twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Al een hele tijd lees ik mee op dit forum, wat een hoogtepunten en tegelijkertijd ook ellende wordt er geschreven. Het gaat meestal maar om een ding: een keuze maken. Maar waarom? Houden van twee mannen (of vrouwen) komt vaker voor dan je denkt. Lees het boek van Ageeth Veenemans: "houden van twee mannen" er maar op na. Als iedereen alles open en eerlijk met zijn/haar nummer 1 zou bespreken, dan zou het leven een stuk aangenamer zijn, daar ben ik van overtuigd. Maar..... niet iedere nummer 1 staat hier voor open en daar wringt hem de schoen. Dat komt omdat de meesten van ons zijn opgevoed met het idee dat je je leven lang monogaam moet blijven. Het is een onderwerp dat je niet graag met je vrienden/vriendinnen bespreekt omdat deze vaak meteen met hun oordeel klaar staan. Gelukkig hebben we hiervoor dit forum. Ik heb eenzelfde verhaal per ongeluk gepost bij: hoe krijg ik hem uit mijn hoofd. Ik wilde die hier naar toe kopieren maar dit mislukte. Vandaar dus deze andere versie.
Houden van twee mannen (of vrouwen) komt vaker voor dan je denkt. Lees het boek van Ageeth Veenemans: "houden van twee mannen" er maar op na. Als iedereen alles open en eerlijk met zijn/haar nummer 1 zou bespreken, dan zou het leven een stuk aangenamer zijn, daar ben ik van overtuigd.

Je mag in het algemeen van je partner gewoon houden van iedereen, je kinderen, je collega's, je familie, je vrienden, de melkboer, postbode, bloemen, planten, de kat, voetbal (tricky), je baas (slijmen) etc. Het probleem ontstaat pas als je voor, of samen met, een van die categoriën je sloggy uit wil trekken en sometimes heftig met die partij van bil wil gaan om "dat houden van" te effecturen en te practiseren. Lul er dus niet om heen met houden van en liefde en zulk gezwam maar ben gewoon ( houvanjezelf ik breng het even iets anders dan jij maar de strekking is idem dus respect voor jou) eerlijk in wat je gewoon wil DOEN onder dat mom van "houden van en daarom" "verliefd zijn open daarom...".

Het sausje om het goed te lullen draagt niets bij, zeg gewoon wat je wil en zwam niet zo.
Ik ga denk ik wel naar de begrafenis. Niet dat ik iets kan doen, maar ik wil er gewoon zijn. Nr2 heeft ook aangegeven dat hij dat erg fijn zou vinden.

Ook wel eng hoor. Dan zie ik hoe hij naast zijn nr1 staat, hoe zij hem troost als dat nodig is..bah. Maar goed, dat moet dan maar. Als hij het graag wil dan ben ik er gewoon!

Maar oh...wat ben ik verdrietig!

ohhh wat is ie zielig, wat een klotewijf ( e.q. echtgenote) zal ie hebben dat ie niet door haar getroost wordt en jij die daarzo klaar voor staat te trappelen. Wat verschrikkelijk dat zo een geweldige man, waarop iedere vrouw acuut zou kicken, zoiets door moet maken terwijl zijn eigen vrouw het prototype is van betonnen muur 2011. Ook klote kids die hun dierbare vader zo down laten. Wat zou hij toch stukken beter met jou af zijn. Ik vraag me heel sterk af waarom de martelaar nog thuis is. Wat een doffe ellende moet dat toch zijn om als man zo veel onbegrip over je heen te krijgen. Als je eigen man vanavond tegen een viaduct knalt na een dag hard werken voor jullie en in zijn laatste ademstoot dat even via sms meldt in de strekking van "ik hou van jullie" zou ik toch even snel terug smsnen "sorry komt nu even niet uit, in zijn achteruit en aub even met 150 km per uur en dan opnieuw proberen.
oeps, even vergeten, wat trek je aan "zwart met witte anjer"
Er is houden van en houden van, helemaal mee eens, ik houd van mijn kat, melkboer enz. enz. Maar daar houd ik anders van dan van mijn twee liefdes.

Bij het houden van mijn twee liefdes, het woord zegt het al...... LIEFDE, heb je behoefte aan liefhebben, dat is anders dan sex, maar ach, dat verschil in inzicht is wellicht niet iedereen gegeven.

Zolang dit jezelf niet hebt meegemaakt, weet je ook niet wat het is. Laat daarom iedereen in zijn/haar waarde!

Vind je zelf dat dit niet kan, prima, houden zo! Stoor je je aan vrouwen/mannen die wel twee liefdes hebben, prima, doe gerust!

Ik ben blij met mijn twee liefdes, het leeft mijn leven verrijkt! Dat zullen heel veel mensen niet begrijpen, ik heb daar begrip voor, maar veroordeel mij en anderen daar niet om!
Knipoogje, ik ben het volledig met je eens. Het gaat om echt houden van, er hoeft niet eens sex bij te pas te komen. En ikkezelf bedankt voor je sarcastische antwoord!!!!
veertigplusser hoe ga je dat aanpakken dan?

Je schreef een week geleden nog dat zijn vrouw jou op hyves heeft gevonden,ze weet dus hoe je eruit ziet toch?

vermomming? of zou je het niet zo heel erg vinden als ze je herkent en weet hoe het zit? diep vanbinnen en tussen de regels door krijg ik die indruk een beetje ,ik zeg niet dat dat dan ook zo is.
En, ikkezelf, ik val hier niemand aan op zijn/haar levenswijze. En daarom hoef ik jouw opgeheven wijsvinger niet. Dit forum is bedoeld om elkaar te steunen en niet om iemand de les te lezen.
40+, ik wens je ook veel sterkte met de rollercoaster van emoties.
Ikkezelf: wat heeft het nou voor zin om dit soort bijdragen hier te posten. Je hoeft het niet te begrijpen, maar je hoeft ons ook niet te veroordelen. Als jij het leuk vind om anderen af te branden, open dan zelf maar een topic en leef je uit. Maar ga hier niet zitten stoken, daar zit niemand op te wachten. En ja, ik weet dat iedereen vrij is om overal te posten, maar zo ga je gewoon niet met elkaar om, dat doe je in real life ook niet, mag ik hopen.
Bij het houden van mijn twee liefdes, het woord zegt het al...... LIEFDE, heb je behoefte aan liefhebben, dat is anders dan sex, maar ach, dat verschil in inzicht is wellicht niet iedereen gegeven.

Iedereen heeft allerlei behoeftes maar dat wil niet zeggen dat je die steeds weer ten koste van anderen of achter de rug van anderen in gaat vullen. Je hebt ook nog zoiets als gezond verstand en rekening houden met anderen.

Maar als jullie het nu thuis eens allemaal aan jullie partners zo uitleggen zoals knipoogje het hier beschrijft dan moet daar toch volledig begrip voor zijn. Dan snapt die ook dat het niks met sex te maken heeft.
Ikkezelf, neem tenminste de moeite om alle verhalen te lezen, als je hier zonodig wilt reageren. Dan had je bij mij kunnen lezen dat ik mijn gezonde verstand heb gebruikt en alle contact heb verbroken. Maar dat wil niet zeggen dat al mijn gevoel daarmee ineens verdwenen is. En in dat gevecht proberen we hier steun te vinden bij elkaar.
Muril

dat is dat heel netjes van jou en ik wens je daar veel sterkte bij.
Muril x!

Laat je niet gek maken!

x Knipoogje
Knipoogje thanx! Nee, ik laat me ook niet gek maken maar net als jij merk ik dat ik toch in de verdediging schiet.

Ik stoor me gewoon heel erg aan dit soort postings, vooral die van gisteravond, die viaduct en sms onzin. Dan denk ik, je snapt gewoon niet hoe het zit. Gelukkig weten wij beter.
Muril

ik snap prima hoe het zit. Als 2 mensen zo veel van elkaar houden dat ze echt met elkaar verder zouden willen dan is het puur een kwestie van samen willen om het allemaal dusdanig netjes en respectvol naar iedereen te gaan regelen dat het ook mogelijk wordt. Dat verdiend dan uiteindelijk veel meer respect dan de zaak blijvend besodemieteren.
quote:ikkezelf schreef op 23 november 2007 @ 12:02:

Muril

ik snap prima hoe het zit. Als 2 mensen zo veel van elkaar houden dat ze echt met elkaar verder zouden willen dan is het puur een kwestie van samen willen om het allemaal dusdanig netjes en respectvol naar iedereen te gaan regelen dat het ook mogelijk wordt. Dat verdiend dan uiteindelijk veel meer respect dan de zaak blijvend besodemieteren.Weet je wat nu zo raar is, de meesten van ons dachten daar allemaal hetzelfde over, maar goed dat je zelf (nog) niet in zo'n toestand bent belandt, juist daarom moet er uiteindelijk een keuze gemaakt worden, en omdat de meesten weten dat als ze het alsnog opbiechten hun partner hun eruitzet, het verzwijgen, omdat er vaak ook nog kids bij betrokken zijn, alleen zichzelf 'straffen', want het doet zeer hoor , dan liever zelf door de pijn dan de vrouw van nr2, en kids, heb er idd van geleerd om eerst vrij te willen zijn voor ik verderga met hem, of alleen, wil niet op het verdriet van anderen verder, ben blij met de steun van anderen die begrijpen en zelf voelen hoe dat is dan de zgn moraalridders, maar altijd weer interessant om te lezen hoor, die 'verfrissende kijk' ,
Ikkezelf: dat is een optie, wij hebben er voor gekozen om niet twee gezinnen overhoop te gooien. En dat bedoelde ik ook met mijn kritiek op jouw post van gisteravond, dat vind ik gewoon ongepast om grappen te maken over je eigen man die tegen een viaduct aanrijdt. Mijn nr 1 heet niet voor niets mijn nr1. En toch zijn er gevoelens voor een ander bijgekomen. En daarvan vraag ik me wel af of jij je dat voor kunt stellen, dat dat ook oprechte liefde is.
maar goed dat je zelf (nog) niet in zo'n toestand bent belandt

dat denk jij, heb de hele toestand achter de rug maar wij hebben wel onze broek aangehouden totdat wij die officieel als stel uit mochten trekken. En makkelijk is het allemaal niet. Maar als je alles open en eerlijk speelt en iedereen in zijn of haar waarde laat en rekening houd met alle gevoelsmatige kwesties en je zaken zo goed als maar mogelijk regelt dan is het prima te doen. Puur kwestie van willen en er dan voor gaan. Maar maak wel de keuze voordat het uit de hand gaat lopen want anders krijg je waar je zelf om gevraagd hebt.
anaianai

ik heb jouw verhaal gevolgd. Ben er sterk van overtuigd dat jij tot sint juttemis zal kunnen wachten want iedere keer weer zal er wel iets anders zijn waarom het nu even niet uit komt. Sorry maar ik kan er niets anders van maken en je al helemaal geen hoop op geven.
quote:ikkezelf schreef op 23 november 2007 @ 12:46:

anaianai

ik heb jouw verhaal gevolgd. Ben er sterk van overtuigd dat jij tot sint juttemis zal kunnen wachten want iedere keer weer zal er wel iets anders zijn waarom het nu even niet uit komt. Sorry maar ik kan er niets anders van maken en je al helemaal geen hoop op geven.Het allermooiste van mijn 'verhaal' is dat ik daar helemaal niet op uit was dat hij nu al voor mij zou gaan hoor, want wil zelf ook nog niet weg,dat hadden we beiden uitgesproken dat we onze gezinnen niet zouden verlaten, dat jullie die keuze nu al konden maken, fijn toch, maar wij kiezen er niet voor om op anderen hun verdriet 'gelukkig' verder te gaan,en st julttemis komt soms sneller als je denkt hoor, heb het trouwens heerlijk 'rustig' nu, dus het heeft ook zijn voordelen, hoef ook geen medelijden hoor, veel geluk samen
anaianai

maar je bent in de huidige situatie niet gelukkig en dat vind ik jammer voor jou. Alleen denk ik niet dat je je hoop op geluk dan op mag blijven afhangen van de ander die alleen maar woorden spuwt en daden continu voor zich uit zal schuiven.
Ha dames,

Laten we ikkezelf maar negeren, dan houdt ze het snelst haar kop dicht. Weet zij veel!

na overleg met nr2 heb ik besloten niet te gaan. We willen allebei heel graag, maar hij is inderdaad door Hyves erg bezorgd dat ik op zal vallen. Er komen vooral oudere mensen, en dan zit ik daar opeens tussen...

Ik vind t wel erg moeilijk, want ik zou er graag voor hem zijn, maar ik wil hem ook niet afleiden. Getver! Hij gaat ook iets zeggen enzo. Pffff...

Ondertussen hebben we erg veel contact. Hij gaat vanavond bij zijn moeder slapen, dus dan kunnen we rustig mailen. Dat is wel heel fijn!

Voor jullie allemaal: hoe meer ik hier ben, hoe meer ik jullie ik mijn hart sluit!
quote:ikkezelf schreef op 23 november 2007 @ 12:55:

anaianai

maar je bent in de huidige situatie niet gelukkig en dat vind ik jammer voor jou. Alleen denk ik niet dat je je hoop op geluk dan op mag blijven afhangen van de ander die alleen maar woorden spuwt en daden continu voor zich uit zal schuiven.Daar heb je volkomen gelijk in , en daarom kies ik hoe dan ook over een paar jaar voor mijzelf, ga dan alleen wonen , en zit heus niet letterlijk te''wachten' op nr2 want in die jaren kan er weer heel wat gebeuren, zo'n belofte kan je gewoon niet maken, net wat je zegt, dan zou hij die beslissing NU nemen, dank je
en als klap op de vuurpijl waarschijnlijk de grootste angst die velen van jullie (bewust of onbewust) bezig zal houden als je er wel samen voor zou gaan.

Wij hebben het uiteindelijk niet gered, onze liefde bleek niet sterk genoeg, de omstandigheden waren daar niet de oorzaak van. Het sprookje wat velen van jullie (ook) in je hoofd hebben is even heel iets anders dan de dagelijkse realiteit als het eenmaal een echt verhaal is geworden. Spijt ? Nee ik heb geen spijt, ik blijf achter keuzes staan die ik destijds heel bewust gemaakt heb. Dat ik met de gevolgen daar van zit daar deal ik gewoon mee want die hoorden gewoon bij de risico's die ik nam.

Heb respect (veel begrip en herkenning...) voor Teka want ook zij schijnt DE stap genomen te hebben en ook bij haar pakte het anders uit dan ze graag gezien had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven