijk lijkt te slijten. Elke keer als ik geconfronteerd word met hem, voel ik me klein. En dom. En tegelijkertijd mis ik hem en snap ik niet dat wat ik dacht dat we hadden, gebaseerd was op lucht. Op niks. Hoe kon ik mij zo vergissen in iemand?
Ik weet niet wat ik wil met dit topic en snap dat er weinig begrip zal zijn, maar wilde het toch graag van me afschrijven.
Je wist het eerst niet en jij bent niet degene die vreemd ging. Sjiek is anders. Maar reken het jezelf ook weer niet zo erg aan. Liefdesverdriet is naar. Huil lekker uit en doe dit nooit meer. Je bent wel meer waard dan dit.
Hoe zou jij het vinden wanneer het andersom zou gebeuren. Jij hebt een man en een andere vrouw stelt zich steeds beschikbaar op om zijn minnares te zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-03-2019 06:06
Hoe zou jij het vinden wanneer het andersom zou gebeuren. Jij hebt een man en een andere vrouw stelt zich steeds beschikbaar op om zijn minnares te zijn?
Ze wist het eerst niet en daarna beloofde hij voor haar te gaan. Rationeel weet je wel dat het stinkt. Maar als je verliefd bent ben je niet rationeel. Sommige mensen verliezen echt hun verstand.
Bitje93 schreef:
08-03-2019 22:19
En je bent hier al die jaren nooit door iemand voor gewaarschuwd ? Het was niet een hele bewuste keuze van je ?
Ze wist dat hij bezet was op gegeven moment, dus is het toen sowieso een zeer bewuste keuze.
Vervelend voor je. Maar ik heb geen medelijden met je. Wat had je dan gedacht, dat hij voor een speeltje zijn vrouw zou verlaten?
SjakS schreef:
09-03-2019 07:38
Ze wist het eerst niet en daarna beloofde hij voor haar te gaan. Rationeel weet je wel dat het stinkt. Maar als je verliefd bent ben je niet rationeel. Sommige mensen verliezen echt hun verstand.
jaren....de chemie van verliefdheid duurt hooguit 2 jaar. Jaren meewerken aan bedrog. En dan zelf blijven roepen dat je zo graag een stabiele vaste relatie wil...,,en dan kies je iemand die oneerlijk is en vreemdgaat als potentiële partner.

Zij was niet ontoerekeningsvatbaar hooguit verslaafd aan spanning en drama....nog steeds trouwens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-03-2019 08:39
jaren....de chemie van verliefdheid duurt hooguit 2 jaar. Jaren meewerken aan bedrog. En dan zelf blijven roepen dat je zo graag een stabiele vaste relatie wil...,,en dan kies je iemand die oneerlijk is en vreemdgaat als potentiële partner.

Zij was niet ontoerekeningsvatbaar hooguit verslaafd aan spanning en drama....nog steeds trouwens.
Ja je hebt gelijk. Hoe meer spanning en drama hoe beter.

Dankjewel voor de lieve en opbeurende reacties :)
En voor degene die het vroeg ik ben 25.
viva-amber schreef:
09-03-2019 08:39
jaren....de chemie van verliefdheid duurt hooguit 2 jaar.
Het duurt soms veel langer als je niet van de ander krijgt wat je wil maar wel net genoeg om te blijven bungelen.
Heel herkenbaar. Vooral dat "ik heb nog nooit voor iemand zoveel gevoeld"
Ik heb je pb gestuurd.
Ik snap je wel hoor. Nu wist jij nog dat je in een affaire zat, ik kwam er veel te laat achter :(

Maar het komt allemaal goed uiteindelijk. En dit is natuurlijk iets dat je nooit meer wil. Kom eerst helemaal los van hem voor je weer gaat daten en elke potentiële partner bij voorbaat als als bedrieger ziet.
Juliah schreef:
08-03-2019 22:15
Inderdaad akelig herkenbaar...:(

En door smoezen als dit: Ik moet eerst mijn zaken op orde hebben / Jij bent echt de enige waar ik ooit zoiets voor heb gevoeld enz. merk ik nog steeds hoe erg dat doorwerkt in mijn hoofd. Dan denk ik wat als ik hem wel meer tijd en meer ruimte had gegeven. Al weet ik hoe naïef dat is hoor, maar toch stom hoe die dingen werken
Drie jaar is meer dan genoeg, te veel zelfs. Als hij binnen een jaar niet over de brug komt, schei er dan mee uit. (tip voor de toekomst)

En je hoeft je niet dom te voelen als je hem ziet al snap ik je best. Ik zou in mijzelf lachen als ik me bedenk dat zijn vrouw zolang belazerd is. Hun relatie is hoe dan ook besmet, ook al weet zij dat niet. Hij weet dat wel....
KoningKoos201 schreef:
09-03-2019 03:41
Jeetje Juliah wat naar voor je. Als je het maar fijn gehad hebt die drie jaar en als de sex maar goed was.... dan blijft alleen de kater van het keihard aan de kant gezet te zijn. Daar is ijs en chocola voor. En een paar keer hardop zeggen dat het een eikel is.
Dit is altijd zo'n idiote opmerking.
Trouwens, je noemt haar zijn vrouw, maar ze woonde toen (nog) niet samen?

Je kan natuurlijk ook als wraak haar inlichten, maar ja daar heb je jezelf ook weer mee. (6) Misschien is het beter om dat niet te doen (ik zou het niet doen) Al heb je niets meer te verliezen, natuurlijk. Zou fijn zijn om even een tornado bij ze in te brengen. :proud:
Je kan je ook richten op mensen die wel beschikbaar zijn.
Verliefdheid maakt je blind, dat is nu eenmaal een feit. Maar hij heeft zijn keuze (moeten) maken en daarmee de keuze voor jou ook. Je hoeft niet te onderzoeken waar het fout ging, het ging al fout toen jij erachter kwam dat hij getrouwd was. Maar je moet jezelf op een rationeel pad brengen. Duurt even, maar je komt er wel. Je moet jezelf indenken dat je jezelf al die jaren gewoon hebt laten gebruiken, gratis en voor niets. Als hij wel zijn vrouw voor jou had verlaten dan had hij op een gegeven moment precies hetzelfde gedaan en dan was jij degene geweest die bedonderd werd. Dit soort kerels zijn jouw liefde en moeite absoluut niet waard. En sta stil bij wat hij zijn vrouw heeft aangedaan, niet sjiek.
Liefde is een werkwoord
Kazuko schreef:
09-03-2019 19:02
Verliefdheid maakt je blind, dat is nu eenmaal een feit. Maar hij heeft zijn keuze (moeten) maken en daarmee de keuze voor jou ook. Je hoeft niet te onderzoeken waar het fout ging, het ging al fout toen jij erachter kwam dat hij getrouwd was. Maar je moet jezelf op een rationeel pad brengen. Duurt even, maar je komt er wel. Je moet jezelf indenken dat je jezelf al die jaren gewoon hebt laten gebruiken, gratis en voor niets. Als hij wel zijn vrouw voor jou had verlaten dan had hij op een gegeven moment precies hetzelfde gedaan en dan was jij degene geweest die bedonderd werd. Dit soort kerels zijn jouw liefde en moeite absoluut niet waard. En sta stil bij wat hij zijn vrouw heeft aangedaan, niet sjiek.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
JollyRider schreef:
08-03-2019 22:34
Was de relatie fijn en de sex goed zolang het duurde? Dan was het geen verloren tijd en niet op niks gebaseerd.
Deze pik ik er even uit, want raakt me op een goede manier. Dankjewel Jolly. Helpt mij op dit moment even verder in mijn gedachtekringetje.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
09-03-2019 21:59
Deze pik ik er even uit, want raakt me op een goede manier. Dankjewel Jolly. Helpt mij op dit moment even verder in mijn gedachtekringetje.
Fijn dat het helpt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hoe voel je je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven