twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
inq, laten we het zo zeggen, ik help mensen de scherven opruimen die ze helemaal zelf veroorzaakt hebben en dit dan nog baseren op grond van "liefde", noem het maar ontoerekeningsvatbaarheid, terwijl de andere partij iets anders verstaat onder echte liefde.
Waarom maakt dit je zo kwaad? Om die mensen of om jezelf? En ga je zo ook met die mensen om?
eigenlijk doe ik dus niets, ik ontwijk op zulke momenten alleen maar overvliegende asbakken die danig gevuld blijken te zijn met tal van wederzijdse frustaties, uiteindelijke blijkt de nr. x geen bal voor te stellen maar dacht men alleen maar, een in het hoofd gecreerd beeld compleet niet strokend met enige werkelijkheid, dat die god in frankrijk was waar je op dezelfde dag nog bij in zou willen trekken
Ik geloof dat het meerendeel niet van plan was om in te trekken bij die God in Frankrijk. Maar goed, inderdaad vaak hypocrisie. Maar waarom wordt JIJ hier zo kwaad om?
kwaad ? waarom zou ik kwaad zijn als ik dagelijks dergelijke misiere zie en jij en je partner wel eens mijn volgende potentiele klant zou kunnen zijn. Ik sta alleen vaak stomverbaasd over de naiviteit en complete ontoerekeningsvatbaarheid die verliefdheid met zich mee kan brengen. Dat niet alleen bij pubers maar ook bij ouders.
Maar waarom wordt JIJ hier zo kwaad om?

dit is nu zo een leuke he, ik wordt niet kwaad, die mensen worden, net als jullie hier, vaak kwaad op hun eigen omdat ze alles voor zich zelf recht hebben proberen te praten wat zo krom is als maar kan en daar dan uiteindleijk toch achter komen, in de praktijk breng ik dat allemaal met heel veel mooiere woorden maar de essentie is het zelfde
Ben blij met de klandizie dan? Naiviteit zit in ieder mens, misstappen ook, ontoerekeningsvatbaar, tja we zijn er uiteindelijk zelf bij. Wat wil je ons hier leren? Iets wat we al weten? En waarom?
Goed, je lijkt kwaad, en het lijkt of je ons aanvalt. Als dat niet zo is, so be it. Dan begrijp ik je waarschijnlijk niet goed. Weltruste in ieder geval.
Wat wil je ons hier leren? Iets wat we al weten? En waarom?

Het is toch niet de taak van mij om jullie iets te leren? Zeker niet onbetaald. Voor mij zijn jullie een spiegel van de dagelijkse werkelijkheid die ik tegen kom. Een bevestiging van het patroon hoe het zal gaan lopen als alles echt uit gaat komen. Dat jullie iets weten en er compleet niets mee doen dat is jullie eigen beslissing. Je kunt een lont van een bom aansteken en dan wachten tot die ontploft. Je kunt ook eerder al een eind weg gaan lopen omdat het algemeen bekend is dat ontstoken lonten aan bommen het in zich hebben om op een bepaalde moment een bom te laten ploffen. Zoiets als de ezel stoot zich gewoon weer aan dezelfde steen want volgens hem of haar was de steen deze keer toch wat anders. Per saldo bleek het een steen te zijn.
Goed, je lijkt kwaad, en het lijkt of je ons aanvalt. Als dat niet zo is, so be it.

alles wat hier maar iemand schrijft en wat niet 100% in jullie verliefde straatje past wordt als aanval gezien. Misschien daarom eens na gaan denken waarom tal van andere mensen die hier op dit forum schrijven op dit topic compleet niet ( meer) reageren. Zegt meer over een aantal mensen in dit topic dan over anderen. Zou kunnen dat het zoiets is als "we nemen jullie compleet niet serieus op het forum". Ik doe maar een gooi.
Hallo allemaal,

Claartje, ik wens je heel veel sterkte ,

Ikkezelf, ik snap helemaal wat je ons probeert te vertellen, en we weten allemaal wel waar we 'inzitten', en de meesten hebben er lang over nagedacht wel of niet wat met die gevoelens te 'doen', en zijn er niet als een verliefde puber ingegaan, en uiteindelijk maak je een keuze, al dan niet gedwongen, omdat 2 relaties tegelijkertijd gewoon niet werkt, in ons 'geval' bleek dat we met elkaar verder wilden, maar we kunnen het niet op het verdriet van 2 gezinnen , en hebben ervoor gekozen om het contact op een heel laag pitje te zetten,

Voor mijzelf ben ik erachter gekomen dat ik nog nooit wederzijdse liefde had ervaren, waar ik al van dacht dat dat gewoon niet bestond, sommigen hier hadden dat wel met hun nr1, dat snap ik dus nog steeds niet, maar dat zal mijn romantishe ziel wel zijn, dat als je die gevonden heb dat dat altijd blijvend is,

het gevoel dat er maar 1 persoon is op de wereld die bij je hoort, jouw andere helft is,

Southerngirl, de nr1 van nr2 maakte wel eens grapjes zo van en hoe was het bij je vriendin, als nr2 wat later was, maar dat deed ze volgens hem al voor wij wat hadden, en mijn nr1 vond wel dat ik de laatste jaren zo veranderd ben, tja, ik 'kruip' niet meer voor hem en laat niet steeds zijn stemmingen de sfeer bepalen,

Stranger, waarom wil jij niet altijd bij nr2 zijn? Zou je niet huis en haard willen verlaten voor haar? Is zij in je hart nr1? Is het de angst alles achter te laten, de angst dat het samen met haar alles te delen niet zo leuk is als het lijkt, wil je 'later' met haar verder???? Wie is jouw grote liefde???

Nouja, iedereen allemaal de groetjes van Anna
Hallo allemaal,

Het mooie van dit forum vind ik dat je ook de gevoelens en afwegingen van anderen leest. Herkenning, blij dat je niet de enigste bent, ook veel wat voor mij niet herkenbaar is, maar waardoor je soms wel anders tegen de zaken aan gaat kijken.

Ook ik, en dat geldt ook voor mijn nr. 2, zouden nooit ons gezin voor elkaar verlaten, en waarom niet? Omdat we allebei ook heel veel van onze nr. 1 houden. En hoe herkenbaar Stranger, ook ik zit beter in mijn vel, dat valt iedereen in mijn omgeving op.

Het lijkt me heerlijk om ook tijdens de vakantie smsjes te kunnen sturen en ontvangen. Nr. 2 en ik doen dat niet, vinden dat te riskant. Het zal wel erg stil zijn volgende week, dan is nr. 2 op vakantie.

Gisteren een heerlijke maildag met nr. 2 gehad, genieten dus!

Heel veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogjes
Claartje, bedankt dat je ons hebt laten weten, ik denk dat je een goede keuze maakt.

Ik ben de komende 2 weken op vakantie en zal hier niet schrijven omdat ik dat alleen op mijn werk computer doe.

Collega's vrouw komt maandag terug uit het buitenland en hij hoopt dan een herstart in zijn huwelijk te maken. Ik hoop dat het hem lukt. We hebben de laatste weken wat minder contact gehad. Mijn situatie met "slechts" een emotionele verhouding met een Nr2 is wat anders dan wat anderen hier ervaren. Afgelopen weekend tijdens een werkborrel waren manlief en collega met elkaar in gesprek.Toch wel vreemd om ze zo samen te zien. Manlief is wel wat wantrouwend, terecht maar ik blijf volhouden dat we gewoon hele goede vrienden zijn. De grens tussen vriendschap en een emotionele verhouding is heel klein. Ik heb alles bij elkaar een heftig jaar achter de rug. Het meeschrijven en meelezen hier heeft me steun gegeven. Het was fijn om een plekje te hebben waar ik van me af kon schrijven. Ik heb ook het gevoel dat achtbaan van gevoelens er aan bijgedragen hebben om mijn huwelijk een nieuwe positieve impuls te geven. Ik ben benieuwd wat volgend jaar zal gaat brengen.

Ik wens iedereen die hier meeschrijft heel veel geluk voor 2008

Love you all,
Ikkezelf, je lijkt het erg vermoeiend te vinden dat iedereen zich maar in relaties blijft storten waaraan toch nooit een happy end zal zitten. Wat ik begrijp is dat je in je werk mensen begeleidt die dit soort relatieperikelen o.i.d. hebben? Je laat duidelijk merken dat jij het eind van het liedje allang kent, alleen verdorie, die mensen zingen zo graag! Die willen het eind nog niet horen, alleen genieten van de muziek.

Zou ook willen dat het anders was.
[quote]anaianai schreef op 21 december 2007 @ 09:09:

Southerngirl, de nr1 van nr2 maakte wel eens grapjes zo van en hoe was het bij je vriendin, als nr2 wat later was, maar dat deed ze volgens hem al voor wij wat hadden, Mss had ie toen een andere nr 2? en mijn nr1 vond wel dat ik de laatste jaren zo veranderd ben, tja, ik 'kruip' niet meer voor hem en laat niet steeds zijn stemmingen de sfeer bepalen, Goed voor je, niet gaan kruipen voor een ander. Is het wel gezellig thuis met je nr 1? Of blijf je echt alleen voor de kinderen?
quote:southerngirl schreef op 21 december 2007 @ 13:07:

[quote]anaianai schreef op 21 december 2007 @ 09:09:

Southerngirl, de nr1 van nr2 maakte wel eens grapjes zo van en hoe was het bij je vriendin, als nr2 wat later was, maar dat deed ze volgens hem al voor wij wat hadden, Mss had ie toen een andere nr 2? en mijn nr1 vond wel dat ik de laatste jaren zo veranderd ben, tja, ik 'kruip' niet meer voor hem en laat niet steeds zijn stemmingen de sfeer bepalen, Goed voor je, niet gaan kruipen voor een ander. Is het wel gezellig thuis met je nr 1? Of blijf je echt alleen voor de kinderen?

Southerngirl, ik begrijp je reactie, maar gelukkig weet ik zeker dat er toen geen andere nr2 was, want toen was ik er 'al', alleen nog in gedachten, wij waren al jarenlang gek op elkaar,maar deden daar niks mee, omdat het niet kan en mag,

nee, het is niet meer 'gezellig' met nr1, het lijkt zo, maar het is al jarenlang niet wat het lijkt, zoals bij zovelen, tja, voor de kids ja, net als mijn nr2 die mij net nog belde,

wij gaan nu voor onze gezinnen, we hebben liever zelf verdriet dan verdergaan en anderen in het verdriet te sleuren,want echt hoor, dat verdriet gun ik niemand, en wij weten toch wel dat wij van elkaar houden,

Natuurlijk is het beter je nr1 in te lichten, maar wij doen dat liever op een 'nette' manier, eerst scheiden zonder dat de nr1ns verlaten worden voor een 'ander', zeker dan nog een jaartje alleen blijven, en dan als we nog willen met elkaar verder, bespaart hun een hoop ellende, zucht
Southern, vermoeiend vind ik het niet, bevestigend wel. Verliefdheid ontaard zich in een staat van ontoerekeningsvatbaarheid. Op basis van verliefdheid, men noemt het zelfs liefde, wordt alles overgoten met een egoistisch sausje zodat bedrog van de echte partner eigenlijk gewoon moet kunnen. Dat het ook bij verliefdheid dan om puur vreemdgaan gaat wordt angstvallig weggesmoest en goedgepraat.

Als ik de situatie van bv anaiani lees kan ik mij daar bijzonder veel bij voorstellen en voor haar kant heel veel begrip opbrengen. Voor haar nr 2 stukken minder want met al zijn zoete woorden en beloftes naar haar zal hij waarschijnlijk toch zonder meer altijd thuis blijven zitten.

Ik merk dagelijks dat bijna alle partners er weinig problemen mee zouden hebben als een van beiden of beiden een goeie vriend of vriendin zou hebben. Dat daar dan ook best bepaalde gevoelens bij zouden mogen spelen mits dat maar open en eerlijk besproken kan worden. Het probleem ontstaat op het moment dat er dan in die vriendschappelijke relatie(s) intimiteiten (geestelijk en lichamelijk) gedeeld gaan worden waarvan de ene partner vindt dat die exclusief binnen de eigen relatie behoren. Doe daar nog een tijd bedrog en vreemdgaan bij, laat die er aan vooraf gaan totdat het toch eens uit komt, en je hebt een situatie gecreeerd waarin er nog moeilijk wat te redden valt. Frapant daarbij is dat nummers 2 zelden nog thuis geven als het echt gaat spannen. Dan blijkt de liefde die men dacht te voelen vanuit nr. 2 langdurig zwaar overschat te zijn. Men had zich alleen een idee gecreerd in het eigen hoofd dat hooguit gevoed werd door nr 2 zo lang het hem of haar uit kwam.
Als het er echt om gaat spannen....... laat dan alleen een nr. 2 je in de kou staan? Ik dacht het niet! Ook een nr. 1 kan je dan in de kou laten staan! En dan heb ik het niet over sex, vreemdgaan, maar gewoon emotioneel!

Een liefde, welke dan ook kan nooit perfect zijn, je kunt mij niet vertellen dat ik toevallig die ene heb ontmoet op deze aardbol die perfect bij mij past en ik bij hem. Zo reëel moet je ook zijn. Niemand is perfect.

En natuurlijk pas als je liefde op de proef wordt gesteld door moeilijke omstandigheden, verdriet, ziekte, pas dan blijkt of je liefde sterk genoeg is. En uiteraard geldt dat zowel voor die ene liefde en die tweede liefde.
Als het er echt om gaat spannen....... laat dan alleen een nr. 2 je in de kou staan? Ik dacht het niet! Ook een nr. 1 kan je dan in de kou laten staan!

Knipoogjes, zit er niet enige logica in dat als jij de zaak besodemieterd hebt en je nr 1 komt daar dan achter dat hij of zij niet gelijk dolenthousiast jou als slachtoffer van het geheel in de watten gaat leggen? Kom op zeg. Een nr. 1 wordt plotsklaps overvallen met langdurig bedrog door zijn/haar partner terwijl hij/zij dat nooit verwacht had en moet dan plostklaps zijn/haar eigen gevoelens maar even naar de achtergrond duwen om de bedrieger/ster in kwestie volledig gaan te steunen? Een beetje de omgekeerde wereld lijkt mij. Er mag bij die persoon zonder meer onbegrip, verdriet en alle menselijke emoties die er verder bij komen zijn. Je komt er dan niet mee weg door te zeggen "maar dit was echte liefde hoor dat moet je maar even begrijpen". Zeer zeker niet als je relatie eigenlijk niet slecht was.
Een liefde, welke dan ook kan nooit perfect zijn, je kunt mij niet vertellen dat ik toevallig die ene heb ontmoet op deze aardbol die perfect bij mij past en ik bij hem. Zo reëel moet je ook zijn.

Dat wil dus zeggen dat je maar op zoek moet blijven en er maar open voor moet blijven staan en als je er de tijd voor vrij kunt maken het toegestaan moet zijn dat je er misschien wel 50 affaires tegelijk op na houdt naast de relatie met je partner. Als jij en je partner het daarmee eens zijn is dat prima. Is je partner het daar niet mee eens dan zul je uit liefde daar rekening mee moeten houden. Doe je dat niet dan mag je er aan twijfelen of je wel weet wat liefde en houden van voor het overgrote deel van de mensen in houd.
Ikkezelf, het klopt, natuurlijk zal een nr. 1 gekwetst zijn, boos, verdrietig, een wereld die instort. En natuurlijk ben ik dan de schuldige, ik verwacht dan geen begrip, dat heb ik ook niet verdiend. Het enigste wat ik als excuus zou kunnen aandragen is dat ik twee liefdes heb, maar dat zal niets afdoen aan wat ik mijn nr. 1 verzwegen heb.

Wat ik bedoelde te zeggen met nr. 1 kan je ook emotioneel in de kou laten staan, dat dit misschien wel net zo zeer doet. En dan bedoel ik niet nadat een nr. 1 achter de liefde voor een nr. 2 komt. Nee, gewoon nu en niet alleen in mijn situatie, maar in elke relatie. Ik denk dat ook dat meer voorkomt dan wij met z'n allen vermoeden.

Nogmaals ik praat mijn gedrag niet goed, dat heeft ook geen enkele zin. Ik aanvaard de consequenties. Ik heb twee liefdes en ben daar gelukkig mee.
quote:ikkezelf schreef op 21 december 2007 @ 14:14:

Als het er echt om gaat spannen....... laat dan alleen een nr. 2 je in de kou staan? Ik dacht het niet! Ook een nr. 1 kan je dan in de kou laten staan!

Knipoogjes, zit er niet enige logica in dat als jij de zaak besodemieterd hebt en je nr 1 komt daar dan achter dat hij of zij niet gelijk dolenthousiast jou als slachtoffer van het geheel in de watten gaat leggen? .

Ikkezelf: maar als je het nou hebt over de periode voorafgaand aan de verliefdheid. Ik heb heel vaak aangegeven meer aandacht te willen hebben van mijn nr1. Maar nu ik heb verteld dat ik gevoelens heb voor een ander, lijkt het kwartje pas te vallen.

Ben trouwens blij te lezen dat je ook normale reacties kunt geven.

Die sarcastische postings van je werken averecht bij mij. Daar ga ik ook niet meer op reageren. Ik wil best in discussie, ook ik ken mijn fouten, maar dan niet op kleuternivo
Ikkezelf, je chargeert. "Dat wil dus zeggen dat je maar op zoek moet blijven en er maar open voor moet blijven staan en als je er de tijd voor vrij kunt maken het toegestaan moet zijn dat je er misschien wel 50 affaires tegelijk op na houdt naast de relatie met je partner."

Zo werkt en is het niet, maar dat weet jij ook wel. In de 27 jaar dat ik een relatie heb met nr. 1, is er nooit een nr. 2 geweest.... Nr. 1 en ik hebben altijd tegen elkaar gezegd, met jou lukt het ook, maar het kan niet zo zijn dat jij de perfecte bent voor mij, dat ik toevallig die ene mens op deze aardbol ben tegengekomen die perfect bij mij past. Zo reëel zijn mijn nr. 1 en ik.

Op de laatste opmerking van je reageer ik niet eens (of je wel weet wat liefde en houden van....), ondanks het feit dat je, zoals Muril ook al aangeeft, een normale reactie geeft i.p.v. een sacrastische.
Komt een beetje over alsof jullie bang waren over te schieten en dus als een soort second best maar bij elkaar gebleven zijn, knipoogjes.

Ikkezelf, je chargeert. "Dat wil dus zeggen dat je maar op zoek moet blijven en er maar open voor moet blijven staan en als je er de tijd voor vrij kunt maken het toegestaan moet zijn dat je er misschien wel 50 affaires tegelijk op na houdt naast de relatie met je partner."

Zo werkt en is het niet, maar dat weet jij ook wel. In de 27 jaar dat ik een relatie heb met nr. 1, is er nooit een nr. 2 geweest.... Nr. 1 en ik hebben altijd tegen elkaar gezegd, met jou lukt het ook, maar het kan niet zo zijn dat jij de perfecte bent voor mij, dat ik toevallig die ene mens op deze aardbol ben tegengekomen die perfect bij mij past. Zo reëel zijn mijn nr. 1 en ik.

Als je zo reëel bent, waarom dan ook niet elkaar vertellen dat die andere persoon is langsgekomen??
Bang zijn om over te schieten? Als je 19 bent??? Daar heb ik me niet bezig gehouden hoor.

Waarom niet vertellen dat ik nr. 2 ben tegengekomen? Dat heeft alles te maken met het niet onnodig willen kwetsen van mijn nr. 1. En zoals ik een poosje terug hier ook al eens geschreven heb, kijk eens naar degenen die nr. 1 wel van nr. 2 hebben verteld. Daar heb ik dus iets geleerd op dit forum. Na een balletje bij mijn nr. 1 te hebben opgegooid, weet ik zeker dat ik het hem niet kan en mag vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven